OVer je reiservaringen in december 2017

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Raadpleeg kort voor vertrek de app? :')
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

Nou, de ervaring van Regenmaker was dat er op de website zelfs geen lijn 112 te vinden was.. dusss..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

De website is dan ook niet de app.. (dusss...?)
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Durashift »

Oh.. volgens mij zijn diverse App's toch mini-websites, qua techniek?
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dennistd »

Gisteren achter de rit van de museum-buffel aan. Van Deventer tot Nijmegen ging alles eigenlijk prima, ondanks dat het vanaf Doetinchem al hard begon te sneeuwen. Vanaf Nijmegen ging het mis: een storing op de Maaslijn waardoor Arriva niet reed. Na een half uur hadden we het daar wel bekeken, en besloten naar huis te gaan. Om 15.13u met de 3052 vertrokken. Gezien de situatie op Arnhem-Zutphen (werkzaamheden Dieren-Zutphen en een aanrijding Arnhem-Dieren, en rijden de vervangende bussen wel als alle OV-bussen stilliggen?) maar besloten om via Ede-Wageningen en Amersfoort naar Twente terug te keren. Op Ede-Wageningen overgestapt op de 31342. Bij vertrek echter de mededeling dat deze trein weliswaar naar Amersfoort zou rijden, maar dat NS niet reed van/naar Amersfoort. Op Ede Centrum dus maar uitgestapt en terug naar Ede-Wageningen, met het plan om dan maar via Arnhem-Winterwijk-Zutphen te reizen. Helaas: ook Zutphen-Lochem en Zutphen-Deventer lagen er inmiddels ook uit, waardoor dat ook lastig zou worden. Uiteindelijk maar naar Amsterdam Centraal gereisd om hier de enige trein te pakken waarvan je zo goed als zeker bent dat deze door alle wisselstoringen heen geleid wordt: de IC naar Hannover/Berlijn.

Uiteindelijk dus van 15.13u tot 21.08u erover gedaan om van Nijmegen naar Borne te komen :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Ik heb een belangrijke afspraak op werk vanmiddag, dus kan niet zomaar thuis werken. Ondanks dat het in Rotterdam niet heeft gevroren is NS toch in staat er een bende van te maken.

ICD 905 werd zonder mededeling opgeheven. Trein lijkt in het niets verdwenen. Uiteraard was de 2225 net (iets te laat) weggereden. Dan maar de 2825 die met ingekort materieel rijdt en al met staanplaatsen vertrekt. Terwijl die trein vertrekt wordt de 907 voorgereden. Die komt blijkbaar niet eens meer uit Breda.

*wordt vervolgd*

Update: 2825 vertrok propvol in Gouda. De 820 sloot met vertraging net de deuren voor mijn neus, nu hopen dat de 3020 komt opdagen. De app voorspelt een DD-AR, dus dit zou nog wel eens dramatisch kunnen worden.

Update 2: dankzij wat reizigers die de hoop blijkbaar al hadden opgegeven gaat het in de DD-AR 3 die de 3020 +10 vormt nog redelijk.

Zojuist wel in Utrecht vernomen dat Den Haag - Gouda niet meer zal rijden. Tuffy weet het nog niet, want die stuurt reizigers naar Alkmaar via Den Haag Centraal.
Laatst gewijzigd door Suus op ma 11 dec 2017, 07:22, 4 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door regenmaker »

Durashift schreef:De chauffeur heeft ook geen moeite gedaan om die mensen te informeren / mee te nemen op de rit, nu jullie toch naar het eindpunt moesten?
Lijkt mij op zo'n eerste dag van nieuwe dienstregeling, mét deze weersomstandigheden, wel een stukje service. Werkt gelijk goed voor de bezettingsgraad van de rit, nietwaar?

Okay, het is niet volgens de regels.. maar dit is ook wel weer erg 'bot'. Als de halte-informatie ook niet op orde is.. hoe moeten die mensen ter plekke dan weten dat de reguliere verbinding vervallen is?
De chauffeur was al de hele dag mensen aan het rond brengen, zonder reservering. Het reserveringssysteem van Syntus lag eruit (inclusief handheld) en door een storing waren alle ritten in 9292 als vervallen aangegeven, kortom een grote chaos. Tevens hing op meerdere plekken op de Veluwe nog de oude dienstregeling.

Overigens stonden die mensen in omgekeerde richting te wachten, want we reden al met +30.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door cassie127 »

Net op station Raalte: Sprinter Zwolle vertrekt van spoor 2. 2 minuten later sprinter Enschede vertrekt van spoor 2 beide treinen bleven staan op spoor 2.

Vervolgens verdween rond 09:05 de sprinter naar Zwolle uit de reisplanner met melding Vertrokken... Die trein is nooit geweest en ook geen omroep meer hierover. Volgende trein naar Zwolle inmiddels ook opgeheven wegens een overwegstoring
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Bemined »

Suus schreef:Ondanks dat het in Rotterdam niet heeft gevroren is NS toch in staat er een bende van te maken.
Niet gevroren? De hele straat hier is een ijsbaan.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Ondanks het advies van Rijkswaterstaat ben ik vanochtend gewoon om 06:00 opgestaan, om te bezien of ik in Amersfoort kon komen vandaag.

De bus (lijn 55) reed volledig op tijd, de wegen lagen er best wel goed bij; een enkele kruising in Zoetermeer uitgezonderd. De 7823 reed met een SLT-10 en vertrok ook stipt om 06:53 uit Zoetermeer en in Gouda kon ik overstappen op de 2823 die met een VIRM-12 reed en in Gouda waren zeker achterin vele plaatsen te over. In Utrecht moest ik dan overstappen op de 1723. Deze vertrok in Utrecht van spoor 9, maar die stond zoals gebruikelijk met de kop bijna in de stationshal. Dit zorgde er dus voor dat het voorin de ICM-8 vrij druk was. Wel kwam ik precies om 07:50 aan in Amersfoort.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Chrysa »

De bus gleed mijn halte voorbij. :')
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door jelmerrr »

Mijn blauwnet trein reed wel gewoon gelukkig.
Wel vertraging maar ik was nog op tijd op school.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door cassie127 »

Op station Raalte wijzigt men continue het vertrekspoor en heb vandaag al genoeg treinen gezien die helemaal vol zaten.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door julsteren »

Was vandaag mooi vrij om 13:00, dus naar het station gelopen, en met de trein naar huis. In Aml reed niks op tijd (alles +10 tot +15), en werden vertreksporen gewijzigd, mijn [serie=Sprinter|2018|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] kwam daartegenin keurig op tijd binnen, op het geplande spoor, en reed met flirt 3+4. En dat ritje van Aml naar Bn heeft me maar 1,50 gekost. Moet ik vaker doen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door JWM »

cassie127 schreef:Op station Raalte wijzigt men continue het vertrekspoor en heb vandaag al genoeg treinen gezien die helemaal vol zaten.
Blauwnet zorgt nu al voor reizigersgroei? Of reed de NS met meer capaciteit.
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door cassie127 »

JWM schreef:
cassie127 schreef:Op station Raalte wijzigt men continue het vertrekspoor en heb vandaag al genoeg treinen gezien die helemaal vol zaten.
Blauwnet zorgt nu al voor reizigersgroei? Of reed de NS met meer capaciteit.
Veel meer kortere treinen gezien dan bij NS
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Z2N »

Als er voldoende treinen uitvallen, en vrijwel alle treinen te laat zijn is ook het niet moeilijk om drukte te creëren. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door flipje »

Heeft denk ik meer met de vertraging te maken van de Keolis Flirts..
Op het stuk Zwolle <> Enschede heb ik geen zicht maar via de NS reisplanner kwam ik daar ook al +19 tegen.

Verder duurt het wel erg lang op die defecte SLT van de Hanzelijn te krijgen..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Aking »

Die is ondertussen natuurlijk ingesneeuwd :Y
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Etienne »

Gezien de weersverwachting ging ik al om 12:30 weg uit Amersfoort en op spoor 5 kwam daar de vertraagde 11741 binnen, die gelijk weer terugkeerde als 11740. Bij Den Dolder moesten we de [serie=Sprinter|2018|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] in beide richtingen voor laten gaan, waardoor de aankomst in Utrecht +12 betrof. Aldaar stond op spoor 12 nog de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] van 13:03, omdat een machinist ontbrak. Met +8 was die er dan (of een reservemachinist) en de aankomst in Rotterdam (met een VIRM-8) was met +8. Aldaar had ik net een metro gemist en de volgende had zo'n 5 minuten vertraging en daarmee kwam ik ook in Pijnacker aan, waar het inmiddels flink sneeuwt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door SLToilet »

Ik had voor vandaag eigenlijk echte chaos verwacht voor mijn traject die vandaag vanuit Tbr naar het altijd prachtige Asb leidde. Het viel reuze mee. Ik pakte maar gewoon de snelste optie die gepland stond doordat er flink gesneden werd. Die leidde over de HSL. Alles reed. 6600 reed (al was er een scherm in de FLIRT die sprak van "service interupted" met slechts één R :mrgreen: ), de IC-direct reed (9:40 bij Rtd dus geen toeslag betalen *O* ), de trein die normaal naar Venlo doorrijdt (maar vandaag niet verder dan Utrecht) ook, kwam in de buurt van 1:30. Het sneeuwde ook niet, maar bij Amsterdam was het wel spekspiegelglad op de voetpaden (strooibeleid?). Bij Schiphol was het wel chaotisch door reizigers die tevergeefs richting het noorden (Zaandam) of verder naar het oosten (Flevoland/Hilversum) wilden reizen. Ze werden voor het eerst ook door Tuffy (of wie zij ook moge zijn) geconfronteerd met "beste reizigers".

Op de terugweg begon het wel te sneeuwen. Dezelfde treinserie reed nog steeds richting Utrecht, de overstap daar was een kwartiertje (maar ik had zo onderhand het vermoeden gekregen dat de trein naar Maastricht exact dezelfde was). De drukte op Ut wijkte niet echt af van wat je normaal tegenkomt. Hoewel de trein voorzichtig reed kwamen we nog op tijd aan om de 6600 weer te pakken (die iets te laat was). Inmiddels spreken we over 14:00. De korte FLIRT had door de ophopende sneeuw wel last gekregen van allerlei geluidjes maar we kwamen vooruit. Geen bus reed nog in Oost-Brabant maar de trein bracht me thuis dankzij de door de verwarming heerlijk stomende wissels. Alweer 1:30. Knap snel vergeleken met het meisje dat het bij Asdz had over "al 2 uur onderweg uit Lelystad en ik moet nu naar Hilversum maar deze trein gaat naar Utrecht". Ik heb wel medelijden met ze, de kans was natuurlijk ook geweest dat juist de twee slagaders Brabant-Amsterdam die ik gebruikte in complete(re) chaos vervielen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door VIRM »

Vanochtend viel de [serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 06:55 uit Zaandam naar Leiden uit, maar de IC uit Enkhuizen zou om 06:59 een extra stop maken in Zaandam. Die kreeg +5 en uiteindelijk kwam hij met +15 tegelijk binnenrijden met de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 07:05. De IC mocht eerst vertrekken, en om de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] lekker dwars te zitten werd er na de Hemtunnel nog even gewisseld voor binnenkomst op spoor 5 op Sloterdijk.
Daar maar de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] van 07:40 genomen. De cross-platform in Leiden verviel doordat de IC uit de richting Zwolle niet was komen opdagen. Dus maar maar tot Laan van NOI blijven zitten en daar de Randstadrail gepakt naar Den Haag Centraal.

Op de terugweg de [serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 15:33 uit Den Haag Centraal, die met ICM6 reed. In Leiden crossplatform op de [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie], die wat vertraging vlak voor Haarlem opliep (of ''wij zijn nog niet welkom op Haarlem', zoals de machiniste het omriep :D) vanwege wisselproblemen. Op Sloterdijk zou er om 16:52 een 'éxtra trein' naar Zaandam rijden (hoezo 'éxtra' als er niks anders rijdt? Creatief met taal bij NS!), die slechts een paar minuten voor vertrek ook werd omgeroepen. Tuffy riep alleen de bussen om, maar volgens een andere reiziger was de Coentunnel dicht vanwege geschaarde vrachtwagens.

Oh, en behulpzame medepassagiers zijn altijd fijn als het gigantisch druk is, of als je anders met je blindenstok door halve sneeuwduinen op het perron moet ploegen waarbij je totaal geen ondergrond meer kan voelen. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door dylanwild94 »

de RET is nu de enige vervoerder die met bussen rijdt in Zuid-Holland.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 644
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door DPDelft »

dylanwild94 schreef:de RET is nu de enige vervoerder die met bussen rijdt in Zuid-Holland.
Connexxion Haaglanden heeft inderdaad net als laatste de busdienst stilgelegd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2017

Bericht door Suus »

Ook wel met hangen en wurgen dat het gaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten