OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Met Dmna bedoel je denk ik Gpda, fly-overtjes bij Diemen? Heb ik nu wel een vraag voor iemand die het wel weet: waar zou Dmna moeten liggen, want het schijnt wel (te hebben?) bestaan.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Misschien in de tijd dat de spoorlijn Bijlmer - Watergraafsmeer nog een verbindingsspoortje was dat dwars door de bebouwde kom van Duivendrecht liep (en waar nu de busbaan van lijn 41 en 46 loopt)?
Overigens is de naam Gaasperdammerweg Aansluiting ook opmerkelijk, de viaducten liggen precies op de plaats waar vroeger de N1 liep, de Muiderstraatweg. Al is die naam onbekender da de Gaasperdammerweg (A9).
Overigens is de naam Gaasperdammerweg Aansluiting ook opmerkelijk, de viaducten liggen precies op de plaats waar vroeger de N1 liep, de Muiderstraatweg. Al is die naam onbekender da de Gaasperdammerweg (A9).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Zou Dmna anders nog iets met dat Watergraafsmeerboogje te doen kunnen hebben, of de connectie naar het GVB opstelterreintje?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Jurjen schreef:Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek... *heleboel gebeurtenissen* ...kwamen we om 13:24 met maar +5 aan.
Een absolute recordtijd dus. En dan valt deze trein niet eens onder de hispeed formule :?
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Nee, want dat is dus blijkbaar de Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa). Voor de aansluiting van de GVB-Hoofdwerkplaats kan ik geen afkorting vinden, het ligt ook wel heel erg dicht op Diemen Zuid.NS-Reiziger schreef:Zou Dmna anders nog iets met dat Watergraafsmeerboogje te doen kunnen hebben, of de connectie naar het GVB opstelterreintje?
Het bruggetje tussen Diemen/Diemen Zuid en Gaasperdammerweg Aansluiting heeft ook een afkorting trouwens: Ddm (De Diemen)
En dan heb je tussen Ddm en Dmn ook nog een aansluiting, Wgmo (Watergraafsmeer Aansluiting Oost)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Net kwam, vlak voor vertrek van de t12723, de HC samen met de PLP nog even de trein door om prullenbakken te legen en oude kranten mee te nemen.
Ook niet alledaags, blijkbaar hadden de schoonmakers hun werk niet gedaan/kunnen doen.
Ook niet alledaags, blijkbaar hadden de schoonmakers hun werk niet gedaan/kunnen doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Hier nog eentje met perikelen rondom Amf gisteren.
Heen de s500 vanaf Gvc met geplande vertrektijd 16.36 uur. Allereerst een spoorwijziging. Op vertrektijd nog geen trein. Na vertrektijd de omroep: "de trein (...) vertrekt later". Enkele reizigers wisten niet goed wat ze daarmee moesten, maar dat werd al vrij snel door de dagelijkse reiziger verduidelijkt: "Dat betekent dat 'ie wellicht nog gaat rijden. Voor 19 uur vanavond moet 'ie wel vertrokken zijn. Of niet, dat weet je eigenlijk nooit bij de Spoorwegen." :pos: Weer later werd 'ie omgeroepen als +5 vanwege problemen met het materieel, weer later een spoorwijziging en weer later gevlagd met +20. Uiteindelijk met iets minder vertrokken, maar zowel bij Zoetermeer, Gouda en Woerden stilgestaan vanwege diverse belemmeringen. Aankomst Amf was veel later dan gepland, maar gelukkig was een dusdandig aantal genodigden te laat dat het hele festijn maar wat later is begonnen.
Terugreis ging niet veel beter, rond 21.30 uur weer terug. Trein stond allereerst normaal aangekondigd, tussen alle andere treinen met +20 in. Het zal wel. Later werd het +5 (dus toch). Maar de omroep overtrof dat weer met een ruime +15. Afin, later die avond kwamen er twee stelletjes ICM met 'Rotterdam CS' en één met 'Den Haag CS' voorrijden. Vlak voor Utrecht werden er wel nummertjes omgeroepen, maar door de geopende ramen niet te verstaan. Bij vertrek uit Utrecht de mededeling met excuses: de mensen in het achterste stel (4xxx) met bestemming Rotterdam moesten in Gouda overstappen; er was verkeerd gesplitst. Gelukkig kwam de tram in de hofstad vrijwel direct na aankomst van de trein aanrijden en stond het bier nog koud. Pluim!
Heen de s500 vanaf Gvc met geplande vertrektijd 16.36 uur. Allereerst een spoorwijziging. Op vertrektijd nog geen trein. Na vertrektijd de omroep: "de trein (...) vertrekt later". Enkele reizigers wisten niet goed wat ze daarmee moesten, maar dat werd al vrij snel door de dagelijkse reiziger verduidelijkt: "Dat betekent dat 'ie wellicht nog gaat rijden. Voor 19 uur vanavond moet 'ie wel vertrokken zijn. Of niet, dat weet je eigenlijk nooit bij de Spoorwegen." :pos: Weer later werd 'ie omgeroepen als +5 vanwege problemen met het materieel, weer later een spoorwijziging en weer later gevlagd met +20. Uiteindelijk met iets minder vertrokken, maar zowel bij Zoetermeer, Gouda en Woerden stilgestaan vanwege diverse belemmeringen. Aankomst Amf was veel later dan gepland, maar gelukkig was een dusdandig aantal genodigden te laat dat het hele festijn maar wat later is begonnen.
Terugreis ging niet veel beter, rond 21.30 uur weer terug. Trein stond allereerst normaal aangekondigd, tussen alle andere treinen met +20 in. Het zal wel. Later werd het +5 (dus toch). Maar de omroep overtrof dat weer met een ruime +15. Afin, later die avond kwamen er twee stelletjes ICM met 'Rotterdam CS' en één met 'Den Haag CS' voorrijden. Vlak voor Utrecht werden er wel nummertjes omgeroepen, maar door de geopende ramen niet te verstaan. Bij vertrek uit Utrecht de mededeling met excuses: de mensen in het achterste stel (4xxx) met bestemming Rotterdam moesten in Gouda overstappen; er was verkeerd gesplitst. Gelukkig kwam de tram in de hofstad vrijwel direct na aankomst van de trein aanrijden en stond het bier nog koud. Pluim!
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Nog een voorval van afgelopen woensdag: er stond aan het begin van de avond een defecte trein tussen Utrecht en Geldermalsen. Onderweg naar Utrecht in trein t865 begon ik al het gevoel te krijgen dat er iets mis was, er kwamen maar weinig treinen ri Breukelen langs. Bij Maarssen werd omgeroepen dat er een stremming was (defecte trein) tussen Utrecht en Geldermalsen, trein t865 reed niet verder en keerde in Utrecht op de trein naar Alkmaar. Om 18:20 was de storing alweer voorbij, de eerste IC die weer vertrok was de t3565 met +17 (deze trein stopte volgens de omroep extra in Geldermalsen). Zelf heb ik op de t867 gewacht die met +9 vertrok. Helaas heeft trein t16067 niet gewacht en mochten we tot Geldermalsen achter de stoptrein aanhobbelen. In Eindhoven was de vertraging ongeveer +13, maar hier kwamen nog een kleine vijf minuten bij omdat er gewacht werd op de eveneens vertraagde t1967 naar Venlo. De rest van de reis heeft de trein met ongeveer +15 gereden.
Gisteren was iemand opruiming aan het houden op het opstelterrein van Maastricht. Op een gegeven moment stonden zes V'tjes achter elkaar in het station. Later kwamen nog twee lege stellen uit Sittard en twee afgekoppelde stellen van de s6800 erbij waardoor het aantal om 10:00 op 10 V'tjes stond.
Gisteren was iemand opruiming aan het houden op het opstelterrein van Maastricht. Op een gegeven moment stonden zes V'tjes achter elkaar in het station. Later kwamen nog twee lege stellen uit Sittard en twee afgekoppelde stellen van de s6800 erbij waardoor het aantal om 10:00 op 10 V'tjes stond.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Dat de Uitgeesttoko (s4700/s5800) ondertussen SGM met van alles en nogwat wordt gemengd mag niet meer opvallend heten. Vandaag maken ze het alleen wel heel bont met korte treinen.
- 2x Plan V (die was om half een in Amsterdam Centraal al proppen)
- 2x SGM-II (en dat was om half een in Amsterdam Centraal ook al proppen)
- 1x SGM-III (en om kwart over twee was dat in Weesp ook proppen)
Verder een lege Thalys die op een middenspoor in Weesp kopmaakte. Verder werd in Weesp er een s5700 voor de s1500 en s1600 gegooid, die reizigers zullen blij zijn geweest (s1600 stond in Hilversum aangekondigd met +25)
In de s2000/s8800 rijdt ook een setje van 2x Plan V rondt.
- 2x Plan V (die was om half een in Amsterdam Centraal al proppen)
- 2x SGM-II (en dat was om half een in Amsterdam Centraal ook al proppen)
- 1x SGM-III (en om kwart over twee was dat in Weesp ook proppen)
Verder een lege Thalys die op een middenspoor in Weesp kopmaakte. Verder werd in Weesp er een s5700 voor de s1500 en s1600 gegooid, die reizigers zullen blij zijn geweest (s1600 stond in Hilversum aangekondigd met +25)
In de s2000/s8800 rijdt ook een setje van 2x Plan V rondt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
De t2856 vertrok door een voorlangs kruisende IC naar Nm met +3 uit Ut en mocht daarom net daarbuiten de t9856 inhalen die op het linkerspoor op ons stond te wachten. Even later kwamen we echter hardhandig tot stilstand vlak voor het viaduct over de A2, leek een ATB-ingreep. Inmiddels rijden we gelukkig weer in volle vaart verder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Dat is precies de plek waar de baanvaksnelheid omhoog gaat van 130 naar 140 km/h en als je na de fly-over in Utwaw vol tractie geeft kan je dat met ICM net in 1 moeite halen. Maar het hangt er net om, dus dat verklaart het denk ik wel.Reiziger Ddrs schreef:Even later kwamen we echter hardhandig tot stilstand vlak voor het viaduct over de A2, leek een ATB-ingreep.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Oh, dat wou ik nog even nakijken voor ik 'm verstuurde, ja. =') Splitsing Wp > Dmn / Dvd in elk geval.NS-Reiziger schreef:Met Dmna bedoel je denk ik Gpda, fly-overtjes bij Diemen? Heb ik nu wel een vraag voor iemand die het wel weet: waar zou Dmna moeten liggen, want het schijnt wel (te hebben?) bestaan.
Mwah, heb wel eens meer ingelopen op dat traject. 's Avonds, als de Zaanlijnsprinters niet of minder rijden. De IC's rijden op de Zaanlijn niet op baanvaksnelheid omdat het anders niet past... Knapper vind ik dat het grootste deel eruit gereden is tussen Ass en Asd (inclusief de stop te Ass, dan).JWM schreef:Jurjen schreef:Stipt 13:22 dan uiteindelijk toch vertrek... *heleboel gebeurtenissen* ...kwamen we om 13:24 met maar +5 aan.
Een absolute recordtijd dus. En dan valt deze trein niet eens onder de hispeed formule :?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
In nog minder dan 2 minuten?
Gisteravond in Utrecht een DDAR in de s7400 naar Rhenen. Helaas was het enorm benauwd, en het bleek maar (weer) dat er net zo goed geen ramen in een DDAR kunnen zitten: het bleef bloedheet. Ik was blij toen ik in Veenendaal uit kon stappen.
Dat heeft woensdag flink wat vertraging opgeleverd in de s800, ik zat in de t858 die met +40 reed en er reed ook nog een s800 met +70 rond zag ik op de AV van Utrecht. Goed bezig dus ;)Marc schreef:Nog een voorval van afgelopen woensdag: er stond aan het begin van de avond een defecte trein tussen Utrecht en Geldermalsen.
Gisteravond in Utrecht een DDAR in de s7400 naar Rhenen. Helaas was het enorm benauwd, en het bleek maar (weer) dat er net zo goed geen ramen in een DDAR kunnen zitten: het bleef bloedheet. Ik was blij toen ik in Veenendaal uit kon stappen.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Okay, typfout opgemerkt. :') Wordt hoog tijd dat ik m'n bed eens opzoek. ;-)
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Dat is Gdpa. Diemen aansluiting is even verder op, waar de zijtak naar de Wgm uitwisselt.Oh, dat wou ik nog even nakijken voor ik 'm verstuurde, ja. =') Splitsing Wp > Dmn / Dvd in elk geval.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Is dat niet Wgmo? (Watergraafsmeer Oost aansluiting)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Gpda is de aansluiting van Wp-Ddm (De Diemen) met Wp-Wgmo; Wgmo is waar de 4 sporen uit Gpda er 2 worden naar Dmn, en het spoor naar Wgm aftakt. Dat komt in Wgmrba (Watergraafsmeer Ringbaan Aansluiting) weer samen met het spoor uit Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa), en dat ligt weer net na Ddm.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Was vanmiddag ook zo'n feest op Ed. Reed hele boel niet van/naar Ut/Ah, alleen de s3000 van 17:10 naar Ut en 17:20 naar Nm zou rijden. Die van 17:10 was voor mij iets te vroeg, want kwam pas met de bus om 17:12 aan. K zag al dat de s3100 niet reed, en ook was de s3000 van 17:40 opgeheven. Dus dan maar via Amf... dat liep wel lekker. Ben benieuwd of er nog wat heeft gereden richting Ut...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Kortom, er is dus geen Diemen Aansluiting :?Wubbo schreef:Gpda is de aansluiting van Wp-Ddm (De Diemen) met Wp-Wgmo; Wgmo is waar de 4 sporen uit Gpda er 2 worden naar Dmn, en het spoor naar Wgm aftakt. Dat komt in Wgmrba (Watergraafsmeer Ringbaan Aansluiting) weer samen met het spoor uit Muiderstraatweg Aansluiting (Mdsa), en dat ligt weer net na Ddm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Een screendumpje van het sporenplan:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Gisteravond werd het een latertje, ik ben blijkbaar vervloekt door Hispeed, de afgelopen buitenlandse treinreisjes met hun waren zeer dramatisch te noemen:
Door een boom op het spoor kon ik niet meer met de laatste ICE naar Amsterdam mee vanuit Duisburg. Het alternatief was met de RE naar Emmerich, en daar stond de taxi klaar, die me naar Utrecht zou brengen. De chauffeur is uiteindelijk doorgereden naar Alkmaar waar ik om 2.15u aankwam. Overigens waren er zo'n 20 mensen die met taxi's mee moesten. Leuke grap :neg:
Kan je nu alsnog een vergoeding van je treinkaartje krijgen omdat er 2 uur vertraging was?
Door een boom op het spoor kon ik niet meer met de laatste ICE naar Amsterdam mee vanuit Duisburg. Het alternatief was met de RE naar Emmerich, en daar stond de taxi klaar, die me naar Utrecht zou brengen. De chauffeur is uiteindelijk doorgereden naar Alkmaar waar ik om 2.15u aankwam. Overigens waren er zo'n 20 mensen die met taxi's mee moesten. Leuke grap :neg:
Kan je nu alsnog een vergoeding van je treinkaartje krijgen omdat er 2 uur vertraging was?
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Ik denk van wel. Waarschijnlijk weten anderen hier wel meer van. Ik heb afgelopen week een klachtenbrief naar NS HiSpeed opgestuurd. Hopelijk hoor ik daar nog iets van terug.
Mijn Flickr account.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Die taxi is een vervanging van de treinreis, een vergoeding voor de extra uren staat hier dan dus los van. Stel dat de trein wel was doorgereden en je bijv. even laat in Alkmaar was aangekomen, had je die vergoeding ook gevraagd, zonder twijfel. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
t874 (stel 8653) had er weinig zin in om vanuit Mt te vertrekken. Om 19.44 is besloten maar de trein op te heffen. Daarna moest de hele inhoud naar de t876 die op spoor 2 geparkeerd werd, en dit was best wel vol. Maar het gekke was, dat de defecte t874 eerder weg mocht, wat een dikke +10 en onbegrip opleverde. Lekker geklungel dus.
Gelukkig met +5 in Ht aangekomen, alwaar ik met de s16000 en s32500 naar Ddr kon vervolgen (ivm werkzaamheden Bd-Tb vanaf 13:00; in de ochtend was ik er zonder problemen langs gekomen ;)).
Mag ik alsnog een gtbv'tje inleveren, omdat ik - buiten de omgeleide terugreis, die vooraf bekend was - +30 uiteindelijk heb gekregen omdat de t874 niet reed?
Normaal:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 21.28 Ddr
Door werkzaamheden origineel:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 22.15 Ddr (via Tb) of 22.25 (via Gdm)
Nu:
Vertek 19.26 Mt (+30)
Aankomst 22.55 (via Gdm)
Gelukkig met +5 in Ht aangekomen, alwaar ik met de s16000 en s32500 naar Ddr kon vervolgen (ivm werkzaamheden Bd-Tb vanaf 13:00; in de ochtend was ik er zonder problemen langs gekomen ;)).
Mag ik alsnog een gtbv'tje inleveren, omdat ik - buiten de omgeleide terugreis, die vooraf bekend was - +30 uiteindelijk heb gekregen omdat de t874 niet reed?
Normaal:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 21.28 Ddr
Door werkzaamheden origineel:
Vertrek 19.26 Mt
Aankomst 22.15 Ddr (via Tb) of 22.25 (via Gdm)
Nu:
Vertek 19.26 Mt (+30)
Aankomst 22.55 (via Gdm)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in juli 2009
Stel dat je tot aan de werkzaamheden was gereisd (tot Tilburg dus), had je dan ook die +30 gehad? Dan ligt het dus niet aan die werkzaamheden en kun je gewoon claimen volgens mij.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten