OVer je reiservaringen in september 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door PatrickM »

Klopt, volgens mij ben ik zo ongeveer de enige die deze service gebruikt.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door VIRM »

Het ging alweer veel te lang goed, dus vanochtend was er een wisselstoring bij Hoofddorp. Aangezien de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] niet reed tussen Leiden en (neem ik aan) Amsterdam Centraal, was het drukker dan normaal in mijn 2129 (dit was de omreisroute, aangezien de ICD er ook uitlag). Als extra beloning stond de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] verder naar Den Haag en Vlissingen in Leiden op spoor 4b, dus de HC riep als aansluiting richting Rotterdam alleen maar de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 08:20 om.
Neem aan dat ze in Leiden een kerende [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] niet heel makkelijk van 4/5 naar 8 kunnen brengen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door ODRAIL »

@VIRM: Heb je hierbij veel vertraging opgelopen of viel het wel mee?
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door VIRM »

Ik ging naar Den Haag C, dus nauwelijks vertraging (behalve vlak voor Den Haag even bungelen achter de obligatoire vertraagde Sprinter). Maar viel mij op dat als je richting Rotterdam wilde, je drie minuten overstaptijd had om van 9 naar 4 te komen.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Michael »

gliderfighter schreef:Gelukkig is het maar bij 1 op de 40+ routes, maar je zal hem maar net krijgen en klakkeloos de wijk in rijden.
Lijn 123 Breda-Raamsdonksveer was 1 van die lijnen. Als je in Made op de Crullaan reed werd je ineens de woonwijk ingestuurd terwijl je op de Crullaan moet blijven rijden
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Michael schreef:
gliderfighter schreef:Gelukkig is het maar bij 1 op de 40+ routes, maar je zal hem maar net krijgen en klakkeloos de wijk in rijden.
Lijn 123 Breda-Raamsdonksveer was 1 van die lijnen. Als je in Made op de Crullaan reed werd je ineens de woonwijk ingestuurd terwijl je op de Crullaan moet blijven rijden
Lijn 8 Ri Den Bosch ook bij de Vijverbosweg. Wellicht ga jij er nog meer vinden als je de keuringen doorstaat ;)
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Michael »

Ik heb die navigatie op Bredase lijnen niet nodig. Ken ze zowat allemaal al. En anders ga ik lekker in mijn vrije tijd voorin de bus zitten. Is veel beter zo'n navigatiesysteem.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

Was weer lekker druk in de 627 vanochtend. Ik haat het als mensen net iets te dichtbij gaan zitten. Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Etienne »

Vanochtend een grappig tafereel bij de 2829. Toen er gefloten werd om 08:20 hield iemand nog een deur open voor een vriendin die ietwat verlaat was, langzaam stapte ze in en toen ze de deur losliet, ging deze dan ook dicht en die vriendin stond toen nog buiten op het perron, terwijl degene die de deur open hield wel binnen in de trein stond. :mrgreen:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Hendrik »

Chrysa schreef:Was weer lekker druk in de 627 vanochtend. Ik haat het als mensen net iets te dichtbij gaan zitten. Afbeelding
Soms gaan mensen inderdaad half bij je op schoot zitten... Ik ben nog steeds erg blij met de stoelen in de R-Net Citea's in HWGO. Die staan wat verder van elkaar (of zijn wat breder, dat zou ook kunnen) dan gebruikelijk. Daardoor kun je, als je niet al te dik bent, fatsoenlijk naast elkaar zitten zonder op elkaars schoot te zitten. :pos:
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Michael schreef:Ik heb die navigatie op Bredase lijnen niet nodig. Ken ze zowat allemaal al. En anders ga ik lekker in mijn vrije tijd voorin de bus zitten. Is veel beter zo'n navigatiesysteem.
Same here ;)

Reiservaring vandaag: Sprinter naar Nijmegen reed niet, resultaat een erg lege IC naar Amsterdam vanuit Den Bosch om 0723.
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Durashift »

gliderfighter schreef:Gelukkig is het maar bij 1 op de 40+ routes, maar je zal hem maar net krijgen en klakkeloos de wijk in rijden.
Ik zie nog regelmatig fysieke routepijlbordjes met lijnnummer(s) aan lantaarnpalen hangen.
Of kan je daar tegenwoordig ook niet meer van op aan?
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Chrysa »

In Breda hangen al jaren bordjes van lijn 131...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Aking »

Die pijlen hangen er toch voornamelijk bij omleidingen of nieuwe routes?

Of, in er daadwerkelijk plekken waar volledige lijnen zijn "uitgepijlt"
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door gliderfighter »

Durashift schreef:
gliderfighter schreef:Gelukkig is het maar bij 1 op de 40+ routes, maar je zal hem maar net krijgen en klakkeloos de wijk in rijden.
Ik zie nog regelmatig fysieke routepijlbordjes met lijnnummer(s) aan lantaarnpalen hangen.
Of kan je daar tegenwoordig ook niet meer van op aan?
Ja je kunt er opzich nog wel van op aan, maar na bijna 2 jaar zijn ze erafgevallen, omgedraaid etc. Met omleidingen krijg je enkel een blaadje met uitleg hoe te rijden.

Lijn 131 hangen ze idd ook(heb m pas voor de eerste keer gereden), maar dat zal denk ik ook zijn omdat je anders niet in Breda komt.

Sommie routes vind je amper pijlen, soms bij iedere hoek. Stad of streek.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door marvinkok »

Aking schreef:Die pijlen hangen er toch voornamelijk bij omleidingen of nieuwe routes?

Of, in er daadwerkelijk plekken waar volledige lijnen zijn "uitgepijlt"
In Twente zijn bij de ingang van de afgelopen concessie vrijwel alle lijnen uitgepijld doordat er veel geschoven werd met personeel en sommige chauffeurs binnen enkele weken ruim 20 lijnen moesten bijleren. Inmiddels worden de pijlen alleen nog gebruikt bij omleidingen of nieuwe routes inderdaad, al hangen er her en der nog wel wat verdwaalde pijlen van de begintijd.
Voor volgende week bij de Military worden de routes ook weer uitgepijld, men wil graag voorkomen dat er weer met 2 sleepwagens een bus uit het zand gehaald moet worden wegens een gemiste afslag :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Suus »

GVB heeft leuke boekjes waar de volledige route met foto's in opgenomen is. Zelfs met opmerkingen bij welk sorteervak je bij verkeerslichten moet staan voor haltes e.d. :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door marvinkok »

Die heb ik wel eens gezien inderdaad, wel lekker duidelijk :pos:
Van Breng staan er ook een heleboel lijnen op Youtube. Wel versneld en met haltelijst.
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door dennistd »

marvinkok schreef:
Aking schreef:Die pijlen hangen er toch voornamelijk bij omleidingen of nieuwe routes?

Of, in er daadwerkelijk plekken waar volledige lijnen zijn "uitgepijlt"
In Twente [..] hangen er her en der nog wel wat verdwaalde pijlen van de begintijd.
Waarbij de lijnnummers er wel allemaal af zijn door de weersinvloeden. Altijd leuk als er dan twee bordjes met verschillende richtingen hangen :lol:
Voor volgende week bij de Military worden de routes ook weer uitgepijld, men wil graag voorkomen dat er weer met 2 sleepwagens een bus uit het zand gehaald moet worden wegens een gemiste afslag :')
Da's niet handig nee :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Wubbo »

Ik ben vandaag gecontroleerd in de trein *O* Da's al de eerste keer in 2 weken, op mijn 40 minuten heen-en-terug. En het was nog in een DDZ-6 ook! :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

Jij ook al :P Ik werd van de week ook al gecontroleerd in de trein... voor het eerst in heel september voor wat betreft het woon-werkverkeer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Geert »

Ik ook net! :shock: Maar misschien speelt het tijdstip mee, het is nu 21:50 uur.

Ik blijf het bijzonder vinden dat je in anderhalve week op en neer reizen Utrecht-Den Haag (waarvan de meeste reizen met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]) ik geen enkele controle heb gehad. En alle reizen behalve die van vanochtend waren met losse treinstellen...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door regenmaker »

Suus schreef:Ik denk dat Regenmaker op dit forum de enige is, aangezien hij treinen haat.
Nou ik moet zeggen, ik heb inderdaad al heel wat buslijnen in Nederland gehad. En ik ken de routes van de meeste buslijnen wel in Oost-Nederland, van treinserienummers weet ik niet zoveel af. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik blijf het bijzonder vinden dat je in anderhalve week op en neer reizen Utrecht-Den Haag (waarvan de meeste reizen met de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]) ik geen enkele controle heb gehad. En alle reizen behalve die van vanochtend waren met losse treinstellen...
Zeker als je bedenkt dat je het hele traject van een treinserie aflegde, dan zou je het al helemaal verwachten.

Maargoed, ik zie in 99% van de gevallen bij de dubbele stellen die ik op m'n woon-werkritje heb de HCs 's ochtends in hetzelfde stel stappen als waar ik in zit, dus da's ook geen excuus in die gevallen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in september 2016

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:
Geert schreef: (..)

Maargoed, ik zie in 99% van de gevallen bij de dubbele stellen die ik op m'n woon-werkritje heb de HCs 's ochtends in hetzelfde stel stappen als waar ik in zit, dus da's ook geen excuus in die gevallen.
Heb jij dan behoefte aan controle in een overvolle spitstrein? Zeker dadelijk.. met reizen van (gesloten) poortjes station naar poortjes station wordt controle toch wat minder belangrijk voor de forens die elke dag het traject bereist, denk ik dan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten