Pagina 3 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 20:59
door Suus
Dat is toch op het perron voor de treinen richting Rotterdam Centraal? Daar heb je nu niet echt een CTA nodig, alle treinen gaan naar centraal en wachten op de intercity heeft toch geen zin, de treinen worden onderweg toch niet ingehaald.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 21:03
door Geert
Dat kan wel zo zijn, maar er stond altijd een CTA en nu is-ie weg. Nogal makkelijk storingen verhelpen, denk ik dan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 21:26
door Caspar
Als je naar Rotterdam Noord wilt, en de stoptrein/intercity wordt met afwijkend mat gereden kan je nog vervelend uitkomen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 21:42
door reisthijs
Wubbo schreef:Sprinterflapjes hebben? De s5500 wordt op Utrecht Centraal nog steeds Sprinter genoemd...
Niet alleen daar, op alle tussenstations heet het Sprinter. Zelfs op het digitale scherm in Baarn.

Ook opmerkelijk: op het digitale scherm in Baarn staat bij de Sprinter s5800 "verder stoptrein Uitgeest" terwijl de gewone CTA in Hilversum het wel netjes heeft over "verder Sprinter Uitgeest".

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 22:26
door Daantje
Caspar schreef:Als je naar Rotterdam Noord wilt, en de stoptrein/intercity wordt met afwijkend mat gereden kan je nog vervelend uitkomen.
Ik wou net zeggen. Ik vind het toch wel fijn om te weten of de trein op Rotterdam Noord stopt of niet.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 00:32
door Justin
Het viel me nu pas op, dat de CTA op Rtd op 4a een keer weg eens. Dat ding gaf aan één zijde regelmatig aan dat de s1900 verder stopte te Wt, Rm, Std en Gln en dat ding had nooit verlichting... Volgens mij is dat ding al langer weggehaald.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 24 dec 2008, 09:45
door Geert
Dat ding was volgens mij ook zo'n gare bak. Zal er eens op letten vanmiddag, kom toch nog langs Rtd vanmiddag :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 26 dec 2008, 22:30
door Marc
Zoek de fout op onderstaande CTA (de foto is vanmiddag in Maastricht gemaakt):

Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 26 dec 2008, 22:41
door Daniel
Makkie... in de zaterdagsdienstregeling rijdt de s800 niet door naar Schagen :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 26 dec 2008, 23:21
door Marc
En dat is helemaal goed, je hebt een voettocht naar Maastricht gewonnen :wink:.

Het NS-personeel kwam er trouwens pas om 14:50 achter dat er iets mis was met de eindbestemming (even ter verduidelijking, de treinen naar Schagen vertrekken normaal vanaf 12:56 uit Maastricht). Een HC liep langs en zei tegen een servicemedewerkster dat de CTA fout stond. Ze gingen samen nog even kijken op de vertrekstaat en kwamen inderdaad tot de conclusie dat de trein vandaag niet naar Schagen reed. Na een telefoontje werd de CTA om 14:56 gewijzigd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 26 dec 2008, 23:47
door Vinny
De trein die op de afgebeelde CTA staat rijdt niet tussen Alkmaar en Schagen op zaterdag, zondag, 25, 26 december, 1 januari, 13 en 30 april, 21 mei en 1 juni. :idea:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: zo 28 dec 2008, 16:49
door Justin
Ik weet niet of het eerder is vermeld, maar de CTA van spoor 2 op Blerick geeft de halteringen van Ddr en Dt van de s1900 niet aan...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: zo 28 dec 2008, 17:40
door Daniel
Dordrecht ontbreekt er al zolang de s1900 daar stopt, Delft was me de laatste keer niet opgevallen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 19:22
door tsov
Vanmorgen op Asd:
Vertrek 7.49 Sprinter
Duivendrecht, Amsterdam Bijlmer ArenA
Amsterdam Holendrecht
Duivendrecht

Utrecht Centraal
(etc)
Veenendaal Centrum


En in Driebergen-Zeist viel me op dat de s3100 werd aangekondigd als Intercity naar Amsterdam Zuid zonder tussenstations. Jaja... :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 20:48
door Daniel
In Dordrecht waren kennelijk wat CTA's vastgevroren... op alle CTA's van spoor 3 stond om 8.00 uur namelijk nog de stoptrein van 6.07 uur naar Den Haag Centraal aangekondigd :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 20:51
door Stephan
Voor die 3100 worden in ieder geval te Ede omroepberichten gedaan. Daar staat ie aangegeven met Driebergen-Zeist al enige tussenstation en Amsterdam Zuid als eindstation. Vind het ook wel opmerkelijk dat Amsterdam Zuid daar als eindbestemming tevoorschijn gehaald kan worden. En in Driebergen kennen de CTA's geloof ik Breukelen nog niet als eindbestemming. Tot slot heeft/had men in Utrecht problemen met de 3100; volgens de CTA's stopte hij wel in Elst..

Stephan

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 21:32
door Caspar
Nu is het deze week al vaker voorgekomen dat Asdz idd het eindstation van de t3100 is geweest bij een verstoring bij Hoofddorp. Maar dat zal wel te toevallig zijn? Of staat het er altijd.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 29 dec 2008, 21:36
door Stephan
Die CTA is koppig. Heb hem al op meerdere dagen, vanaf 14-12 op ''Zuid'' zien staan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 18:22
door playertwo
Zover ik weet zit er in die CTA's geen eindbestemming Schiphol, en zijn er ook geen boekjes beschikbaar voor de tussenstations van deze trein. Hoe Amsterdam Zuid er in is gekomen weet ik niet, maar blijkbaar kan dat dan wel tevoorschijn getoverd worden, dus wordt dat maar getoond, aangezien dat nog enigszins in de richting is.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 21:55
door Stephan
In Utrecht gaf de CTA voor de stotprein naar Baarn als tussenstation Den Bosch en Best aan. Er was ook nog iemand bezig met een foto van het bordje, dus wellicht dat iemand van hier het bewijs kan leveren :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 22:02
door Daniel
It wasn't me :P Zag nog wel een andere leuke CTA op Utrecht Centraal, namelijk die bij de roltrap naar 5a in de stationshal: die kondigde een IC naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal en Enschede aan :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 22:35
door mb90
Net als op de Flevolijn geeft ook de CTA van spoor 2 op Arnhem Velperpoort de Sprinter aan als D-trein met toeslag. :P Op spoor 1 wordt hij aangegeven als Stoptrein.

Nog iets van Arnhem Velperpoort, want zo wordt de eerste en enige IC die daar stopt richting Roosendaal aangegeven:
Arnhem-Nijmegen-'s Hertogenbosch-Tilburg-Breda-Roosendaal Intercity, stopt tot Nijmegen op alle tussengelegen stations, stopt ook in Oss en Etten-Leur.
Was het daarom niet gewoon makkelijker om Oss en Etten-Leur tussen de andere stations te zetten of ligt het aan mij? :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 22:37
door Justin
Vast al eerder geweest, maar Asdz spoor 2 heeft geen eindbestemming voor de s3100.
bovendien was de CTA op Ut van 11a (midden) al voorbereid op een wijziging van de s2800... Het ding gaf voor t2855 aan dat de eindbestemming na Amersfoort Deventer was. Dat was echt niet zo, heb hem op Amf nog als de kerende t2854 gezien ;).

EDIT: "op Ut" toegevoegd :p.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 22:40
door tsov
11a op Asdz? :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 30 dec 2008, 22:56
door Justin
Hehe, station maar toegevoegd, m'n beste kerel!