(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Dibodo
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 19:32

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Dibodo »

BR628 schreef:Daarnet zag ik ex-NZH CXX7167 op scholierenlijn 12 en 9 hier in Leeuwarden! Tevens een Amba op stadslijn 6...
De 7165 rijdt ook in Leeuwarden. Verder zijn er nog zeker twee ex-Hermes Alliances actief.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Connexxion, Arriva en het BRU zijn er kennelijk nog niet helemaal uit hoe de halte bij m'n werk nu heet... viel me vanmiddag ineens op dat op het haltebordje "Europalaan" staat en op het bord met vertrektijden in de abri "Europaplein". Daarnaast is het bij Connexxion "Europalaan" op de halteaankondiging en in de dienstregeling, terwijl het bij Arriva dan weer "Europaplein" is :P

Arriva blijkt verder ook de haltenamen in Albatros te hebben geupdate met de nieuwe dienstregeling, waardoor het nu nog leuker is op de 388... nu staat er na vertrek van de halte bij Noordeloos liefst drie keer "Provincialeweg N214" in het haltebalkje op 't TFT-scherm :) Leuk die haltes waarvan alleen de plaatsnaam verschilt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stephan »

Haha! Volgens de GVU lijnnetkaart heet die nabij gelegen halte Europaplein. Die halte richting Hoograven, Lunetten bedoel ik. De GVU- 10 en Connexxion- 71 halteren daar.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Tja, is het nu echt niet handiger die haltes die bij elkaar om de hoek liggen dezelfde naam te geven??? Volgens de gebruikelijke naamgeving voor bushaltes wordt een halte overigens vernoemd naar de eerstvolgende zijstraat en zou dus juist de halte van 10 en 71 "Europalaan" moeten heten en de halte van 47, 65, 66, 74, 77, 81 "Europaplein" of "Beneluxlaan".

Google Maps kent maar één bushalte op die plek trouwens en noemt die "Europaplein", waarbij opvalt dat lijn 71 wel bij de lijnen die er stoppen staat en lijn 10 niet (die is helemaal niet te vinden, ook niet bij naburige haltes)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stephan »

Arme lijn 10. Vroeger als echte ringlijn was het al een onderdeurtje en nu in het moderne internet tijdperk wil ook niemand er mee te maken hebben :P
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door BR628 »

Dibodo schreef:
BR628 schreef:Daarnet zag ik ex-NZH CXX7167 op scholierenlijn 12 en 9 hier in Leeuwarden! Tevens een Amba op stadslijn 6...
De 7165 rijdt ook in Leeuwarden. Verder zijn er nog zeker twee ex-Hermes Alliances actief.
De 7174 vandaag ook in Lw gezien. Foto's volgen nog wel. Alliances vandaag ook zien rijden, iig de 8004 en nog een.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Aking »

Stephan schreef:Arme lijn 10. Vroeger als echte ringlijn was het al een onderdeurtje en nu in het moderne internet tijdperk wil ook niemand er mee te maken hebben :P

Njah vroeger kwamen er 2 bussen voor de deur langs bij ons thuis, lijn 20 en lijn 10...

De eerste bestaat helemaal niet meer, en de 2e rijd alleen nog maar aan de andere kant van de stad :(


*kan zich nog herinneren dat lijn 10 en 20 redelijk "vol" zaten op bepaalde stukken
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Ruben »

Ik woon tegenwoordig om de hoek van P30 op Schiphol. Op het display werd het aangekondigd als volgende halte althans, de omroep klopte dan weer wel. Handig dat ze dat asynchroon hebben uitgevoerd. Vorm van redundancy? :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Geert »

Infoxx? Daar staat de omroep inderdaad los van de aansturing van de infoschermen. :)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Ik heb het sinds zaterdag volgehouden om alleen maar 'goede' bussen te hebben, dus de Urbino 18's en de O405GN's, maar vanochtend was mijn geluk voorbij.. De BSAG 4508 kwam voorrijden, een MAN NG313, blegh. :neg: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Vandaag was het weer een rampdag in Dordrecht. Lijn 2 had een vertraging van +15, er zaten daardoor ongeveer 35 mensen in een midibus die daar toch niet helemaal geschikt vooq is. Daarna kwam ik in een lijn 7 die zó vol zat dat er nog 30 mensen moesten blijven wachten en dat de chauffeur dus de rest van de mensen bij andere haltes ook moest blijven staan. Erg vervelend met deze kou. Een paar extra reserve bussen zouden toch handig zijn ;)
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Vast Arriva-logica... toen ik van 't werk naar de bushalte liep zag ik een Qliner Integro op lijn 81 voorbij komen, zelf trof ik reserve Qliner 2194 op de 388. Niet dat dat een straf was hoor, lang geleden dat ik 'n lang stuk in een Alliance had afgelegd :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daantje »

Gisterochtend had ik in Delft op bus 128 van 8.30 uur naar Naaldwijk een bijzonder busje. Een ex-midnet soort van hogevloer Alliance met groene en blauwe stoelen in interliner opstelling.

Vanmorgen mocht iedereen met een OV-kaart op abonnement ook achterin in stappen in bus 128 van 8.00 uur op station Delft omdat het wat krap werd om de vertrektijd nog te halen. De chauffeur vond het zeker wel lekker warm binnen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door ODRAIL »

Het roetprobleem van de QBUZZ bussen is schijnbaar nog niet opgelost. Ik zag vanmiddag 2 bussen voorbij rijden, meer zwart dan grijs.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Dat is zeer waarschijnlijk geen roet, maar pekel wat de laatste dagen veel gestrooid is. Er mag nu namelijk niet gewassen worden, dus alles blijft lekker plakken op de bussen. Niet alleen bij Qbuzz overigens.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Raymond »

Maar het verschilt wel per type bus. De Amba's hier van Hermes zijn bijvoorbeeld bijzonder smerig aan de achterkant, terwijl de MAN's dat een stuk minder hebben.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

@reizigerDdrs
Ja jij boft weer met je 2194 :lol: dat soort geluk heb ik nu nooit. Stond er trouwens weer Ytrecht op de filmbak? :lol:
Gisteren zat ik in lijn 5 richting Sterrenburg (samen met Joël :-D) in de 724 en die bus maakt toch een herrie! Een hele scherpe fluit komt er ergens vandaan maar het is echt niet om aan te horen. Niet dat er veel mensem er last van hadden, iedereen had zijn MP3, iPod of iets dergelijks ingedaan. Als ik hem bij had, had ik het zeker ook gedaan :lol:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

bassie92 schreef:Stond er trouwens weer Ytrecht op de filmbak? :lol:
Nee "Dordrecht CS", had 'm de andere kant op :P

Die fluittoon in de 724 zal trouwens de halteafroep zijn geweest, zijn meer Citaro's waarin die slechts een hoop herrie produceert i.p.v. de halte hoorbaar aan te kondigen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Ik had al zo'n vermoeden, maar kan dat dan niet uitgezet worden ofzo? Het was echt heel erg bij deze bus.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Aking »

Ging weer lekker vanavond...

Storingkje op Db waardoor beide overwegen dicht bleven liggen...

Na 34 minuten was de chauffeur het zat, waardoor ik uiteindelijk via Utrecht naar Zeist ben gegaan (het alternatief was 40 minuten blauwbekken of 20 minuten lopen)
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door dvdhoven »

Gisteren zag ik op de fiets zittend, een gele MB200 oid van Geldersch Reizen rijden. Achter de voorruit een bord met lijn 81 erop. Kennelijk ingehuurd door Syntus.
Dick van den Hoven
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend had 'mijn' lijn 25 een kleine 5 minuten vertraging.. Gelijk die bus overvol. :roll: :p
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Het kan niet op met het leuke materieel bij Arriva... vanmorgen had ik een O408 van Van Zanten (de ex-XX 1103) op lijn 387 :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Vanmorgen weer een 59xx op lijn 52 (Groningen - De Punt).
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Mark »

Ik zag vandaag in Hengelo een bus op lijn 51 naar Almelo, welke reclame maakte voor een sportschool in Spijkenisse... juist :lol: Nummer was 2250 voor wie dat interesseert ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten