Pagina 7 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 14 aug 2016, 19:57
door Daniel
Die lijken alle VIRM-4 stellen te hebben, ik heb ze in diverse andere stellen uit die serie ook al gezien.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 14 aug 2016, 20:07
door Suus
Ik heb gisteren drie VIRM4's gehad maar slechts een stel met nieuwe tafeltjes. Wel een verbetering, met een oud tafeltje kan je je laptop lastig op schoot houden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 14 aug 2016, 21:32
door Daniel
Bijna alle dan. Ik heb er recent vier verschillende gehad met nieuwe tafeltjes en daar zat het door jouw genoemde nummer niet bij.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: di 16 aug 2016, 17:16
door ArrivaBas
Bij de Slangenburg in Dordrecht stonden de 8306 (VDL Amba) klaar voor lijn 7 en de 8315 (eveneens Amba) voor lijn 5. Volvo's op tijdens de vakantie?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 13:50
door Bemined
De NS heeft met een niet zo goed werkende software update de SLT viertjes stukgemaakt, hierdoor rijden er nu op enkele treinseries ware materieelshows rond met alles wat men nog kon vinden :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 16:25
door Meltrain
Huh, dus (sinds) vandaag rijdt er geen enkele SLT-IV (meer) rond? :?
Dat kan ik trouwens meteen ontkrachten, aangezien ik (op Rijdendetreinen) gewoon SLT-IV in de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] / [serie=Sprinter|2016|Breda - Den Haag Centraal15100[/serie] zie.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 16:33
door Milco
Op Rijdendetreinen zie ik inderdaad o.a. DDZ-IV in de [serie=Sprinter|2016|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal4600[/serie] (Almo-Zl), SGMm, DDZ-IV en ICM-III in de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie], SGMm in de [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] (Hfd-Wp), SGMm in de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie], SGMm in de [serie=Sprinter|2016|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie] en VIRM-IV in de [serie=Stoptrein|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal9800[/serie]. Groot feest dus. :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 17:09
door Geert
Bemined schreef:De NS heeft met een niet zo goed werkende software update de SLT viertjes stukgemaakt, hierdoor rijden er nu op enkele treinseries ware materieelshows rond met alles wat men nog kon vinden :)
Niet goed gelukt of is men nog bezig met updaten?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 17:29
door ODRAIL
Is er dan geen mogelijkheid om een oude software versie terug te zetten? Of is dit te moeilijk?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 19:07
door Daelea
Wat ik begrepen heb van discussies op Somda is dat er een nieuwe softwareversie met bijbehorende hardwareveranderingen (bedrading) mislukt is bij de meeste SLT-IV's. Er is eerder een testronde uitgevoerd met een aantal viertjes die wel gelukt is, die rijden nu in de s5000 / s5100. NS is nu bezig met proberen de oude softwareversie weer draaiende te krijgen, en daarna de stellen op de juiste plek te krijgen voor morgenochtend. De update voor de zesjes stond voor vandaag gepland maar is logischerwijs geannuleerd.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 20:59
door Milco
Dus ik begrijp goed dat de viertjes ook niet gekoppeld aan een zesje mogen rijden? Een heel enkel viertje rijdt dus wel, zoals Meltrain hierboven zei. :?

De nieuwe software; is dat iets wat wij als reiziger ook merken of is dat puur een verandering wegens bijvoorbeeld een nieuw station of zulke dingen?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 21:03
door Daelea
Voorzover ik het nu snap, is er een klein deel van de viertjes inzetbaar - het deel dat eerder de testronde van het updaten overleefd heeft. De viertjes die dit weekend geüpdatet zijn, hebben de update niet overleefd en zijn in zijn geheel niet inzetbaar. Om deze reden wordt nu geprobeerd de oude versie terug te zetten; in hoeverre dat gaat botsen met de al geüpdatete nu rijdende viertjes weet ik niet.

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 21:06
door Suus
De nieuwe versie mag niet gekoppeld worden aan de oude versie. De 14 teststellen, die al enige weken in de s5000 en s5100 reden hebben een sticker op de voorruit.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 21:06
door Hainje
Milco schreef:De nieuwe software; is dat iets wat wij als reiziger ook merken of is dat puur een verandering wegens bijvoorbeeld een nieuw station of zulke dingen?
Sowieso nieuw station lijkt mij. Als ik goed heb opgelet afgelopen dagen gaat morgen Utrecht Vaartsche Rijn open.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 21:50
door Daniel
Thom69 schreef:Voorzover ik het nu snap, is er een klein deel van de viertjes inzetbaar - het deel dat eerder de testronde van het updaten overleefd heeft. De viertjes die dit weekend geüpdatet zijn, hebben de update niet overleefd en zijn in zijn geheel niet inzetbaar. Om deze reden wordt nu geprobeerd de oude versie terug te zetten; in hoeverre dat gaat botsen met de al geüpdatete nu rijdende viertjes weet ik niet.
Lijkt me ook niet een hele simpele actie als ik hierboven lees dat er ook bedrading voor aangepast moet worden.
Een bijkomende uitdaging is ook wel het op de juiste plek krijgen van ander materieel dat nu niet naar de juiste plek kan komen. De Landstraat in Utrecht stond vanmiddag bijvoorbeeld nog volledig gevuld met SLT-IV en ze zullen het materieel voor het opstarten van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] morgenochtend toch ook wel ergens moeten laten. Daar staat dat SLT nogal voor in de weg nu.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 22:03
door 010jongen
Sprinter 6081 naar Tiel rijdt momenteel met een VIRM4. Grappig om al die verbaasde reacties van reizigers te zien.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 22:28
door Bemined
Daniel schreef:De Landstraat in Utrecht stond vanmiddag bijvoorbeeld nog volledig gevuld met SLT-IV en ze zullen het materieel voor het opstarten van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] morgenochtend toch ook wel ergens moeten laten.
Sinds de werkzaamheden aan OZ komt het materieel van de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] meestal leeg vanuit Amersfoort, wat er op de Landstraat staat is vooral voor de [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie].

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 22:43
door Daniel
Mag je mij toch even uitleggen dan wat het DDZ daar dan doet wat ik er geregeld zie staan. Lijkt toch verdacht veel op materieel voor de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] of [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 22:54
door Bemined
Als jij mij kan uitleggen waar de treinen 75515 Amf - Ut, 75512 Amf - Brn, 75514 Amf - Brn, 75584 Ut - Amf en 75589 Brn - Amf anders voor bedoeld zijn ;) En zoek de definitie van de woorden 'meestal' en 'vooral' eens op :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 23:04
door Daniel
Tja, dat er treinen naar Baarn gaan vanuit Amersfoort is op zich vrij logisch natuurlijk. Anders konden ze net zo goed als reizigerstrein rijden vanuit Utrecht. Naar Utrecht gaat er zo te zien dus maar eentje.
In elk geval stond er op de Landstraat dusdanig veel SLT dat er ook niet meer een enkel stelletje voor de [serie=Stoptrein|2016|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] bij zou passen. Dat wordt op de perronsporen opstellen vermoedelijk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 23:15
door MdJ
Oftewel: Aanvoer voor materieel tbv opstart komt uit Amersfoort, tussen de spitsen staan er 2 DDZ4'en spitsversterkers op de Landstraat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: zo 21 aug 2016, 23:35
door NintendoC
Zie dat in de 4600 nu zesjes gekoppeld rijden. Mag toch helemaal niet ivm perronlengte van station Dronten?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: ma 22 aug 2016, 08:32
door dylanwild94
Trein 4026 gaat zo met dd-ar naar Uitgeest.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: ma 22 aug 2016, 10:47
door reisthijs
NintendoC schreef:Zie dat in de 4600 nu zesjes gekoppeld rijden. Mag toch helemaal niet ivm perronlengte van station Dronten?
Dat ligt eraan, wat voor zesjes? Als het SLT was, geen enkel probleem, dat past met gemak.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Geplaatst: ma 22 aug 2016, 14:42
door Bemined
Ook deze SLT was kapot:
Afbeelding

En mede daardoor reed dit als sprinter naar Rotterdam:
Afbeelding