CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Arnhem is men ook aan het schrijven geslagen. Op de 2 CTA bakken op spoor 4 was Nijmegen op 3 van de 4 kanten met de hand opgeschreven, op spoor 3 stond op zeker 1 kant Zutphen met de hand geschreven.
Pommes.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ze moeten gemaakt worden van anti-statisch plastic, en dat is niet in iedere doe-het-zelf-zaak te krijgen..., er zit een standaard-levertijd van een half jaar op. En alsnog raken de meeste paletten defect doordat monteurs bij onderhoud tegenwoordig 'vergeten'*) om hun handschoenen aan te trekken, waardoor de plastic paletten toch statisch worden.... :@hééééél speciaal schijnen te zijn
*) Oost-Indisch vergeten. Het spaart werktijd uit...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Zou daar heel graag wat onslagbrieven willen stempelen dan, wegens disfunctioneren. Spaart kosten uit
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Nijmegen zag ik van de week op spoor 4, bij de stopper aan de Bossche kant, een CTA waar op drie van de vier vakjes alles met stift op was gekliederd..
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Volgensmij heb ik daar nog ergens een foto van liggen.
Maar ik vind dat er dus gewoon echt zo slecht uit zien.
Maar ik vind dat er dus gewoon echt zo slecht uit zien.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Venlo zijn ze geloof ik ook gewoon lukraak maar sneltrein-, intercity- en tusseneindstation-logootjes aan het plaatsen geweest op de lijnstrips..
(foto's zijn in het donker genomen, vandaar de slechte kwaliteit)
(foto's zijn in het donker genomen, vandaar de slechte kwaliteit)
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Logo's van Sneltrein op de Maaslijn?
Lekker overbodig
Lekker overbodig
3 0 7 9
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Iets wat mij verbaast over het sneltreinlogo op de maaslijn. Die staat bij Cuijk.
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik kan mij een sneltrein herhinneren die cuijk voorbij reedt toen in de NS tijd. Die reedt van Boxmeer meteen door naar Nijmegen. Of hij Heyendaal aandeed weet ik niet.
Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?
Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik kan mij een sneltrein herhinneren die cuijk voorbij reedt toen in de NS tijd. Die reedt van Boxmeer meteen door naar Nijmegen. Of hij Heyendaal aandeed weet ik niet.
Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Mja... de S 6200 stopte niet in Swalmen, Tegelen, Blerick, Vierlingsbeek, Cuijk en Nijmegen Heyendaal. Op zon- en feestdagen werd echter wel in Cuijk en Nijmegen Heyendaal gestopt omdat dan de 16500 Boxmeer - Nijmegen niet reed.Joshua schreef:Iemand hier met een oud spoorboekje uit 2005 of 2006 die het voor me kan nazoeken?
Treinseries op de Maaslijn waren destijds:
- S6200 Nm - Vl
- 16500 Nm - Bmr
- 16600 Nm - Vry
- 16300 Rm - Br
Reizigers van Blerick naar Venray mochten destijds legaal terugsteken via Venlo. En in de late avond was er ook nog een 16388 die Rm - Nm als stoptrein reed en een 16689 die van Venray naar Venlo doorreed.
's ochtends vroeg reed er ook een 16317 Venray - Roermond, richting Roermond reed de laatste 6200 als stoptrein, ri. Nijmegen reed de eerste 6200 als stoptrein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Valt me overigens op dat de gele vertrekstaat voor de stopper van Venlo naar Duitsland een geheel trajectlijntje heeft. In tegenstelling tot Enschede bijvoorbeeld...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ook in Enschede worden nu alle stations genoemd. Eindelijk.
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zie het inderdaad. En bij Vl vanzelfsprekend ook.
Volgens mij is die bij Hrl ook ietsjes langer geworden,
maar nou mis ik hem eigenlijk nog wel bij Rsd...
Volgens mij is die bij Hrl ook ietsjes langer geworden,
maar nou mis ik hem eigenlijk nog wel bij Rsd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
@Ddrs: van wanneer is die Maaslijn-dienstregeling? Die stops in het weekend te Ck en Nmh zijn namelijk later pas ingevoerd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Deze komt uit het spoorboekje van 2006
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Het RIS-Systeem in lintje 39 doet het volgens mij al ruim een jaar niet meer. Afgelopen zondag zag ik dat iig de bestemmingsdisplays van de 42 het ook niet meer deden. Telkens als de 42 voorop reed waren de displays van beide stellen(42+41) leeg, toen de 41 voorop zat deden alleen de displays van de 41 het. De omroep kon ik vanuit huis vreemd genoeg niet horen .
Pommes.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zag vandaag in Arnhem helemaal op het einde van perron 9 een CTA staan waarvan 1 rij met kaartjes gewoon helemaal weg was waardoor je er zo doorheen kon kijken.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
- op de mobiele AV van Rtd stond vanmorgen geenenkele trein ri. Utrecht aangekondigd, de schermen op 't station toonden ze wel.
- de t2823 stond als IC Deventer/Enschede op de tunnel-CTA's, nou niet echt een directe overstap...
- de t2823 stond als IC Deventer/Enschede op de tunnel-CTA's, nou niet echt een directe overstap...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De CTA op spoor 2 in Diemen toont in plaats van sprinter nu:
-trein met toeslag
-trein met toeslag
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
In Heiloo ook al, terwijl Sprinter er gewoon altijd ingezeten heeft.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Schiphol had het vrijdag ook met de trein naar Lelystad ;)
3 0 7 9
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Volgens de CTA op station Nijmegen reedt de extra spitstrein naar Cuijk via Nijmegen Heyendaal, Mook-Molenhoek en Cuijk. Dus zowel klein bij de stations waar de tussenstops zijn als het eindpunt. Waarschijnlijk omdat er gewoon geen bordje in zat waar Cuijk was weg gelaten bij de via bestemmingen.
Ook was er in de trein van Veolia op de LED schermpjes die boven in hangen de tekst vervangen voor: De Carnaval Express
Ook was er in de trein van Veolia op de LED schermpjes die boven in hangen de tekst vervangen voor: De Carnaval Express
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gisteren nog gezien in Den Haag CS:
"17.09 Let op omroepbericht
Laan van NOI, -Mariahoeve, Voorschoten,
De Vink, Leiden C, Voorhout, Hillegom,
Heemstede-Aerdenhout,
Seghwaert, Palenstein"
"17.09 Let op omroepbericht
Laan van NOI, -Mariahoeve, Voorschoten,
De Vink, Leiden C, Voorhout, Hillegom,
Heemstede-Aerdenhout,
Seghwaert, Palenstein"
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Nog een assortiment CTA's en bestemmingsdisplay's van de afgelopen week:
Vorige week vrijdag was de verbinding weggevallen met enkele CTA's in Amersfoort. Dan krijg je dit soort foto's:
Afgelopen maandag kwam ik in een VIRM-viertje deze tegen:
Oké, hij is buiten dienst, maar ik vind 'm wel leuk:
Vorige week vrijdag was de verbinding weggevallen met enkele CTA's in Amersfoort. Dan krijg je dit soort foto's:
Afgelopen maandag kwam ik in een VIRM-viertje deze tegen:
Oké, hij is buiten dienst, maar ik vind 'm wel leuk:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Die digitale bakken zijn echt tof, vooral die locatiebeschrijving
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
12/02 Micheal Smidt gaat ff een k
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten