Pagina 1 van 11

CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: di 02 jun 2009, 00:28
door Suus
Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 12:53
door reisthijs
De spoornummers van Utrecht CS waren in de jaren '70 ook compleet anders dan nu. Heel apart als je oude foto's van die perrons ziet. Wat wij nu kennen als spoor 7 was oorspronkelijk spoor 1.

In die tijd had Den Haag HS ook nog de nodige kopspoortjes die nu verdwenen zijn dus het kan best dat ook daar de nummering heel anders was.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 14:00
door Vinny
Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen... :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 14:23
door Suus
En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken :lol: Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet :mrgreen:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 18:38
door Dubbele P
Vinny schreef:Ik heb de foto niet op een station gemaakt, maar heel ergens anders... :) (voor degene die weet waar: 5 kuddo's)
Volgens mij heb ik die foto al eens voorbij zien komen met destijds ook een locatie waar dat ding nu hangt. Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail? :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 19:08
door Vinny
Bee schreef:En als die collega het ook niet weet sta je samen in een boek te kijken :lol: Bij sommige collega's zal dat vast niet vervelend zijn, maar die nerd met klotsende oksels die op elk kantoor rondhangt en die veel te veel weet, ik weet het zo nog niet :mrgreen:
Nou vooruit één kuddo voor Bee. Daar was ik zelf namelijk ook al opgekomen en dus ben ik er uiteindelijk uitgekomen :wink:
Was het niet een of ander opleidingscentrum van ProRail
Nog geen kuddo's voor Dubbele P. Ik heb de foto inderdaad eerder gepost, maar de locatie staat dus nog open, voor 4 kuddo's... :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 20:16
door mb90
Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom. :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 jun 2009, 22:09
door Geert
Vinny schreef:
Bee schreef:Ja, maar een organisatie moet ook gebruik maken van explicit knowledge, en niet processen gaan bouwen op tacit knowledge, dat is ten eerste persoonlijk, en ten tweede heeft het een groot risico op veroudering, terwijl de kennis nog wel in de praktijk wordt toegepast.

explicit knowledge = gedocumenteerde kennis
tacit knowledge = kennis uit de hersenen, gevoelsmatige kennis.
Ja prima, natuurlijk kan ik ook in een onmetelijk dik boekwerk kijken uit 19-honderdzoveel om te kijken of het spoornummer toevallig ooit eens anders was, als ik het niet kan terugvinden op de kaart van 2009. Je kunt het dan ook aan een collega vragen... :lol:
Tijd voor een geautomatiseerd systeem daarvoor :)
Oh wacht, dat is er al --> sporenplan.nl :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 09:00
door Daan
Als dat écht actueel was dan had dat gekund idd...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 21:49
door Vinny
mb90 schreef:Het is het BAM Rail terrein in Rotterdam. Zie hem elke dag als ik er binnen kom. :P
En de kuddo's gaan naar MB'90 :D Gefeliciteerd!

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 13:58
door Caspar
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 16:07
door Marc
Vanmiddag zag ik dat ook Sittard voorzien is van kleine digitale CTA's in de stationshal.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 17:02
door Daniel
De ARGOS-borden op Ut melden momenteel slechts "test". Informatief... :p

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 18:17
door Justin
De oostelijke CTA op spoor 2 te Rta heeft weer teken van leven! In ieder geval doet de lichtbak het weer, en vertonen de flapjes informatie. Weliswaar gaf hij een vertraagde IC van 21.17 met +10 naar Rtd (terwijl het 7:42 was), maar het deed in ieder geval IETS.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 18:39
door pytoyo123
Vandaag in Apeldoorn:

Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01 :mrgreen:
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01 :mrgreen:

Later paar minuuutjes...

Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn :shock: .

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 18:54
door Caspar
pytoyo123 schreef:Vandaag in Apeldoorn:

Spoor 3 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 16.01 :mrgreen:
Spoor 4 stond: Intercity naar Deventer die vertrekt 17.01 :mrgreen:

Later paar minuuutjes...

Spoor 4 stond: TEE Met Toeslag naar Berlijn :shock: .
De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 20:40
door pytoyo123
ja maar er stond op het was wel rond 16.00!

Die van 17.01 stond rond 16.00 en van 16.01!

Dart is opvallend!!!

Verder de klok doet het ''WEER NIET''

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 jun 2009, 20:56
door Karl
Misschien kun je je berichten iets duidelijker formuleren? Tip: lees je berichten eerst door voordat je op "Bevestig" ramt.
ja maar er stond op het was wel rond 16.00!
Dit is toch geen zin... :?: :!:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 09:30
door Vinny
De IC's naar Deventer vertrekken toch ook gewoon om 16.01 en 17.01?
Dat treinen een uur van te voren al op de CTA bakken staan is toch wel opvallend. Dat gebeurt eigenlijk nooit (hoewel ik het met de BNL-trein wel eens heb meegemaakt op A'dam Centraal).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 11:07
door Karl
In Breda gebeurt het met de sneltrein richting Amsterdam ook zeer regelmatig, dan is het weliswaar geen uur, maar 58 minuten. Ligt er ergens een grens, of is dat gewoon wat uitkomt?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 11:30
door Geert
Volgens mij is het beleid dat CTA's zo snel mogelijk weer worden gevuld (NS wil geen lege CTA's).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 16:44
door playertwo
Tja in Bd komt er de rest van dat uur planmatig geen reizigerstrein meer op spoor 5 (behalve in de spits als de s2200 2x per uur rijdt tussen Drd en Bd), dus daar kan het ook wel.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 16:57
door Dubbele P
Vandaag in Roermond een supersnelle intercity die na Amsterdam Sloterdijk zonder te stoppen doorreed naar Schagen ;)

Afbeelding

Rechtsboven hoort ook nog het flapje 'Voor Schiphol -/- overstappen in Utrecht Centraal' getoond te worden, maar dat boekje toont al eeuwig blanco. De andere kant van deze CTA klopte wel helemaal.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 20:00
door Daniel
Ik hoorde vanmiddag op Rotterdam Alexander al enkele reizigers opmerken dat ze maar gingen lopen, het duurde nog zo lang voor de trein zou vertrekken. Pas daarna zag ik de achterste CTA van het perron ri. Rotterdam: volgens dat ding zouden we pas om 21.17 uur vertrekken, maar was er ook nog 5 minuten vertraging :P Klein detail: het was 18:30 uur :wink:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #4

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 21:40
door Geert
Dat ding scheen gisterochtend al zo te staan, en wat later vanavond (19.00 uur) in ieder geval nog steeds.
De vreugde van een werkende CTA daar is dus maar van korte duur :P