(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Mark »

MdJ schreef:
Mark schreef: De bus reed op mijn vaste stadslijn 12 in Hengelo, volgens mij zeer uitzonderlijk omdat lijn 12 altijd met Twents Ambassadors Als er al een afwijkende bus te zien is hier, rijden deze vrijwel altijd op de streeklijnen 51, 53 en 59, maar nooit in de stadsdienst :shock:
Ik heb een keer de 8123 op lijn 12 gezien (en in gezeten :P )
Wat is dat voor ding dan?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door tsov »

Oude Amba :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Mét stadsindeling. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Raymond »

Waarschijnlijk dat er nog een ex-BBA chauffeur zat op Hermes lijn 145 vanmiddag (Eindhoven - Best via Airport). Ik zag hem bij Winkelcentrum Woensel opeens voorgesorteerd staan voor linksaf (volgens de oude route van BBA-lijn 141/142 en de huidige 144), terwijl de nieuwe route daar rechtdoor gaat. Heb niet gezien of de bus daadwerkelijk linksaf is geslagen. De bus was best druk dus waarschijnlijk heeft een passagier er nog wel wat van gezegd, maar dat heb ik verder niet afgewacht.
Laatst gewijzigd door Raymond op za 10 jan 2009, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

En in Dordrecht een chauffeur die kennelijk nog niet helemaal gewend was aan het feit dat lijn 5 en 7 in Sterrenburg alleen nog 's avonds en zondag gekoppeld zijn. Vanaf het beginpunt Sterrenburg ging 'ie (overigens wel met de juiste bestemming op de film) rechtdoor, kwam nog geen minuut later achteruit weer terug en ging toen alsnog linksaf :P

In Sterrenburg zijn op een zaterdagmiddag trouwens nu zoveel bussen tegelijk dat lijn 5 bij de uitstaphalte enige tijd blijft wachten tot de bus ervoor weer naar Stadspolders is vertrokken. Lijn 7 staat er namelijk ook een aardig tijdje stil en op de eindhalte passen slechts twee bussen.

Edit: en vraag me toch af waar "-" ergens ligt, want er gaan nogal veel bussen heen :P Grootste stommiteit aan dit alles is overigens dat lijn 8 pas in de loop van 2009 gaat rijden, dus die hoort helemaal nog niet op het DRIS...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Wat ook een beetje vreemd is, is dat er geen haltevertrekstaat op het station hangt van lijn 2 richting het Centrum zoals het bij SVD wel zo was.
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Men neme een bus met totaalreclame in combinatie met de afgelopen vorstperiode en ontdoet vervolgens de bus van z'n reclame zonder 'm daarna te wassen.
Wat je dan krijgt is het volgende...

Afbeelding

Later vanmiddag stond ik me nog op 't station af te vragen waarom de lijnfilm achter nu afgeplakt was. Dat was 'ie niet, daar zat precies een zwart vierkantje aan vuil overheen: voor de lijnfilm wordt immers altijd een uitsparing in de reclame gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door webguy »

Afbeelding
Ik zag dit vandaag in Arnhem: lijkt erop alsof de buitenlaag van de bus aan het frame is gevroren... Of lijkt dat maar zo?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Zag dat laatst ook bij enkele bussen in Groningen. Zal wel een of ander natuurkundig verschijnsel zijn wat met de kou te maken heeft... :P
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Marc »

Ah, de andere steden hadden hier dus ook last van :wink::

Je betaalt veel geld aan reclame en niemand die het ziet:
Afbeelding
En dan horen de bussen in het zuiden normaal wit en rood te zijn...
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik weet niet of het met het type bus te maken heeft (of het gebied waarin ze rijden), maar bij zowel de Connexxion als bij de GVB beperkt die moddertroep zich enkel tot het gedeelte aan de achterkant van de wielen. Zoals bij die trolleybus te zien is. Voor de rest worden die busjes hier wel regelmatig schoon gemaakt, dat GVB-wit is natuurlijk flink besmettelijk voor vlekken :wink:.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

- vanmorgen ging de Arriva 6153 op Qliner 387 even een stukje over de vluchtstrook de file op de A27 voorbij en haalde daarbij niet alleen een hoop auto's, maar ook een Brabantliner in :P Tja, Integro's hebben voorrang op Amba's natuurlijk :mrgreen:
- eveneens vanmorgen ineens een Ambassador van Arriva op Vianen Lekbrug, waarbij het nog het opvallendst was dat 'ie op lijn 85 zat... die kans is wel heel klein, aangezien Alblasserdam maar vier ritten op 85 rijdt en minstens twee keer zoveel Wrights als Ambassadors heeft.
- en tja, weinig verrassend meer: vanavond had ik wederom de 2194 op lijn 388 :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Chauf21 »

Die chocomelk van het GVB is best te pruimen :pos: :mrgreen:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Ronald »

Ik was nog even de foto's van mijn reisverslagje van afgelopen zaterdag aan het doorkijken en toen viel me iets op aan deze bus:

Afbeelding

Afbeelding

(Ja, het is echt dezelfde bus :!: ). De nummertjesplakker is hier duidelijk even in de war geweest :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat zojuist in de 4558, een van de nieuwste Urbino 18's, die deze maand voor het eerst wordt ingezet. Wat wel weer jammer is, dat de achterste stoelen al weer ondergekalkt zijn en dat er al zo'n 3 noodhamertjes missen.. :roll: Maar alsnog, ik zit er graag in, beter als zo'n Ambassador waar ik straks weer elke dag in moet zitten. :neg: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Nadat de bussen van TCR in HW/GO een tijdje rondreden met een display waarbij de laatste letter wegviel, is dat sinds gisteren opgelost. :)

Zo was het toen:
Afbeelding

En zo is het nu weer. Zoals het hoort dus:
Afbeelding

Ook blijft de hoeveelheid strippen uitrekenen moeilijk voor Arriva. Sinds 4 januari kost een ritje tussen mijn halte (Rijsoord, Melkhuisje) en de Spinozaweg niet 3 zone (wat goed was), maar 4 zones en dat voor een rit van nog geen kilometer. Ook is er tussen Rijsoord en Hendrik Ido Ambacht een zone bijgekomen. :? Er heeft dus iemand hier niet goed gerekend:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Niet alleen het aantal strippen uitrekenen is moeilijk voor Arriva, op tijd rijden is dat ook... kwam vanmiddag om 17.33 uur (ietsje vertraagd) met de 74 aan op Vianen Lekbrug, dus zou makkelijk nog de 388 van 17.36 gehaald moeten kunnen hebben.
De betreffende bus was echter toen al nergens meer te bekennen :neg: En vertragingen waren er ook niet echt: de 387 die exact dezelfde route vanaf Utrecht Centraal rijdt kwam keurig op tijd om 17.41 uur aangereden. Die dus maar genomen, sta toch liever in een warme stationshal in Gorinchem even op de trein te wachten dan een half uur bij de Lekbrug.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik een Citaro op lijn 50 rijden met aan voor- en zijkant een papiertje geplakt met daarop de haltes waar lijn 50 stopt.
Het schijnt namelijk nogal eens voor te komen dat reizigers naar de Statenweg of Overschie bij lijn 50 instappen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Ik zie trouwens nog een foutje op de vertrekstaat van lijn 92 in mijn vorige bericht. De halte Reijerwaard is verhuisd van Barendrecht naar Rotterdam. :P
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Wubbo »

meltrain schreef:Vanmiddag zag ik een Citaro op lijn 50 rijden met aan voor- en zijkant een papiertje geplakt met daarop de haltes waar lijn 50 stopt.
Het schijnt namelijk nogal eens voor te komen dat reizigers naar de Statenweg of Overschie bij lijn 50 instappen. :mrgreen:
Huh, lijn 50 rijdt toch tussen Utrecht en Wageningen? ;-)

Oftewel: een plaats enzo zou handig zijn :!:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Mijn posts zijn altijd uit Rotterdam, tenzij anders aangegeven. :wink:
Lijn 50 is dus de Airport Express van Rotterdam Airport naar Wilhelminakade.
(Overigens zijn er wel meer mensen die geen plaatsnamen noemen. :roll: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

mb90 schreef:Nadat de bussen van TCR in HW/GO een tijdje rondreden met een display waarbij de laatste letter wegviel, is dat sinds gisteren opgelost. :)
Ik ga even bijdehand doen.. 8-) Er is niets veranderd namelijk, het zijn 2 verschillende bestemmingen. De eerste is ROTTERDAM ZUIDPLEIN en de tweede is R'DAM ZUIDPLEIN SNELDIENST. ;)

Ik heb overigens tot nu toe wel aardig geluk gehad, alleen nog maar Solarissen deze werkweek. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Dan doe ik ook even bijdehand. :P Dat het 2 verschillende bestemmingen zijn, wist ik, maar ook R'dam Zuidplein Sneldienst viel altijd weg, alleen had ik daar geen foto van. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Hmm vreemd, ik kan me niet beter herinneren dat het er wel goed op stond. ;) Maar goed, het verschilt ook weer per bus of het wel of niet goed gaat.. Zo zijn er nog meer dan genoeg bussen die binnen nog stééds geen halteaanduiding hebben..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

En de bussen die het wel hebben waren geloof ik weer herkenbaar aan het niet werken van de lijnfilm achter, of is dat inmiddels opgelost?
Niet werkende halte-aankondiging was een foutje van de leverancier van de displays in de bussen.

Heel wat anders: vanmorgen de 1121 op lijn 85 ri. Utrecht C. rond 7.30 uur vanaf Vianen Lekbrug! Kennelijk heeft Alblasserdam (ja, die rijden echt deze rit aan de andere kant van de concessie) nog altijd een O408 rijden dus :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten