(BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Op de 18 heb ik wqel vaker zo'n idioot, zal me niet verbazen als het dezelfde is. Ik vind het altijd wel leuk, ff racen! :D Kan geen kwaad! Laatst op lijn 19 had ik er ook zo een, het achterste gdeelte van de bus (na de geleding) heeft tijdens de rit meer op de stoep dan op de weg gereden, bijna :lol:. Ik mag dat wel, kreeg nadat we op het eindpunt waren ook nog een lift naar huis (ja, met een gelede bus op de Vlaardingenlaan :lol:). :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Kennelijk is het getal 6287 een ongeluksgetal ofzo... de Arriva 6287, de bus die ooit al flink in de prak gereden werd door een door rood rijdende bestelbus, was wederom vanmiddag betrokken bij een ongeval.
Heb geen idee van de toedracht, maar de chauffeur werd verhoord door de politie en de agenten waren ook in gesprek met enkele passagiers. Ook kwam er nog een ambulance bij.
Reiziger Ddrs schreef:Vanavond eens even op het streekbusperron van het tijdelijke busstation bij station Dordrecht wezen kijken. Het haltebord was er nog afgeplakt, maar zag al wel dat we een nieuwe lijn gekregen hebben: lijn 14C naar Rotterdam Kralingse Zoom. Geen idee hoe ze nu 14C van 140 hebben weten te maken, want ja, het is een echte C en geen halve nul. Zowiezo is het al opmerkelijk te noemen dat deze Qbuzz-lijn een Arriva-sticker heeft, want buurtbus 231 van Veolia heeft wel gewoon 'n gele sticker.
Vanmiddag nog even gekeken en een fototje gemaakt... 'tis dus een sticker met een ander lettertype in Arriva-kleur maar met Qbuzz-opschrift. En de C is zo te zien gewoon een driekwart nul :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Fles »

Ziet er zeer professioneel uit :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Ik zie nu net trouwens op de foto dat ze ook nog een verkeerde sticker van lijn 15 geplakt hebben :P
Het stukje...
- Crayensteynstraat
Papendrecht
- Oostpolder

...ontbreekt :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Wat een grap dat elke zondagochtend lijn 5 naar Woudhuis in Apeldoorn wordt gereden met taxibusjes, terwijl er gemiddeld meer mensen mee reizen dan met de andere stadslijnen op dat tijdstip. Eén keer meegemaakt dat het niet pastte zelfs, moest ik op de grond zitten (illegaal). Vanochtend zaten er dan 3 personen in, terwijl er genoeg grote Volvo's aankwamen op het busstation zonder of met slechts 1 reiziger. Welke reizigerstelling tot deze verdeling heeft geleid, is mij een raadsel. :lol:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Veolia heeft sowieso overschot aan taxibusjes, de hoeveelheid taxibusjes die 's avonds door de provincie Limburg rijden is gigantisch, alsof ze voor een paar euro bij de dealer te kopen zijn :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het valt me al enkele weken op dat de Connexxion-bussen in de concessie Zaanstreek zijn voorzien van de stickers: GVB-wegwerpchipkaarten zijn niet geldig in deze bus.

Deze stickers zullen volgend jaar vast weer in dit topic belanden, als de nieuwe concessie Zaanstreek is in gegaan en (een deel van de) oude bussen in Verweggistan (Friesland ofzo) rondrijdt. :lol:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JeePee »

Eén van de twee citaro's die op de stad Leeuwarden rijden is gisteren kaput gegaan. De 2841 (voor de nummerfappers onder ons) werd rond 13:30 weggesleept vanaf het busstation.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

Bee schreef:Veolia heeft sowieso overschot aan taxibusjes, de hoeveelheid taxibusjes die 's avonds door de provincie Limburg rijden is gigantisch, alsof ze voor een paar euro bij de dealer te kopen zijn :?
In concessie Veluwe worden de paar lijnen die in de ergste daluren met taxibusjes worden verreden bediend door Connexxion. Ik zie er eigenlijk zelden een Veolia buurtbus, maar die regiobusjes die er rijden zijn geloof ik wel van Veolia (met vrijwilligers achter het stuur).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door MdJ »

D'r zijn er totaal 3: 2 voor lijn 510 en eentje voor de aflos (Garage-Station). De rest is stationsbus van veolia. De ingehuurde taxibusjes zijn van Connexxion.

Maarem, sinds wanneer wordt de Woudhuis-tak met taxibusjes gereden? Alleen Station-Berg en Bos toch?
Bij twijfel: gebruik beton.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Maarem, sinds wanneer wordt de Woudhuis-tak met taxibusjes gereden? Alleen Station-Berg en Bos toch?
Zo lang als Veolia er rijdt zitten die dingen elke zondagochtend op de gehele lijn 5. In de Connexxion tijd was dit ook in de avonduren de gehele week, dus het is er op zich al heel erg op vooruit gegaan. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door webguy »

Overigens heeft Ede ook twee taxi-busjes... Lijn 5 in dal en avonduren is een taxi busje. En Lijn 6 is altijd een taxibusje geloof ik, maar die rijdt alleen overdag een keer in 't uur. Lunteren heeft ook een Veolia buurtbus...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daan »

Blonde chauffeuse op lijn 52 rijdt spiegel eraf bij passeren Qliner, half uur later thuis :neg:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Eerder had ik hier al foto's geplaatst van de Arriva 729 na de brand in de vroege ochtend van 4 september, maar vandaag ontving ik via via een foto van tijdens de brand...
Afbeelding

En een filmpje, eveneens afkomstig van de Brandweer Dordrecht...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ypadGFh-xz4[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Stefan »

Lekker nummertje zit er onder het filmpje, zo deprimerend is het ook weer niet hoor.. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door tsov »

Inderdaad. Het is trouwens een vrij matte versie van dat nummer van de Titanic van Celine Dion...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaag had ik het in de bus aan de stok met een seniele bejaarde :'), wat nog redelijk uitliep op een schreeuwpartij van haar kant. Maargoed, besides that, de chauffeur keek het grinnikend toe en zat te roken in de bus hahahah, supermooi, zulke chauffeurs wil ik wel vaker :pos:.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Geert »

En waarom had je het aan de stok met een bejaarde als ik vragen mag?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door STF »

Je moet ook met je takken van die rollator afblijven! :lol:
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:En waarom had je het aan de stok met een bejaarde als ik vragen mag?
Ik stapte op het beginpunt (Amstelstation) in de bus, had geen zin om ver te lopen, dus pakte direct de eerste zitplaats. Nergens staat dat het niet mag / de zitplaats bestemd is voor invaliden/bejaarden (bij Connexxion wel, daar doe ik het dan ook niet). Komt even later zo'n vrouw de bus in, kijkt me superboos aan met een geërgerde "OH". Vervolgens ratelt ze: "KAN JE NIET LEZEN OFZO?!?!", dus ik zeg: Ik weet het niet hoor, maar er staat nergens dat deze plaats voor u gereserveerd is :evil:, dus als u me even verteld wát en wáár ik iets zou moeten lezen??? Vervolgens sprong ze uit dr dak: Ja, jij hebt g*dverdomme overal schijt aan, wat denk je wel niet blablablablabalbla, en ging vervolgens verderop in de bus zitten.

Kijk, als ze meteen al begint met "KAN JE NIET LEZEN OFZO" is voor mij de kous al af :x, dan vertik ik het om op te staan. Gelukkig zijn er genoeg bejaarden die het gewoon aardig vragen (in de tram ofzo), en vaak bied ik het ook zelf aan, maar zulke mensen als in die bus kunnen wat mij betreft de hele rit staan :twisted: (en het liefst vallen als we over een drempeltje rijden).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Meltrain »

Gisteravond heb ik, tijdens het overstappen van de t1987 op de t2287 te Rotterdam Centraal, even een bezoek gebracht aan het nieuwe metrostation.
Ik vind het echt heel mooi, maar om de een of andere reden doet het me een beetje denken aan de stations van de Berlijnse U55 (maar dan groter :P ).
Ook opvallend: op de DRIM's hangt al een sticker met 'Metrolijn D'. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Suus »

Bee schreef:Eh, dat is een noodmaatregel zover ik weet, aangezien er mensen van de roltrappen afvielen, omdat de doorstroming bij de poortjes nog niet optimaal is. Mensen raken in de verdrukking, moeten al op de roltrap op de rij staan en dreigden naar achteren te vallen. Er staan ook extra toezichthouders om mensen met uitcheckproblemen er direct uit te vissen, aangezien het anders hopeloos vastloopt.
Hier op terugkomende, dagelijks rond 8 uur en om 11 uur staat er een lange dikke massa mensen langzaam lopend tot stilstaand vanaf het hellend vlak bij de roltrappen tot de poortjes op het Centraal station. De wachtrij loopt op tot ongeveer tien minuten. Hoe dit komt: Iedereen wacht tot de deurtjes weer dicht zijn voordat ze gaan inchecken, hierdoor duurt het inchecken 3x zo lang als theoretisch mogelijk. Er zijn toezichthouders actief om probleemgevallen er direct uit te vissen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door JWM »

Waarom is 11 uur een piekmoment voor het metrostation Centraal?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door M57 »

De UvA, de VU, de HvA en verschillende ROC's.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in september 2009

Bericht door Daniel »

Op het busstation in Dordrecht was men vanmorgen vroeg wat abri's aan het uitgraven (nouja, de betonplaat die eronder zit dan) en vanmiddag waren er diverse abri's verdwenen. Daarbij was men wel heel selectief geweest, want ze hadden alleen de abri's waar geen vertrekstaten in hingen verwijderd.
Neem aan dat die vast verhuisd zijn naar het tijdelijke busstation, maar dat heb ik vanmiddag vergeten te bekijken. Al zou het in dat geval wel apart zijn dat het nieuwe streekperron al volledig bestraat was en dus weer opengebroken zou moeten gaan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten