Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Zugführer »

Mikos schreef:Het was iets meer dan een verloren tas.
Hé, konden de poortjes eindelijk hun nut bewijzen :p
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Klaasje »

Oude tijden herleven te Zwolle: zojuist werd een trein van Amersfoort naar het Noorden gesplitst voor Groningen en Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Geert »

Suus schreef:Op dit moment zijn drie perrons van Utrecht Centraal ontruimd wegens een verloren tas.
Dat was rond een uur of 10, sporen 14 t/m 21 waren afgesloten. Het was echter de hele ochtend al bal begreep ik uit de reiservaringen, en al ruim voordat die bommelding er was heb ik tussen Harmelen en Utrecht Centraal filegereden en uiteindelijk 40 minuten vertraging opgelopen (waarvan de eerste 15 minuten al tussen Den Haag en Gouda). Toen ik in Utrecht aankwam was het daar erg druk en alle TBP's stonden op Let op omroep.

Al met al niet echt een beste dag voor NS. Blijkbaar ligt de hele bijsturing er (nog steeds?) uit. Het is nu 5 uur na de bommelding te Utrecht en 6 uur na het verhelpen van de stroomstoring te Asd, en nog steeds worden er allerlei treinen in Utrecht opgeheven.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Jef400 »

Chrysa schreef:Liever in de file in een verwarmde auto met comfortabele stoelen dan 30 minuten bij een bushalte staan. Sowieso is Hooge Zwaluwe - Breda dusdanig rustig dat ik nooit meer dan 10 minuten vertraging heb met de auto. :p
Tenzij je botsautootje gaat spelen natuurlijk..
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door MdJ »

Ik kwam vanochtend aan op Utrecht met -6.
Vriendje vertrok om 9:00u vanaf Gouda Goverwelle (+12; zou om 9:20 aankomen in Utrecht). Vertrok om 9:30 uit Utlr ri Utrecht en is daar stilgezet. Vervolgens is de trein teruggekeerd naar Utlr om 10:45, om vervolgens uiteindelijk om 11:20 per bus aan te komen op Utrecht CS.
Bij twijfel: gebruik beton.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door waldo79 »

Wat me opvalt is dat er geen dubbeldekkers rijden op de verbindingen Den Haag / Rotterdam naar Utrecht v.v.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Het was echter de hele ochtend al bal begreep ik uit de reiservaringen
Klopt ja. Ik heb rond 7.20 uur al een tijdje staan wachten tot er een perron vrij was voor de 1718, al kon ik in de reisinfo niet ontdekken wat er nu op spoor 8 stond. Na binnenkomst bleek op spoor 9 nog de 2816 te staan die al een half uur eerder had moeten vertrekken, hoezo geen effect op andere corridors in DSSU.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door JWM »

Hoe ging de terugreis, had de trein nog de goede lengte na de storing van vanmorgen?
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend kwam ik rond 08:50 aan op station Zaandam . De stationshal was ontzettend druk. Ik ben in de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 09:05 richting Amsterdam gestapt. Na vijf minuten riep de HC om: "Dames en heren, u bevindt zich in de drukste wachtruimte van Zaandam." :D Ze vertelde dat de trein waarschijnlijk weer terug richting Uitgeest ging, je beter de bus kon pakken maar dat je nog wel in de trein mocht blijven zitten omdat het warmer was dan buiten. :pos: Toen toch maar weer naar huis gegaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

@JWM: Nee hij had niet de goeie lengte :P M'n trein terug naar huis was langer dan gepland :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Wubbo »

Vanochtend +25 opgelopen tussen pakweg Harmelen en Utrecht (ver voor de bommelding), vanmiddag waren ze net de IC-treindienst naar Den Haag aan het opstarten. Dat deden ze natuurlijk met losse ICM-drietjes want zowel in Utrecht als in Den Haag stond overal materieel, dus ik heb maar vrijwillig voor +25 en de 7 bakken ICM naar Leiden gekozen. Zowel Bodegraven als Alphen aan den Rijn heb ik gemist doordat ik sliep, zo lijkt het nog een echte IC ook ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Utrechtse verkeerslichten, ik blijf het toch rare dingen vinden... Vanmiddag deed m'n bus er maarliefst 5 minuten over om van de Van Zijstweg op de Valeriusbaan te belanden. Even voor de niet ter plaatse bekenden: dat is dus een kwestie van één kruispunt met één verkeerslicht oversteken.
De eerste keer ging het verkeerslicht net lang genoeg op wit/groen om 1 bus en drie auto's te laten passeren en de volgende keer wit liet dus behoorlijk lang op zich wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend liep alles redelijk op rolletjes. Mijn 2129 had tussen Heemstede-Aerdenhout en Leiden nog wel te maken met een overweg die in storing lag, waardoor we er heel langzaam overheen moesten.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Utrechtse verkeerslichten, ik blijf het toch rare dingen vinden... Vanmiddag deed m'n bus er maarliefst 5 minuten over om van de Van Zijstweg op de Valeriusbaan te belanden. Even voor de niet ter plaatse bekenden: dat is dus een kwestie van één kruispunt met één verkeerslicht oversteken.
De eerste keer ging het verkeerslicht net lang genoeg op wit/groen om 1 bus en drie auto's te laten passeren en de volgende keer wit liet dus behoorlijk lang op zich wachten.
Meld het eens bij de gemeente. Ik heb in Den Haag wel eens een stoplicht gemeld en daar bleek achteraf een fout in de programmering te zitten, en tegelijkertijd kwamen ze er achter dat de tram zich te vroeg inmeldde waardoor de rest onnodig lang op rood bleef staan. Dat is toen keurig verholpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

In Utrecht is het gewoon beleid en geen foute programmering, dat heb ik al wel eerder gemerkt met het verkeerslicht aan de Europalaan bij het Europaplein bijvoorbeeld. Vaak genoeg staat daar aan alle kanten het verkeer stil, maar duurt het vervolgens nog een behoorlijke tijd voor je als voetganger groen krijgt. Die is massaal gemeld toen er ooit een speciaal meldpunt voor raar afgestelde verkeerslichten in Utrecht was (van de gemeente zelf), maar het is al 8 jaar precies hetzelfde daar.

Vanmiddag weer wat nieuws. Kennelijk wordt er tegenwoordig niet meer gevraagd aan de chauffeur of hij nog even op iemand kan wachten die ook met de bus mee wil. Bij het Anne Frankplein zag ik de tactiek toegepast worden van expres doen of je je chipkaart nog moet pakken (terwijl die reiziger 'm al beet had bij het instappen) en in de tussentijd met de rugtas in de deuropening blijven staan. Maar de chauffeur had 'm gauw door, verzocht de reiziger om een beetje op te schieten en vertrok :P (En nee ik kon geen gedachten lezen, maar hoorde het de chauffeur aan een meerijdende collega vertellen :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Jurre »

Gisteren zag ik twee U-OV stads Citaro's in Hilversum. Eentje als '477 Instructierit' en eentje als lijn 58 naar Zeist, allebei rond 11 uur.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door nvdw »

Daniel schreef: Vanmiddag weer wat nieuws. Kennelijk wordt er tegenwoordig niet meer gevraagd aan de chauffeur of hij nog even op iemand kan wachten die ook met de bus mee wil. Bij het Anne Frankplein zag ik de tactiek toegepast worden van expres doen of je je chipkaart nog moet pakken (terwijl die reiziger 'm al beet had bij het instappen) en in de tussentijd met de rugtas in de deuropening blijven staan. Maar de chauffeur had 'm gauw door, verzocht de reiziger om een beetje op te schieten en vertrok :P (En nee ik kon geen gedachten lezen, maar hoorde het de chauffeur aan een meerijdende collega vertellen :wink: )
En wat heeft het ook voor zin... In de spits gaat er gemiddeld elke twee of drie minuten een bus naar CS. Hoe meer bussen er rijden, hoe vaker de mensen hollen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Dat komt ook omdat het gemiddelde daar, aan het eind van de route van de meeste lijnen, nogal eens wil afwijken. Erop gokken dat er toch zo weer een bus komt pakt niet altijd goed uit. De DRIPs lijken in combinatie met de verkeerslichten bij het Europaplein ook notoir onbetrouwbaar trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Wubbo »

Den Haag Centraal en treinen: het is geen goede combi. De ICM-3 waarmee ik aankwam kwam bezet binnen op spoor 3, waar nog twee drietjes stonden. Lekker 170 meter extra lopen dus. Om 21.36 vertrok de sprinter richting Dordrecht met een SGM-3 en een SGM-2, waarvan het tweetje (natuurlijk het stel dat aan de halzijde zat) was afgesloten. Geen idee waarom, ik kon niets bijzonders zien toen ik er langs liep. In het voorste drietje stonden ze nu gezellig op het balkon.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door marvinkok »

In Amersfoort liep de stadsring behoorlijk vast tussen 4 en 6, er was een aanrijding in de tunnel onder het Eemplein. Alles moest dus bovenlangs over de rotonde. Leverde behoorlijke plusjes op en kostte mezelf een groot deel van de pauze in Hilversum... In de drukte hebben een Amba en een klein autootje elkaar nog geknuffeld bij Randstad voor de deur (net voor de verkeerslichten met de stadsring) en later op de avond nog een beste aanrijding bij de Kwekersweg/ringweg Koppel. Gelukkig bij de bus ongevallen geen gewonden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Den Haag Centraal en treinen: het is geen goede combi. De ICM-3 waarmee ik aankwam kwam bezet binnen op spoor 3, waar nog twee drietjes stonden. Lekker 170 meter extra lopen dus. Om 21.36 vertrok de sprinter richting Dordrecht met een SGM-3 en een SGM-2, waarvan het tweetje (natuurlijk het stel dat aan de halzijde zat) was afgesloten. Geen idee waarom, ik kon niets bijzonders zien toen ik er langs liep. In het voorste drietje stonden ze nu gezellig op het balkon.
Moet je dat laatste niet aan Ome Mikos vertellen?
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Gisteren met de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 18:57 van Zaandam naar Leiden. Deze kwam met +6 Zaandam inrijden. De vertraging liep op tot +11, mede omdat we bij Hoofddorp nog voor een rood sein stonden. Omdat mijn aansluitende bus in Leiden niet meer te halen viel liep ik zelf +35 op.

Op de terugweg op de bovenverdieping van een VIRM6 in de 2291. Het rook niet al te fris. Een paar minuten na vertrek ineens een kotswalm door de coupe, dus ik (en een paar andere reizigers) maar even snel uit te voeten gemaakt...
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Hoppetaa! Er is net een "aanslag" op onze trein gepleegd. Net na vertrek uit Belgrado moest de buitenste ruit bij onze vierzit het ontgelden, deze heeft het niet overleefd. :(

Het indrukken van de noodklok leverde, ondanks het feit dat er al politie op de trein zat, "we komen op het volgende station wel even kijken" op. Ondertussen staan we dus al een minuut of 20 stil op Novi Beograd... :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Aking »

Ondertussen zijn we weer onderweg in een ander stel, voorlopige score is +66
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam een Engelstalig iemand op station Amersfoort op me af gelopen die vroeg waar hij de tunnel naar het naastgelegen perron kon vinden. Na toch de lach maar ingehouden te hebben, de trappen vallen toch best wel op, heb ik 'm maar even gewezen waar de trap naar de traverse was. Hij reageerde oprecht verbaasd dat je bovenlangs naar het andere perron moest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten