(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Was het dan niet veel beter om via Rotterdam Centraal naar Alexander te gaan? Zo ben ik ook van en naar het Zuidplein daar gekomen en dat duurde nog geen half uur.
Achteraf gezien wel ja, maar op de Erasmuslijn was niets over het voorval te horen of te zien. Op Beurs werd omgeroepen dat de metro's onregelmatig reden, maar de mate van de vertraging werd niet medegedeeld. Pas toen ik in de metro zat werd tussen Voorschoterlaan en Kralingse Zoom het een en ander omgeroepen over het voorval en dat de metro niet verder ging dan Capelse Brug. Tja toen was het (spreekwoordelijke) kalf al verdronken :? :wink:.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

mb90 schreef:Tot slot nog iets anders. Op de rit van 16:29 uur op Qbuzz-lijn 176 van Rottterdam Alexander naar Pijnacker reed deze BAB-VIOS Setra 112 i.p.v. een gewone Lion's City.
Is planmatig dat BAB-VIOS een paar ritten in de spits op de 176 rijdt. Door de extreme congestie op de Molenlaan is de 30 minuten extra (rijtijd + buffertijd) die is ingerekend veelal niet voldoende, vandaar dat BAB-VIOS een gedeelte rijdt, zo kunnen de overige bussen extra buffertijd krijgen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat vanmiddag in de Arriva 8361, afroepen stonden netjes aan, niets mis mee.. Alleen jammer dat de speakers stuk voor stuk opgeblazen waren. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door tsov »

Gisteren zat ik in lijn 91 naar Amsterdam CS en op de Kamperfoelieweg in Amsterdam-Noord gooide voor ons ineens een geparkeerde auto de deur open. Bus dus vol in de remmen, en wat mensen die een stukje naar voren vlogen. Alles liep goed af, maar een gozer vond het nodig om naar de buschauffeur te roepen: "Je moet ook rustig rijden met die bus!" Gelukkig riepen meteen een aantal mensen in de bus iets in de trant van "Doe ff normaal" en liep het allemaal met een sisser af...

's Avonds in GVB-lijn 35 was er een Aziaat die aan een medereiziger vroeg:
"Is this Pinkelbloemslaat?"
"Pinksterbloemstraat?"
"No, Pinkelbloemslaat!"
"Yes, this one is Pinksterbloemstraat!"
Dus hij naar de halte kijken en nog eens kijken naar het display in de bus en toen "Ah, yes, Pinkelbloemslaat!" en hij rende de bus uit...

Overigens was die chauffeur blijkbaar niet heel erg bedreven in het sturen van een gelede bus. Hij had wel door dat je anders moet insturen, maar overdrijven is ook een vak: we zaten een paar keer bijna tegen zo'n geel zuiltje in de middenberm aan... :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:Dat zullen ex-Arnhemse 2400'en zijn, had laatst al iets opgevangen over afvoer van die reeks...

http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... on2403.jpg
Bron foto: OV in Boskoop
Zou hem inderdaad heel goed kunnen zijn :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag vanmiddag de Qbuzz 1059 met de nieuwe bestickering op Zuidplein, ziet er goed uit, stukken beter als die oude 'kleuren'! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen reed de Arriva 45 (de ex-RET 679) op de Arriva-lijntjes 43 (Geldermalsen - Tiel v.v.) en 47 (Gorinchem - Geldermalsen v.v.). :shock: Dat was wel weer nostalgie snuiven voor mij. Hij heeft hiervoor in Den Bosch gereden, want een briefje met Bossche routewijzigingen was nog te zien. Ik gok dat dit komt door wat defecte Wrights in de stalling Tiel, want het lijkt me niet dat ze zomaar met een 16 jaar oude bus gaan rijden. Mocht dit het geval zijn, dan is het eigenlijk nog niet logisch nu ik erover nadenk om hiermee te rijden, want je maakt mij niet wijs dat er geen jongere bussen bij Arriva beschikbaar zijn.

Edit 20:26 uur: Een foto-tje van de 45 in Geldermalsen. De display was zo de hele ochtend:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Ach, de TE85 had +5 bij vertrek, +10 bij aankomst Ed. het is niet eens de moeite meer om dat in te kloppen in MeTraBusIrri.xls.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

Of de rode 9106 reed/stond vandaag bij de TSN van Apeldoorn, of de 9156(?)/9157?) voor twente stonden daar, inmiddels rood gestickerd/gespoten. En voor de fans van syntus en haar alliances: Een van hen staat er ook.

Na 4 maanden zonder lijnnummer gereden te hebben: Lijn 7 Zuidbroek, 17 Sprenkelaar en lijn 18 Zonnehoeve hebben nu ook een lijnnummer aan de voorzijde op het display. Ze leren het nog wel:)

Nogmeer veranderingen: 's avonds als lijn 8 richting Anklaar niet rijd (maar naar het Rivierenkwartier nog wel) rijdt deze verder als lijn 6 Rijkskantoren. Nu nog lijn 5 Woudhuis en lijn 17 Sprenkelaar aan elkaar knopen, en je heb geheel geen lijnen meer die alleen zijn/haar rondje rijden binnen het half uur, om daarna weer het rondje te beginnen.

Het is nog niet aangepast in Prodata volgens mij, lijn 8 reed al met '6 Rijkskantoren' op het display ruim voor het zwembad, terwijl de 'eindhalte' eentje verder ligt. Verder deed de omroep het niet, dus dat is mijn 2de reden;)
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Na 4 maanden zonder lijnnummer gereden te hebben: Lijn 7 Zuidbroek, 17 Sprenkelaar en lijn 18 Zonnehoeve hebben nu ook een lijnnummer aan de voorzijde op het display. Ze leren het nog wel:)
Sporadisch reed er wel eens 1 tussen met een 7 erop.
MdJ schreef:Nogmeer veranderingen: 's avonds als lijn 8 richting Anklaar niet rijd (maar naar het Rivierenkwartier nog wel) rijdt deze verder als lijn 6 Rijkskantoren. Nu nog lijn 5 Woudhuis en lijn 17 Sprenkelaar aan elkaar knopen, en je heb geheel geen lijnen meer die alleen zijn/haar rondje rijden binnen het half uur, om daarna weer het rondje te beginnen.
Dat is al vanaf het begin dat die dingen de gehele week rijden zo. De 5 en 17 is wat lastig koppelen met een kwartier verschil, als de 5 vanaf 17:30 niet meer per kwartier rijdt. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Cursus hoe krijg ik agressie, van de chauffeur van BRU-lijn 53:

Je komt natuurlijk met +3 van de buffer aangereden. Daar stond de bus al zeker 10 minuten niks te doen.
Dan ga je als je bij de halte bent nog even je stempel goedzetten, en uitgebreid in discussie met wat mensen. Als dan de eerste komt die een kaartje moet kopen moet je ook nog even je geld pakken.
Je vertrekt met een kleine +6 van de halte.
In het centrum schiet het niet op, omdat je voor stadsbus speelt.
Omdat je tenslotte al te laat bent, besluit je alle rode stoplichten in het centrum te negeren en gewoon door te rijden.
Bij het verlaten van het centrum rij je dan met +9.
Op het kruispunt in Zeist gooi je hem er dan gewoon voor, je hebt tenslotte een bus dus je bent toch groter.
En vervolgens had ik alsnog +7 bij mijn eindhalte.

Hoera voor deze Connexxion-chauffeur. :neg:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door STF »

Grappig om de stuurmanskunsten van sommige buschauffeurs te zien; recht tegenover ons is de straat opgebroken maar lijnbussen mogen er 's avonds als ze niet aan de weg bezig zijn wel er langs. Aan het begin van de straat in een bocht staat een hek die iets meer dan de helft van de weg blokkeert en daar moeten de bussen dus links omheen. Sommige CFL chauffeurs denken zeker dat hun bus tweemaal zo breed is dan de werkelijkheid want die pakken de stoep wel heeeeel erg ruim mee. En dan komt er een 15 meter bus van Simon voorbij (i.p.v. die 12 meter bussen van CFL), zonder ook maar een centimeter over de stoep te hoeven rijden. :lol:
Overdag korten ze de route maar gewoon met 1 halte in, zonder aankondiging of iets. Sta je daar fijn op je bus te wachten bij de beginhalte van die lijn... :lol:
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Raymond schreef:Zoals verwacht was het in Breda weer een rotzooitje met de omleidingsroutes. Ook nu weer verschillende omleidingsroutes gezien die gereden werden. Wanneer leren ze het daar nou eens bij Veolia (en gemeente)?
Nou, reactie gehad van de klantenservice. Blijkbaar moet er flink overgewerkt worden daar, want het mailtje kwam aan om 2:00 uur 's nachts :lol:
Helaas hebben ze ook deze keer de klacht niet precies genoeg gelezen. Ze schrijven dat ze de chauffeurs melden dat ze coulant moeten zijn met in- en uitstappers omdat vanwege de korte duur van de werkzaamheden (8 uur) ze niks op de internetsite plaatsen en noodhaltes maken.
Heel leuk natuurlijk, maar als iedere bus een andere omleidingsroute verzint, hoe weet ik dan bij welke weg ik moet staan zodat ik de bus gelijk krijg die ik wil :roll:
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Etienne »

Bee schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Dat zullen ex-Arnhemse 2400'en zijn, had laatst al iets opgevangen over afvoer van die reeks...

http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... on2403.jpg
Bron foto: OV in Boskoop
Zou hem inderdaad heel goed kunnen zijn :pos:
Dat zijn ze zeker, momenteel staan in Boskoop de 2402, 2404, 2406 t/m 2408.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik zag vanmiddag de TCR 420 net buiten Strijen die vandaag dienst doet op de Sprinterlijntjes 195 en 197, zal vast nodig zijn. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De Arriva 6287 is alweer hersteld van z'n forse aanrijdingsschade en reed vanmiddag met een compleet nieuw front op lijn 7 in Dordrecht. Daar werd 'ie overigens vergezeld door z'n tijdelijke vervanger: de Dennis met het nummertje 5852.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen weer één keer de bus genomen in Rotterdam (tegenwoordig fiets ik, maar nu kwam het niet uit), naar mijn werk (lijn 38 van CS naar de Beukelsbrug). Omdat mijn trein (s2800) extreem vroeg (9.10) binnen kwam, hard doorgelopen naar de halte waar ik om 9.12 uur aankwam en dus hoopte ik de bus van 9.15 uur te kunnen nemen, een kwartiertje eerder op kantoor en dus een kwartiertje eerder klaar. Maar nee... het blijft de RET he. De bus van 9.15 heb ik nooit meer gezien, waarschijnlijk is het ding gewoon met -5 of meer van de halte vertrokken (ik heb er nog speciaal op gelet, maar er vertrok uberhaupt geen bus terwijl ik naar de halte liep. Hij moet dus echt flink te vroeg vertrokken zijn).
Dus ja, dan maar wachten op de bus van 9.30 uur en die komt natuurlijk met vertraging. Effectief sta je dan langer dan 20 minuten te wachten terwijl het een kwartiersdienst is :?

En als het nu één keertje was, maar nee: het is iedere zaterdag hetzelfde. De ene bus vertrekt dik in de min, andere komen met een kleine plus aangereden en er valt geen peil op te trekken. Is het nou zo moeilijk om te wachten tot je vertrektijd op een belangrijk knooppunt als het CS? Zit er eigenlijk als iets in die nieuwe Citaro's wat de chauffeurs vertelt of ze op tijd rijden of niet (a la Infoxx)?

Enfin, ik ga maar weer eens aan de slag. Volgende keer maar weer de met de fiets, of het nu uitkomt of niet...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat vanmiddag in de Qbuzz 1091 op lijn 183, die is dus in ieder geval uit Friesland vandaan. Wat wel opvallend was, de 1091 heeft geen informatiescherm, waar die dan gebleven is... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Een Connexxion Alliance uit de 2500 serie vandaag in Hellevoetsluis, wel met een gewone bestemming erop, maar als lijnnummer 999.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Geert schreef:Maar nee... het blijft de RET he.
Je weet toch waar de letters RET voor staan, hoop ik dan :wink:.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Ik zat net even een kleine 40 minuten op de bus te wachten, en het viel me op dat bijna elke RET bus met "FIJNE PASEN" op de film reed. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Ik zag vandaag nog wat opvallends aan de al genoemde Qbuzz 1091 die nu vanuit Ridderkerk rijdt. Deze heeft alleen aan de zijkanten de tekst Qbuzz in het oranje i.p.v. wit staan. De band, zoals te zien is bij de 1059, ontbreekt dus nog.

Vandaag geen Fijne Pasen gezien op een RET-bus, maar "Vrolijk Pasen" en ook alleen op 1 bus. Ik heb geen foto ervan, want toen de bus terugkwam na z'n rondje op lijn 66 filmde hij weer gewoon Zuidplein en Feijenoord.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Goed, het kan ook vrolijk geweest zijn, het was al laat. :P

De 1091 heeft die oranje stickers in Friesland gekregen overigens. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Stefan schreef:Ik zat net even een kleine 40 minuten op de bus te wachten,
Ja, noem he tmaar even.. :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Tsja... Met wat lekkers van Bram Ladage is het maar even hoor. :P Heerlijk, zo'n uursdienst op zondag.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten