Pagina 12 van 12

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 00:38
door Dexter
Reiziger Ddrs schreef:Op Rtd stond net kennelijk een wissel verkeerd: de t1967 werd er gespoorwijzigd van 4 naar 6 op 't moment dat 'ie met een rotvaart binnen kwam rijden.
Dat wordt in vakjargon 'sportief rijden' genoemd en is juist bedoeld om vertragingen in te lopen. En die rotvaart is wel schromelijk overdreven: Op spoor 6 in Rtd kan je met 60 km/h binnenkomen. Nu is dat wel aardig hard als je ernaast staat op het perron, maar op Gv en Shl is 80 km/h mogelijk. Dat is pas sportief binnenkomen. 8-)
Reizigers Ddrs schreef:Wat betreft het voorrangeren: dat deed men nu wel ontzettend traag anders.
Ook hiervoor zullen vast wel goede redenen zijn: Stond het materieel al goed opgebouwd? (Maak straks met SLT je borst maar nat: Het duurt zo ontzettend lang voor dat spul gereed is) Was er wel een gaatje voor een rangeerbeweging? Vaak moet je met een rangeerbeweging zoveel drukke hoofdsporen kruisen (En dat heb jij toen in Ddr zelf kunnen zien :wink:) dat er haast geen gaatje is voor een kruisende rijweg. Dus ff snel een stelletje voorbrengen is er vaak niet bij.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 09:01
door Wubbo
Mijn vroege s4900 mocht het vanochtend doen met de losse 2134 in plaats van 5 bakken Sprinter. Tot mijn verbazing kon iedereen mee. In Utrecht hebben ze gelukkig de 2120 opgetrommeld om eraan te plakken.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 10:45
door Caspar
Gister rond 17.15 op Utrecht centraal had de stopper naar Breukelen geen HC, die stapte in Utrecht eraf. Ze deed wel het fluit en deur sluitwerk, maar sprong er op het laatste moment zelf uit. Het leek me al zo vreemd als ze haar tas zou laten liggen op het perron. Machinist riep nog even uit zijn cabine raam: bedankt he, en tot straks in Enschede :)

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 11:22
door Daniel
Dexter schreef:En die rotvaart is wel schromelijk overdreven: Op spoor 6 in Rtd kan je met 60 km/h binnenkomen. Nu is dat wel aardig hard als je ernaast staat op het perron
Tja, en 'tis ook veel harder dan gebruikelijk. Al is dat deels wel logisch want normaal moet de s1900 natuurlijk door wat meer wissels.

Vanmorgen problemen met de t2825: verder dan het uiteinde van het perron zijn we door ernstige technische problemen (aldus de omroep) niet gekomen. Dat werd dus uiteindelijk een zeer goed gevulde t12525 die al volledig zitvol met enkele staanplaatsen uit Rotterdam vertrok en in Gouda dus wat erg knus werd. Had verwacht dat er daar meer met de s2000 als alternatief mee gegaan zou zijn, maar zo zag het er allesbehalve uit.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 16:14
door Suus
Ik had om half drie een VIRM m8700 in de s4700. Slome slak is dat zeg.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 16:29
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Op Amsterdam Centraal komt de Starbucks naast de HEMA, en de Swirls in de stationshal verdwijnt, en maakt samen met de C'est du Pain plaats voor een Broodzaak.
Jammer dat de Swirls weggaat :(

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 17:42
door Suus
Er zit nog een Swirls op het stationsplein in het rijtje van de Doner Company bij tram 1,2,5,13 en 17.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 19:47
door Daniel
In de categorie opvallende inzetten:
- er was weereens SLT actief in de s9700, trof het op Rotterdam Centraal in de t9769
- de t5062 werd gereden door IRM-IV 9554

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 21:33
door Marc
Na aankomst van trein t32056 in Maastricht Randwyck stond alleen nog maarde stroomafnemer van stel 7652 op, in de 7501 brandde alleen noodverlichting en alle display's werkte niet. Ik kreeg een SMS'je van een klasgenoot die in de trein zat: aandrijving 1 werkte niet en er waren veel storingen.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 22:20
door Fles
Op de één of andere manier is het erg moeilijk om de t3121 op tijd te laten rijden. Maandag konden we met +10 uiteindelijk Ut verlaten, vanochtend was het +5. Maandag was er gewauwel over een rood sein, wat erg knap was, aangezien de shuttle naar Vndc stipt op tijd weg was, en er geen ICE, geen CNL, en geen goederentrein in de wijde omtrek te bekennen was. Vandaag werd er in de trein iets omgeroepen wat luidkeels overstemd werd door de lichtelijk overtollige perron-omroep. Is dat gewoon een moeilijke trein of had ik even pech? :?:

Voor de goede orde: beide dagen reed de t3121 ruim op tijd Ut binnen om daadwerkelijk om 7:07 te kunnen vertrekken, daar lag het niet aan.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 22:38
door Frank
Met de t3121 heb ik geen ervaring, maar z'n voorganger tussen Utrecht en Nijmegen (de oude 2021 tussen Den Haag en Nijmegen) haalde een gemiddelde punctualiteit van rond de 33%. Kennelijk heeft de trein het niet afgeleerd :? .

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: do 29 okt 2009, 22:50
door Fles
Is heel raar wel, normaal heb ik de t3023 of de t3123 en daar gaat het stukken beter mee, ondanks dat daar geen Vndc shuttle maar een stopper Rhn in de weg zit, plus ICE t121.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: vr 30 okt 2009, 22:23
door Suus
Vrijdagmiddag op Amsterdam Centraal gaat nooit helemaal zoals het hoort, en zo ook vandaag...

De nachttrein naar Wenen en Milaan stond op spoor 11, vertrok niet op tijd en het sein werd herroepen. Ondertussen werd de s3900 van 17:03 naar Lelystad binnengehaald op spoor 13a, nadat eerst de s5800 naar Uitgeest van 16:59 eruit ging van 13b. De s5800 van 17:06 van spoor 10b kwam maar niet opdagen, en redelijk onverwacht schoot vervolgens de s4700 naar Uitgeest van 17:16 over spoor 10b heen naar 10a. Vijf minuten te laat kwam uiteindelijk de s5800 naar Amersfoort via de wissels naar 10b binnen. En als die trein op 10b staat kan elk weldenkend mens verzinnen wat er gebeurt: inderdaad, achterste treinstel (een SGM-II) wordt volgestouwd alsof het hier om een sardineblikje gaat, in plaats van een sprinter. Slaaptrein om 17:10 nog even voorlangs naar Utrecht, en dan kon het sardineblikje eindelijk op weg.

(Hele verhaal is elke vrijdag zo'n beetje hetzelfde doordat de nachttrein bijna nooit op tijd weg is)

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 00:08
door Vinny
Nou rondom Schiphol was het weer een puinhoop. Ik heb 20 minuten van "het mooiste uitzicht ter wereld" mogen genieten...
Gelukkig had ik wel aardige medepassagiers zodat het wel gezellig was.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 00:22
door M57
Bee schreef:(Hele verhaal is elke vrijdag zo'n beetje hetzelfde doordat de nachttrein bijna nooit op tijd weg is)
Die s4300 is een s3900 en de sprinter naar Utg gaat om .16 en niet om .14. Maar het verhaal is heel herkenbaar. De treinen naar Utg van 13b zijn sowieso een gedrocht: ze staan vaak klem achter andere vertraagde treinen op 11/13a.

Aan de andere kant: op 13b doen de CTA's het tenminste. Dat kunnen we van de eeuwig wegdraaiende CTA's op 11a niet zeggen. :roll: Dat speelt echt al jaren.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 01:02
door Ardan
@Vinny: tussen Schiphol en Amsterdam was het een gevalletje wisselstoring vanavond, volgens de site van de NS.

Zojuist kom ik uit Winterswijk zetten, zoals elke vrijdagavond. Overigens denkt Syntus volgens mij nu eindelijk aan de vrijdagmiddagspitsdrukte: twee van de drie treinen op de 30800 reed met een dubbelstel (twee treintjes ipv één sardineblikje) Goed bezig! In Zutphen doemden keurig op tijd, 23 32 uur, drie lichtjes op vanaf de IJsselbrug. Iedereen loopt naar voren, bleek het een leeg mat te zijn, een VIRM-viertje. Vijf minuten later kwam de echte trein naar Zwolle aanzetten, een zesje. Handig dat ze een leegmat in het pad van een reguliere trein gooien (of hij moest vertraging hebben opgelopen). Nou ja uiteindelijk kwamen we toch op tijd in Deventer aan, aangezien de trein normaal altijd enkele minuten stilstaat voor het inrijsein omdat de trein naar Amf dan nog op ons spoor staat, maar nu konden we dus zo doorrijden. Overigens zag ik op de AV dat de trein achter ons 41 minuten in de plus zat. Nog even gekeken of er iets van een ongeluk was, maar nee. Zal wel een defecte loc zijn ofzo, in het geval van een ICR.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 01:15
door Mikos
Om 23.45 uur rijdt er sowieso geen IC meer naar Apeldoorn en verder vanuit Deventer. Met die trein rijd je dan ook altijd zo door :wink:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 01:22
door Ardan
Oh ja, dat is waar ook. 23 15 gaat de laatste.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 11:58
door Caspar
Dat kunnen we van de eeuwig wegdraaiende CTA's op 11a niet zeggen. :roll: Dat speelt echt al jaren.
Probleem is hier dat om de trein netjes op spoor 11a vrij van de wissels te krijgen, de machinist dus een aardig eindje moet doorrijden tot buiten de kap. Aangezien veel machinisten (vriendelijk voor de reizigers en zichzelf bij aflos) de trein dichtbij de roltrappen parkeren, komt spoor 11b niet vrij. Waardoor er dus weer andere treinen vertraging krijgen.
Om dit te voorkomen wordt deze trein via spoor 11c naar spoor 12 binnen genomen, en dan krom van spoor 12 naar spoor 11a toegeleid, waardoor de machinist wordt gedwongen zijn trein helemaal op te trekken naar de A-zijde. Doordat de sprinter al even langs spoor 11 heeft gereden, draait bepac de CTA's leeg zodra ie naar spoor 12 gaat.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 12:03
door M57
Bedankt voor de uitleg! Ik verwonder me al zo lang daar over. Zomaar een idee: een blauwe lamp ver genoeg langs 11a neerzetten en de trein dan helemaal over 11 binnen laten komen.

Kunnen jullie daar op de VL nog iets aan doen? Elk kwartier tegen het systeem zeggen dat-ie weer moet indraaien? Zo af en toe gaat het namelijk wel goed met de CTA.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 12:07
door Caspar
Als het wel goed gaat: vaak is er ook ruimte om een trein via andere sporen binnen te nemen, waardoor ie niet langs spoor 11c komt, maar direct via spoor 12. Maar standaard is dat niet in het plan opgenomen, dat moet dan bewust tot in een paar uur in de toekomst worden aangepast. Dat heeft dan volgens mij weer te maken met een evenwichtige verdeling van treinen over de wissels voor slijtage etc, dat men hem liever via de 11c heeft. Zal eens vragen hoe het zit met de blauwe lamp. :)

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 23:54
door Caspar
Vanavond heeft de spooktrein gereden tussen Lelystad centrum (vertrek iets na 18.00) en Almere centrum. Terug om 20.50 vanaf Almere naar Lelystad. Inclusief spannende omroep berichtjes voor de kinderen op de stations. :lol:
Het waren 2 stellen plan V, die daarna in de reguliere t4700 weer zijn uitgewisseld in Lelystad naar Amsterdam. (dus niet door naar Alkmaar).

Dit alles ter ere van Halloween.

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: za 31 okt 2009, 23:58
door M57
Toevallig waargenomen dat het op Almere Centrum een griezelige bedoening was. Dat met die CTA op 11a ging trouwens helemaal goed vandaag. :lol:

Re: OVer je treinreiservaringen in oktober 2009

Geplaatst: zo 01 nov 2009, 00:06
door Caspar
Ha ik zat daar vanavond 8-) Maar even serieus, het is alleen bij de t5800 naar Uitgeest een probleempje, en daar had ik dus geen last van op zaterdag.