OVer je reiservaringen in augustus 2018

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

-o-

Daarom moet je altijd een dag extra inplannen :Y
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door trolly »

Z2N schreef:arbeid
Als je nieuwsgierig bent naar wat dat concept inhoudt wil ik je dat best uitleggen, Aking.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Hainje »

Denk dat een schietgebedje meer op zijn plaats is. Met zulks schunnig taalgebruik roept men de Toorn des Heere wel over zich af natuurlijk.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Z2N »

Oh, nergens voor nodig. 12u01 aan reizen gepland, heb het uiteindelijk in 11u57 gedaan met 1 overstap extra, en voldoende tijd voor curryworst vlak buiten Köln Hbf. Conclusie: op tijd reizen binnen Duitsland, doe je met de SBB. :')

(En afkloppen voor vertrek helpt een hoop (A) )
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Aking »

trolly schreef:
Z2N schreef:arbeid
Als je nieuwsgierig bent naar wat dat concept inhoudt wil ik je dat best uitleggen, Aking.
Ik heb genoeg met dat concept te maken gehad, en nu ben ik ziek :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

Op Schiphol staat een DDZ heel erg hinderlijk kapot te zijn op spoor zes. Dit zorgt voor de nodige uitval.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door waldo79 »

In Utrecht heeft een combinatie DDZ10 de geest gegeven op spoor 9.
erka
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door erka »

Gisteren dagje Bremen en Hamburg gedaan. Eerst met de treinvervangende non-stop snelbus naar Leer. Was de enige passagier, lijkt me niet echt een goed teken. Vanaf Leer druk. Heenweg ging soepel maar op de terugweg veel vertraging en gedoe. Is eigenlijk altijd zo als ik die kant op ga. Dan ga je de SBB inderdaad wel waarderen...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door SLToilet »

Nee het is geen misser, het is echt waar: dit weekend heeft Dordrecht weer een rechtstreekse trein naar Eindhoven! 1 uur en 12 minuten reizen weliswaar, en stoppende op vele prachtige stations in pittoreske dorpjes, maar het kan weer!

PS: het is alleen maar dit weekend, omdat tussen Tilburg en Den Bosch wordt gewerkt aan het spoor.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Bemined »

Grappig, die sprinter die overal stopt is daarmee dus sneller dan de intercity Lelystad - Almere - Schiphol - Leiden - Den Haag - Delft - Rotterdam - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven die op 8/9 september komt te rijden. Die doet 1:14 over Dordrecht - Eindhoven met slechts twee tussenstops, de sprinter doet tien stops extra in minder tijd :D
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Ferdinand »

erka schreef:Gisteren dagje Bremen en Hamburg gedaan. Eerst met de treinvervangende non-stop snelbus naar Leer. Was de enige passagier, lijkt me niet echt een goed teken. Vanaf Leer druk. Heenweg ging soepel maar op de terugweg veel vertraging en gedoe. Is eigenlijk altijd zo als ik die kant op ga. Dan ga je de SBB inderdaad wel waarderen...
Ik heb ook eens in die bus gezeten. Het was stampvol met allemaal Chinezen die waarschijnlijk Groningen bezoeken...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

Omdat de 2868 met +11 uit Utrecht Centraal vertrok, kon ik aldaar van de 568 overstappen op de 2868, wat me -30 opleverde. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door dylanwild94 »

Moet je dan geen geld betalen aan de NS dan? Is wel zo eerlijk. :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

Nee, want dit zou altijd mogelijk zijn als de NS de treindienst tussen Rotterdam en Dordrecht iets zou aanpassen (wat 's avonds laat overigens wel gebeurt :idea: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond/vannacht de t 4082 genomen tussen Muiderpoort en Zaandam, die werd gereden door SLT12. Ik dacht dat dat alleen in de spits voorkwam.
Beul van de blindegeleidelijn
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door cassie127 »

Ferdinand schreef:
erka schreef:Gisteren dagje Bremen en Hamburg gedaan. Eerst met de treinvervangende non-stop snelbus naar Leer. Was de enige passagier, lijkt me niet echt een goed teken. Vanaf Leer druk. Heenweg ging soepel maar op de terugweg veel vertraging en gedoe. Is eigenlijk altijd zo als ik die kant op ga. Dan ga je de SBB inderdaad wel waarderen...
Ik heb ook eens in die bus gezeten. Het was stampvol met allemaal Chinezen die waarschijnlijk Groningen bezoeken...
Staat die arriva kaartautomaat in leer er nog steeds stof te happen met een kap over het scherm?
Daarnaast lijkt het bijna of ze hun OV-Chipkaart paaltje in Leer zijn vergeten te vervangen voor een nieuw model. Maar ga dus alleen met voldoende saldo op je OV-Chip naar Leer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Etienne »

Qua volle treinen naar Leeuwarden vond ik het allemaal wel meevallen vandaag. Zowel de 1823 als 1860 reden beide met 8 bakken DDZ en boden voldoende plaats. De 560 vanaf Zwolle was met 7 bakken ICM dan wat aan de karige kant.

In Utrecht wilde ik overstappen op de t700560, deze kwam met +10 aan in Utrecht en vanaf Schollevaar kwamen dus achter de Sprinter te hangen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door en-es »

Vandaag een dagje Keulen gedaan. Dankzij werkzaamheden geen treinverkeer op Utrecht-Ede Wageningen en s'Hertogenbosch-Eindhoven dus was ik aangewezen op de valleilijn. Wat is hun 1e klasse onder de maat, vrijwel geen verschil met 2e klasse. Plus dat de aansluiting in Amersfoort op de terugweg gruwelijk slecht is. Met Abellio in Arnhem vertrokken om 9.44 en in Duisburg overgestapt op de RE1 die met +5 vertrok en met +16 aankwam in Keulen. Lang oponthoud in Düsseldorf Flughafen vanwege twee IC's en een ICE die eerst voorbij moesten razen.

Terug vertrok ik uit Keulen met RE6 om 18.08 naar Düsseldorf. Die ging via Neuss. In Düsseldorf een ernstig ongeval: een persoon lag bewusteloos op de grond omringd door DB medewerkers. Even later twee ambulances op het stationsplein. In de stationshal staat ook een verkooppunt van Flixtrains die door twee frisse jongedames in het groen werd bemand. De Abellio van 19.26 vertrok een paar minuten te laat uit Düsseldorf en kwam een paar minuten te vroeg aan in Arnhem.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door VIRM »

Bij het binnenrijden van Den Haag Centraal aan het begin van de avond riep de HC van mijn IC uit Gouda netjes de overstapmogelijkheden om. Voor de stop- en snelbussen richting Leiden werd aangekondigd dat deze van het Prins Clausplein vertrokken. Weet niet of Rijkswaterstaat heel gelukkig zou zijn als dat daadwerkelijk zo zoijn gebeurd. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door diederickx »

Vanochtend in de stiltecoupé:
Conducteur (komt binnen): "Goede morgen, ..."
Diverse reizigers (unisono): "Sssssssst!"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Meltrain »

en-es schreef:Vandaag een dagje Keulen gedaan. Dankzij werkzaamheden geen treinverkeer op Utrecht-Ede Wageningen en s'Hertogenbosch-Eindhoven dus was ik aangewezen op de valleilijn.
Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar de ICE reed gewoon (via de Betuweroute) naar Keulen.
En anders had je vanaf Utrecht beter de bus kunnen nemen naar Ede-Wageningen, want dat was sneller dan omreizen via Amersfoort.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door en-es »

Ik had een seizoensretoer en NRW dagkaart dus ICE was geen optie. Die avond in Arnhem heb ik er wel één gezien maar die had +23. En omreizen met de bus had geen meerwaarde, verbindingen via Amersfoort waren sneller of even snel. Verder mijd ik die treinvervangende bussen liever.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Daniel »

Meltrain schreef:Ik weet niet waar je precies vandaan komt, maar de ICE reed gewoon (via de Betuweroute) naar Keulen.
En anders had je vanaf Utrecht beter de bus kunnen nemen naar Ede-Wageningen, want dat was sneller dan omreizen via Amersfoort.
Uit eerdere reiservaringen van en-es valt af te leiden dat hij vanaf Baarn reist, dan is via Amersfoort reizen altijd sneller als er op de route via Utrecht werkzaamheden zijn. Immers, vanuit Amersfoort is de verbinding via de Valleilijn en via Utrecht exact gelijk in reistijd naar Arnhem. En da's zelfs sneller dan de ICE want ook die heeft extra reistijd door het via de Betuweroute rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door en-es »

Klopt, het was de route Baarn-Keulen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2018

Bericht door Suus »

De 900 lijkt vandaag in Amsterdam Centraal langs het perron te keren. Dat spaart een omloop uit.

Overigens stond er vanochtend rond 7:10 een ICR-stam in de tuin van Rotterdam, dat is ook weinig gebruikelijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten