(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Wubbo »

Een nieuw jaar, dus een vers topic. Succes met de busjes, trammetjes, metrootjes en de rest die ik vergeet! :D
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stephan »

Dan maar het eerste (nieuws)berichtje voor dit jaar.

Volgens een busmailing zou er nu ook al een Scout op het GVU terrein staan! De 6416 staat daar in groene kleuren, maar wel al met GVU folders. Hij zou bedoeld zijn voor de lijnen 32 en 127. Wordt een steeds groter afvoerputje hier.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Karl »

Geen reiservaring, maar wel handig voor het reizen, waarom is de site van de RET niet in het Engels te lezen? Hoe belachelijk is dat.
Het is een spectrum.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door BR628 »

Vanmorgen in Leeuwarden op de scholierenlijnen 9 en 12 onder andere Duvedec 7812 en Alliance B95 2509 :D
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Ook vrijdag reed er een Duvedec in Leeuwarden. Een geel-witte (ex-NZH dus) die rond 11 uur het busstation in westelijke richting verliet.

Ook een opvallende bus zag ik vanmorgen in Rotterdam. 1 van de 7 800-tjes die nog voor de RET rijden reed vanmorgen op lijn 69 op het Zuidplein. Officieel een Citaro-lijn, maar in de praktijk buiten de vakanties een lijn met 900-tjes. Het was een 800-tje die begon met 80x, het laatste zag ik van ver niet. Het kan dus of de 801, of de 803 of de 808 geweest zijn.

Vanaf vandaag is ook de route van Qbuzz-lijn 188 (de bedrijvenbus van Barendrecht Oost) verlengd. Qbuzz zelf laat er alleen niks van zien, want zelfs de nieuwe dienstregeling staat nog niet op de website. Ook staan er na 3 weken nog steeds geen haltepalen op de Handelsweg in Ridderkerk waar nu toch 2 buslijnen komen...
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door bassie92 »

Wat heerlijk om eindelijk eens overdag in Dordrecht op lijn 2 normale bussen (Wrights en Citaro's) ipv die ergelijke Irisbusjes. :-D
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Eerlijk gezegd heb ik toch liever een Irisbusje, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. :oops: :lol:

Zaterdag had ik hier in Bremen de 4724 en vanochtend de 4553, allebei Urbino 18's. Gelukkig nog geen MAN NG313 gehad, laat dat voorlopig maar zo blijven ook. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 6416 komt Uit Enkhuizen (good old lijn 38), en is ook nog een poos personeelsbusje geweest Alkmaar Garage - Alkmaar Station v.v. :wink:. Lijkt me wel een leuk gezicht, dat ding in GVU-kleuren.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Marc »

Nog enkele opvallendheden vanuit Maastricht:

Afgelopen zondag reed er een Ambassador op lijn 50 en een Volvo 7700 op lijn 54.

Vandaag reed er ook een Volvo 7700 op lijn 54 en hadden de rest van de bussen een beetje last van de sneeuw. De docent zei dat hij lijn 41 van Sittard naar de Hogeschool in Heerlen had genomen en dat deze bus er anderhalf tot twee uur over gedaan had om in Heerlen te komen. Naar het station had ik zelf lijn 52 die met -1 kwam aanrijden. Dit bleek de bus van een half uur vroeger te zijn, de volgende bus reed er zonder vertraging achter. Aan het station werden de reizigers van de late bus verzocht om over te stappen.
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stephan »

De Weense trams nog steeds niet gezien. Volgens de laatste berichten zouden deze per vandaag gaan rijden. Vandaag bij het GVU geen Hermes Amba's gezien, zo ook niet de 6416. Wel bij het GVU een Amba (8125) op ringlijn 2 door het Museumkwartier. Zitten normaal Midi's op.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daan »

Vandaag wat verdwaald spul op lijn 52 (Groningen - De Punt), ik zat vanmorgen in een 59xx en zag vanmiddag een 58xx rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

- 'tis dat er maar één Jaarbeurs in 't land is, maar de vermelding "388 Jaarbeursplein" op het DRIS in Dordrecht vanmorgen blonk toch niet echt uit in duidelijkheid
- niet dat de informatie over lijn 2 tussen de spitsen beter was: die ging naar "-" volgens datzelfde DRIS :P
- op de lijnnummerfilm aan de achterzijde van de connexxion 3262 die ik vanmorgen op lijn 77 had kwam in de kleine ruimte naast het lijnnummer de bestemming "Nieuwegein Stadscentrum" tweeregelig letter voor letter voorbij scrollen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Meltrain »

Stefan schreef:Eerlijk gezegd heb ik toch liever een Irisbusje, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij. :oops: :lol:
Dan had je vanmiddag met Arriva-lijn 173 (Rotterdam Zuidplein - Zuid-Beijerland) moeten gaan. :lol:
MB90 meldde vanmiddag dat er een Iris-busje op lijn 173 reed. :o
Verder hangen er bij de halte Grote Hagen voor Qbuzz-lijn 183 nog steeds de vertrekstaten van lijn 47...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Inderdaad, de enige Irisbus van Heinenoord reed vanmiddag de rit van 16:45 uur op lijn 173. Die had ik eerder op lijn 162 (Oud Beijerland - Zuid Beijerland v.v.) verwacht, maar misschien dat hij daar alleen voor de middagspits gereden heeft. Hier de 6032 als lijn 173:
Afbeelding

Verder was het 800-tje op RET-lijn 69, de 803. Vanmiddag was hij er weer, alleen reed hij nu zelfs op lijn 44 (Zuidplein - Centraal Station v.v.). Op die lijn komt niet elke dag een Alliance.

Ook reed op lijn 190 vanaf Zuidplein naar Streefkerk de enige Alliance van Arriva, de in Qliner kleuren rijdende 2194:
Afbeelding

Tot slot had de Qbuzz 830 (ex-RET) op lijn 184 naar Barendrecht een bestemming die ik in zijn RET-tijdperk nog niet eerder gezien had. Het lijkt dus verdacht veel op een Qbuzz-bestemming:
Afbeelding
Dibodo
Berichten: 8
Lid geworden op: do 17 jul 2008, 19:32

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Dibodo »

BR628 schreef:Vanmorgen in Leeuwarden op de scholierenlijnen 9 en 12 onder andere Duvedec 7812 en Alliance B95 2509 :D
De 2509 is een Van Hool. In ieder geval aparte spots en dus leuke spots.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door OV Hoekschewaard »

mb90 schreef:Inderdaad, de enige Irisbus van Heinenoord reed vanmiddag de rit van 16:45 uur op lijn 173. Die had ik eerder op lijn 162 (Oud Beijerland - Zuid Beijerland v.v.) verwacht, maar misschien dat hij daar alleen voor de middagspits gereden heeft.
TCR rijdt op lijn 162 met de TCR 437 dus is het helemaal zo gek nog niet dat een irisbus op zo'n rustige spitslijn als lijn 173 wordt ingezet
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door BR628 »

Dibodo schreef:De 2509 is een Van Hool. In ieder geval aparte spots en dus leuke spots.
Dan heb ik het nummer verkeerd gezien, want het was toch echt een Alliance B95
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

OV Hoekschewaard schreef:TCR rijdt op lijn 162 met de TCR 437 dus is het helemaal zo gek nog niet dat een irisbus op zo'n rustige spitslijn als lijn 173 wordt ingezet
Tja, de vraag is dan alleen waarom er specifiek een Irisbus naar HWGO gestuurd is. Niet vanwege de infrastructuur op de route waar 'ie ingezet wordt dus overduidelijk, waarschijnlijker reden is dat Arriva Nederland buiten HWGO zo'n beetje nergens EEV-bussen heeft rijden. Op die Irisbusjes na dus, wat ook weer verklaart dat Gorinchem er een andere midi bij gekregen heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door OV Hoekschewaard »

Reiziger Ddrs schreef:
OV Hoekschewaard schreef:TCR rijdt op lijn 162 met de TCR 437 dus is het helemaal zo gek nog niet dat een irisbus op zo'n rustige spitslijn als lijn 173 wordt ingezet
Tja, de vraag is dan alleen waarom er specifiek een Irisbus naar HWGO gestuurd is. Niet vanwege de infrastructuur op de route waar 'ie ingezet wordt dus overduidelijk, waarschijnlijker reden is dat Arriva Nederland buiten HWGO zo'n beetje nergens EEV-bussen heeft rijden. Op die Irisbusjes na dus, wat ook weer verklaart dat Gorinchem er een andere midi bij gekregen heeft.
Het hoeft toch niet altijd met de infrastructuur te maken hebben maar ook gewoon omdat er voor lijn 173 gewoon geen grote bussen nodig zijn en zo zijn er nog wel meer ritten in de Hoekschewaard die makkelijk met een kleinere bus gereden kunnen worden
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Daniel »

Nou, ik denk eerder aan een toevallige bijkomstigheid. Zoiets van: we hebben een bus extra nodig die aan de concessievoorschriften van HWGO voldoet, waarbij ze op dat Irisbusje uitgekomen zijn.
En dan is het uiteraard wel verstandig een omloop voor dat ding te maken waarop 'ie vooral de wat rustiger lijnen rijdt.

Er zijn namelijk ook 12-meters vrijgekomen in DAV, maar die zijn "maar" Euro-3 en mogen dus niet in HWGO rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:Er zijn namelijk ook 12-meters vrijgekomen in DAV, maar die zijn "maar" Euro-3 en mogen dus niet in HWGO rijden.
Niet dat ze daar zo nauw naar kijken.. Kijk maar naar al die zooi die TCR verder heeft rijden.. :roll: Oké, wel mooi zooi, daar niet van! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door mb90 »

Het gaat van het ene uiterste naar het andere op Arriva-lijn 173. Nadat ik gisteren dus die Irisbus zag, reed vanmorgen de TCR 90 op deze lijn en dat is een Volvo 8700.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Stefan »

Tsja, zo heb ik ook al eens een O405GN op de nachtbus gehad.... :roll:

Heb net weer heerlijk zitten vertoeven in de 4611, een O405GN, heerlijk wakker worden is dat! :pos: :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door BR628 »

Daarnet zag ik ex-NZH CXX7167 op scholierenlijn 12 en 9 hier in Leeuwarden! Tevens een Amba op stadslijn 6...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2009

Bericht door Raymond »

Veolia heeft een nieuw inzetgebied gevonden voor de oude gele standaardstreekbussen die eerst de regio Eindhoven onveilig maakten. Vanmorgen kon er eentje opdraven op de 126/127 tussen Oosterhout en Breda :roll: Dat noemen ze HOV daar..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten