OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Mark »

Pimz0r schreef:Precies je ziet elke dag wel mat'64 in de 7600.
Als er nu eens Ddm1 ofzo inkwam was het anders.
Als DAT ooit gebeurt... 8-) 8-) 8-) 8-)

Vandaag was de s7000 sowieso een puinhoop: twee ICM's en een plan V.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ardan »

Vandaag ook al een Plan T+V in de s5800 gezien.
Of komt dat ook wel vaker voor? :wink:
Laatst gewijzigd door Cookie op ma 22 jun 2009, 19:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: 's' voor treinserie gezet t.b.v. mouse-over
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

De hele Uitgeesthandel stikt van de Mat'64 de laatste weken, er gaat bijna geen dag voorbij zonder.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Nou, ik zie weleens VIRM rijden in de s3000 en de s3100 :shock:


Sorry :lol:
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door |Pim| »

wat rijdt er dan normaal in de s3000 en s3100
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Pimz0r schreef:wat rijdt er dan normaal in de s3000 en s3100

OOK VIRM :shock:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Chauf21 »

Pimz0r schreef:wat rijdt er dan normaal in de s3000 en s3100
Dat kan je terugvinden op de Wiki-pagina's en anders op Somda.
Geleuter over standaardafwijkend materieelinzet is niet voor hier.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Thijs schreef:Vandaag reed er ICM in de s7000, dat is toch ook wel het vermelden waard lijkt me. ;) Stel 4250.
Tja. Ooit was dat planmatig

* mompelt iets over goede oude tijd en dat het een goed idee zou zijn om dat weer te doen en de s7000 te koppelen aan de s1500 en zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Mark »

Koppelen aan de s1700 mag ook wel weer hoor. Wie früher :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:De hele Uitgeesthandel stikt van de Mat'64 de laatste weken, er gaat bijna geen dag voorbij zonder.
Sowieso, er is een flink tekort aan inzetbare SGM's de laatste jaren, maar de laatste weken is het toch wel weer een erge vlaag. Zolang het allemaal op sterkte is ook, vind ik het wel best :). Heeft ook deels te maken met het feit dat er SGM in de 9800 wordt ingezet terwijl dat SLT had moeten zijn + de defectenstand is redelijk hoog te noemen (sowieso 2941 & 2974 zijn langdurig uitgeschakeld).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

ziggy schreef:Sowieso, er is een flink tekort aan inzetbare SGM's de laatste jaren, maar de laatste weken is het toch wel weer een erge vlaag.
Als toppunt: een s5700 die sinds het wijzigingsblad met SGMm was gaan rijden werd vanmorgen weer met Mat'64 gereden :P Om precies te zijn die van even na half acht uit Utrecht naar Leiden, heb even geen zin 't nummertje erbij te zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Ennes »

Fles schreef:Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
Zo zie je maar wat een verschillen in reizigers, en in gedachten van het management over de reizigers er zijn.

-De ene reiziger zit te kwijlen als hij een keer controle krijgt, de ander (heb het over braaf betalende reizigers) heeft zoiets van laat me met rust.
-Het management denkt dat de reiziger heel blij is met enquettes, terwijl een groot deel zoiets heeft van laat maar!

En zolang de huisregels nog steeds het volgende zeggen...

In de stiltezone zijn de standaard huisregels in de trein van toepassing en staan op de ?Welkom in de trein-sticker: (Stoor uw mede passagiers niet met luide (telefoon)gesprekken of muziek), kortom in de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ?gedwongen? met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.

Mag er naar mijn idee nog steeds nog steeds gefluisterd worden!! dus de conducteur mag om vervoersbewijzen vragen, en de enquetrices mogen fluisterend wat vragen stellen.


Ik vraag me wel eens af waarom we het elkaar maar ook vooral onszelf zo verdomde moeilijk maken.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Suus »

Over huisregels gesproken, die stickers over huisregels die op diverse stations hangen hebben een aantal (domme) fouten in de tekst staan:

NS wil dat stations prettig, veilige en schone plaatsen zijn ....
Daarom geldt op dit station een aantal huisregels. (dat moet natuurlijk meervoud zijn)
Dit station is grotendeels vrij toegangkelijk...
Op de perrons moet u in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs.
Het is verboden hinder, gevaar, vervuiling of beschadegingen...

Toont maar weer aan dat ik veel te lang op de trein heb staan wachten :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Daarom geldt op dit station een aantal huisregels. (dat moet natuurlijk meervoud zijn)
Het is één aantal, dus enkelvoud mag ook.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Fles »

Bee schreef:Toont maar weer aan dat ik veel te lang op de trein heb staan wachten :P
Deze zin mist overigens een onderwerp :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Geert »

Bee schreef:Over huisregels gesproken, die stickers over huisregels die op diverse stations hangen hebben een aantal (domme) fouten in de tekst staan:

NS wil dat stations prettig, veilige en schone plaatsen zijn ....
Rare zin, maar niet perse fout:
- NS wil dat stations prettig zijn
- NS wil dat stations veilige plaatsen zijn
- NS wil dat stations schone plaatsen zijn

:P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Ware het niet dat 'prettig' geen woord behorend bij 'zijn' is, maar toch echt een van de eigenschappen van 'plaatsen' is. Anders zou de grammaticaal correcte vorm 'NS wil dat stations prettig zijn en dat het veile en schone plaatsen zijn' zijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag Groningen- Hoorn afgelegd, de t542 werd opgeheven in Utrecht, werd keurig omgeroepen voor Amersfoort, inclusief reisadvies via Shl. Wat was er loos tussen Utrecht en Woerden? Volgens de omroep reed er enkel een 'klein stoptreintje' naar Woerden.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Vandaag Groningen- Hoorn afgelegd, de t542 werd opgeheven in Utrecht, werd keurig omgeroepen voor Amersfoort, inclusief reisadvies via Shl. Wat was er loos tussen Utrecht en Woerden? Volgens de omroep reed er enkel een 'klein stoptreintje' naar Woerden.
Seinstoring.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
Jemig de pemig. Worden er een keer lekkere chikies op Fles afgestuurd met de vraag of alles naar wens is...

Is het weer niet goed. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door mb90 »

Er was gisteren een ICL-stam uit koers geraakt door de IC t3557 naar Maastricht te gaan rijden, maar vandaag was dezelfde stam weer uit koers. Hij reed namelijk in de IC t1926 bij Rtd richting Gvc. :shock:

Ook is er na de Eloc 189.091 nog een 189-er van ERS bestickerd met logo's van ERS, namelijk de 189.099.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daniel »

Om nog even op de stiltezones terug te komen: vanmiddag in de t2856 een HC die twee kletsende reizigers uit de stiltecoupe wegstuurde :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door playertwo »

Fles schreef:Van de week continu gesteggel over de stiltecoupé in de ingezoenden brieven van één van de gratis ochtendvodjes, tot en met Boukje van NS bemoeide zich ermee. Wat heb ik vandaag? Ik word in de stiltecoupé eerst gecontroleerd, en vervolgens komen er wat chickjes langs om namens het management te vragen of je nog suggesties hebt om de dienstverlening te verbeteren. WTF? :shock:

NS, laat mensen in de stiltecoupé met rust. :neg:
In trein t3624 was het management zelf zelf aanwezig, ware het niet dat deze trein veel te druk was om je überhaupt te kunnen verplaatsen doordat een vorige trein was uitgevallen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2009

Bericht door Daan »

mb90 schreef:Ook is er na de Eloc 189.091 nog een 189-er van ERS bestickerd met logo's van ERS, namelijk de 189.099.
Locnummers zijn altijd zonder puntjes ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten