Pagina 4 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 21 apr 2008, 17:39
door Daan
Ik zag gisteren opvallend veel ICM met defecte koersrollen...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 21 apr 2008, 17:58
door Thijs
Vandaag rond 12.00 stonden de klokken in Apeldoorn stil (in ieder geval sinds 11.30 want daar waren ze blijven steken). De CTA's bleven ook allemaal op blanco staan. Nu zou je denken dat de koersdisplay's wel uitkomst bieden in dit geval, maar toen er een 1500 aankwam uit Amsterdam naar Deventer met op de koersdisplay's "Schiphol", "Amersfoort" of een defect-stikker, ja, toen was de verwarring groot of dit misschien toch de IC naar Enschede was (materieel was ICM). Toch was er redelijk snel duidelijkheid door een goede omroep en het feit dat de internationale trein er aankwam ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 21 apr 2008, 19:12
door Daniel
Eigenlijk nieteens bijzonder met IRM... het voorste stel van de 1959 (15.56 Den Haag HS->Venlo) ging naar "Den Haag Centr" volgens de bestemmingsdisplays :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 21 apr 2008, 19:21
door webguy
Ik zat in een IC van Ede naar Arnhem (serie 2000) die opeens 'V'daal West' toonde :P Afkorting is Vdw: misschien kon de HC geen Gvc vincen, maar dat is wel erg anders

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 23 apr 2008, 23:10
door Marc
In Heerlen gaf de CTA van spoor 1 (oostzijde) aan dat de stoptrein naar Stolberg/Eschweiler een Intercity was.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 24 apr 2008, 00:37
door Freek
De cta's in Nijmegen op spoor 1 hebben er niet meer zoveel zin in. Heb nu al 2 maal mee gemaakt dat deze tot 2 minuten voor vertrek van de 3700 blijven tonen: Niet in stappen, trein blijft in Nijmegen. Dit ondanks het feit dat de 3700 al voor gerangeerd is/al stond

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 24 apr 2008, 20:44
door Justin
CTA op 14a op Utrecht is nog steeds niet gefixed. Dit keer:

Afbeelding

(geen zin gehad om te draaien, sorry :p).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 24 apr 2008, 20:51
door Marc
Vanmiddag kwam ik in Maastricht een trein naar Brussel tegen waarvan (volgens de display's) een rijtuig naar Oostende ging, een rijtuig ergens in het midden wou naar Welkenraedt en de rest ging naar Brussel-Zuid.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 24 apr 2008, 23:08
door Geert
Justin schreef:CTA op 14a op Utrecht is nog steeds niet gefixed.
En vanmorgen was de CTA-meneer nog wel bezig... :P De trein naar Arnhem via Arnhem zit er geloof ook nog steeds in, maar daar was-ie vanmorgen dus mee bezig. In ieder geval de CTA voor hetzelfde spoor ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 25 apr 2008, 05:20
door Wubbo
Dat was in de hal, en hij was binnen 5 minuten klaar... :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: zo 27 apr 2008, 19:09
door Daniel
Arriva heeft blijkbaar wilde plannen...
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 28 apr 2008, 15:08
door waldo79
Ach, het is maar een klein eindje verder :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: ma 28 apr 2008, 22:04
door Meltrain
Vanmiddag stond op spoor 16 van Rotterdam Centraal een SGMm met 'Amersfoort Schothorst'. Even was ik bang dat deze als IC2800 zou gaan rijden, maar gelukkig stond op spoor 13 al ICM+ICMm klaar. :D

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 06 mei 2008, 22:25
door Dubbele P
Weet niet of hij al gemeld was, maar afgelopen vrijdag op Utrecht Centraal trof ik een rariteit aan en kwam hem vandaag tegen op mijn telefoon:

Afbeelding

Helaas is de kwaliteit bagger, maar mijn telefoon kan blijkbaar niet overweg met het licht van de CTA's 's avonds. Hij is in ieder geval te lezen. Let ook op 'B-zijde' bovenaan, dat er volgens mij ook niet hoort te staan.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: di 06 mei 2008, 23:03
door playertwo
Nieuwe IC-verbinding tussen Utrecht en Antwerpen? :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 06:45
door Wubbo
B-zijde staat er wel standaard op (bij het Haagse deel staat A-zijde).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 10:56
door deadlock
Schiphol, CTA bij de laatste rolband aan de uitgangszijde, bleef steeds een flapje half hangen waardoor er in het rood "voorzijde station" stond, en erboven op de half omgeklapte in een hoek van 90 graden "bussen vertrekken van de". Rond kwart over 7 geloof ik.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: wo 07 mei 2008, 14:02
door Geert
Over Shl gesproken: afgelopen zaterdag(nacht) was ik daar om de nachtnettrein naar Ut te nemen. Volgens de ene CTA ging de trein richting het zuiden naar Tilburg (maar die trein reed niet verder dan Ddr door werkzaamheden in Breda), volgens de andere CTA ging de trein die ik moest hebben naar Ehv (maar hij ging echt niet verder dan Ut)...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: do 08 mei 2008, 20:33
door Daniel
Vanmiddag was de zuidkant van de CTA op het Dordtse spoor 1c weereens in de soep gelopen...

Vertrek 12.12 Intercity

Zwijndrecht, Rotterdam CS
Schiedam Centrum
Den Haag HS, Leiden Centraal
Schiphol
Amsterdam Centraal

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 02:25
door Justin
Was het maar zo'n feest :(!

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 09:11
door Vinny
Een vergelijkbare trein reed ooit als Sneltrein van Dordrecht naar Amsterdam 8-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 22:07
door Daniel
Is er dan ooit een sneltrein geweest die wel in Zwijndrecht maar verder pas op Rotterdam Centraal stopte? Wat trouwens ook de vraag nog is: hebben Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...

Vandaag me af staan te vragen waarom in Utrecht en Amersfoort de CTA's van de IC's naar Groningen en Leeuwarden op de momenten dat ze apart rijden eigenlijk aangeven "voor Leeuwarden overstappen in Zwolle" danwel "voor Groningen overstappen in Zwolle"
Aan de totaal afwezige drukte in 't Groninger deel te zien waren er in ieder geval weinig reizigers voor Leeuwarden die er zo van gebruik maakten dat ze 'n paar minuten later weg konden.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 10 mei 2008, 01:37
door Vinny
Is er dan ooit een sneltrein geweest die wel in Zwijndrecht maar verder pas op Rotterdam Centraal stopte? Wat trouwens ook de vraag nog is: hebben Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...
Ja een vroege sneltrein. Staat mogelijk nog steeds in de spoorboekjes (ik ken het daar niet zo goed).
Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...
Weet ik niet; maar ik vermoed dat het bovenste flapje gewoon een 'oud' flapje is geweest en dat de nieuwe er vlak voor zat :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 10 mei 2008, 12:31
door Karl
Er zijn wel vroege en/of late sneltreinen die op Zwijndrecht stoppen, maar die stoppen in ieder geval ook op Lombardijen en Blaak.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden

Geplaatst: za 10 mei 2008, 15:19
door reisthijs
Reiziger Ddrs schreef:Wat trouwens ook de vraag nog is: hebben Rotterdam CS en Schiedam Centrum eigenlijk wel tegelijk bestaan??? Die hernoeming zou weleens tegelijk gebeurd kunnen zijn...
Die stoelendans rond "Centrum", "CS" en "Centraal" is niet in één keer doorgevoerd!

- Leiden werd Leiden Centraal in 1997.
- Schiedam-Rotterdam West heet sinds 24 mei 1998 Schiedam Centrum
- Almere CS werd Almere Centrum op 30 mei 1999
- Op 29 mei 2000 werden de laatse vier CS'en omgedoopt in 'Centraal'