Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: Filmfoutjes

Bericht door bassie92 »

Nog even een filmfoutje uit Dordrecht: (maja, niet echt een filmfout maar toch verkeerd :mrgreen:)
Vanmiddag kwam lijn 2 Dubbeldam-Centraal Station/P Energiehuis voor de zoveelste keer aan rijden met lijn 10 P Energiehuis ipv 2 Dordrecht Cs/P Energiehuis. Omgekeerd heb ik ook vaak gezien, 2 P Energiehuis terwijl het 10 P Energiehuis moet zijn. Klein, maar te vaak voorkomend foutje, die vooral oudere mensen heel erg in de war brengt.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Als je vanuit Dubbeldam komt vind ik het wel fijn dat ze gewoon 2 P-Energiehuis filmen, en dan vlak voor het station even veranderen in 10 P-Energiehuis. Andersom kan dan ook natuurlijk, gewoon vanaf het Energiehuis 10 Dubbeldam filmen, en dan op het station veranderen in 2 Dubbeldam. Maar goed, dat is voor ons logisch, maar waarschijnlijk niet voor iedereen. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Ik dacht dat bij Arriva in HW/GO de rare filmvarianten verleden tijd waren, maar Amba 8363 liet zien dat dit nog niet geval was:
Afbeelding

Deze Amba 8378 van Arriva liet een combinatie zien tussen de goede bestemming en het buitendienstlijnnummer zien. Eigenlijk hoort dit lijn 172 te zijn:
Afbeelding

Tot slot liet de TCR 96 een variant zien op de bestemming Extra Bus, namelijk Extra Qliner. Niet verkeerd, maar wel opvallend:
Afbeelding
Job
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:40

Re: Filmfoutjes

Bericht door Job »

Is die laatste nou ook een helemaal nieuwe wagen, of rijdt 'ie al een jaartje rond.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Volgens mij heeft die TCR 96 voor zijn komst naar HW/GO al een jaartje in Waterland rondgereden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Daar staat me inderdaad ook iets van bij. ;)

Die 2 foto's van de 8363 en de 8378 zijn ook mooie voorbeelden van de automatische werking in de Albatros, het werkt dus nog niet helemaal perfect. Vreemd genoeg is het bij elke bus weer anders, de 8363 heeft het lijnnummer ergens in een hoekje neer gezet, terwijl de 8378 het wél goed doet. En zo zijn er nog wel meer dingen, op busstation Heinenoord geeft het ook nog wel eens wel eens problemen omdat, als de Albatros op automatisch staat, de film naar 6 BUITENDIENST gaat en pas een aantal minuten voor vertrek naar de juiste bestemming gaat. Het is allicht logisch, maar ik vind dat niet echt nodig. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

De TCR 96 komt idd uit Waterland :wink:
Afbeelding

Vandaag viel me dit op in Meerssen:
Afbeelding
Waar ligt Oud Caberg Sor? :mrgreen:

Dit viel me op in Heerlen:
Afbeelding
Niks aan de hand zo,
Afbeelding
Op de achter- en zijfilm stond echter de letter D in plaats van het nummer 44... :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door STF »

De letter "D" is de 4e letter in het alfabet ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Of de D van Duitsland. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Nagekomen bericht van gisteren: Toen ik in de GVB 006 stapte op lijn 38 stond voorop: 38 Nieuwendam Amerbos (zoals het hoort) en op de zijkant: 38 Amstelveen Busstation...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Vanochtend zag ik een tram op lijn 6, die aan alle zijden, behalve de voorkant waarop de lijn en bestemming wél goed stond, lijn N4 filmde, met de bijbehorende bestemmingen, ook binnen werd de routestrip van de N4 getoond. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door JeePee »

Een Veolia rammelbassador kwam vanavond rond 20.40 in Zl aan met tankstation als bestemming. Is weer eens wat anders :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Echt fout is het niet, maar toch wel opvallend: de streekvariant van de bestemming "Centrum", namelijk "Dordrecht Spuiboulevard" is de laatste tijd ineens erg populair op de Dordtse stadsdienst. En niet omdat Centrum er niet meer op zit laten onderstaande foto's mooi zien...

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Nadat Citaro 308 eerder vanmiddag als RET-Buslijn 67 naar Holy-Noord i.p.v. Pendrecht wilde, wilde de 230 zelfs als lijn 67 naar Schiedam-West i.p.v. lijn 66 naar Feijenoord:
Afbeelding

Nadat er tijdens het handmatig instellen eerst "66 MCRZ Clara" opkwam, kwam daarna de goede combi "66 Feijenoord" tevoorschijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Schiedam-West. :mrgreen:
Die bestemming is zelfs nooit gebruikt in de reguliere dienst. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Marc »

Lijn 25 naar Carnisselande filmde vanmorgen nog Schiebroek. Dit zorgde voor wat vraagtekens bij wachtende reizigers (gaat de tram naar Carnisselande of draaien we ergens en gaan we terug naar Schiebroek?).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

Dat komt echt belachelijk vaak voor bij de RET. :roll:
Zo had ik vanochtend ook nog een lijn 2 richting Charlois, hoewel op de display nog steeds 'Groene Tuin' stond.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Ach, het gebeurd elders in het land ook... toen ik vanmiddag op de bus stond te wachten kwam er ineens een "77 Bilthoven Station" aangereden. Klein detail: de bus ging richting Nieuwegein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

Zag vanmiddag de TCR 452 rijden als lijn 195 richting Strijen Sneldienst, ben benieuwd naar de route dan! 8-) :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Marc »

Ook enkele bestemmingen trokken vandaag m'n aandacht:

- De bestemming van lijn 1 varieert: op sommige bussen is het "De Heeg" en op andere "AZM De Heeg". Ik heb zo'n vermoeden dat sommige bussen nog geen update gehad hebben.
- De bestemming van lijn 8 is Brusselseweg RHS, maar er wordt "Brusselseweg/R" gefilmd omdat een te groot lettertype gekozen is.
Reiziger MT
Berichten: 19
Lid geworden op: za 31 jan 2009, 23:17

Re: Filmfoutjes

Bericht door Reiziger MT »

Op lijn 50 [Volvo 7700] stond vandaag Maastricht Centrum. In plaats van Aachen HBF.
De 800-serie Mt/Hrl-Amr, De route van Nederland!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Kennelijk is nu ook bij enkele bussen in de concessie DAV de filmaansturing via Albatros geactiveerd: zag vanavond de Arriva 6148 rijden met op de zijfilm het lijnnummer heel klein linksboven in de hoek... zelfde bug als in HWGO dus :wink:

Mijn bus naar 't station kwam vanmorgen met "3 Buitendienst" aangereden. Tja, was de eerste instapper in een bus die rechtstreeks vanuit de garage kwam, dus dan kan je zoiets weleens vergeten (ookal is "mijn" halte de derde vanaf het "beginpunt")
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Filmfoutjes

Bericht door Oud forumgebruiker »

Amba'tje 8225 zat vandaag op lijn 94, welke toonde ZAANDAM NS, wanneer bouwen die luie donders eens InfoXX in die dingen? Ook lijn 172 wisselt vaak van bestemming;

Eerst:
Kudelstaart
Bilderdammerweg

Toen:
Kudelstaart
via Amsterdam, Leidseplein

Nu:
Kudelstaart

Heel duidelijk allemaal :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Filmfoutjes

Bericht door Vinny »

In de goede oude tijd stond er gewoon "Kudelstaart" op de lijnfilm 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

GVU Ambassador 1842 op lijn 1 zag ik vanmiddag langskomen op de Balijelaan in Utrecht met alternerend "Lunetten" en "Overvecht" op de film. Zijn op zich allebei bestemmingen van die lijn, maar wat nu het nut is van het vast tonen van de bestemming van de terugweg... :P

Edit: en de Qbuzz 809 reed vanavond op lijn 141 met "Hillegersberg" als bestemming op de film :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten