Pagina 1 van 9

OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 01 dec 2008, 09:37
door JeePee
Alstu een nieuw topic voor de december opvallendheden.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 01 dec 2008, 18:15
door Daantje
Trein t1955 reed vanmiddag met ICRm, een aangename ervaring op mijn nu weer eerste werkdag :D

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 01 dec 2008, 19:13
door Linkerspoor
De t3059 ging vol in de ankers ergens tussen Den Helder en Alkmaar: er was een geit op de rails maar de geit was vrij vlot van het spoor af. (levend). :) Zal toch wel weer even schrikken zijn geweest voor de machinist...

De t3059 werd trouwens o.a. gereden door een nieuwe virm (nummertje eindigde op een 9 voor de mensen die ik daar een plezier mee doe ;) ) en was erg (/veel te) koud.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 01 dec 2008, 19:23
door Freek
Stand van de punctualiteit tot nu toe in december: 100%. Een wonder voor het begin van de week. Morgen en woensdag moet ik echter met de benelux van en naar Brussel, met die punctualiteit zit het dus wel goed :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: ma 01 dec 2008, 19:53
door Daniel
- t5121 met een ICM-IV
- rond het tijdstip dat de eerste leeg materieelrit al naar Vlaardingen Centrum had moeten vertrekken stond het materieel voor de s14100 nog in de tuin te Rotterdam. Waarschijnlijk is het de t9727 gaan rijden, die naar spoor 3 gespoorwijzigd was (gebruikelijke vertrekspoor is vanaf 1M/2M/3M niet te bereiken en alleen daar stond SGMm).
- in de middagspits lag de s14100 er wederom uit, wat aanzienlijke drukte in de treinen opleverde. Voor de punctualiteit was het wel gunstig: de t4263 kon vanaf Schiedam dusdanig doorrijden bij gebrek aan een op het nippertje nog kruisende spitspendel dat ik zelfs nog moest wachten tot de t2265, die nauwelijks vertraagd was, was binnengekomen.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 16:44
door Jord
De 5659 werd (gisteren, maandag 1 december) bij Putten ingehaald door de intercity.
De stopper werd echter niet op het zijspoor gezet, maar bleef op het hoofdspoor en werd hier ingehaald door de linkerspoorrijdende IC. deze is waarschijnlijk dus vlak voor en vlak na Putten door de overloopwissels gegaan.
Nog vreemder voor de reizigers in de trein werd het, toen even later de intercity uit de richting Zwolle met hoge snelheid voorbij kwam, want deze reed dus over hetzelfde spoor als waar de vorige intercity ons net inhaalde.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 17:38
door Dubbele P
Vanmiddag in Heerlen werden tijdens het reinigen van de intercity uit Alkmaar even een tweetal beschadigde stoelzittingen vervangen door nieuwe exemplaren. Nooit geweten dat men dat ook even op zo'n moment deed :)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 17:51
door Daan
Jord schreef:De 5659 werd (gisteren, maandag 1 december) bij Putten ingehaald door de intercity.
De stopper werd echter niet op het zijspoor gezet, maar bleef op het hoofdspoor en werd hier ingehaald door de linkerspoorrijdende IC. deze is waarschijnlijk dus vlak voor en vlak na Putten door de overloopwissels gegaan.
Nog vreemder voor de reizigers in de trein werd het, toen even later de intercity uit de richting Zwolle met hoge snelheid voorbij kwam, want deze reed dus over hetzelfde spoor als waar de vorige intercity ons net inhaalde.
Ze bestaan nog wel, creatieve treindienstleiders 8-)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 18:27
door Daniel
Vanmiddag kwam de t2265 met 2x Plan V uit Amsterdam in Rotterdam aan, waar de V'tjes achter een gereedstaande Plan T als versterking gekoppeld werden. Maar goed ook, want dat versterkingsstel zat al zitvol voor er gekoppeld werd.

Was toch weer een keertje leuk, lekker scheuren met Mat'64... Rotterdam - Dordrecht kan je zo lekker doorrijden :)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 18:35
door Marc
Dubbele P schreef:Vanmiddag in Heerlen werden tijdens het reinigen van de intercity uit Alkmaar even een tweetal beschadigde stoelzittingen vervangen door nieuwe exemplaren. Nooit geweten dat men dat ook even op zo'n moment deed :)
In Maastricht heb ik al vaker gezien dat er kleine reparaties worden verricht in het aankomende materieel. Er staat zelfs een blauwe kast op spoor 2 waar "reserve-onderdelen" van VIRM inzitten.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 18:44
door Gertjan
Het ging vandaag lekker in Barendrecht ... Heel de dag zitten volgens het TTIsysteem (een of ander beveiligingsgebeuren van die schoenendoos) de schuifdeuren tussen de 2 reizigersbuizen niet in de vergrendeling :x

Om de pret te vergroten vond trein t5040 het nodig om stuk te gaan. Enfin, 10 minuten na vertrek belde de mcn dan op. Gevolg, de t5140 stond al voor de inrijder van Brd. Omdat het beide treinen uit t-mat bestonden heeft de trdl besloten om de t5140 aan de t5040 te laten koppelen, en samen is het geheel naar Rtd verdergegaan (als t5140 met +10). Wat ze daar met deze trein van 10 bakken gedaan hebben weet ik niet. Ik was druk aan het werk.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 19:54
door Daantje
Toen ik vanavond om 17.17 uur op station Delft aankwam stond op spoor 3 de stoptrein van 17.15 uur naar Roosendaal (trein t5165) nog aangekondigd. Op spoor 2 stond de stoptrein van 17.28 uur naar Dordrecht (trein t5065) al aangekondigd. Ik had de stoptrein naar Roosendaal nog niet weg zien rijden dus ging er vanuit dat ie nog zou komen gezien het feit dat ie nog op de CTA vermeld stond. Er stond echter niets over vertraging op het bord en ook omroepberichten bleven uit. Om 17.28 uur was deze trein nog altijd niet geweest en ben ik maar in de stoptrein naar Dordrecht gestapt. Ik vraag me wel af wat er met die stoptrein naar Roosendaal gebeurd is. Mijn trein ging vlak na weg rijden uit Delft weer vol in de remmen om vlak daarna weer op te trekken. Geen idee waarom, wel kwamen we in Rotterdam iets te laat aan.

Trein t5018 was overigens opvallend leeg vanmorgen. Deze werd gereden door een V'tje + T'tje waar er anderhalf jaar terug nog standaard DDAR reed. Dat laatste was altijd propvol maar nu kon ik zitten en had ik nog lege zitplaatsen om me heen.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 20:32
door M57
Waarschijnlijk heeft de t5165 gewoon gereden, maar is de trein op de CTA blijven staan na vertrek. Komt wel vaker voor.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 21:33
door Daantje
Die trein vertrekt normaal gesproken alleen ook niet van dat perron en ik heb hem ook niet zien wegrijden...

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 21:48
door M57
Ik bedoelde dan ook: op de geplande vertrektijd. Nogal wiedes dat je 'm dan niet ziet als je er twee minuten later bent ;) Maargoed, wie het weet mag het zeggen.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 21:52
door Daantje
Duh, als ik om 17 over op het perron loop dan zie ik die trein echt wel staan als ik met de bus arriveer als ie echt op de vertrektijk vertrekt. Daar loop je wel twee minuten over.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: di 02 dec 2008, 23:52
door Jurjen
Linkerspoor schreef:De t3059 ging vol in de ankers ergens tussen Den Helder en Alkmaar: er was een geit op de rails maar de geit was vrij vlot van het spoor af. (levend). :) Zal toch wel weer even schrikken zijn geweest voor de machinist...
Ergens tussen Hdr en Amr? Kan het nog ongespecificeerder? (Om mijn eigen, eigenlijk retorische vraag maar te beantwoorden: Ja, 'in de 8xx ergens tussen Sgn en Mt')

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 00:00
door Wubbo
Ik vond die t5065 (zag 'm in Delft Zuid) trouwens erg vol, staande reizigers in de gangpaden van de 3xV. Dat deed mij ook vermoeden dat de voorgaande s5100 niet gereden heeft, maar zekerheid heb ik daar ook niet van.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 00:11
door Daniel
Er valt mij net op dat één van de V'tjes die vanmiddag in de t2265 reed vanmorgen nog in de t5123 zat. Zou zomaar kunnen dat het materieel van de t5165 dan vanaf Den Haag HS gebruikt is om een vervangende t2265 te rijden, wat ook mooi verklaart dat die laatste in Rotterdam met +5 binnenkwam (de t5165 zit er immers normaal net achter in Den Haag).

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 00:19
door Geert
Ook opvallend: trein t4070 met 2x Plan V (de 919+918).

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 08:22
door Daniel
Nadat SGMm-II'en het al enkele dagen overgenomen hadden is de uitstervende fruitsoort op het spoor weer terug op de Hoekse Lijn... de t14125 en alles wat daar op volgt worden vandaag door de 2014 gereden, de andere omloop is voor de verandering een SGMm-III.

Te Vlaardingen Centrum zat ik toch even te kijken van, wat is dat nu in de t4125. Het bleek echter een Speno-trein te zijn die richting Rotterdam passeerde met de Sprinter er op blokafstand achteraan.

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 14:36
door playertwo
Vanmorgen iets na 8 uur reed er een losse loc van een werktrein door Tilburg West (ri. Breda), met geopende deuren. Dat die het niet koud heeft gehad :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 16:42
door Vinny
Ik was nog een opvallende omroep vergeten van afgelopen zondag: In de Beneluxtrein Amsterdam -> Schiphol; "dames en heren uw attentie alstublieft: de gele en oranje stoelen zijn tweede klas en de rode stoelen zijn eerste klas zitplaatsen"; dit werd ook in het Frans en het Engels omgeroepen (dat ook nog eens vrij goed was, geen steenkolenniveau). 8-)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 18:21
door Daantje
Wubbo schreef:Ik vond die t5065 (zag 'm in Delft Zuid) trouwens erg vol, staande reizigers in de gangpaden van de 3xV. Dat deed mij ook vermoeden dat de voorgaande s5100 niet gereden heeft, maar zekerheid heb ik daar ook niet van.
Hij was voller dan normaal (en normaal is dan anderhalf jaar terug ;) ) idd.

Vanmorgen weer problemen. Trein t5018 ging kapot op Rotterdam Centraal (problemen met de remmen) en reed daardoor niet verder. Ik heb de volgende stoptrein gepakt en was daardoor een kwartier te laat :neg: Vanmiddag had trein t5165 5 minuten vertraging wat voor mij juist gunstig was omdat ik hem nu nog net kon halen :)

Re: OVer je treinreiservaringen van december 2008

Geplaatst: wo 03 dec 2008, 19:19
door Chauf21
Geert schreef:Ook opvallend: trein t4070 met 2x Plan V (de 919+918).
Trein t4065 reed vandaag ook al met 2xV (836 voorop als ik het goed onthouden heb). Gevolg was dat er bij Amsterdam Amstel problemen waren bij het instappen (trein is vertrokken met een halfgeopende deur... :| ) en bij -Bijlmer Arena niet iedereen meer mee kon. Dat laatste werd overigens al voor aankomst in de trein omgeroepen.