Vanochtend vertrok de
3323 met +6 uit Zaandam. Tuffy lag kennelijk nog op één oor, want dit werd overigens niet omgeroepen. De aansluitende IC die ik wilde hebben (die uit Zwolle kwam) reed met +22, en later zelfs met +27. Dus dan maar doortuffen naar Leiden. Bij Hoofddorp liep de vertraging op tot +11, wellicht werd er een vertraagde
2400 voorgelaten? In Leiden werd de
3323 uiteraard op 5a binnengenomen, maar gelukkig de overstap op de
6329 gehaald. Daar bood de HC tot tweemaal toe zijn excuses aan voor de drukte: het voorste treinstel was afgesloten omdat het vies was en er iemand had overgegeven. Hey Suus, heb je die kotsende Britten bij mij gedumpt?
Op de terugweg stelde de
1863 niet teleur: als ik deze trein op een maandagmiddag neem gaat hij of kapot, of wordt ingekort. Vandaag werd er ook nog een verdieping gejat, aangezien het een solo ICM4 was. Vlak na vertrek werd de eerste klas vrijgegeven. De aansluitende
3358 vertrok van 5a, dus kon diagonaal-cross-platform overstappen in plaats van 4b naar 4b. De
3358 ging heel soepeltjes, tot het rode sein vlak voor Zaandam: er was een trein bij Kogerveld in de problemen en op Zaandam was er beperkt spoorgebruik door de werkzaamheden.