Pagina 1 van 11

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 11:58
door deadlock
Zoek de fout, afgelopen zondag:
Afbeelding

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 13:20
door playertwo
Er staan 4 fouten op :mrgreen:
- Hilversum (eindbestemming) hoort rechtsonder te staan (wel zichtbaar als je een reactie plaatst)
- Het is Amsterdam Zuid
- De toevoeging WTC is een tijdje terug komen te vervallen
- Het is Amsterdam RAI

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 14:28
door Justin
Nou ik vind de vergeten R in AmsteRdam nog wel het mooiste...

Doet me denken aan de CTA op Nijmegen die 's-Hertogenbosh aan geeft en de c vergeet :p

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 14:38
door Geert
playertwo schreef:Er staan 4 fouten op :mrgreen:
- Hilversum (eindbestemming) hoort rechtsonder te staan
En dan te bedenken dat Hilversum niet eens de eindbestemming is, maar dat deze stoptrein (5700) doorgaat naar Utrecht Centraal. ;-)
Maar die vergeten R is inderdaad lekker lomp. :D

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 15:01
door Vinny
Daarom staat Hilversum ook niet rechts onderaan. rechts onderaan staat als het goed is: Hilversum Sportpark, Holl. Rading en Utrecht Overvecht ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 18:14
door Ruben
Op Amsterdam Zuid staat Hilversum in het groot links onderaan, en dan staat er rechts niet eens Utrecht Overvecht, maar alleen Overvecht.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 18:34
door deadlock
playertwo schreef:Er staan 4 fouten op :mrgreen:
- Hilversum (eindbestemming) hoort rechtsonder te staan (wel zichtbaar als je een reactie plaatst)
- Het is Amsterdam Zuid
- De toevoeging WTC is een tijdje terug komen te vervallen
- Het is Amsterdam RAI
Dat Hilversum rechtsonder moet staan hoeft niet. Het makkelijkste voorbeeld wat ik daar bij kan bedenken is de intercities vanuit het noorden en oosten naar schiphol. Héééééééél lang geleden, toen Schiphol nog maar 2 en later 4 sporen had, reden ze door naar Hoofddorp, want in Schiphol was niet genoeg ruimte :mrgreen: en daarom stond Hoofddorp in kleine letters rechtsonder en Schiphol op de plaats waarbij op deze CTA Hilversum staat. Het kan dus vanuit historisch oogpunt dat deze trein eerst of alleen doordeweek doorrijdt naar Utrecht en dat onder Hilversum Utrecht Centraal in kleine letters komt te staan.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 19:20
door Karl
deadlock schreef: Dat Hilversum rechtsonder moet staan hoeft niet. Het makkelijkste voorbeeld wat ik daar bij kan bedenken is de intercities vanuit het noorden en oosten naar schiphol. Héééééééél lang geleden, toen Schiphol nog maar 2 en later 4 sporen had, reden ze door naar Hoofddorp, want in Schiphol was niet genoeg ruimte :mrgreen: en daarom stond Hoofddorp in kleine letters rechtsonder en Schiphol op de plaats waarbij op deze CTA Hilversum staat. Het kan dus vanuit historisch oogpunt dat deze trein eerst of alleen doordeweek doorrijdt naar Utrecht en dat onder Hilversum Utrecht Centraal in kleine letters komt te staan.
Maar dan staat de eindbestemming in je Schiphol - Hoofddorp voorbeeld toch ook rechtsonder? Alleen Schiphol staat dan wel groter aangegeven dan de eindbestemming.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 19:51
door deadlock
Ja maar dan zit Hilversum dus op die plek ook in hoofdletters in de CTA. Fout is het niet. Ongewoon hooguit.

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 21:01
door Dubbele P
Dit topic hadden we ook nog niet. Omdat vertrekstaat- en koersdisplayrariteiten niet zo vaak voorkomen, loont het zich dan ook (nog) niet echt om er een apart topic aan te wijden en heb ik ze op deze plaats samengenomen.

Ik zal aftrappen met een CTA-rariteit. Bij veel gebruikers is de CTA van spoor 3a uit Roermond geen onbekend fenomeen meer. De afgelopen maanden heb ik trouw de rariteiten bijgehouden. De laatste 2-3 weken toont hij helaas nog maar eens heel af en toe een fout. Daarom is het nu tijd om nog eens terug te blikken. Hiervoor maakte ik onderstaande compilatie:

Afbeelding

De data in de foto's zien er niet al te gelikt uit. Vreemd, want als ik het geheel als .png (Portable Network Graphics) opsloeg, zag het er wel prima uit...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 21 mar 2008, 21:03
door Daniel
De zuidelijke CTA van spoor 2b in Dordrecht is ook al zo'n oude bekende... al heeft 'ie z'n hangende flapje aan de noordzijde nu verruild voor een hangend flapje aan de zuidzijde. Daar toont 't ding bij elke willekeurige trein "Let op omroepbericht" op 't boekje boven het eindbestemmingenboekje. Zowiezo al een aparte plek voor een dergelijke mededeling.

Re: OVer je treinreiservaringen in maart 2008

Geplaatst: za 22 mar 2008, 17:48
door Vinny
Dat Hilversum rechtsonder moet staan hoeft niet.
Vandaag op Hoofddorp hetzelfde gezien. Hilversum staat niet onderaan.

Overige CTA rariteiten: Op Hoofddorp stopte de stoptrein naar Leiden ook in Dordrecht. In Rotterdam vertrok de Internationale Trein naar Brussel naast een blanco CTA. Op de terugweg werd de vertraging niet adequaat vermeld (plus 5 aangegeven, plus 10 in realiteit). Op Schiphol stond een blanco CTA met 1 regel wel beschreven, maar ik kon niet lezen wat er opstond.

Klein ander ding wat me opviel, er rijden veel Beneluxtreinen rond waarbij de stuurstand direct achter de loc zit. Mij lijkt dat niet handig..., is dit een voorbode van de TRAXX-loc inzet?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 21:00
door Cookie
De digitale CTA's te Asd meldden gisteren bij de ICE 'reserveren verplicht'... Voor zover ik weet was een reservering toch optioneel, zeker voor het stuk binnen Nederland? :o

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 21:01
door webguy
Wil je zeker zijn van een stoel, dan is reserveren verplicht :D

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 23 mar 2008, 23:00
door JeePee
De 4016 die de 10569 (Zl 20.20 ri Lw) reed vanavond wou naar Goes toe :).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 08:48
door tsov
Trein-O-Fiel schreef:De digitale CTA's te Asd meldden gisteren bij de ICE 'reserveren verplicht'... Voor zover ik weet was een reservering toch optioneel, zeker voor het stuk binnen Nederland? :o
Het is al heel wat dat ze melden dat het de ICE is, een aantal ICE's hebben er heeeeeel lang als CNL op gestaan, en die zijn dus wel reserveringsplichtig. Zal daar wel een reliek van zijn :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 10:42
door Vinny
Trein-O-Fiel schreef:Voor zover ik weet was een reservering toch optioneel, zeker voor het stuk binnen Nederland
Vanwege de paasdrukte voeren ze een ontmoedigingsbeleid denk ik

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 19:27
door Daniel
Ergens op een kantoortje in Utrecht zal de afgelopen dagen een wanhopige medewerker hebben gezeten... "hoe krijg ik nou toch die tijdelijke vertrekstaat van Dordrecht richting Vlissingen vol". Nou, vol heeft 'ie hem gekregen... maar om nou te zeggen dat het nuttig is te melden dat de trein op maandag van spoor 4 i.p.v. spoor 4 vertrekt :P

Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 22:38
door Noof
In Culemborg had men vandaag last van grootheidswaanzin...:

http://i28.tinypic.com/35jghs3.jpg

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 24 mar 2008, 23:41
door Mark
Treinstel 4216 reed trein 1784 van Enschede naar Utrecht met de volgende bestemmingen op de rollen:

1. Hoek van Holland
2. Enschede
3. Utrecht CS
4. Blanco

:mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 26 mar 2008, 21:29
door Marc
In Den Bosch waren ze vanmorgen weer slordig met de CTA's: op de exemplaren langs spoor 4a werd de Intercity naar Arnhem weergegeven van 11:14. Deze trein had echter +20 en dus kwam de Intercity naar Alkmaar eerder binnen. Gelukkig werd er in de trein omgeroepen (opeens zag je de trein weer leeglopen) en één minuut voor vertrektijd werden de CTA's verdraaid.

Later die ochtend werd steeds na vertrek van de Intercity naar Schiphol of Alkmaar een Intercity naar Arnhem voorgedraaid, maar deze verdween na enkele minuten weer en werd vervangen door de volgende Intercity naar Alkmaar of Schiphol (en normale reizigers moeten dit allemaal snappen)...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 27 mar 2008, 14:48
door Chauf21
Gisteren stond de Benelux (Den Haag HS vertrek 16.36 uur) aangekondigd als Thalys (inclusief reserveringsverplichting en eindbestemming). Gevolg was behoorlijk wat verwarring onder de reizigers op het perron. Gelukkig deed een omroepje van het personeel veel twijfel wegnemen.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 27 mar 2008, 15:31
door Vinny
Vandaag stond de intercity van 14:30 naar Amsterdam met vijf minuten vertraging aangekondigd op Leiden Centraal. Natuurlijk komt dat ding gewoon op tijd voorrijden (14:25). Een onbegrijpelijke aanduiding... :roll: (zeker gezien het feit dat de haltering op Leiden zo lang (vijf minuten) is dat wanneer deze trein daadwerkelijk 5 minuten vertraging had, deze tot één minuut teruggebracht zou kunnen worden...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 27 mar 2008, 15:49
door Mikos
GIsterochtend had men er behoorlijk zin in in Heino; De stoptrein naar Enschede van 6.17 uur werd aangegeven als IC. They wish :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 27 mar 2008, 15:58
door Chauf21
Vinny schreef:Vandaag stond de intercity van 14:30 naar Amsterdam met vijf minuten vertraging aangekondigd op Leiden Centraal. Natuurlijk komt dat ding gewoon op tijd voorrijden (14:25). Een onbegrijpelijke aanduiding... :roll: (zeker gezien het feit dat de haltering op Leiden zo lang (vijf minuten) is dat wanneer deze trein daadwerkelijk 5 minuten vertraging had, deze tot één minuut teruggebracht zou kunnen worden...
Ervaring leert inderdaad dat er tussen Gv en Ledn inderdad vijf minuten gewonnen kan worden. Een op Ledn ruim vooraf aangekondigde 2100 met +10 resulteert in een aankomst aldaar met +5 en op Asd is -met medewerkerking van- de vertraging weg.