OVer je reiservaringen in november 2016
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Was jij er daar niet een van? (A) :')
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Nee dat is wat anders
Terug ontopic maar weer? :)
Terug ontopic maar weer? :)
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Mijn reiservaring bestond vandaag uit onze Yugo, dus ik kan niet ontopic :(
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik ook niet. Tegenwind op de fiets naar het werk vanmorgen. Dat was het wel.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Vier rijtuigen met sardientjes en twee rijtuigen met hoogwaardig vervoerde reizigers zijn het geworden. Helpt niet erg mee dat de ICD van 11:09 in Rotterdam uitviel.Meltrain schreef:Komend weekend zijn er werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht Centraal, waardoor op dat traject geen treinen rijden. Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Utrecht / Amersfoort worden aangeraden met de dit weekend toeslagvrije IC Direct (via Schiphol) te reizen.
Tegelijkertijd zijn er werkzaamheden tussen Sciedam Centrum en Den Haag HS, waardoor op dat traject geen treinen rijden. Reizigers tussen Rotterdam Centraal en Schiphol / Amsterdam worden aangeraden met IC Direct te reizen, die dit weekend toeslagvrij is.
Nu komt de optelsom: normale reizigers van de ICD + reizigers die normaal de gewone IC nemen + reizigers naar Utrecht / Amersfoort = overvolle IC Direct. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
NS deed vandaag erg zijn best om zoveel mogelijk sardientjes te maken. Ik volgde keurig het omreisadvies (Ede - Den Haag via Schiphol) en kreeg een VIRM-4 en een SLT-4 voorgeschoteld. Dat leverde dus de hele reis staanplaatsen op.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
In Den Haag staat er dan "Vooraan Instappen" maar dat is een bericht dat alleen op de TBP's verschijnt en niet in de I+ DVS data komt.webguy schreef:Volgens mij staat dit er nu alleen op een begin station: bijvoorbeeld de situatie in Den Haag waar een stel niet naar opstel gaat maar blijft. Dan moet handmatig die boodschap ingevoerd worden. Echter wordt de [serie=Intercity|2016|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] bijvoorbeeld bijna altijd in Deventer ingekort. Dat zie je nergens op een scherm.Ardan schreef:Huh, 'achterste treinstel blijft achter' staat er toch gewoon op? Dat een bepaald stel slechts tot x meerijdt zie ik inderdaad nooit.
Achterste treinstel blijft achter staat er juist weer bij het station waar daadwerkelijk een treinstel achterblijft (onderweg, maar niet op een beginstation). Dan krijg je zo'n balkje onderin.
Rijden de Treinen toont sinds vorig jaar wel "treinstel XXX tot station YYY" maar dat wordt afgeleid uit de materieelinformatie. TBP's geven dit niet weer, het is een specifieke toevoeging voor Rijden de Treinen.
@Mikos: het is mooi dat er hard gewerkt is aan verstoringsinformatie, maar de lijst met ergernissen over de TBP's is er inmiddels al een jaar of 6 en de oude BEPAC converter is al lang afgeschakeld. Ik vind dat er verkeerde prioriteiten zijn gesteld door NS, de relatief kleine puntjes op de vertrekborden hadden al lang opgepakt moeten zijn voordat er een groot nieuw project (VI) gestart werd.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Gisteravond de 5789 van 23:36 uit Leiden genomen voor een crossplatform-overstap op Hoofddorp en een overstap op Sloterdijk om in Zaandam te komen. Hij kwam echter met +3 in Leiden binnen en vertrok met +7 en dat hij met VIRM reed hielp ook niet mee. Dus kon vervolgens op Schiphol en Sloterdijk overstappen en kwam met +30 thuis.
Vanochtend naar Alphen a/d/ Rijn gegaan. Bij de achteruitgang van het station Zaandam al snel aangesproken door een medewerker in een geel hesje en netjes op de bus gezet van Hellingman Transport uit Zaandam. De chauffeuse was een en al gastvrouw: welkom voor iedere passagier, een intropraatje die duurde tot de Den Uylbrug over de Zaan en bij aankomst op Sloterdijk werden passagiers ook geattendeerd op de plek waar de bussen terug vandaan vertrokken. :pos: *O* Wel wat vertraging opgelopen, omdat middenin de Coentunnel iemand met pech stond en een van de twee rijstroken was afgesloten. Wel goed dat ik dus even wat extra marge had genomen voor mijn reis.
Vervolgens stond op spoor 7 de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 10:47 met +10 met afwijkende eindbestemming Den Haag Centraal te knipperen op de TBP's. Er kwam een DDM1 voorrijden. Na instappen bleek bij nader onderzoek dit te Sprinter via Haarlem naar Hoorn te zijn. Dus mocht ik in Haarlem traplopen van spoor 8 naar spoor 6. Maar er reed sowieso van alles en nogwat met vertraging door een eerdere aanrijding bij Santpoort. De Sprinter naar Hoorn bleef nog even staan, aangezien deze werd ingehaald op spoor 7 door een [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie].
Verder in Alphen bijna +10 opgelopen in bus 1 omdat de brug openging voro een luxeus jacht. :)
Op de terugweg kon ik de IC van 16:23 uit Alphen naar Leiden in Leiden mooi overdragen aan mede-forumgebruiker Suus, die blij was met de ICM7. Daarna nog een paar minuten vertraging opgelopen op de A10 vanwege een file door een eerder ongeluk.
Vanochtend naar Alphen a/d/ Rijn gegaan. Bij de achteruitgang van het station Zaandam al snel aangesproken door een medewerker in een geel hesje en netjes op de bus gezet van Hellingman Transport uit Zaandam. De chauffeuse was een en al gastvrouw: welkom voor iedere passagier, een intropraatje die duurde tot de Den Uylbrug over de Zaan en bij aankomst op Sloterdijk werden passagiers ook geattendeerd op de plek waar de bussen terug vandaan vertrokken. :pos: *O* Wel wat vertraging opgelopen, omdat middenin de Coentunnel iemand met pech stond en een van de twee rijstroken was afgesloten. Wel goed dat ik dus even wat extra marge had genomen voor mijn reis.
Vervolgens stond op spoor 7 de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 10:47 met +10 met afwijkende eindbestemming Den Haag Centraal te knipperen op de TBP's. Er kwam een DDM1 voorrijden. Na instappen bleek bij nader onderzoek dit te Sprinter via Haarlem naar Hoorn te zijn. Dus mocht ik in Haarlem traplopen van spoor 8 naar spoor 6. Maar er reed sowieso van alles en nogwat met vertraging door een eerdere aanrijding bij Santpoort. De Sprinter naar Hoorn bleef nog even staan, aangezien deze werd ingehaald op spoor 7 door een [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie].
Verder in Alphen bijna +10 opgelopen in bus 1 omdat de brug openging voro een luxeus jacht. :)
Op de terugweg kon ik de IC van 16:23 uit Alphen naar Leiden in Leiden mooi overdragen aan mede-forumgebruiker Suus, die blij was met de ICM7. Daarna nog een paar minuten vertraging opgelopen op de A10 vanwege een file door een eerder ongeluk.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Bij mij viel het vanochtend wel mee: tijdens mijn reis Rotterdam Lombardijen -> Utrecht Centraal via Schiphol hadden zowel mijn tas als ik in alle treinen een eigen zitplaats. :Y Het scheelde wellicht wel dat ik al de ICd van 8:09 had. :')Suus schreef:
Vier rijtuigen met sardientjes en twee rijtuigen met hoogwaardig vervoerde reizigers zijn het geworden. Helpt niet erg mee dat de ICD van 11:09 in Rotterdam uitviel.
Omdat ik in de Jaarbeurs moest zijn en de bussen tussen Utrecht en Woerden daar praktisch recht voor vertrokken, nam ik op de terugweg maar de bus. Ik had een in Brabantse kleuren gestoken Citaro G van TCR, wat best leuk was op de snelweg.
Toevallig had ik in Woerden ook nog een mooie overstap op de [serie=Intercity (vleugeltrein van (1)1700)|2016|Gouda - Rotterdam Centraal12800[/serie], dus ik mag niet klagen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Vandaag werkzaamheden bij de eschmarke. Ergo geen treinverkeer Es - gronau. Jammer dat
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
2. Er nauwelijks bussen zijn, waarbij dit keer ook de haltepalen ontbreken (bus bij de eschmarke stopt paar honderd meter van station) :N
Maar laten we positief blijven, ns rijdt wel
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
2. Er nauwelijks bussen zijn, waarbij dit keer ook de haltepalen ontbreken (bus bij de eschmarke stopt paar honderd meter van station) :N
Maar laten we positief blijven, ns rijdt wel
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het kan zijn dat ns.nl daarvan niks weet, doordat het baanvak Es naar Gronau niet door Prorail wordt beheerd. Storingsinformatie wordt kennelijk niet vanuit de Duitse vervoerder doorgegeven naar de NederlandseFloris schreef:Vandaag werkzaamheden bij de eschmarke. Ergo geen treinverkeer Es - gronau. Jammer dat
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
...:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Oh? Ging er vanuit dat het nederlands stuk gewoon door prorail werd beheerd. Er staan tenslotte nederlandse seinen. Het station zelf is overigens in beheer bij ns, volgens het bordje bij de ingang.waldo79 schreef: Het kan zijn dat ns.nl daarvan niks weet, doordat het baanvak Es naar Gronau niet door Prorail wordt beheerd.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Het Nederlandse gedeelte wordt gewoon door ProRail beheerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Dat is afhankelijk van wat je onder beheren bestaat. Het onderhoud wordt wel door de Nederlandse aannemer van dat gebied gedaan, maar verkeersleiding doet er niets.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Wie is dan de opdrachtgever? Prorail, DB Netz of nog een andere partij?Wubbo schreef:Het onderhoud wordt wel door de Nederlandse aannemer van dat gebied gedaan.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
En ik ga er sowieso vanuit dat Prorail in ieder geval eigenaar is van die lijn?
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
ProRail is in ieder geval opdrachtgever, en ik neem aan dat dan ook de infrastructuur van ProRail is anders zouden ze dat onderhoud niet aanbesteden lijkt me.
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Inmiddels staat er op de site van de ns een melding over de werkzaamheden .waldo79 schreef:Het kan zijn dat ns.nl daarvan niks weet, doordat het baanvak Es naar Gronau niet door Prorail wordt beheerd. Storingsinformatie wordt kennelijk niet vanuit de Duitse vervoerder doorgegeven naar de NederlandseFloris schreef:Vandaag werkzaamheden bij de eschmarke. Ergo geen treinverkeer Es - gronau. Jammer dat
1. dit alleen vermeld wordt op bahn.de en niet door ns (want die wist van niks). Zelfs op de stations geen info (ook niet door DB wat normaal wel gebeurt)
...:
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Dit is echt al zo vaak misgegaan... Gaat ook regelmatig mis met acute storingen. Blijkbaar zit NS niet in de informatiecircel van de Duitsers...
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Vanmiddag met +10 uit Den Haag Centraal vertrokken met de 2154. Reden was dat de machinist uit een andere vertraagde trein moest komen. Best wel verbazingwekkend, aangezien Den Haag Centraal een standplaats is: hebben ze rond vijf uur/kwart over vijf geen reservemachinist rondhangen?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Als er wel een reservemachinist ter plaatse is kan het alsnog een afweging zijn om de trein met +10 te rijden
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Ik weet niet of er dan een is maar anders moet die reserve zijn miss voor als er een trein uitvalt? Deze trein krijgt de machinist alsnog al is het wat later maar mogelijk dat een andere trein ergens defect gaan en een andere trein daardoor helemaal geen machinist heeft...VIRM schreef:Vanmiddag met +10 uit Den Haag Centraal vertrokken met de 2154. Reden was dat de machinist uit een andere vertraagde trein moest komen. Best wel verbazingwekkend, aangezien Den Haag Centraal een standplaats is: hebben ze rond vijf uur/kwart over vijf geen reservemachinist rondhangen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Vanmorgen een lekker zooitje op m'n weg naar het werk. Op station Amersfoort aangekomen zag het perron zwart van de mensen wachtend op de 11720 (gelukkig komt die nog vrij leeg van Schothorst af, dat scheelde wel met iedereen erin krijgen). Oorzaak was de 5618 die met iets van +20 in Amersfoort opgeheven was.
In Utrecht vervolgens op spoor 9 aangekomen want op spoor 8 bleek de 12518 (de trein van een kwartier eerder) nog te staan die door de vertraagde Sprinter ook ruim +15 opgelopen had.
Op 't busstation dan ook een behoorlijke drukte doordat, zo bleek later, de tram er door een aanrijding uit lag. De normaal al goed drukke 65, waarop ook nog een Citaro LE i.p.v. een Citaro G verdwaald was, hoefde ik niet zelf in te lopen. Werd er zo ongeveer vanzelf in geduwd en daarna ook nog half geplet omdat er nogsteeds mensen in wilden stappen nadat de chauffeuse al riep dat ze de deur ging sluiten. De reizigers voorin werden daarna ook maar als rechter buitenspiegel ingezet, want de chauffeuse kon daar niks meer in zien.
In Utrecht vervolgens op spoor 9 aangekomen want op spoor 8 bleek de 12518 (de trein van een kwartier eerder) nog te staan die door de vertraagde Sprinter ook ruim +15 opgelopen had.
Op 't busstation dan ook een behoorlijke drukte doordat, zo bleek later, de tram er door een aanrijding uit lag. De normaal al goed drukke 65, waarop ook nog een Citaro LE i.p.v. een Citaro G verdwaald was, hoefde ik niet zelf in te lopen. Werd er zo ongeveer vanzelf in geduwd en daarna ook nog half geplet omdat er nogsteeds mensen in wilden stappen nadat de chauffeuse al riep dat ze de deur ging sluiten. De reizigers voorin werden daarna ook maar als rechter buitenspiegel ingezet, want de chauffeuse kon daar niks meer in zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Heb je in Belgrado controle in de tram, laten ze de dronkenlap uiteraard gewoon slapen :')
Prachtig land :Y
Prachtig land :Y
Re: OVer je reiservaringen in november 2016
Trein gehaald omdat een bejaarde vrouw onderuit ging op het perron en de conducteur te hulp schoot. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten