zo werden volgens rijdendetreinen de s6100 en s17400 ook toegevoegdDaniel schreef:De Brabantliners 400 en 401 werden vandaag grotendeels uitgevoerd met Volans Volvo's, aannemelijk om wat extra capaciteit richting Utrecht te bieden. Verder in Utrecht ook dubbelgeledes actief deze zaterdag, namelijk als parkeerpendel tussen The Wall en het Westplein.
Verder inderdaad ook wel aardig versterkte treinen rond Utrecht. Nog nieteens maximaal trouwens maar in de ICs die ik had was plek zat. Sprinters leken minder versterkt te zijn trouwens, maargoed, die reden op diverse trajecten vaker dan normaal.
OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Dat was al uitvoerig besproken in het daarbij behorende topic, dit topic gaat over de materieelafwijkingen die je met eigen ogen gezien hebt. (A)
In die categorie: van versterkte treinen was vanmiddag geen sprake in de s8800, ik had het met de trein van 17:55 uit Utrecht al druk met een VIRM-viertje (ipv een zesje), de daaropvolgende trein (die drukker zal zijn geweest, sloot beter aan op de laatste wielrenners) reed slechts met een enkel ICM-viertje... Verder reed er ook nog een DDZ-viertje en een SLT-viertje, al met al dus een aardige Ratjetoe. :Y
In die categorie: van versterkte treinen was vanmiddag geen sprake in de s8800, ik had het met de trein van 17:55 uit Utrecht al druk met een VIRM-viertje (ipv een zesje), de daaropvolgende trein (die drukker zal zijn geweest, sloot beter aan op de laatste wielrenners) reed slechts met een enkel ICM-viertje... Verder reed er ook nog een DDZ-viertje en een SLT-viertje, al met al dus een aardige Ratjetoe. :Y
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ik zie in de s5600 nu bijna alleen maar SLT rijden. Is dat ook vanwege de tour?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De t8866 reed gewoon braaf met DDZ6, evenals de tegentrein die bij Zoeterwoude werd gepasseerd en waarvan ik het nummer niet direct weet.Z2N schreef:Dat was al uitvoerig besproken in het daarbij behorende topic, dit topic gaat over de materieelafwijkingen die je met eigen ogen gezien hebt. (A)
In die categorie: van versterkte treinen was vanmiddag geen sprake in de s8800, ik had het met de trein van 17:55 uit Utrecht al druk met een VIRM-viertje (ipv een zesje), de daaropvolgende trein (die drukker zal zijn geweest, sloot beter aan op de laatste wielrenners) reed slechts met een enkel ICM-viertje... Verder reed er ook nog een DDZ-viertje en een SLT-viertje, al met al dus een aardige Ratjetoe. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ik hoorde over SLT in de geamputeerde s7000 die nu alleen Apd - Dv rijdt :) Ik woon alleen aan de oostkant van het Hoofdstation dus heb het niet gezien, misschien morgen eens kijken. Was alweer helemaal vergeten dat er niks richting Almelo rijdt, ik dacht al 'wat rijden er weinig treinen voorbij'...
Ik heb begrepen dat men bezig is tussen Wierden en Hengelo aan spoorvernieuwing? Wat gebeurt er nog meer, want als ze daar bezig zijn kan de s7000 meestal nog wel tot Rijssen rijden. Is men ergens tussen Spa en Rijssen ook bezig met 'iets'?
Ik heb begrepen dat men bezig is tussen Wierden en Hengelo aan spoorvernieuwing? Wat gebeurt er nog meer, want als ze daar bezig zijn kan de s7000 meestal nog wel tot Rijssen rijden. Is men ergens tussen Spa en Rijssen ook bezig met 'iets'?
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Heb ergens gelezen dat ze de perrons van Borne, Almelo de Riet & Rijssen gingen aanpakkenArdan schreef:Ik hoorde over SLT in de geamputeerde s7000 die nu alleen Apd - Dv rijdt :) Ik woon alleen aan de oostkant van het Hoofdstation dus heb het niet gezien, misschien morgen eens kijken. Was alweer helemaal vergeten dat er niks richting Almelo rijdt, ik dacht al 'wat rijden er weinig treinen voorbij'...
Ik heb begrepen dat men bezig is tussen Wierden en Hengelo aan spoorvernieuwing? Wat gebeurt er nog meer, want als ze daar bezig zijn kan de s7000 meestal nog wel tot Rijssen rijden. Is men ergens tussen Spa en Rijssen ook bezig met 'iets'?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Meer vanwege werkzaamheden in Zwolle in combinatie met de Tour waarschijnlijk, daardoor is er een lengtebeperking. Was trouwens een mix van SLT-VI en DDZ.Meltrain schreef:Ik zie in de s5600 nu bijna alleen maar SLT rijden. Is dat ook vanwege de tour?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Maar SLT in de s5600 lijkt me totaal niet handig vanwege het ontbreken van een toilet.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Hoezo wordt die overschreden, zou je dat misschien wat kunnen toelichten. ;)Meltrain schreef:Maar SLT in de s5600 lijkt me totaal niet handig vanwege het ontbreken van een toilet.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Er reed gisteren inderdaad SLT uin de s7000.
En nog een spotje van afgelopen vrijdag. Toen reed er een stam DDAR in de s3600. Midden in de spits dus zal wel gezellig geweest zijn.
En nog een spotje van afgelopen vrijdag. Toen reed er een stam DDAR in de s3600. Midden in de spits dus zal wel gezellig geweest zijn.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
De precieze norm weet ik niet meer (ik kan alleen iets vinden dat reizigers gemiddeld 17 minuten in een Sprinter zitten), maar de s5600 is een lange serie en heeft ook behoorlijk veel reizigers die een lang stuk met die serie reizen, wegens het gebrek aan overstapmogelijkheden op een IC onderweg (m.u.v. Amersfoort, maar daar overstappen is volgens mij niet sneller).regenmaker schreef:Hoezo wordt die overschreden, zou je dat misschien wat kunnen toelichten. ;)Meltrain schreef:Maar SLT in de s5600 lijkt me totaal niet handig vanwege het ontbreken van een toilet.
De richtlijn voor het wel of niet "aanbieden" van een toilet wordt in die serie ruim overschreden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
In Amersfoort overstappen is hooguit comfortabeler, niet sneller inderdaad. Sterker nog, richting Utrecht ben je een minuut later in Utrecht als je overstapt (niet echt schokkend, maargoed het blijft langzamer dus). Richting Zwolle is je reistijd exact hetzelfde maar sta je de tijd die je normaal extra doorbrengt in de Sprinter in plaats daarvan op het perron in Amersfoort door te brengen.
Vandaag reed de s5600 zo te zien zelfs volledig met SLT trouwens. En heen en terug had ik er eentje met defecte airco: heen was het binnen warmer dan buiten, terug was het in de trein maarliefst 1 graad koeler dan buiten
Vandaag reed de s5600 zo te zien zelfs volledig met SLT trouwens. En heen en terug had ik er eentje met defecte airco: heen was het binnen warmer dan buiten, terug was het in de trein maarliefst 1 graad koeler dan buiten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
een SLT-4 in de t7634.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Ben net in Amersfoort uit de SLT in de 5600 overgestapt op de IC Rotterdam om mijn overstap te garanderen... Maar ja, die rijdt nu ook met een steeds wisselende snelheid achter die sprinter aan...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Zal wel te maken hebben met de aanstaande herstelwerkzaamheden
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Klopt het dat er een VIRM een onbekende Sprinter rijdt? Bron: Ovzoeker
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8713
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Wellicht zou het handig zijn om te vermelden waar je deze melding zag, qua locatie in Nederland.
Op rijdendetreinen.nl zie ik dat er in de sprinters s4400 en s9600 een VIRM rijdt, wellicht bedoel je deze?
Op rijdendetreinen.nl zie ik dat er in de sprinters s4400 en s9600 een VIRM rijdt, wellicht bedoel je deze?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Die reed afgelopen vrijdag al in die sprinters. Zag hem toen bij Boxtel.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Volans bus op lijn 13 Rosmalen ri Centraal station..
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Vanmiddag werd de s3300 van 18:10 uit Schiphol richting Hoorn uitgevoerd door twee SGM'metjes. Die zijn kennelijk een beetje verdwaald...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Nu in de 3600 rijden er gekoppelde DD-AR treinen naar Zwolle!
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
ArrivaBas schreef:Klopt het dat er een VIRM een onbekende Sprinter rijdt? Bron: Ovzoeker
In DordtMilco schreef:Wellicht zou het handig zijn om te vermelden waar je deze melding zag, qua locatie in Nederland.
Op rijdendetreinen.nl zie ik dat er in de sprinters s4400 en s9600 een VIRM rijdt, wellicht bedoel je deze?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Er heeft gisteren geen VIRM in de sprinters gereden bij Dordrecht.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
ArrivaBas als je hem via OVzoeker zag staat er een Ritnummer bij die is gelijk aan het treinnummer.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #34
Er stond gewoon Sprinter en verder niets. Hij stond trouwens wel op hetzelfde perron als een IC. eigenlijk een misser in de reisinfo dus.dylanwild94 schreef:ArrivaBas als je hem via OVzoeker zag staat er een Ritnummer bij die is gelijk aan het treinnummer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten