Filmfoutjes

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Volgens mij klopt dit niet :lol:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daan »

Mwa, zou kunnen :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

Als ik me niet vergis is het wel een ex-Schiermonnikoog-bus. Alleen is er geen enkele buslijn die uberhaupt Schiermonnikoog filmt, dus erg logisch blijft het niet :).
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Toen ik op Schier was reden daar van dat type de 5822 en 5831-5833 :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

De CXX-Amba 8123 had vanmiddag als Buslijn 173 naar Zoetermeer CW in de file op het Weena in Rotterdam wel een hele uitgebreide bestemming:
Afbeelding

En tellen verkeerde bestemmingen op informatieschermen voor de tram hier ook? Zoja, dan heb ik hier een verkeerde bestemming voor RET-Tramlijn 23 naar Holy. Volgens de display bij de halte Varkenoordseviaduct ging deze namelijk maar tot het Centraal Station:
Afbeelding
In werkelijkheid reed de tram overigens gewoon verder naar Holy.
Laatst gewijzigd door mb90 op do 30 okt 2008, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwamen er achtereenvolgens een "3 Oudelandshoek" en een "3 Staart" mijn bus tegemoet op de Oranjelaan in Dordt. De laatste was uiteraard lijn 4 :wink:

En als we het dan toch over bestemmingen op displays bij de halte hebben... volgens het Dordtse DRIS gaat elke lijn 166 naar Heinenoord, maar volgens de bus reed 'ie rond kwart over zes toch echt maar tot Maasdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daantje »

Op alle bestemmingsborden van Trampluslijnen in Rotterdam stond bij alle trams richting Noord 'Centraal Station' ondanks dat ze gewoon naar hun eindbestemming reden. De andere kant op stond er dan weer 'bestemming onbekend'.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

Volgens mij waren de IJ'en wat duur voor de provincie Utrecht. De Amba's die mij door de provincie werden aangeboden gingen dan ook naar respectievelijk 'Wijk b Duurstede Busstation' en 'Wijk b Duurstede via Bunnik'. Die tekst past dan nog steeds niet op de displays, en dus staat op de bovenste regel scrollend de plaatsnaam en op de onderste regel niet scrollend Busstation of via Bunnik, zowel aan de voorkant als aan de zijkant. Geen gezicht.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 24 okt 2008, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Typfout gecorrigeerd
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door tsov »

Mja, bij de vorige bussen paste Wijk b Duurstede net, dan scrolde het niet... Deze bussen hebben waarschijnlijk een ander type display :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daan »

Zag vanmiddag op lijn 5 een bus met de bestemming Selwerd, nog nooit gezien in Groningen. Is meestal Paddepoel.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Nadat de bestemming Waalhaven Oostzijde de laatste tijd steeds vaker eindelijk te zien is op RET-Buslijn 72 (Zuidplein - Waalhaven Oostzijde) zag ik vandaag toch weer een nieuwe en foute variant van de bestemming. Nadat ik al Bedrijvenpark Charlois gezien heb (is eigenlijk de Charloisse Poort), zag ik vandaag de bestemming "Waalhaven Zuid" op een bus staan. Dat ligt toch een stukje zuidelijker en wordt bovendien op de bussen van Buslijn 68 die daar in de ochtendspits eindigen altijd "Industriegebied Waalhaven" genoemd. Een foto van de bus die op Buslijn 72 Waalhaven Zuid filmde:
Afbeelding

Ik denk dat de kans klein is dat ik voor 14 december op alle bussen van de dag de juiste bestemming zal zien. Na 14 december krijgt Buslijn 72 een al bestaande bestemming, naast natuurlijk Zuidplein, namelijk de Sluisjesdijk. Dan zal de kans wel een stuk kleiner zijn dat er geen of een verkeerde bestemming te zien zal zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:De CXX-Amba 8128 had vanmiddag als Buslijn 173 naar Zoetermeer CW in de file op het Weena in Rotterdam wel een hele uitgebreide bestemming:
Afbeelding
Die buschauffeur is zeker op cursus in brussel geweest, waar op de trams uit de 2000-serie ook alleen het lijnnummer wordt getoond. :wink:
Gisteren en vandaag weer een aantal leuke bestemmingen:
-Op Zuidplein een Citaro met '70 MCRZ Clara'. Lekker ouderwetse bestemming, al heeft dat volgens mij nooit op een Citaro gestaan (sinds begin 2006 rijdt lijn 70 naar Keizerswaard). :lol:
-Even later een 900 met '63 Zuidplein'. Ik geef toe dat het waar is, maar of he nou zo handig is om het daar al erop te zetten? :wink: (Meestal tonen ze '63 Schulpplein'.)
-Een bus op lijn 145 met 'Ridderkerk Spinozastraat'. Hoewel dit volledig juist is, wordt vrijwel altijd alleen 'Ridderkerk' getoond. 'Ridderkerk Spinozastraat' wordt meestal alleen op lijn 246 getoond.
-En vanmiddag de vreemdste: Een ZGT op lijn 25 toonde als eindbestemming 'Coolsingel'. Ik zou werkelijk niet weten waarom hij dat zou tonen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Filmfoutjes

Bericht door Stefan »

meltrain schreef: -Een bus op lijn 145 met 'Ridderkerk Spinozastraat'. Hoewel dit volledig juist is, wordt vrijwel altijd alleen 'Ridderkerk' getoond. 'Ridderkerk Spinozastraat' wordt meestal alleen op lijn 246 getoond.
Het was de bedoeling dat alle bussen dit zouden filmen op de 145, echter filmt de ene netjes 'Ridderkerk Spinozastraat' en de ander filmt dan weer de logische bestemming 'Ridderkerk via Ridderkerk'.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Filmfoutjes

Bericht door mb90 »

Na de bus, tram, metro en de boot gaat de RET zich nu ook richten op vliegen. Citaro 214 rijdt namelijk al 2 dagen rond met een logo'tje van een vliegtuig i.p.v. een lijnnummer. Zo ging hij gisteren vliegend Buiten Dienst en vandaag vliegend naar het Centraal Station als Buslijn 44 en vliegend naar de Keizerswaard als Buslijn 70 of 76. :lol:

Ook reed er gisteren een Citaro op RET-Buslijn 44 rond met een 4-tje te veel als lijnnummer. Die reed dus rond met het lijnnummer 444. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Filmfoutjes

Bericht door Wubbo »

Oja, nog vergeten. Een GVUtrechtse Citaro probeerde maandag ook in het achterdisplay het lijnnummer plus de bestemming weer te geven. Dat paste natuurlijk niet, dus stond er 38Ma/vi. Ook hip ;-).
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Filmfoutjes

Bericht door Jurjen »

mb90 schreef:Na de bus, tram, metro en de boot gaat de RET zich nu ook richten op vliegen. Citaro 214 rijdt namelijk al 2 dagen rond met een logo'tje van een vliegtuig i.p.v. een lijnnummer. Zo ging hij gisteren vliegend Buiten Dienst en vandaag vliegend naar het Centraal Station als Buslijn 44 en vliegend naar de Keizerswaard als Buslijn 70 of 76. :lol:
He, verdomme, dacht ik eens een originele te hebben... Maar ook Cxx richt zich naast bus, boot, trein en helikopter nu op de vliegtuigen. Een onbekende Cxx-bus reed zo'n 2 uur geleden door Alkmaar op weg naar 'Afbeelding Alkmaar NS'.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Filmfoutjes

Bericht door Karl »

Is bij CXX "999 Buiten dienst" afgeschaft? Ik heb de laatste paar dagen namelijk vooral "999 [zwart]" gezien.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daantje »

Karl schreef:Is bij CXX "999 Buiten dienst" afgeschaft? Ik heb de laatste paar dagen namelijk vooral "999 [zwart]" gezien.
Ik zie het nog vaak genoeg, afgeschaft is het zeker niet. Wel zijn ze in de regio Rotterdam tegenwoordig erg kortaf met de tekst op de displays. Zo zie ik ook regelmatig bussen rijden richting Centraal Station met alleen het lijnnummer zonder bestemming.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

Ik gok zomaar dat beide constateringen met elkaar samenhangen ;) Het wél tonen van het lijnnummer en het niet tonen van de bestemmingstekst, hangt waarschijnlijk samen met de verschillende aansturingen daarvan. Het viel me bij m'n laatste dienst (vorige week ergens) ook op dat er alleen 999 werd getoond. Ik dacht dat 't iets incidentieels was, maar het gaat blijkbaar vaker fout. Misschien hangt het samen met de Infoxx-update van enkele weken terug. Ik zal morgen eens kijken of ik wat kan vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Daniel »

Ik zag trouwens vanavond nog een "999 Geen dienst", da's dan blijkbaar weer een andere variant ofzo?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Filmfoutjes

Bericht door Chauf21 »

Vroegâh (ahum, tot enkele maanden geleden) had je twee teksten: het standaard 'buiten dienst' en de variant 'geen dienst'. Nu is -voor zover ik weet- alleen 'geen dienst' beschikbaar :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Filmfoutjes

Bericht door Geert »

"Sorry, geen dienst" is ook al weer een tijdje niet meer te gebruiken I presume? Zie het nergens meer op CXX-bussen :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Filmfoutjes

Bericht door Meltrain »

bij Arriva gebruiken ze dan weer vaak 'Sorry, buitendienst'. :P
Verder zag ik twee dagen geleden een Citadis met als lijnnummer 25B. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Filmfoutjes

Bericht door Oud forumgebruiker »

"Sorry, geen dienst" zie ik ook niet meer bij de Connexxion. Bij het GVB wel, trouwens.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Filmfoutjes

Bericht door Aking »

Geen filmfoutje... maar deze Infoxx wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeelding

(waarbij excuses voor de kutkwaliteit)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten