OVer je reiservaringen in juli 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

De [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zijn nu de hele dag de pisang, met (gedeeltelijke) uitval. Wat is er in vredesnaam nu weer aan de hand met TRAXX+ICR? :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Geen idee of ik ooit heb roestgereden bij het goederen-emplacement bij Tilburg-Noord, maar bij deze: de 3620 deed het. Hij had toch tijd zat in Den Bosch dus is er geen minuut verloren. Ja, het is wat anders dan de 6600/4400 vandaag: dit vanwege de extreme hitte die thuis zo zwaar was, dat het gisteren op het werk, ondanks de airco daar, leidde tot vermoeidheid. Als de trein je enige slaapplek is kan dat nooit goed zijn.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

Suus schreef:De [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] zijn nu de hele dag de pisang, met (gedeeltelijke) uitval. Wat is er in vredesnaam nu weer aan de hand met TRAXX+ICR? :X
Lijkt mij dat dit vanwege de hitte is. Mocht er een stam uitvallen, dan merkt de reiziger dat verder niet zo. En misschien los van de ochtendspits is die capaciteit ook niet heel hard nodig momenteel geloof ik. In de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] tussen Eindhoven en Tilburg is het in ieder geval erg rustig.
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Ho wacht 'ns even :shock:
Los van de ochtendspits?

De avondspits is nu drukker in het diepst van de vakantieperiode, zeker met de Tilburgse kermis op de zuidelijke helft van de 1100. De ochtend'spits' zegt dan niet zoveel. Één ICM-3 betekent nog steeds plek voor twee voor jezelf in de ochtend (7:04, 3620, Tilburg naar Den Bosch). Maar zelfs de avondspits zal de treinen niet laten overlopen nu, als de treinen zijn ingekort/afgeschaft.

Zag ik trouwens hetzelfde gebeuren in Groningen bij Arriva?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Z2N »

In het noorden is Arriva de fase van strategisch schrappen al voorbij, die stellen vallen met bosjes bij elkaar uit door de hitte. In Veendam is sinds 7:20 geen trein meer vertrokken, dat heeft niets met de infra te maken. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Mikos »

Ik heb gisteravond in Groningen naast zo'n Spurt van Arriva gestaan; die dieselmotoren hebben het alles behalve makkelijk om met deze warmte de treinen toch te voorzien van een goed werkende airco. Het kabaal van de motorbak is dan ook overweldigend...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Ik begrijp uit de WhatsApp over de ICD dat er hele bijzondere toestanden plaatsvinden in de 958. Coupe’s ontruimd wegens airco-problemen, maar omdat er nu zoveel reizigers in andere coupe’s staan kunnen de deuren daarvan niet meer dicht en stopt de airco daar ook met werken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

WhatsApp over de ICD? Zijn er gewoon een aantal vaste ICD gebruikers die een WA-groepje hebben gemaakt? :P :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Suus »

Uiteraard. Zoveel ellende met die trein, als er nu eentje op de HSL stil staat weten we dat meteen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door SLToilet »

Het was dat ikzelf nog kon overstappen van de 4400 naar de 6600 rond 17:30, maar inmiddels is de chaos compleet. De HSL loopt stroef en al het andere rond Breda ook, afgezien van de lijn naar Roosendaal. De grap van iemand die in BN/De Stem zei dat het goed gaat met de treinen rond Breda, gaat vandaag niet op.

Nu was het wel zo dat zelfs de FLIRTS moeite hadden om de coupés fris te houden. Meestal zijn die treinen in zijn geheel nog best goed gekoeld, terwijl het in bijvoorbeeld de VIRM puur gissen is waar je comfortabel kan zitten. Maar vergeleken met sommige andere warme landen, waar je rilt in een winterjas van de airco in de trein, zie ik dát gelukkig ook niet terug in Nederland.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Chrysa »

Ik heb maandag toch mijn jas aangehad in de trein naar Amsterdam, vond het verschrikkelijk koud in zo'n VIRMm.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Jij hebt met dit weer een jas bij je? :') :X
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Chrysa »

En ik bleek hem nog nodig te hebben ook, dus wat is daar mis mee?
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door waldo79 »

In een DDZ kan het ook lelijk tochten door de koude luchtstromen, blij dat ik dan een jas bij heb.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Durashift »

Aking schreef:Jij hebt met dit weer een jas bij je? :') :X
Ja, ik ook. :)
Voor het werk.. in en uit de koelopslag met blote armen en bezweet is niet zo verstandig. :wink:
Hainje schreef:WhatsApp over de ICD?(..)
Zou dat al romances hebben opgeleverd? (A) :wink:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

Geen twijfel over mogelijk.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

Was je een flinke politie-inzet op Rotterdam Centraal, minimaal 3 arrestaties. Nu lopen er een paar droeftoeters op het spoor waardoor we niet weg mogen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Wat doe je dan ook in Rotterdam? -o-
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door dylanwild94 »

Hainje schreef:Was je een flinke politie-inzet op Rotterdam Centraal, minimaal 3 arrestaties. Nu lopen er een paar droeftoeters op het spoor waardoor we niet weg mogen.
Altijd feest tijdens het zomercarnaval in Rotterdam. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

Nou ik was dus met wat broers en zussen in Gouda en ik had de laatste trein terug, maar wist niet dat er dus zomercarnaval was in Rotterdam. Toen we in Rotterdam aankwamen stond er al een groepje politie en S&V op het perron, dus waarschijnlijk zaten daar ook (al) wat raddraaiers in.

Uiteindelijk werd het een kat en muisspel want de politie en S&V-ers liepen trappen op en af, heen en weer met als bonus inzet van een hond. Mijn ICD naar Breda was inmiddels binnengekomen en vertrok dus met +9 omdat er schijnbaar mensen op het spoor aan het lopen waren.

Dus contact gezocht met de klantenservice via Facebook om te regelen dat de sprinter naar Den Bosch even bleef wachten. Maar kreeg pas reactie toen we Breda binnen rolden, dus ik wist toen met max. 1 minuut overstaptijd hoe laat het was, namelijk tijd om de achterlichten van de sprinter te aanschouwen. En zo geschiedde.

Ben dus zelf maar klantenservice gaan bellen om iets van taxi's te regelen (EU-verordening 1371/2007 artikel 18, jwz 8-) ). Uiteindelijk met de telefonist afgesproken dat iedereen eerst naar Tilburg zou reizen en dat er daar taxi('s) geregeld werden.

Uiteindelijk bleken er een man of 8 naar Den Bosch te willen en een paar naar Tilburg Reeshof/Universiteit.
Met de medewerker van de telefonische klantenservice had ik afgesproken de mensen voor Den Bosch via Eindhoven te sturen omdat je ook met aanrijtijden van taxi's zit. Wel zuur dat ik daarna ontdekte dat deze mensen niet met een trein maar met een bus van Eindhoven naar Den Bosch moesten reizen. Er zaten mensen bij die al 5 jaar niet meer met de trein hadden gereisd, dus die baalden extra. Heb ze in ieder geval gewezen op de GtbV-regeling, hoop dat NS hier extra coulant mee omgaat. Door bijvoorbeeld een heel actiekaartje te vergoeden ofzo, want ze gaven al wel duidelijk aan spijt te hebben van de keuze voor de trein.

Dat NS niet zo heel veel aan de situatie kan doen weten wij op dit forum allemaal wel, maar ja die reiziger vindt het gewoon volkomen kudt. Bij binnenkomst van IC 21401 in Breda gelijk de HC's ingelicht welke nog een extra stop op Tilburg Reeshof & Universiteit konden regelen. Voor de mensen naar Den Bosch is dit gewoon supernaar, want die zijn nu dus pas om 2:15u op het eindstation, terwijl als de 6688 nu anderhalve minuut had gewacht ze er om 1u waren. Als ze de overstap van trein op bus in Eindhoven in ieder geval gehaald hebben, want de IC 21401 had al +10. Ik heb in ieder geval wel bij de HC's van deze trein gemeld dat er ook nog mensen voor Den Bosch in zaten, dus hopelijk is dat ook doorgegeven aan de verkeersleiding en begeleiding bij de bussen.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door cassie127 »

Ik kan ook nog 2 GTBVtjes indienen na de chaos rondom Den Bosch en Eindhoven afgelopen donderdag
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Hainje schreef:terwijl als de 6688 nu anderhalve minuut had gewacht
"stick to the plan" was de nieuwe spoorbijbel toch? *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Hainje »

Uitgezonderd de laatste verbinding vind ik dat ook prima.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door Aking »

Ja euh, we kunnen natuurlijk niet allemaal uitzonderingen gaan doen hè, da wordt een zooitje natuurlijk! :roll:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in juli 2018

Bericht door en-es »

Wat een logica weer bij NS. Treinreis naar Venlo wordt langer door uitgelopen werkzaamheden. Maar waarom de IC tot Den Bosch rijden terwijl de sprinter naar Eindhoven wel rijdt? IC zou om 9.25 vertrekken terwijl de sprinter een paar minuten later rijdt. En dat terwijl de werkzaamheden tot 10.30 zouden duren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten