OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Jurre
Berichten: 939
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Jurre » Di 25 Okt 2016, 09:41

Gistermiddag rond 16.45 stond er een Brabant Ambassador te bufferen op Utrecht CS, bestemd voor lijn 401. En vanmorgen zag ik in Hilversum een blauwe Overijssel/Flevoland lijnbus rijden, maar dat zal ongetwijfeld een CXX Academy wagen (Volvo 57xx) zijn geweest gezien hij van de stalling kwam.

Michael
Berichten: 10750
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Michael » Di 25 Okt 2016, 12:55

Jurre schreef:Gistermiddag rond 16.45 stond er een Brabant Ambassador te bufferen op Utrecht CS, bestemd voor lijn 401.


Enerzijds is het inderdaad een afwijking. Anderzijds weer niet omdat het een pendelbus is vanwege de Merwedebrug. Is een oude Veolia Brabant bus die nu eigendom is van TCR. En TCR verzorgt die pendeldienst.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31983
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Di 25 Okt 2016, 19:28

Was idd de bekende TCR Ambassador, ik zag 'm een kwartiertje voor Jurre 'm spotte nog over CS Jaarbeurszijde heen rijden richting buffer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40230
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Suus » Di 25 Okt 2016, 20:38

Afgelopen zaterdag overigens voor het eerst een nieuwe fietsenafdeling in de ICD gezien. Mag nog niet gebruikt worden volgens een bordje ernaast.

Ik snap niet waarom dit allemaal in stapjes gaat. Eerst die grote bagagerekken in de coupe's (ten koste van twee stoelen) en nu weer het ombouwen van de fietsenrekken.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 5419
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Chrysa » Di 25 Okt 2016, 22:43

Ik zag donderdag ook nog zo'n Brabant-Ambassador op Schiphol, 5245 geloof ik. Verkocht aan een taxibedrijf ofzo?

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 6085
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor dylanwild94 » Di 25 Okt 2016, 22:59

Chrysa schreef:Ik zag donderdag ook nog zo'n Brabant-Ambassador op Schiphol, 5245 geloof ik. Verkocht aan een taxibedrijf ofzo?
rijd daar een hotel-shuttel en Is van quick Park.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14454
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Meltrain » Wo 26 Okt 2016, 08:20

De 9718 (en ook de daarop kerende 9731) rijdt met een DDZ-IV.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

MdJ
Berichten: 4307
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor MdJ » Wo 26 Okt 2016, 09:09

Op lijn 85 Utrecht-Leerdam (8:39 vanaf Utrecht) reed een Irisbus: 6039. Busje reed ook de aankomende rit, maar stond al 999 op voordat ik het lijnnummer kon zien.
Bij twijfel: gebruik beton.

nvdw
Berichten: 1960
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor nvdw » Wo 26 Okt 2016, 10:28

Die komt als 94 uit Ameide en rijdt vanaf Leerdam weer als 73 naar Gorinchem. Als er een streekbus tekort is komt er op die omloop een midi terecht. Het is natuurlijk een afwijking in materieelinzet maar gezien de frequentie waarin het voorkomt ook weer niet ;)
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Jultar
Berichten: 263
Lid geworden op: Za 12 Mar 2011, 11:34

Re: RE: Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Jultar » Wo 26 Okt 2016, 10:47

Suus schreef:Afgelopen zaterdag overigens voor het eerst een nieuwe fietsenafdeling in de ICD gezien. Mag nog niet gebruikt worden volgens een bordje ernaast.

Ik snap niet waarom dit allemaal in stapjes gaat. Eerst die grote bagagerekken in de coupe's (ten koste van twee stoelen) en nu weer het ombouwen van de fietsenrekken.

Het inbouwen van de bagagerekken en de fietsplaatsen gebeurd tegelijkertijd (samen met de volwielen).

MdJ
Berichten: 4307
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor MdJ » Wo 26 Okt 2016, 11:39

nvdw schreef:Die komt als 94 uit Ameide en rijdt vanaf Leerdam weer als 73 naar Gorinchem. Als er een streekbus tekort is komt er op die omloop een midi terecht. Het is natuurlijk een afwijking in materieelinzet maar gezien de frequentie waarin het voorkomt ook weer niet ;)

Aha, vandaar. Ik zag hem vandaag voor het eerst, maar meer toeval door combinatie een bus later pakken en die bus met -10 op het station aankomt. En dat de Irisbus nog niet op de buffer stond. :D
Bij twijfel: gebruik beton.

Michael
Berichten: 10750
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Michael » Wo 26 Okt 2016, 11:53

Daniel schreef:Was idd de bekende TCR Ambassador, ik zag 'm een kwartiertje voor Jurre 'm spotte nog over CS Jaarbeurszijde heen rijden richting buffer.


Ze hebben er 6:

560 = Veolia 5255
561 = Veolia 5257
562 = Veolia 5260
563 = Veolia 5307
564 = Veolia 5292
565 = Veolia 5315

lint41
Berichten: 434
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor lint41 » Vr 28 Okt 2016, 14:16

Zojuist zag ik Connexxion-Amba 4261 rijden op lijn 276 over de Uithof (ipv een Integro van Pauw/Kassing/Betuwe) tevens stond de 4255 op de buffer bij WKZ. Toevallig beide wagens van Tourquase, zoals hier laatst ook werd geopperd na zo'n inzet?

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5316
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor ArrivaBas » Vr 28 Okt 2016, 15:06

de 36724 reed afgelopen week al 2 keer met een GTW 2/6 en 2/8 gekoppeld en sinds woensdag dagelijks een VDL van de streek op lijn 5 in Dordrecht.
20-06-2019: Trein 298,4 km, Bus 8 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Jurre
Berichten: 939
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Jurre » Zo 30 Okt 2016, 00:33

Vanmiddag rond 15.00 kwam ik in Vathorst achter een witte MAN Lions Regio van Gebo Tours te rijden. Op het display stond '160', het bleek ook daadwerkelijk lijn 160 naar Almere te zijn. Tegenwoordig uitbesteed?
Laatst gewijzigd door Jurre op Zo 30 Okt 2016, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Durashift
Berichten: 3407
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Durashift » Zo 30 Okt 2016, 00:44

lint41 schreef:Zojuist zag ik Connexxion-Amba 4261 rijden op lijn 276 over de Uithof (ipv een Integro van Pauw/Kassing/Betuwe) tevens stond de 4255 op de buffer bij WKZ. Toevallig beide wagens van Tourquase, zoals hier laatst ook werd geopperd na zo'n inzet?


Denk het wel, men benoemt het op hun eigen site.

Eén van onze partners besteed een gedeelte van het lijnenpakket uit aan Tourquase. Tourquase rijdt het streekvervoer in de omgeving Amersfoort en draagt zorg voor de algehele kwaliteit van het vervoer.

http://www.tourquase.com/profiel.html

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » Zo 30 Okt 2016, 08:03

Maar wat is tourquase dan?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40230
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Suus » Zo 30 Okt 2016, 08:09

Een bedrijf uit Oss.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 31983
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Daniel » Zo 30 Okt 2016, 10:18

Durashift schreef:Denk het wel, men benoemt het op hun eigen site.

Eén van onze partners besteed een gedeelte van het lijnenpakket uit aan Tourquase. Tourquase rijdt het streekvervoer in de omgeving Amersfoort en draagt zorg voor de algehele kwaliteit van het vervoer.

Echter hoorden de spitslijnen naar Utrecht niet bij dat pakket. Ze reden inderdaad altijd al wel op diverse streeklijnen maar dat valt niet echt op gezien hun bussen alleen aan het nummer herkenbaar zijn.
De bussen die lint41 spotte horen echter niet bij de series 4192 - 4198 en 4267 - 4277 waar Tourquase mee rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » Zo 30 Okt 2016, 10:46

Suus schreef:Een bedrijf uit Oss.

Ik vraag me af hoe ze erbij komen om diensten aan Tourquase uit Oss uit te besteden. Daarnaast kun je die bussen helemaal niet herkennen. Of hebben de chauffeurs een afwijkend uniform.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 40230
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Suus » Zo 30 Okt 2016, 10:48

Alle uitbestedingen in het OV zijn omdat het voor de concessiehouder goedkoper is, behalve misschien Van Oeveren in Zeeland omdat die een honderdjarig contract met ZWN en rechtsopvolgers hebben.
Rame à l'approche

busfanNL
Berichten: 1853
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor busfanNL » Zo 30 Okt 2016, 10:51

RTM en rechtsopvolgers. :wink: En denk dat dat ook goedkoper is want je kan personeel onder de cao besloten busvervoer betalen. Of zoals TCR doet taxi cao.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 2252
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor marvinkok » Zo 30 Okt 2016, 10:59

Dat mag niet meer toch? Indien er ov gereden wordt moet er ook ov betaald worden..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland/eurobahn
Reacties op persoonlijke titel

PatrickM
Berichten: 1581
Lid geworden op: Za 10 Jan 2015, 21:46
Locatie: Bruinisse (Zeeland)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor PatrickM » Zo 30 Okt 2016, 12:07

Suus schreef:Alle uitbestedingen in het OV zijn omdat het voor de concessiehouder goedkoper is, behalve misschien Van Oeveren in Zeeland omdat die een honderdjarig contract met ZWN en rechtsopvolgers hebben.

Van Oeveren heeft alleenrecht op Goes-Zierikzee dacht ik. Dus als Connexxion niet meer wil samenwerken met Van Oeveren, pikt van Oeveren de lijn Zierikzee-Goes doodleuk in.

Maar dan alsnog, Van Oeveren heeft net zoals TCR en de rest van de onderaannemers de "rotklusjes", ze rijden op enkele diensten na alleen maar scholierenritjes, en in het weekend staan 19 van de 20 lijnbussen die ze hebben stil. Precies de ritten waarvan het het voor CXX niet waard is om bussen aan te schaffen en personeel aan te nemen, het is dus een combinatie van beiden.
06-03-2017: Trein: 2185,3 km
23-01-2017: Bus: 255,0 km · Metro: 1,6 km · Tram: 0,0 km · Boot: 0,5 km · OV-fiets 34,2 km

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 5673
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #39

Berichtdoor Etienne » Zo 30 Okt 2016, 20:19

De materieelindeling was vandaag wel lekker wisselend. De Sprinters tussen Utrecht en Hilversum reden afwisselend met losse of gekoppelde SLT's. Zelfs de 4900 reed extra elk half uur.
de 1500 en 1600 / 11600 reden dan weer grotendeels met losse treinstellen, wat de drukte met omreizigers niet altijd ten goede kwam.
Elke dag van Pijnacker Centrum naar Spijkenisse Centrum en terug.

Kijk ook eens op mijn wandelwebsite voor wandelverslagen en bijbehorende foto's of kijk op mijn wandelblog over het wandelen op de GR5 (Grande Randonee 5)


Terug naar “Archief reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten