OVer je reiservaringen in juli 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
rooddolfijn
Berichten: 708
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door rooddolfijn »

Nieuwe maand betekent nieuw topic! *trein*
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Wat fijn dat de sprinter uit Utrecht op hetzelfde moment aankomt als de stoptrein naar Ede-Wageningen vertrekt. Nu zit ik nog een half uur te wachten op station Amersfoort (hopend dat er een FLIRT komt).

BEWERKING: het is een FLIRT! :)
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door jelmerrr »

De Mikos van deze trein heeft geen werkende wifi meegenomen :(

En nu sta ik ergens stil dus dat is ook niet geod
Edit we rijden weer
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door ovforens »

Ferdinand schreef:Wat fijn dat de sprinter uit Utrecht op hetzelfde moment aankomt als de stoptrein naar Ede-Wageningen vertrekt. Nu zit ik nog een half uur te wachten op station Amersfoort (hopend dat er een FLIRT komt).

BEWERKING: het is een FLIRT! :)
Als je blijkens je bericht uit Utrecht komt, dan is er een goede overstap vanuit de Intercity.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Ik doe een wilde gok dattie in Den Dolder is ingestapt (A)
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Dra-ma-tische organisatie bij Haarlem. Houd rekening met één bus per kwartier ipv per 5 minuten tussen Haarlem en Sloterdijk
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Ik heb nu zoveel medelijden met de mensen die in deze InterCity Berlijn zitten. Deze ICMm rijdt tot Bad Bentheim en in Bad Bentheim mogen de mensen het zelf uitzoeken en een regiobahn-treintje nemen . Te absurd voor woorden dit!!!
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Bemined »

Lijkt wel dat elke keer dat ik in Rotterdam lijn 32 pak er vertraging is. Vandaag niet anders, heen liep de bus +8 op bij de Koninginnebrug, dus die zal wel open hebben gestaan. Terug vertrok de bus met +10, oorzaak onbekend. Beide ritten deed de chauffeur merkbaar een poging de vertraging in te lopen, maar er lijkt vrijwel geen speling te zitten in de dienstregeling want dat lukte nauwelijks. Terug begon de vertraging pas terug te lopen nadat er opvallend veel verkeerslichten op 'groen' stonden (waarvan er twee toch echt knalrood waren :roll:).

Ook opvallend, op Rotterdam Blaak reden NS stopbussen naar Rotterdam Centraal, en er stapten nog mensen in ook! Vaak genoeg verwijst de NS naar het stadsvervoer bij werkzaamheden, maar nu liet men toch een busdienst door het centrum rijden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Meltrain »

Als de NS geen goede afspraken kan maken met de stadsvervoerder voor wat betreft het accepteren van abonnementen, moet NS toch echt zelf een busdienst aanbieden.
(Ik had gisteren overigens totaal geen zin in die busdienst, dus ben ik gewoon per fiets naar Rotterdam Centraal gegaan.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Ferdinand schreef:Ik heb nu zoveel medelijden met de mensen die in deze InterCity Berlijn zitten. Deze ICMm rijdt tot Bad Bentheim en in Bad Bentheim mogen de mensen het zelf uitzoeken en een regiobahn-treintje nemen AfbeeldingAfbeelding. Te absurd voor woorden dit!!!
Hierbij nog de omroep (ik heb het opgenomen):
[Yt]https://youtu.be/244eXaQ8A-Q[/yt]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Net zoals donderdag was er een defecte trein tussen Rotterdam en Breda. Net zoals donderdag begon de 905 daarom in Rotterdam en net zoals donderdag gebeurde dat op een perron zonder toeslagzuilen, wat een hoop entertainment bij de overstapzuil opleverde. In tegenstelling tot donderdag is de trein nu wel vertrokken naar Amsterdam.

Oja, en de 9212 was rucksichtslos opgeheven. Die vroege afspraak in Antwerpen kon men wel vergeten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rooddolfijn
Berichten: 708
Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
Locatie: Groot-Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door rooddolfijn »

Gisteren naar Zevenbergen geweest, ik kwam 1 uur te laat aan in Zevenbergen en met 1,5 uur vertraging weer op Utrecht Centraal.

Heenreis:
Idee:
1.Intercity van 11:03 naar Roermond (ingekort door werkzaamheden en reed uiteindelijk niet door meerdere verstoringen).
2.Intercity naar Roosendaal van 11:42 naar Roosendaal.
3.Spinter naar Zevenbergen met vertrek 12.36 en aankomst 12:48 in Zevenbergen.

Dan maar met de Intercity van 11:14 (+15 minuten uiteindelijk) naar Roermond (dezelfde werkzaamheden) kwam aanzetten met een VIRMM-4 met zoveel mensen op het perron dat je over de hoofden kon lopen :evil: :neg:

Oplossing: via de Merwede Lingelijn. Om 11:26 met de sprinter naar Geldermalsen. Aangekomen met +7 minuten vertraging door dat er een Intercity vertraagt was (dat was die Intercity van 11:14 +15). Toen om 12:09 met de stoptrein naar Dordrecht. Een uur in een GTW! En toen daarna met de sprinter van 13:18 naar eindbestemming Zevenbergen met aankomst 13:40. Zevenbergen bereikt!! *trein* *trein*

Terugreis:

1.Met de sprinter van 15:40 naar Roosendaal (geen vertraging!! *trein* )
2.Met de Intercity van 16:27 naar 's Hertogenbosch (de tijd uit mijn hoofd, kan ook anders zijn door de werkzaamheden afgelopen weekend). In Breda +15 opgelopen door een defecte trein (-1 een spoor minder) en doordat er minder sporen beschikbaar waren door werkzaamheden (-weet ik hoeveel sporen). In Tilburg nog een +15 opgelopen door een opstootje waar 2 politieauto's moesten komen.
3.In 's Hertogenbosch nog even wat gegeten en toen weer met de Intercity van 18:38 weer naar Utrecht Centraal.

Bedankt alle mensen die dit geregeld hebben!!! *trein* :evil: :neg:
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door VIRM »

Gisteravond was een GVB-medewerker op het metroperron van Amsterdam Centraal van mening dat ik niet met de roltrap mocht. Hebben blinden in Amsterdam een roltrapverbod, of wat dit een gevalletje onhandige behulpzaamheid (was met twee vrienden die voor mij de roltrap opgingen)?

Vanochtend werd mijn 2129 bij binnenkomst op Den Haag Centraal gespoorwijzigd van 10 naar 8. Aangezien ik gisteren al op Sloterdijk had ondervonden dat een breed poortje delen met een tegenligger toch niet heel erg fijn is, had ik mij ietsje breder gemaakt. Resultaat was een knuffel met een tegenligster. Als die poortjes worden gesloten ga ik maar ergens een zwaailicht en een sirene vandaan toveren, aangezien het daar een rotzooi is.

Op de terugweg wilde ik de 1863 nemen. Ik stapte voorin de voorste DDZ7 in. Bij vertrek werden de deuren gesloten en reed hij heel zahctjes naar voren om te koppelen met het voorste viertje, waarna de deuren opengingen. Vervolgens zouden wij met +4 vertrekken, maar een deur had er geen zin meer in. Uiteindelijk dan maar ee s21554 genomen, die was gespoorwijzigd naar 8 en met +3 vertrok.)
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Etienne »

Vanmiddag heeft er ergens op de Rotterdamse ondergrondse een metro defect gestaan. Dit zorgde voor wat oponthoud op metrolijn D en E; van laatstgenoemde lijn vielen enkele ritten uit. De rit van 16:58 die ik vanaf Slinge wilde hebben werd opgeheven, maar zo'n 15 minuten later kwam er een leeg koppelstel vanaf de Waalhaven aan en deze was echt bloedheet van binnen. In combinatie met de uitgevallen metro's zorgde dit toch wel voor benauwde toestanden. :?

Daarnaast zag ik in Spijkenisse weer eens een andere vorm van zwartrijden. Een jongen keek op en rond de poortjes naar een wegwerpkaartje, waarop vermoedelijk een datum van vandaag stond en checkte daarmee in en gooide het kaartje aan de andere kant weer weg. Gratis rit in elk geval :Y
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

De tweede dag van de week begint opnieuw met een storing tussen Breda en Rotterdam Centraal. Het grootste probleem bleek echter tussen Rotterdam Centraal en Schiphol te zitten, want de 910 (aankomst 6:49 te Rotterdam Centraal) deed dat met +27...

Ook mijn 905 moest vermoedelijk even wachten totdat die trein binnengehaald was, want we kregen een onverklaarbare vertraging opgelegd precies op vertrektijd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Zo, met een noodstop in de Schipholtunnel door een kleine storing aan de locomotief hebben we weer flink bijgedragen aan de dodetreinengeur die daar hangt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ardan »

Tot Emmerich was de trein heerlijk rustig. Nu zit de trein RAMVOL schreeuwscholieren :') Gelukkig heb ik oortjes bij me..
Vandaag maar eens de lijntjes naar Entenfang en Mettmann afstrepen *trein*
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dennistd »

Die moeten nog twee weken tot de vakantie ja. Dan kun je beter naar Niedersachsen gaan: daar is het al vakantie en daardoor is het Niedersachsen-ticket ook al voor 9u geldig. Vanaf Deventer kun je de trein van 7.34u uit Hengelo pakken dan dus, vanaf Zwolle is zelfs die van 6.34u te doen
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door groningen »

Zondag ging ik met een gevonden kaartje naar Zwolle toe. Vanaf Meppel kwamen we snel op de A32/A28; bij afrit 19 Zwolle Centrum eraf. Rotonde 3/4 nemen en we kwamen op de N337 terecht. Bij de Hanzelaan en de Koggelaan linksaf. De Koggelaan is voor de NS; de Hanzelaan is voor Kampen, Raalte en Ommen. Olst heb ik niet gezien. De in/uitcheckpalen moeten dus wat worden verplaatst, want die staan voorbij de nieuwe perron. Alleen de paaltjes bij de bussen werken; die in de hal en Oosterlaan staan uit. De poortjes staan open.

Terug in Meppel bleek dat na onze trein naar Groningen nog 2 treinen naar Leeuwarden reden en wel om 0.32 en 1.04 (deze trein rijdt normaal gesproken alleen op vrijdag en zaterdag). Wat is normaal tegenwoordig. De trein vanuit Zwolle naar Groningen om 0.15 is de allerlaatste trein vanuit Zwolle.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Maurice Hooikammer »

Het vervangend busvervoer rondom Zwolle is eigenlijk heel goed geregeld. Er is alleen een enkel minpunt: de snelbussen arriveren in 't Harde volgens de planning zo'n vier a vijf minuten voor vertrek van de Intercity. De stopbus vanuit Wezep die ik zou moeten pakken komt juist twee minuten later aan. Ik heb de luxe om afgezet te worden in 't Harde, waardoor ik mijn trein haal. Echter, andere reizigers in de bussen hebben vaak pech. Dit weekend en gisteren heb ik een keer meegemaakt dat er vier bussen voor de spoorbomen stonden terwijl wij net wegreden en zondag was het helemaal mooi: de bussen openden net hun deuren naast de trein en toen werd de vertrekprocedure ingezet... Alle reizigers van die drie bussen mochten dus mooi óf met die veel te warme ouwe DDAR meuk óf een half uur wachten.

Voor de rest is het qua capaciteit en verwijzingen erg goed geregeld, maar dit is iedere keer bij werkzaamheden op dit traject een vast probleem.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Het gaat niet helemaal lekker in de 4465. Het duurde alvorens toestemming verkregen werd vanuit Oss, nu staat de trein al enige tijd stil bij Rosmalen.

*Update: overwegen zijn defect. Zover echter nog geen zwaardere gevolgen verwacht afgezien van deze vertraging.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Geniaal dit. Ik ben de enige van mijn klas die ervoor heeft gekozen om het laatste deel van de reis met de bus te doen (het is veel korter voor mij). En nu heeft de rest van de klas last van een storing bij Driebergen-Zeist!
Leve de bus!!
Laatst gewijzigd door Ferdinand op di 03 jul 2018, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Ach, jij hebt een week lopen stressen of de bussen wel zouden rijden :')
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Ferdinand »

Verpest het nou niet
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

Natuurlijk verpesten wij het voor je. Zo zijn wij. *O* *O*

Geen dank overigens.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten