OVer je reiservaringen in september 2015
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Ik moest in Maarn op de trein wachten vandaag, zo'n 25 minuten lang. Geen probleem want holy shit wat is dat een leuk station om treintjes te kijken!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Ik ging vandaag met de trein. Ik moet vier keer overstappen, twee keer op de heen weg en twee keer op de terug weg. Ik ging van Enschede naar Amersfoort, en toen van Amersfoort naar Utrecht en toen van Utrecht naar Eindhoven. In Eindhoven heb ik een Phileas bus gezeten, een erg vervelende ervaring. Krap en veel herrie. Ik ben vijf keer gecontroleerd en alleen niet op de terugkeer tussen Utrecht en Amersfoort.
Komt wel goed schatje.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Vast na de defecte trein die er vanochtend stond dus...deadlock schreef:Ik moest in Maarn op de trein wachten vandaag, zo'n 25 minuten lang. Geen probleem want holy shit wat is dat een leuk station om treintjes te kijken!
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Ook met een defecte trein zijn er nog drie sporen beschikbaar op dat traject.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Vanmiddag zag ik op de n215 bij nieuwe tonge een gelede berkhof duvedec ( leek op veolia kleurstelling, in ieder geval met connexxion interieur) met groene handelaarskentekens. Weet iemand of (TCR??) of een andere onderaannemer iets met nieuwe bussen van plan is?
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Thom91 schreef:heen weg (...) terug weg
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
weg restaurant ;)
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Ik was te lui om volzinnen te schrijven en had zin om een kleuterverhaal te schrijven.
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Even een extra dagje naar kantoor om de achterstand in de administratie weg te werken. Extra vroeg weggegaan voor de trein van half acht en de reis ging tot Rotterdam ook voorspoedig. Daar klonk een de omroep in de trein dat er geen treinen naar Dordrecht reden vanwege de brandweer, dat zou tot minstens half tien duren.
Op dringend advies van een NS-medewerker niet de storing afgewacht maar op Rotterdam Centraal tram 20 naar Lombardijen genomen. Daar vanaf de tramhalte door de modder geploeterd naar het station, waar de eerste trein die voorbij reed een intercity uit Rotterdam Centraal was... Er kwam gelukkig alsnog snel een sprinter naar Dordrecht opdagen, maar die zou pas om 9:08 aankomen in Dordrecht. Dat werd uiteindelijk 9:06, maar uiteindelijk bleef de trein naar Gorinchem van 9:08 nog iets langer wachten omdat er een trein uit Stadspolders naar spoor 1 binnen kwam rijden.
En nu maar een brief naar de klantenservice schrijven om alle meerkosten boven de €5,05 (50% van de prijs van enkele reis Bsk -> Ddr) terug te krijgen...
Op dringend advies van een NS-medewerker niet de storing afgewacht maar op Rotterdam Centraal tram 20 naar Lombardijen genomen. Daar vanaf de tramhalte door de modder geploeterd naar het station, waar de eerste trein die voorbij reed een intercity uit Rotterdam Centraal was... Er kwam gelukkig alsnog snel een sprinter naar Dordrecht opdagen, maar die zou pas om 9:08 aankomen in Dordrecht. Dat werd uiteindelijk 9:06, maar uiteindelijk bleef de trein naar Gorinchem van 9:08 nog iets langer wachten omdat er een trein uit Stadspolders naar spoor 1 binnen kwam rijden.
En nu maar een brief naar de klantenservice schrijven om alle meerkosten boven de €5,05 (50% van de prijs van enkele reis Bsk -> Ddr) terug te krijgen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Ik zag dezelfde storing voordat ik van huis vertrok en besloot daarom vandaag de NS te boycotten en met de RET te reizen.
Op de heenweg nam ik vanaf Rtd lijn 40 en was ik maar iets te laat. De kosten met de bus waren sowieso lager dan wat ik aan de trein kwijt zou zijn.
Voor de terugweg (die ik weer volledig met de RET zou afleggen), had ik vooraf even gekeken wat de kosten zouden zijn. Deze zouden (afhankelijk van de route) tussen de €3,20 en €3,50 zijn. Het was dus goedkoper om een 'RET 1 uur' van €3,00 te kopen. De enige voorwaarde was dat ik dus binnen 1 uur bij mijn uitstaphalte moest zijn. Via lijn 40 lukte dat net niet, via lijn 174 en lijn E net wel.
Toen ik bij het instappen een kaartje wilde kopen, had de chauffeur echter geen kaartjes meer en mocht ik zo doorlopen. Omdat je op metrostations alleen 'RET 2 uur' kunt kopen (van €3,50) besloot ik vanaf Pijnacker Zuid toch maar op saldo te reizen.
Uiteindelijk was dit net iets duurder dan €3,00 (en dan reisde ik met lijn 174 dus ook nog gratis).
Op de heenweg nam ik vanaf Rtd lijn 40 en was ik maar iets te laat. De kosten met de bus waren sowieso lager dan wat ik aan de trein kwijt zou zijn.
Voor de terugweg (die ik weer volledig met de RET zou afleggen), had ik vooraf even gekeken wat de kosten zouden zijn. Deze zouden (afhankelijk van de route) tussen de €3,20 en €3,50 zijn. Het was dus goedkoper om een 'RET 1 uur' van €3,00 te kopen. De enige voorwaarde was dat ik dus binnen 1 uur bij mijn uitstaphalte moest zijn. Via lijn 40 lukte dat net niet, via lijn 174 en lijn E net wel.
Toen ik bij het instappen een kaartje wilde kopen, had de chauffeur echter geen kaartjes meer en mocht ik zo doorlopen. Omdat je op metrostations alleen 'RET 2 uur' kunt kopen (van €3,50) besloot ik vanaf Pijnacker Zuid toch maar op saldo te reizen.
Uiteindelijk was dit net iets duurder dan €3,00 (en dan reisde ik met lijn 174 dus ook nog gratis).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
De 559 vertrok vandaag iets vertraagd van Utrecht Centraal doordat daar het ontruimingsalarm af ging en het niet geheel duidelijk zou zijn geweest wat er nu aan de hand was. Het leek echter sterk op een of andere oefening. Alhoewel, het kan natuurlijk ook puur toeval geweest zijn dat er toen ik het station in kwam een ontruimingsalarm afging, ambulancepersoneel een reiziger met verwondingen aan het onderbeen aan het helpen was en er wat S&V'ers met een scherm een bankje afschermden. Vond het echter toch wel wat veel dingen tegelijk om toevallig te zijn.
Er was in elk geval niks merkbaar van enige ontruiming en reizigers werden ook niet tegengehouden om het station te betreden ofzo.
Er was in elk geval niks merkbaar van enige ontruiming en reizigers werden ook niet tegengehouden om het station te betreden ofzo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Met de 2652 (die gelukkig net na de wisselstoring op de Flevolijn vertrokken was) strandden we bij Amsterdam Lelylaan met een deurprobleem in het achteroplopende treinstel. Gelukkig werd dit vrij snel opgelost, waarna met +5 alsnog vertrokken kon worden. Op Schiphol echter hetzelfde probleem, waardoor het vertrek hier met +11 was en we daardoor vanaf Nieuw-Vennep achter de Sprinter aan konden kruipen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Door een technisch probleem kan 831 niet sneller dan 60 km/h. Oplopende vertraging vanaf Weert.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Gisteravond stond ik op Schiphol te wachten op de 964. Toen de Thalys van 19:33 aan het vertrekken was, kwam er een S&V-mevrouw naar mij toe, die vertelde dat mijn trein niet reed wegens een defecte trein op de HSL. Alternatief was de [serie=Intercity|2015|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] of de volgende ICD van 20:09. Het uitvallen van deze trein werd pas om 19:35 omgeroepen.
Om 19:39 kwam er uiteraard wel een AMRO-testtrein voorbij rijden op spoor 6.
Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
Om 19:39 kwam er uiteraard wel een AMRO-testtrein voorbij rijden op spoor 6.
Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Voor het treinvervangend vervoer tussen Zwolle en Rheine (als vervanging voor de IC-Berlijn en blijkbaar ook ter ontlasting van Apeldoorn) zag ik bij station Zwolle een stel Duitse bussen klaarstaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Zo vlak voor Ec bleek de storing in de tractie-installatie weer voorbij en kon met gezwinde spoed vaart gezet worden naar Sittard. Aldaar een +13 bij binnenkomst. Mijn aansluiting op 6831 bleef behouden :) Complimenten aan de HC om de reizigers goed op de hoogte te houden van het reilen en zeilen onderweg, zelfs een vrij keurige samenvatting in het Engels.waldo79 schreef:Door een technisch probleem kan 831 niet sneller dan 60 km/h. Oplopende vertraging vanaf Weert.
-
- Berichten: 573
- Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Dat zou goed kunnen, de sprinter is dan in ieder geval op tijd vertrokken. Dat hij voorbij het perron stil komt te staan is dan minder belangrijk :)
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Gebeurt dagelijks... heb die sprinter namelijk erg vaak, waarbij de IC mij inhaalt ergens tussen Gdm en Zbm. Uiteraard niet altijd vlekkeloos, wanneer de tegentrein uit Zbm wat laat is.gliderfighter schreef:Apart: Ik zit nu in de IC Heerlen tussen Ut en Ht. Te Geldermalsen trekt de sprinter naar Breda ook net op. Wat blijkt, hij gaat links rijden en trekt gewoon op, net zoals ons. Opeens gaat hij hard in de remmen, om nu denk ik achter ons te verdwijnen. Iemand dit ooit eerder meegemaakt? Nogal apart.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
NEE!!!!!11!1!!1 HET PLEBS MAG NOOIT ZOMAAR MET DE THALYS MEE WANT DAT IS EEN HELE SPECIALE TREIN!!111!1!1!111111!VIRM schreef:Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Volgens mij zegt Europese regelgeving hier iets over, in een aantal gevallen mag je een treincatogorie hoger nemen onder bepaalde omstandigheden.VIRM schreef: Wat is er op tegen om bij het uitvallen van de ICD in ieder geval de reizigers naar Rotterdam de Thalys in te sturen of op z'n minst tijdig iets om te roepen? Nu liep ik +30 op, terwijl er ook best alternatieven mogelijk waren om de vertraging beperkt te houden.
In de praktijk komt het erop neer dat reizigers met een NS kaartje geweigerd worden in de Thalys.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Alleen bij vertragingen van meer dan 60 minuten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Staat dit ergens in de voorwaarden (graag een linkje er naar toe)?
Re: OVer je reiservaringen in september 2015
Uit mijn hoofd EU-verordening 1371/2007, link is vast te vinden via Google.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten