OVer je reiservaringen in oktober 2017
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Dan doen ze toch hun werk precies goed? Ze houden jou in de gaten en jij ziet ze niet. Dat is de opzet...
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Ik deed vanochtend de reisplannercheck. Dat leverde me ongeveer 45 minuten extra vertraging op.
Toen ik wakker werd zag ik al dat er uitgelopen werkzaamheden waren bij Den Haag Centraal, waardoor mijn trein niet reed. De trein van een kwartier later zou wel rijden volgens zowel de treinmaatregelen bij de storing als de vertrektijden, dus dat zou een kwartier vertraging opleveren. Kan gebeuren, niets aan de hand. Op mijn normale vertrektijd keek ik nog een keer: nog steeds dezelfde situatie. Dus thuis even ingelogd en 10 minuten thuisgewerkt, zodat ik op tijd naar het station kon voor de volgende trein (die zou immers wel druk worden). Nog even kijken voordat ik de laptop uitzette: ja hoor, die rijdt nog steeds.
Ik pakte mijn fiets en fietste naar het station. Een minuut of 8 later liep ik het station in: trein opgeheven. Volgende reismogelijkheid zou met de IC van over 45 minuten zijn (de sprinter was geen optie want de aansluitende IC uit Rotterdam reed niet), maar dat was een trein die volgens de treinmaatregel niet zou rijden. Daar heb ik dus maar niet op gegokt, dus ik ben in de IC naar Leiden gestapt. Via Amsterdam Zuid zou ik dan met ongeveer 35 minuten vertraging ten opzichte van normaal alsnog op mijn bestemming kunnen komen. Maar op vertrektijd rijden we niet weg: er is een "logistiek probleem" (even later zag ik een machinist naar voren lopen). Mijn overstap in Leiden ging dus de mist in. Dan maar via Alphen a/d Rijn: dan zou ik op +50 uitkomen, en in Leiden moest ik sowieso overstappen. Gelukkig checkte ik de vertrektijden van Leiden: trein opgeheven. Dan maar doorlopen, sprinter naar Schiphol en hopen dat ik daar de 1-minuutoverstap op de IC naar Utrecht zou halen. Die IC heb ik inderdaad gezien maar die reed natuurlijk net weg toen ik het perron op kwam, dus nog een kwartiertje extra wachten. Resultaat: +65 op een reis die normaal 37 minuten duurt. Had ik geweten dat die IC zou uitvallen was ik al eerder naar Leiden vertrokken of had ik de sprinter genomen en was ik +20 aangekomen, dat had toch 45 minuten gescheeld.
Toen ik wakker werd zag ik al dat er uitgelopen werkzaamheden waren bij Den Haag Centraal, waardoor mijn trein niet reed. De trein van een kwartier later zou wel rijden volgens zowel de treinmaatregelen bij de storing als de vertrektijden, dus dat zou een kwartier vertraging opleveren. Kan gebeuren, niets aan de hand. Op mijn normale vertrektijd keek ik nog een keer: nog steeds dezelfde situatie. Dus thuis even ingelogd en 10 minuten thuisgewerkt, zodat ik op tijd naar het station kon voor de volgende trein (die zou immers wel druk worden). Nog even kijken voordat ik de laptop uitzette: ja hoor, die rijdt nog steeds.
Ik pakte mijn fiets en fietste naar het station. Een minuut of 8 later liep ik het station in: trein opgeheven. Volgende reismogelijkheid zou met de IC van over 45 minuten zijn (de sprinter was geen optie want de aansluitende IC uit Rotterdam reed niet), maar dat was een trein die volgens de treinmaatregel niet zou rijden. Daar heb ik dus maar niet op gegokt, dus ik ben in de IC naar Leiden gestapt. Via Amsterdam Zuid zou ik dan met ongeveer 35 minuten vertraging ten opzichte van normaal alsnog op mijn bestemming kunnen komen. Maar op vertrektijd rijden we niet weg: er is een "logistiek probleem" (even later zag ik een machinist naar voren lopen). Mijn overstap in Leiden ging dus de mist in. Dan maar via Alphen a/d Rijn: dan zou ik op +50 uitkomen, en in Leiden moest ik sowieso overstappen. Gelukkig checkte ik de vertrektijden van Leiden: trein opgeheven. Dan maar doorlopen, sprinter naar Schiphol en hopen dat ik daar de 1-minuutoverstap op de IC naar Utrecht zou halen. Die IC heb ik inderdaad gezien maar die reed natuurlijk net weg toen ik het perron op kwam, dus nog een kwartiertje extra wachten. Resultaat: +65 op een reis die normaal 37 minuten duurt. Had ik geweten dat die IC zou uitvallen was ik al eerder naar Leiden vertrokken of had ik de sprinter genomen en was ik +20 aangekomen, dat had toch 45 minuten gescheeld.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Je zou toch verwachten dat ze ook iets doen met die informatie die ze opdoen als ze mij in de gaten houden. Of krijg ik al die boetes voor het door rood licht lopen/fietsen, zwartrijden, niet inchecken, niet uitchecken, spoorlopen, wildplassen en meer van zulks binnenkort allemaal als pakket met kwantumkorting? :')Mikos schreef:Dan doen ze toch hun werk precies goed? Ze houden jou in de gaten en jij ziet ze niet. Dat is de opzet...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
De overheid is uw grootste schuldeiser. Dus geen korting maar toeslag.
🍉
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Ach, laten we het over de overheid als schuldeiser maar niet hebben :')
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39231
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Hmm, lijkt nog verdacht veel op de achterliggende reden bij m'n post in het doorgeefluik vanmorgen. Ik had dus in Amersfoort exact hetzelfde probleem met treinen die nogal last minute opgeheven werden door een storing.Wubbo schreef:Ik deed vanochtend de reisplannercheck. Dat leverde me ongeveer 45 minuten extra vertraging op.
Nou viel het op zich nog mee, de 516 zag ik liefst 10 minuten voor vertrektijd pas opgeheven worden en bij de 1718 waren dat 18 minuten... maar met een kwartiertje lopen naar het station is dat dus te krap om de reis op af te stemmen. Als je zelfs van zo dicht bij het station al niks met die check kan, wat moet je er dan mee beginnen als je eerst nog met een bus naar het station moet ofzo.
Door die last-minute check of de trein nu wel of niet reed miste ik nog bijna m'n bus voor de alternatieve route trouwens, al had dat uiteindelijk niet uitgemaakt want had even niet in de gaten dat ik de "verkeerde" bus had: met een 10-minutendienst op Amersfoort, Van Stolbergpark - Utrecht WKZ is er immers 2x/uur net geen aansluiting op de bus naar m'n werkplek die om het kwartier rijdt. Maarja, uiteindelijk slechts een kwartiertje vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Wat voor ticket had je vanaf Roosendaal? Iets van de NMBS?julsteren schreef:Door het grapje vandaag +120 opgelopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
GoPass :(
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Dat is geld jongûh!julsteren schreef:GoPass :(
Je moet even een vertragingsattest voor je eigen administratie downloaden van de Benelux die in Roosendaal werd opgeheven: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... ttest.aspx
Staat daar dat de trein is opgeheven, dan kan je een C283-formulier uitprinten en invullen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... E2FBB.ashx
En ten slotte lever je dat samen met je ticket in bij een Belgisch loket of je stuurt het met de post naar bureau B-MO.0623 sectie 13/7 van de NMBS en daarna sturen ze per post waardebonnen ter waarde van je treinticket toe _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Moet dat in Belgoland zo ingewikkeld? O.o
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Bij het spoor hanteren we het motto: "Je loopt vanzelf een keer tegen de lamp en dan ben je aan de beurt!" Dat is niet voor nietsAking schreef:Of krijg ik al die boetes voor het door rood licht lopen/fietsen, zwartrijden, niet inchecken, niet uitchecken, spoorlopen, wildplassen en meer van zulks binnenkort allemaal als pakket met kwantumkorting? :')
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Maar moet er bij die lamp dan geen waarschuwingsbordje, gele lijn en afzetlint geplaatst worden? #veiligheidsjihad
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Nee, ze pakken je ergens over de grens waar dat niet geldt en vervolgens leveren ze je uit aan Nederland, waarschijnlijk in ruil voor een of andere krijgsgevangene die we in een cel hebben gegooid vanwege nucleaire misdadigheden. :Y
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Ze moeten toch ergens de reputatie vandaan halen dat hun bureaucratie een verbeterde versie van Noord-Korea is?julsteren schreef:Moet dat in Belgoland zo ingewikkeld? O.o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Was gisterochtend op de as Den Haag - Utrecht niet best inderdaad. Vanwege gladde sporen tussen Tl en Ut kon ik mijn overstap op de 1718 (die aangekondigd stond met een niet al te riante ICM-III stond aangekondigd) toch niet halen. Blijkt op Ut de in de digitale middelen weergegeven 2018 toch niet te rijden. Dan maar de Sprinter (7818) van 7.40 uur nemen. Gelukkig bleek die als enige wel te rijden. Ging dus goed gevuld op weg naar Wd en Gd. Pas vanaf Gd werd het ongezellig druk, maar ondertussen in de andere richting al wel uitpuilende treinen te zien. Uiteindelijk met +44 aangekomen in Gvc. Via Leiden of Schiphol zou weinig zoden aan de dijk gezet hebben.Wubbo schreef:Ik deed vanochtend de reisplannercheck. Dat leverde me ongeveer 45 minuten extra vertraging op.
...
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Eerder vanavond in Leiden op de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 20:35 gestapt: in deze VIRM deed de kachel goed werk, en dat is wel fijn aangezien het buiten steeds kouder wordt. Toen ik een blik in de AV wierp, stond deze trein als opgeheven en dit werd via een omroep door de HC even later bevestigd. Dan maar naar 4a zoeven voor de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie].
Op Sloterdijk een overstap van 3 minuten gehaald op de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], nadat ik van spoor 12 naar spoor 3/4 de nieuwe geleidelijnenroute had uitgeprobeerd.
Op Sloterdijk een overstap van 3 minuten gehaald op de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], nadat ik van spoor 12 naar spoor 3/4 de nieuwe geleidelijnenroute had uitgeprobeerd.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
En werkte de nieuwe geleidelijnenroute?
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Hoe zit dat eigenlijk bij vertragingen die door NMBS worden veroorzaakt waardoor je Thalys mist, maar dat wél op één ticket staat genoemd?Suus schreef:Dat is geld jongûh!
Je moet even een vertragingsattest voor je eigen administratie downloaden van de Benelux die in Roosendaal werd opgeheven: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... ttest.aspx
Staat daar dat de trein is opgeheven, dan kan je een C283-formulier uitprinten en invullen: http://www.belgianrail.be/nl/klantendie ... E2FBB.ashx
En ten slotte lever je dat samen met je ticket in bij een Belgisch loket of je stuurt het met de post naar bureau B-MO.0623 sectie 13/7 van de NMBS en daarna sturen ze per post waardebonnen ter waarde van je treinticket toe _O_
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Dan treed verordening 1371/2007 in werking en mag je de volgende Thalys (of om het even welke andere trein) pakken. Theoretisch gezien mag je zelfs de Thalys pakken als je een IC mist, en daardoor meer dan 60 minuten vertraging oploopt, alleen zijn ze het daar bij Thalys meestal niet mee eens :X
Re: OVer je reiservaringen in oktober 2017
Thalys is pas een alternatief voor een uitgevallen Benelux als ook de volgende Benelux niet rijdt, omdat de verordening pas bij het ingaan van de 61ste minuut in werking treed. De volgende trein rijdt echter al na 60 minuten.
Om terug te komen op de originele vraag: De Belgische ombudsman voor het spoor kent geen klachten over gemiste Thalys-treinen en daardoor ontstane problemen, dus ik ga er vanuit dat dat gewoon goed wordt afgehandeld bij de NMBS/Thalys. De laatste keer dat ik Thalys nam zat er een gezin van Parijs tot Antwerpen op de klapstoelen op het balkon, aannemelijk is dat die een eerdere aansluiting hadden gemist en netjes naar een volgende trein zijn geboekt, maar waarbij er niet genoeg vrije zitplaatsen waren om ze nog elders kwijt te kunnen (treinmanager heeft een overzicht en liep ook heen en weer, dus zal wel gekeken hebben).
Om terug te komen op de originele vraag: De Belgische ombudsman voor het spoor kent geen klachten over gemiste Thalys-treinen en daardoor ontstane problemen, dus ik ga er vanuit dat dat gewoon goed wordt afgehandeld bij de NMBS/Thalys. De laatste keer dat ik Thalys nam zat er een gezin van Parijs tot Antwerpen op de klapstoelen op het balkon, aannemelijk is dat die een eerdere aansluiting hadden gemist en netjes naar een volgende trein zijn geboekt, maar waarbij er niet genoeg vrije zitplaatsen waren om ze nog elders kwijt te kunnen (treinmanager heeft een overzicht en liep ook heen en weer, dus zal wel gekeken hebben).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten