OVer je reiservaringen in november 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
dennistd
Berichten: 5544
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door dennistd »

Gelukkig rijdt ie elke 10 minuten dus is het niet al te lang wachten. Mogelijk dat in Hengelo de boel weer vast stond (zoals wel vaker) waardoor de bus ervoor veel vertraging had (zal niet voor het eerste zijn dat ie achter de volgende bus zit). De drukte zit op de Oldenzaalsestraat stad uit, waardoor de combinatie 11-13-9 soms meer dan 10 minuten vertraging kan oplopen terwijl de 13-11-9 van tien minuten later op tijd is.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Sinds begin dit schooljaar zitten er elke dag een stel lawaaierige kinderen in dezelfde bus naar huis als ik heb. Wat een herrie zeg. <.<

Nou ja, ik hoorde er eentje zeggen dat ie het hoopte dat er geen stadsbus voor zou rijden omdat die 'ontzettend kut' was, dus dat is iets. :p
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Ardan »

Toen ik nog pendelde kwam ik bijna elke dag van Zutphen naar Winterswijk in een klasje vrije-school-kinderen terecht :') Je kunt wel bedenken hoe dat gaat. De pinda's en de M&M's en de zonneboempitten vlogen altijd door de trein heen.
Ik doe ook maar wat
Bakhuster97
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 16:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Bakhuster97 »

en toen moest je huilen
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Bakhuster97 schreef:en toen moest je huilen
Wor je d'r ook voor behandeld of niet?
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Durashift »

Hainje schreef:Als dat zo'n beruchte plek is, dan vind ik het vreemd dat hier eigenlijk nog geen ongelijkvloerse kruising van is gemaakt. (..).
Nou, dat lijkt mij wel wat al te rigoureus..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

De beste spoorwegovergang is geen spoorwegovergang *O*
PatrickM
Berichten: 1979
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door PatrickM »

Geen treinen tussen Maastricht en Sittard. Leuk als je probeert om nog op een beetje een redelijk tijdstip thuis te komen...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

Durashift schreef:Nou, dat lijkt mij wel wat al te rigoureus..
Toch denk ik dat het een kwestie van tijd is totdat de Veiligheidsjihad (al dan niet terecht) eist dat dit gerealiseerd gaat worden.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Goed ... ik ga iets bekennen:

Ik ben vanmiddag van Naarden - Bussum naar Baarn gereisd zonder te hebben betaald.

Het zat zo:

Ik was vanaf Rotterdam Alexander via Duivendrecht naar Weesp gereisd. Vervolgens uitgecheckt om met het trein vervangend vervoer naar Naarden - Bussum gereisd. Op station Naarden - Bussum Kon ik geen paaltje vinden om in te checken. Dus de gok maar genomen en in de trein gestapt naar Hilversum en Baarn. Onderweg wel controle gehad maar het was gelukkig geen probleem.

Er waren meerdere reizigers met dit probleem.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door JWM »

Geen excuus. Ik neem aan dat Mikos het nodige weer doet. Vervangend vervoer moet je ook gewoon voor betalen.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Durashift »

JWM schreef: (..). Vervangend vervoer moet je ook gewoon voor betalen.
Hij schrijft het niet, al lees ik juist niks over al dan niet het gebruik van OV check apparatuur gedurende aankomst en vertrek van treinvervangend vervoer. Het was juist weer 'een probleem' toen de rit met de trein vervolgt werd..

~~~~

Was het niet gewoon net zo handig geweest om ingecheckt te blijven? Of staan er op Weesp gesloten poortjes?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Daniel »

Als ik de berichten erover op het NS-forum goed herinner was met de invoering van "van rit naar reis" het principe bij vervangend vervoer ook gewijzigd: bij gepland busvervoer moet je ingecheckt zijn omdat men dan maatregelen zoals tijdelijke paaltjes of open poortjes kan nemen. Is het busvervoer er wegens een ongeplande verstoring dan is dit vervoer gratis zodat je geen hinder ondervindt van het moeten uitchecken omdat je anders niet bij de NS-bus kunt komen.

Verder vindt ik het wel een wat raar verhaal dat er op Naarden-Bussum geen paaltjes te vinden zouden zijn. Die staan daar toch gewoon in de stationshal?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Jurre »

Nee, paaltjes staan daar op het perron, bovenaan de trappen. Zijn niet te missen...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Aking »

Blijkbaar dus wel :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Durashift schreef:Was het niet gewoon net zo handig geweest om ingecheckt te blijven? Of staan er op Weesp gesloten poortjes?
Op Weesp staan er inderdaad gesloten poortjes.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:Verder vindt ik het wel een wat raar verhaal dat er op Naarden-Bussum geen paaltjes te vinden zouden zijn. Die staan daar toch gewoon in de stationshal?
Jurre schreef:Nee, paaltjes staan daar op het perron, bovenaan de trappen. Zijn niet te missen...
Die paaltjes heb ik niet gezien. En met mij nog een groot aantal medereizigers. Anders waren we wel ingecheckt :wink: .
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8688
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Milco »

KM46 schreef:
Durashift schreef:Was het niet gewoon net zo handig geweest om ingecheckt te blijven? Of staan er op Weesp gesloten poortjes?
Op Weesp staan er inderdaad gesloten poortjes.
Bij werkzaamheden staat er standaard een poortje open voor overstappers tussen trein en bus. Dan hoef je dus in Weesp niet uit te checken alvorens de bus te pakken, ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Suus »

De stationshal van Naarden-Bussum is monumentaal. Daarom staan daar de paaltjes op het perron. Naast de trap in de hal even naar buiten en er staat meteen een paaltje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Die paaltjes staan zeker op het perron richting Weesp?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door ODRAIL »

Milco schreef:
KM46 schreef:
Durashift schreef:Was het niet gewoon net zo handig geweest om ingecheckt te blijven? Of staan er op Weesp gesloten poortjes?
Op Weesp staan er inderdaad gesloten poortjes.
Bij werkzaamheden staat er standaard een poortje open voor overstappers tussen trein en bus. Dan hoef je dus in Weesp niet uit te checken alvorens de bus te pakken, ;)
Gisteren niet. En daar heb ik ook melding van gemaakt toen ik later op het station Utrecht moest overstappen.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door VIRM »

Vanmiddag de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 12:32 van Zaandam naar Schiphol. Op het achterste balkon van de SLT4 had iemand zijn fiets tegen de prullenbak gepropt. Bij de wissel richting de Hemboog viel dat ding omver, waardoor ik het stuur op schoot kreeg (zat er recht tegenover op het klapstoepltje). Volgens mij heb je daar verderop dat riante balkon voor. Een 'sorry' van de eigenaar was kennelijk te moeilijk. Ik ben afgelopen vrijdag op een zebrapad al aangereden door een fietser, dus dan hoeven ze niet in de trein te gaan beginnen. ;)

In de 340 tussen Hoofddorp en Uithoorn kwam er nog een Jehova's Getuige langs met een flyertje, en bij het zien van de blindenstok werd ook nog naar de website gewezen. Uh, mag dit zomaar in een bus?

Overigens doet CXX op het busstation van Uithoorn aan koppelverkoop. De blindegeleidelijn die om het busstation loopt heeft vlak na de audiopaal aftakkingen naar de snackbar, de Indier en de Italiaan. :D
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door cassie127 »

Zo'n moment dat een chauffeur te hard over een drempel rijdt en je dat in je buik nog terug voelt... -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Chrysa »

Conducteur slaat mij over om vervolgens iedereen achter me te controleren, ik wist niet dat ik er zo braaf uitzag. :o
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in november 2016

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Conducteur slaat mij over om vervolgens iedereen achter me te controleren, ik wist niet dat ik er zo braaf uitzag. :o
Of je bent over het hoofd gezien. :P
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten