OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Die lijken alle VIRM-4 stellen te hebben, ik heb ze in diverse andere stellen uit die serie ook al gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Suus »

Ik heb gisteren drie VIRM4's gehad maar slechts een stel met nieuwe tafeltjes. Wel een verbetering, met een oud tafeltje kan je je laptop lastig op schoot houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Bijna alle dan. Ik heb er recent vier verschillende gehad met nieuwe tafeltjes en daar zat het door jouw genoemde nummer niet bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door ArrivaBas »

Bij de Slangenburg in Dordrecht stonden de 8306 (VDL Amba) klaar voor lijn 7 en de 8315 (eveneens Amba) voor lijn 5. Volvo's op tijdens de vakantie?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Bemined »

De NS heeft met een niet zo goed werkende software update de SLT viertjes stukgemaakt, hierdoor rijden er nu op enkele treinseries ware materieelshows rond met alles wat men nog kon vinden :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Meltrain »

Huh, dus (sinds) vandaag rijdt er geen enkele SLT-IV (meer) rond? :?
Dat kan ik trouwens meteen ontkrachten, aangezien ik (op Rijdendetreinen) gewoon SLT-IV in de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] / [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] zie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Milco »

Op Rijdendetreinen zie ik inderdaad o.a. DDZ-IV in de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] (Almo-Zl), SGMm, DDZ-IV en ICM-III in de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie], SGMm in de [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] (Hfd-Wp), SGMm in de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie], SGMm in de [serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] en VIRM-IV in de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie]. Groot feest dus. :lol:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Geert »

Bemined schreef:De NS heeft met een niet zo goed werkende software update de SLT viertjes stukgemaakt, hierdoor rijden er nu op enkele treinseries ware materieelshows rond met alles wat men nog kon vinden :)
Niet goed gelukt of is men nog bezig met updaten?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door ODRAIL »

Is er dan geen mogelijkheid om een oude software versie terug te zetten? Of is dit te moeilijk?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daelea »

Wat ik begrepen heb van discussies op Somda is dat er een nieuwe softwareversie met bijbehorende hardwareveranderingen (bedrading) mislukt is bij de meeste SLT-IV's. Er is eerder een testronde uitgevoerd met een aantal viertjes die wel gelukt is, die rijden nu in de s5000 / s5100. NS is nu bezig met proberen de oude softwareversie weer draaiende te krijgen, en daarna de stellen op de juiste plek te krijgen voor morgenochtend. De update voor de zesjes stond voor vandaag gepland maar is logischerwijs geannuleerd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Milco »

Dus ik begrijp goed dat de viertjes ook niet gekoppeld aan een zesje mogen rijden? Een heel enkel viertje rijdt dus wel, zoals Meltrain hierboven zei. :?

De nieuwe software; is dat iets wat wij als reiziger ook merken of is dat puur een verandering wegens bijvoorbeeld een nieuw station of zulke dingen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daelea »

Voorzover ik het nu snap, is er een klein deel van de viertjes inzetbaar - het deel dat eerder de testronde van het updaten overleefd heeft. De viertjes die dit weekend geüpdatet zijn, hebben de update niet overleefd en zijn in zijn geheel niet inzetbaar. Om deze reden wordt nu geprobeerd de oude versie terug te zetten; in hoeverre dat gaat botsen met de al geüpdatete nu rijdende viertjes weet ik niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Suus »

De nieuwe versie mag niet gekoppeld worden aan de oude versie. De 14 teststellen, die al enige weken in de s5000 en s5100 reden hebben een sticker op de voorruit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hainje »

Milco schreef:De nieuwe software; is dat iets wat wij als reiziger ook merken of is dat puur een verandering wegens bijvoorbeeld een nieuw station of zulke dingen?
Sowieso nieuw station lijkt mij. Als ik goed heb opgelet afgelopen dagen gaat morgen Utrecht Vaartsche Rijn open.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Thom69 schreef:Voorzover ik het nu snap, is er een klein deel van de viertjes inzetbaar - het deel dat eerder de testronde van het updaten overleefd heeft. De viertjes die dit weekend geüpdatet zijn, hebben de update niet overleefd en zijn in zijn geheel niet inzetbaar. Om deze reden wordt nu geprobeerd de oude versie terug te zetten; in hoeverre dat gaat botsen met de al geüpdatete nu rijdende viertjes weet ik niet.
Lijkt me ook niet een hele simpele actie als ik hierboven lees dat er ook bedrading voor aangepast moet worden.
Een bijkomende uitdaging is ook wel het op de juiste plek krijgen van ander materieel dat nu niet naar de juiste plek kan komen. De Landstraat in Utrecht stond vanmiddag bijvoorbeeld nog volledig gevuld met SLT-IV en ze zullen het materieel voor het opstarten van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] morgenochtend toch ook wel ergens moeten laten. Daar staat dat SLT nogal voor in de weg nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door 010jongen »

Sprinter 6081 naar Tiel rijdt momenteel met een VIRM4. Grappig om al die verbaasde reacties van reizigers te zien.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Bemined »

Daniel schreef:De Landstraat in Utrecht stond vanmiddag bijvoorbeeld nog volledig gevuld met SLT-IV en ze zullen het materieel voor het opstarten van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] morgenochtend toch ook wel ergens moeten laten.
Sinds de werkzaamheden aan OZ komt het materieel van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] meestal leeg vanuit Amersfoort, wat er op de Landstraat staat is vooral voor de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie].
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Mag je mij toch even uitleggen dan wat het DDZ daar dan doet wat ik er geregeld zie staan. Lijkt toch verdacht veel op materieel voor de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] of [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Bemined »

Als jij mij kan uitleggen waar de treinen 75515 Amf - Ut, 75512 Amf - Brn, 75514 Amf - Brn, 75584 Ut - Amf en 75589 Brn - Amf anders voor bedoeld zijn ;) En zoek de definitie van de woorden 'meestal' en 'vooral' eens op :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Tja, dat er treinen naar Baarn gaan vanuit Amersfoort is op zich vrij logisch natuurlijk. Anders konden ze net zo goed als reizigerstrein rijden vanuit Utrecht. Naar Utrecht gaat er zo te zien dus maar eentje.
In elk geval stond er op de Landstraat dusdanig veel SLT dat er ook niet meer een enkel stelletje voor de [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] bij zou passen. Dat wordt op de perronsporen opstellen vermoedelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door MdJ »

Oftewel: Aanvoer voor materieel tbv opstart komt uit Amersfoort, tussen de spitsen staan er 2 DDZ4'en spitsversterkers op de Landstraat.
Bij twijfel: gebruik beton.
NintendoC
Berichten: 424
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 16:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door NintendoC »

Zie dat in de 4600 nu zesjes gekoppeld rijden. Mag toch helemaal niet ivm perronlengte van station Dronten?
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door dylanwild94 »

Trein 4026 gaat zo met dd-ar naar Uitgeest.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door reisthijs »

NintendoC schreef:Zie dat in de 4600 nu zesjes gekoppeld rijden. Mag toch helemaal niet ivm perronlengte van station Dronten?
Dat ligt eraan, wat voor zesjes? Als het SLT was, geen enkel probleem, dat past met gemak.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Bemined »

Ook deze SLT was kapot:
Afbeelding

En mede daardoor reed dit als sprinter naar Rotterdam:
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten