OVer je reiservaringen in april 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door 010jongen »

Daniel schreef:Niet alleen de 568, ook de 560 en 564 zijn volgens Somda in Zwolle opgeheven omdat ze te vol zaten en uiteindelijk gecombineerd met de volgende trein richting Rotterdam. Met als gevolg dat door gebrek aan ICM in Rotterdam ook weer twee treinen de andere kant op minstens van Rotterdam tot Amersfoort opgeheven waren (en een derde sneuvelde nog door een defecte trein).
Gebeurt wel vaker op de zondagen de laatste tijd... Erg vervelend. Vanmiddag en op dit moment wederom weer eens gangpadenwerk.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Bjarte »

Ongelooflijk amateuristisch gedoe van de NS vandaag. Je zou toch verwachten dat men zich op een dag als vandaag van zijn beste kant wil laten zien. Vooral de treinen naar de bekende 'dagjessteden' zoals Maastricht, Groningen en Leeuwarden hadden op volle sterkte gereden moeten worden. In plaats daarvan was het complete chaos op de lijn naar Groningen waardoor er verschillende ritten zijn uitgevallen door gigantische drukte, was het de hele dag gangpadenwerk en konden er zelfs passagiers niet mee. En ondertussen stonden er op de emplacementen materieel niets te doen.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door regenmaker »

Dat is niet alleen NS. Ook Arriva rijdt ook altijd met zo min mogelijk materieel...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door groningen »

Ja; ik zie het. De IC om 18 van Groningen naar Rotterdam CS vaak alleen een Koploper 3 of 4. Alleen de 9.18 had 8 bakken. En dan te bedenken dat de 8.23 Sprinter 7 bakken had. Maar dit valt in het niets bij de aanvaring die ik had met een conducteur van de NS. Meneer was net met zijn dienst begonnen laat in de avond en wist niet dat het gratis reizen was met het boekenweekgeschenk. Ik wilde het niet te ver op de spits drijven, maar had graag een uitstel van betaling gekregen dan wel een bezoekje van de spoorwegpolitie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

Bjarte schreef:Ongelooflijk amateuristisch gedoe van de NS vandaag. Je zou toch verwachten dat men zich op een dag als vandaag van zijn beste kant wil laten zien. Vooral de treinen naar de bekende 'dagjessteden' zoals Maastricht, Groningen en Leeuwarden hadden op volle sterkte gereden moeten worden. In plaats daarvan was het complete chaos op de lijn naar Groningen waardoor er verschillende ritten zijn uitgevallen door gigantische drukte, was het de hele dag gangpadenwerk en konden er zelfs passagiers niet mee. En ondertussen stonden er op de emplacementen materieel niets te doen.
Dit is op zaterdagen ook bijna de dagelijkse gang van zaken helaas :? :neg: .
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Ik snap dat mechanisme niet helemaal.
Treinen zijn veel te kort en daardoor overladen.
Worden vervolgens halverwege de rit opgeheven, en daarmee is het probleem opgelost?
Maar........die passagiers dan?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

Die passagiers ... die zoeken het zelf maar uit.

En geld terug omdat je een kwartier tot een half uur later pas mee kunt ? ... O nee daar beginnen we als NS zijnde niet aan.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Mee kunt? Maar, die treinen zullen toch ook al vol zitten?
Stoppen die dan ook weer ergens halverwege een weiland, enzovoort?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

Als je geluk hebt wordt er soms een iets langere trein ingezet. Maar dit is meer uitzondering dan regel.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Wonderbaarlijk fenomeen. Goed voor de plaatselijke horeca in de plaatsen waar al die hordes achterblijven.
Je zou er zo een complot-theorie op kunnen baseren. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Aking »

Een theorie als dat nagenoeg alle vreetschuren op de stations van NS zijn? :')
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door jelmerrr »

isadora schreef:Mee kunt? Maar, die treinen zullen toch ook al vol zitten?
Stoppen die dan ook weer ergens halverwege een weiland, enzovoort?
Gister werden de treinen naar Leeuwarden verlengd te Zwolle dacht ik (stel naar Gronigen ging voorop erbij naar Leeuwarden) dus dan zit die minder vol
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door isadora »

Dat zal hebben geholpen in het verhaal van Bjarte:
complete chaos op de lijn naar Groningen
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend liep mijn 2129 +6 op in Haarlem omdat de aansluiting met de (kennelijk vertraagde) [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] uit Alkmaar moest worden overgenomen. De spits-IC [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] biedt een cross-platform overstap van 2 minuten op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] in Haarlem, maar bij een lichte vertraging zitten deze twee elkaar in de weg. Kunnen ze die [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] niet wat eerder inplannen?
Rond Hillegom kwam mijn trein nog achter een andere trein terecht (geen idee welke, want er was toen geen vertraagde Sprinter ofzo). Vlak voor Leiden nog even uit de neus peuteren, waardoor het vertrek daar met +9 was. De [serie=Intercity|2017|(Lelystad Centrum -) - Duivendrecht - Den Haag Hollands Spoor - Dordrecht2400[/serie] voor de overstappende passagiers was natuurlijk toen al weg.
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Hendrik »

Op de terugweg werd weer mooi geïllustreerd dat de rijtijden van lijn 436 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland) op sommige tijden veel te ruim zijn, als er tenminste niet al te veel file staat. Ik nam de bus van 18.13 uur op Zuidplein. We liepen een paar minuten vertraging op door file tussen Vaanplein en de Heinenoordtunnel. Niettemin kwamen we 19.06 uur, oftewel 13 minuten te vroeg, aan in Dirksland... :shock: Niet dat ik het erg vond natuurlijk! :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door ODRAIL »

Vandaag twee metroritjes in Rotterdam gehad en drie maal controle gehad (een keer uitgangscontrole).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Wubbo »

VIRM schreef:Vanochtend liep mijn 2129 +6 op in Haarlem omdat de aansluiting met de (kennelijk vertraagde) [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] uit Alkmaar moest worden overgenomen. De spits-IC [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] biedt een cross-platform overstap van 2 minuten op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] in Haarlem, maar bij een lichte vertraging zitten deze twee elkaar in de weg. Kunnen ze die [serie=Intercity|2017|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] niet wat eerder inplannen?
Nee, 3 minuten voor die IC komt de sprinter uit Alkmaar aan in Haarlem.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Hendrik schreef:Op de terugweg werd weer mooi geïllustreerd dat de rijtijden van lijn 436 (Rotterdam Zuidplein - Dirksland) op sommige tijden veel te ruim zijn, als er tenminste niet al te veel file staat. Ik nam de bus van 18.13 uur op Zuidplein. We liepen een paar minuten vertraging op door file tussen Vaanplein en de Heinenoordtunnel. Niettemin kwamen we 19.06 uur, oftewel 13 minuten te vroeg, aan in Dirksland... :shock: Niet dat ik het erg vond natuurlijk! :D
Dat is vooral leuk als je je ergens na Oude-Tonge keurig 3 minuten voor vertrektijd bij de halte meldt...
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

Ach, gebeurt vrij regelmatig bij snelbussen. Zou niet de eerste keer zijn dat ik met de Brabantliner een half uur te vroeg in Utrecht sta. :')

Beide lijnen rijden toch vaak genoeg dat het geen heel groot probleem is?
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Hendrik »

Pim-AllianceB95 schreef:Dat is vooral leuk als je je ergens na Oude-Tonge keurig 3 minuten voor vertrektijd bij de halte meldt...
Na Oude-Tonge valt het wel mee: 4 minuten na de vertrektijd van 'mijn' bus (rit 140) komt daar lijn 437 (rit 142) langs. Het is dus met name vervelend voor iemand die op de juiste vertrektijd bij Den Bommel, N59 P+R of bij Oude Tonge, busstation had willen instappen.
Behalve dat ik het zelf natuurlijk prettig vond dat ik veel minder reistijd had, begrijp ik de chauffeur ook wel: bij deze rit (die nergens aansluit op andere lijnen) stapt vrijwel nooit iemand in. Je staat dan regelmatig bij heel veel haltes een minuut of vijf wortel te schieten...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door SLToilet »

De 909 had weer eens geen zin om zijn hele traject op fatsoenlijke wijze af te leggen :')
In plaats daarvan begint het schroot bij Rtd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:Ach, gebeurt vrij regelmatig bij snelbussen. Zou niet de eerste keer zijn dat ik met de Brabantliner een half uur te vroeg in Utrecht sta. :')
De BrabantLiners hebben in de spits juist extra rijtijd vanwege de files die elke dag op de A27. Als het dan toevallig een keer niet zo druk is als normaal en er bijna geen file staat ben je een stuk vroeger dan gepland op de eindbestemming. En nu valt het wel mee met dat veel te vroeg aankomen. Toen ze op de A2 bij Utrecht aan het werk waren een aantal jaar terug hadden de BrabantLiners nog veel meer rijtijd. Toen kwam je dus vaak al een kwartier te vroeg aan.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Chrysa »

11:30 is geen spits hoor. :p
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door Suus »

De 4064 stond toen ik vanmiddag met de 1058 om 18:31 arriveerde nog altijd vertrekklaar op Rotterdam Centraal, maar er volgde al direct een omroepbericht op het station dat de trein om logistieke redenen nog niet mocht vertrekken en dat de 669 als eerste mocht vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in april 2017

Bericht door groningen »

Ik zie dat die stoptrein naar Uitgeest met 15 minuten vertraging vertrok. De geplande aankomsttijd in Uitgeest is + 4 minuten. In Woerden en Arena staat de trein normaal gesproken 2 minuten stil, dus daar kan wel wat vanaf qua vertraging.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten