OVer je reiservaringen in mei 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door en-es »

Vandaag naar Luxemburg stad afgereist. Wat is het heerlijk als er geen vertragingen zijn en de aansluitingen vlekkeloos verlopen. De IC van 13.09 die uit Utrecht Centraal naar Maastricht ging was best wel goed bezet en dat gold ook voor de eerste klas. Met name in Roermond stapten veel mensen in. De trein naar Luik is nog steeds een aftandse treinstel. IC 116 uit Luik naar Luxemburg vertrok met +2 omdat er op een andere trein gewacht moest worden. Die bestond uit Belgisch materiaal. De eerste klas rijtuig was tot Kautenbach spaarzaam bezet, daarna kwamen behoorlijk wat reizigers. Een bejaarde Luxemburger sprak tegen mij zijn vermoeden uit dat de meesten een 2e klas kaartje hadden. Hij ging ook nog in discussie met reizigers die hij op dit gedrag wees. Maar die waren niet echt onder de indruk. De IC kwam met +1 om 18.43 aan in Luxemburg.
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Frank93 »

Milco schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor antwoord je van Arriva gaat krijgen hierover. :)
Het eerste antwoord is nu al binnen:
De informatie op de site klopt niet, het ticket is alleen verkrijgbaar bij de Arriva stores. Na het weekend wordt het verder uitgezocht en aangepast op de website.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Bartjk »

Ik wilde met de 83 van Nijmegen naar venlo. Ik ruim optijd op het busstation, de 83 stond mooi op het bord. 9:57 zou ie moeten vertrekken maar na 10 minuten nog geen bus gezien. Ik bellen met breng (is hun rit): "nee meneer, die is van Arriva. Dan moet u met hen bellen". Enfin, met mn goede gedrag ook maar even met Arriva gebeld: "nee meneer, die rit is van Breng". Ik dus met een wat meer gefrustreerde toon Breng weer gebeld. Inmiddels was er een half uur verstreken en reed de rit naar Gennep ook niet. De klantenservice van Breng heeft vervolgens met de ROV gebeld die het ook niet wisten. Een uur verder en de 10:57 (breng) reed ook niet. De servicemedewerkers op het station (hulde dat die daar rondlopen overigens) wisten er ook niks van af en hebben alleen de arriva ritten zien rijden. Breng heeft dus niet gereden en niemand weet waarom. Heb het touristische deel maar achter wegen gelaten en heb de trein genomen maar je zou maar de bus van 8:57 hebben gemist en naar Arcen moeten en niet op het station staan maar gewoon ergens langs de route. Moet je 3 uur wachten op de volgende 83 van arriva terwijl je denkt dat de 83 van breng nog wel komt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door MdJ »

Is dit niet weer hetzelfde gedoe met verschillende dienstregelingen? De ene rijdt de vakantiedgrl, de ander niet?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 376
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Bartjk »

Ja. Arriva rijdt een vakantiedienst maar dat zijn wel de bussen die rijden. Breng heeft een gewone dienst vandaag maar rijdt dus niet
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Zowel in de IC Brussel als de stoptrein Maastricht - Luik staanplaatsen op de grens. :shock:

In Maastricht is het ook ontiegelijk druk, reden net zelfs al 3 bussen achter elkaar op lijn 350.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door cassie127 »

Ik zit nu in treinstel 4212 die de nieuwe wifi pagina al heeft.... Alleen is deze met het nieuws niet heel erg up-to-date :')
Spoiler: show
Afbeelding
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door SLToilet »

Die 5281 (Tbu-Ehv), komt dat vaker voor ( alleen in het weekend) of is dat een curiositeit (Intents?)?

En wat maakt de treinen naar Belgistan zo druk?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Visé - Maastricht was de trein vanuit Belgistan. In Maastricht zelf reed ook veel versterking, zag op een plek zelfs 3 bussen achter elkaar op lijn 350. :shock:

Lijn 44 Aachen - Heerlen was ook ontiegelijk druk, de bus stond tot aan Kerkrade stampvol, net als de 2 andere bussen van lijn 44 die ik tegenkwam.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

De dag na Hemelvaart is altijd berucht om drukke treinen van/naar België. Veel mensen hebben een vrije dag, dus gaan ze lekker naar een leuke stad over de grens (Maastricht en Antwerpen).

Ik vind het altijd een prettige dag om in België met de trein te gaan toeren, want de werkdienstregeling wordt gereden en ik hoef niet vrij te nemen, want de Dag na Hemelvaart is een verplichte vrije dag op het werk. Ik was vandaag dan ook in België en Luxemburg te vinden. :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Nou, de IC Leuven - Luik die ik had zaten toch zeker 100 kinderen aan boord... :') Leek op een schooluitje, want er waren maar een paar volwassenen bij.
Een wagon verderop was gelukkig compleet leeg, want het was toch wel erg lawaaiierig. Wel een half uur vertraging opgelopen omdat we niet via de HSL reden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Suus »

Waarschijnlijk de scouting, of hoe ze dat noemen in België. Meestal herkenbaar aan het feit dat er vormeloze bruine korte broeken of rokken worden gedragen, zelfs al vriest het.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Hainje »

Worden die kinderen hard van!1!!!1!
🍉
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Chrysa »

Nee, bijna iedereen had felle kleurtjes aan. Wel hadden ze allemaal rolkoffers, dus het wel zoiets geweest zijn.

Moet wel zeggen dat ik het OV in België een stuk leuker vind dan hier, misschien omdat het daar zo'n bende is ipv de eenheidsworst die je hier in NL hebt.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door MdJ »

Lijn 164 (Castricum-Egmond) was om 11:00u al propvol met een Procity. Ik had met dit weer toch wel wat grotere verwacht.
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door MdJ »

De verbinding Bergen aan Zee-Alkmaar gaat nog met lijn 410 (buurtbus) en dan lijn 6. Vanaf volgend weekend rijdt lijn 6 door naar Bergen aan Zee, maar dit weekend nog niet.
Ik mag dan toch verwachten dat men in deze regio naar het weer kijkt en ziet: het gaat druk worden naar het strand, dus versterken die buurtbus... Maar nee, de buurtbushalfschaufeur mocht op de tweedelaatste rit nog 24 mensen vervoeren. Doorschuiven naar de volgende rit heeft immers geen zin...
Bij twijfel: gebruik beton.
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Kom sinds een lange tijd weer eens in Eindhoven, maar ik vind de koersfilm van de Citea's daar vet zeg. (Wit)
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1249
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Frank93 »

MdJ schreef:De verbinding Bergen aan Zee-Alkmaar gaat nog met lijn 410 (buurtbus) en dan lijn 6. Vanaf volgend weekend rijdt lijn 6 door naar Bergen aan Zee, maar dit weekend nog niet.
Ik mag dan toch verwachten dat men in deze regio naar het weer kijkt en ziet: het gaat druk worden naar het strand, dus versterken die buurtbus... Maar nee, de buurtbushalfschaufeur mocht op de tweedelaatste rit nog 24 mensen vervoeren. Doorschuiven naar de volgende rit heeft immers geen zin...
Klopt, ik heb deze week al een paar mensen gehad die gewoon dachten dat lijn 6 al naar Bergen aan Zee rijdt. Afgelopen zondag ook en die mensen hadden dus dubbel pech, want de buurtbus rijdt dan niet.
yordietje
Berichten: 371
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door yordietje »

BasFrancken schreef:Kom sinds een lange tijd weer eens in Eindhoven, maar ik vind de koersfilm van de Citea's daar vet zeg. (Wit)
Reis jij ook met een Studentenov?
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

No man, ik heb ns weekend vrij dus zodoende dat ik overal kan komen (in het weekend dan en doordeweeks soms want ik reis dan met 40% korting.) Voor de bussen moet ik wel steeds op saldo reizen
Wageningen1998
Berichten: 986
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Wageningen1998 »

Zit in VIRMm 9403. Ruikt nog helemaal nieuw. Komt volgens mij net uit de werkplaats :)
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door en-es »

Vandaag de terugreis uit Luxemburg gemaakt. Plan was om de IC van 10.09 naar Namen te nemen en daar overstappen op een IC naar Luik. Ik ontdekte echter dat ik met een overstap in Marloie op de stoptrein eerder in Luik kon aankomen. En dusdanig eerder dat ik een eerdere trein naar Maastricht kon pakken. Een verbinding die ik bij het boeken van mijn tickets nergens zag staan maar die wel een uur tijdwinst oplevert. Goed dat ik geen treinbinding heb!

De IC's naar Brussel vertrekken van een kopspoor aan een zijkant. De IC kwam pas om 10.10 aangereden. Nadat de conductrice iedereen in de achterste treinstel dirigeerde naar het voorste treinstel kon de IC met +7 om 10.16 vertrekken. Ik vreesde voor mijn aansluiting in Marloie. Helemaal omdat een tijdwinst in Arlon teniet werd gedaan door een lang oponthoud. Tussen Marbehan en Libramont voerde een groep politie-agenten een identiteitscontrole uit. In Marloie kwam de IC met +9 aan maar de stoptrein naar Luik bleef wachten voor de vertraagde IC.

De stoptrein naar Luik was een gloednieuw treinstel waarvan de eerste klasse nogal spartaans aandoet. Het traject via Bomal is best wel een landschappelijk leuk traject. Door het wachten in Marloie had de trein 4 minuten vertraging. Toch genoeg tijd om een drankje en een hapje in de supermarkt op het Guillemins station te halen. Die at ik op in de nogal vervuilde trein naar Maastricht. Met name de WC was smerig. Ik zag dat een gezin holde om de trein te halen maar dat ze net te laat waren. Ik kreeg de indruk dat moeder iets verwijtends zei tegen vader.

De rest van de reis verliep zonder problemen. Al was er in Eindhoven een beetje verwarring vanwege een bericht over combineren. Bleek dat er in Eindhoven een tweede treinstel bij kwam. Waarom weet ik niet want het treinstel waar ik zat was niet echt druk. In de IC van 16.06 van Utrecht naar Amersfoort zat er opvallend veel volk in de eerste klas. Of ze allemaal een eerste klas kaartje hadden?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door PatrickM »

Op de laatste treinpakkerdag zit de 1e klas soms voller dan de tweede..
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door julsteren »

Gisteren weer een rondje gemaakt (in luxe, dat wel, laatste dag treinpakkers 1e klas) De route was: Borne - Almelo - Gouda - Alphen a/d Rijn - Gouda - Den Haag Centraal - Den Haag Hollands Spoor - Breda - Tilburg - Turnhout - Lier - Herstal - Luik-Paleis - Luik-Guillemins - Maastricht Randwyck - Roermond - Utrecht Centraal - Amersfoort - Almelo - Borne.

Gvc - Gv per Avenio-tram gedaan, toffe dingen! Gv naar Bd was per [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie], niets bijzonders aan. Tilburg-Turnhout ging met bus 450 en Herstal-Luik-Paleis was een treinvervangende bus door wkz. TEC reed die bus.

Ook gefilmd natuurlijk: https://youtu.be/aq_x6aiwqnY
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2017

Bericht door Lijn 45 »

Leuk videoverslag.
Zie ik nou in den Haag (in het filmpje na 3 minuten) een bus met pantograaf?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten