Over je reiservaringen in Januari 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Ik werd vanavond op Schiedam Centrum aangesproken door een dame die op zoek was naar spoor 4. Tja, die is er niet. Toen ze overtuigd was dat ze op spoor 5 moest zijn reed haar trein weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Hainje »

Een half uur later rijdt er weer een zullen we maar zeggen. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Vanmiddag met toestemming van een conducteur (en nee Mikos was het niet) tussen Amersfoort en Utrecht een doodzonde begaan. Dit omdat het een korte trein was (een enkel stel ICM 3) en het zeer druk was in die trein.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 21 jan 2017, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Als je zo vaak in het weekend reist en volgens jou noodgedwongen eerste klas moet reizen, wordt het dan niet eens tijd voor een 1e klas weekendkaart? Nu tijdelijk 39 euro per maand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Zo vaak komt het niet voor dat ik een doodzonde moet begaan hoor :wink:

vorig jaar (2016) kwam het slechts twee keer voor.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Wat is dat toch met de 567? Vandaag voor de tweede keer dit jaar dat ik ermee reis en voor de tweede keer een vertraagd vertrek uit Utrecht wegens een calamiteitenschoonmaak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Mikos »

Schijttrein.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Vandaag met de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 13:57 van Zaandam naar Schiphol, met als bedoeling de aansluitende ICD te nemen. Alleen deed de ICD zijn bijnaam weer eens eer aan. Dus dan maar met de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] en [serie=Intercity|2017|Vlissingen - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] naar Rotterdam Centraal. Toen de deuren van de [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] op Schiphol sloten, werd op het perron omgeroepen dat de verstoring voorbij was. Alsnog was ik 1 minuut sneller dan de eerste ICD die zou gaan rijden (die van 14:53), dus met +29 in Rotterdam aangekomen.
Onderweg zag ik dat mijn toeslag die ik via OV Chip Plus geboekt had geannuleerd was. Dit had ik zelf niet gedaan, dus wellicht is iemand daar heel pro-actief geweest?
Beul van de blindegeleidelijn
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door PatrickM »

Treinreizen in eigen provincie blijkt best leuk: in IC 2243 heb ik van Goes tot aan Bergen op Zoom een 2e klas coupé voor mezelf gehad *O* Nu stapte er na Goes ook nog maar drie mensen in, dus zo druk is het niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Zeeland heb ik ooit in mijn leven weleens bezocht maar niet per trein. En Friesland ben in nog nooit geweest.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Ik zit nu in de t2430. Eenmaal raden, er heeft alweer iemand overgegeven, er moet weer een calamiteitenreiniging plaatsvinden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door JWM »

Heb je de indruk dat het door jouw aanwezigheid komt of liggen er andere oorzaken aan ten grondslag?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Suus »

Ik geef alvast totaal ongefundeerd de schuld aan saucijzenbroodjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door JWM »

Op basis van de output zeker?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Ik geef alvast totaal ongefundeerd de schuld aan saucijzenbroodjes.
Met saucijzenbroodjes op zich is niet mis mee hoor. Alleen ligt het er aan hoe ze klaar gemaakt worden en hoelang ze in de verkoopvitrine liggen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door isadora »

Gemiddeld 310 KCal.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door nvdw »

KM46 schreef:Met saucijzenbroodjes op zich is niet mis mee hoor. Alleen ligt het er aan hoe ze klaar gemaakt worden en hoelang ze in de verkoopvitrine liggen.
En in wat voor maag ze terechtkomen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door PatrickM »

Ik dacht dat NS-bussen altijd zo vol zaten: ben er nu achter dat dat niet zo is. Ik heb nu een luxe touringcar praktisch voor mezelf *O*
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Ik denk niet dat ik ooit meer dan 4 mensen in zo'n bus gezien heb. :')
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door PatrickM »

Vanmorgen ben ik om 9.31 vertrokken van "mijn" halte Oosterland Dorp om te vertrekken richting Goes, om voor de laatste keer de Hoekse Lijn als spoorlijn zijnde te bezoeken. In Zierikzee overgestapt op lijn 132, die over het algemeen non-stop van Zierikzee naar de op een na laatste halte in Goes kan rijden, maar nu wilde er onderweg iemand uitstappen, wat vrij zeldzaam is. In Goes op trein 2243 richting Zwijndrecht gestapt, tot aan Bergen op Zoom had ik de coupé voor mezelf. Tot aan Roosendaal ging alles goed, maar iets voor de Moerdijkbrug stonden we zeven minuten stil. Ik had op Schiedam Centrum een overstap van slechts drie minuten op trein 4134 naar Hoek van Holland Strand, dus die zag ik al de mist in gaan. De NS-bus was gelukkig nog even blijven staan, waarna ik met die bus om 12:06 aankwam op station Schiedam Centrum. Met een behoorlijke sprint heb ik de 4134 net gehaald. Op Hoek van Holland Strand heb ik ongeveer 20 minuten rondgelopen, waarna ik terugkeerde met trein 4149 naar Maassluis West, waar even mijn gratis thee geclaimd werd. Een half uur later vertrok ik daar weer, ditmaal met trein 4151 naar Schiedam Centrum. Daar ging mijn reis verder per OV-fiets naar Rotterdam Overschie. Na 2,5 uur bij familie daar te hebben gezeten fietste ik weer terug naar Schiedam Centrum, om met een (ditmaal lege) NS-bus naar Zwijndrecht te reizen. Ik ben daar een half uur te vroeg, dus ik blijf wachten op het perron. Iemand die bij mij in de NS-bus zat, wil wel trein 2254 naar Dordrecht halen, maar loopt richting spoor 4 ipv 2 en komt daardoor net iets te laat aan op het perron. Hij drukt tot wel 10 keer op het deur-open-knopje, maar helaas zijn de deuren al vergrendeld, en als de trein wegrijdt trapt hij twee keer tegen de deur en gooit zijn "wachtverzachter" (erwtensoep) tegen de trein aan, hij werd hierop ook aangesproken door de andere reizigers op het perron, waarna hij maar in de eerstvolgende Sprinter gestapt is. Ik pak daar trein 2256, die mij zonder vertraging naar Goes rijdt. In Goes ben ik daarna weer overgestapt op bus 132 richting Zierikzee. Toen de chauffeur wilde vertrekken, ging er een "alarm" af, waarna de chauffeur vroeg "ja wie is de dader?" Iemand bleek bij het pakken van zijn jas per ongeluk de noodhamer uit de houder te hebben gehaald... De chauffeur klikte hem er weer in en we vertrokken met een minuut vertraging vanuit Goes. We kwamen met -4 aan in Zierikzee, waar ik overstapte richting Oosterland, waar mijn reis om 19:55 eindigde.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door VIRM »

Op de Van Woustraat in Amsterdam had de tramrails eerder vanavond honger, want het rollertje onderaan mijn blindenstok bleef erin haken. :mrgreen: In dat soort gevallen kan met voorzichtig wrikken het euvel worden opgelost.

Vanaf Amsterdam Centraal de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 21:39 richting Zaandam. Vlak voor de wissels voor de Hemtunnel had mijn trein een rood sein: ik neem aan dat de [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] richting Nijmegen (die met +12 reed) de middenbuis gebruikte die de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] richting het noorden neemt. Even later doorgewisseld en de rechterbuis genomen nadat er voldoende afstand met de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Enkhuizen4500[/serie] was (die vertrekt namelijk 1 minuut eerder uit Sloterdijk).
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Hendrik »

Dat trein 2225 in Rotterdam combineert, vond ik vandaag erg fijn: door problemen bij Lage Zwaluwe (of ergens daar in de buurt) kwam het treindeel uit die richting niet opdagen. De VIRM-4 die al klaarstond op Rtd rijdt echter wel, onder nummer 302225.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Chrysa »

Hendrik schreef: problemen bij Lage Zwaluwe
Goed dat je het even zegt! Nu strand ik tenminste niet op dat tochtstation. Er is een gaslucht op station Lage Zwaluwe ontdekt, en daarom is alles daar afgezet schijnbaar. Dan ben ik toch benieuwd hoe dat komt, want er is daar niet zo veel...

Edit: Een lekkende tankwagon dus. -o-

Edit 2: Jaaaa, ik mag mijn vaders auto lenen! *O*
Laatst gewijzigd door Chrysa op ma 23 jan 2017, 08:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door Widejo »

Er staan hier in Bergen op Zoom nu 2 treinen richting Amsterdam Centraal die van 07.08 en 07.12. Van de trein naar Vlissingen van 07.15 ontbreekt nog elk spoor maar vertrekt al 10 minuten over enkele minuten. Is er geen ruimte in Roosendaal? Opnieuw slechte reisinformatie - van de storing op Lage Zwaluwe is hier niets bekend. Wel van een defect wissel tussen Rotterdam C en Gouda Goverwelle, daar kan ik jullie inmiddels over bijpraten.

EDIT 07.35 uur: inmiddels is de storing bij Lage Zwaluwe omgeroepen. Reizigers Amsterdam C, Schiphol en Zwolle worden omgeleid via 's-Hertogenbosch maar de treinen richting Roosendaal staan hier nog altijd en bezetten beide perrons.

EDIT 07.42 uur: alleen de 07.12 uur IC naar Amsterdam Centraal staat er nog. Ik vraag mij toch af waarom die hier in Bergen blijven staan ipv in Roosendaal op te stellen.

EDIT 07.47 uur: met +30 minuten vertraging vertrek ik naar Vlissingen. De 07.12 IC naar Roosendaal staat er nog altijd. De 07.42 IC naar Amsterdam Centraal staat net buiten Bergen opgesteld. Opnieuw weinig reisinformatie.
PHS

Re: RE: Re: Over je reiservaringen in Januari 2017

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten