Pagina 12 van 12

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 18 feb 2010, 12:16
door Geert
Wel grappig om te zien :D. Maar een regel "Dit scherm is tijdelijk niet beschikbaar, excuses voor het ongemak" had er toch wel bij gemogen... :)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 18 feb 2010, 12:46
door Caspar
Bee schreef:12/02 Micheal Smidt gaat ff een k :shock: :lol:
Zou er niet moeten staan: Michael Smidt gaat ff een bakkie doen?

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: do 18 feb 2010, 17:06
door Meltrain
Nu je het zegt..
het heeft inderdaad meer weg van een 'b' dan van een 'k'.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: vr 19 feb 2010, 02:01
door Justin
Haha grappig!

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: vr 19 feb 2010, 17:45
door Marc
Nou, dan heb ik vanmorgen ook nog de locatie beschrijving van de CTA langs spoor 5b gezien: SD (klapperbord).

En in Utrecht kwam ik een ICMm tegen met een opvallend display (of ik heb te veel gedronken):
Afbeelding

Toevoeging:
In Maastricht kwam ik vanochtend deze tegen. Knap dat ze om 06:41 al weten dat de trein van 20:22 +5 heeft :mrgreen:...
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: za 20 feb 2010, 00:38
door Maik
Nijmegen 21:55. Op spoor 4b komt de sprinter uit Zutphen binnen. De CTA toont "20:18 Intercity Roosendaal". Na een telefoontje werd dat veranderd in "20.48 Intercity Roosendaal", na een minuut werd dat 21:18 en kort daarna kwam er dan toch eindelijk "22:03 Sprinter Zutphen" te staan :) .

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 21 feb 2010, 20:43
door Joshua
Marc schreef: Afbeelding
Er staat keurig een Veolia waar normaal het NS logo staat. Dus het nieuwe systeem maakt wel meteen duidelijk dat het geen NS meer is.
Al sprak ik laats een vrouw in Cuijk die zei goh ja NS heeft ook altijd vertragingen. Ik kreeg haar echter niet uitgelegd dat daar geen NS maar Veolia rijdt. Al is dat naar mijn idee overduidelijk te zien aan de trein.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: zo 21 feb 2010, 21:15
door Daniel
Over andere vervoerders op digitale CTA's gesproken... merkte vandaag op dat er in Amersfoort tegenwoordig (vrij klein) "Connexxion" op de CTA's staat i.p.v. de XX'en.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 22 feb 2010, 14:32
door Joshua
Ik had persoonlijk ook liever alleen met het Veolia logo gezien als dat ze Veolia Transport er voorledig bij gingen schrijven.
Maar goed nu is het wel zo dat het niet meer zo echte NS CTA is. Die indruk kreeg ik nou wel bij de vorige CTA's.

maar dan nog vraag ik me af of de stijl van de CTA's bepaald wordt door ProRail of NS.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 22 feb 2010, 14:58
door Etienne
De CTA op Dordrecht Zuid richting Den Haag klopte niet helemaal vandaag. De stoptrein richting Gvc werd wel goed aangekondigd, ware het niet dat deze na Den Haag HS weer terug zou gaan naar Dordrecht :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: ma 22 feb 2010, 15:15
door reisthijs
Joshua schreef:Ik had persoonlijk ook liever alleen met het Veolia logo gezien als dat ze Veolia Transport er voorledig bij gingen schrijven.
Het woord "transport" kan inderdaad best weggelaten worden. Maar alleen een logo, dat gaat niet werken. Het logo van Veolia is te onbekend en (op dit formaat) onherkenbaar om zonder bijschrift te gebruiken. Idem voor de logo's van Arriva en Syntus.
Joshua schreef:Al sprak ik laats een vrouw in Cuijk die zei goh ja NS heeft ook altijd vertragingen. Ik kreeg haar echter niet uitgelegd dat daar geen NS maar Veolia rijdt. Al is dat naar mijn idee overduidelijk te zien aan de trein.
Voor de meeste mensen is een trein een trein en ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen niet door hebben dat sommige treinen niet van NS zijn.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 12:11
door Justin
Ken dat ja. Mensen in Noord-Nederland die louter met Arriva rijden, die klagen over NS, en idem met mensen uit de achterhoek die met Syntus reizen.. Alleen daar zeggen ze het toch wel ietsjes vaker goed...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 12:21
door Ardan
Ook niet altijd, ik vind het ergens wel lachwekkend hoe sommige Achterhoekers reizen.. Laatst hoorde ik wat passagiers praten, hun manier van uitdrukken hoor ik heel erg vaak. Vrij vertaald:
'We gingen laatst een dagje naar Arnhem, op de heenreis hadden we de Syntus (LINT, red.), en toen we teruggingen zo'n ander ding, zo eentje van de NS (DM '90, red.)'
Vriend 1 vroeg mij laatst: 'Waarom rijden er op Zutphen alleen Syntus-treinen, en naar Arnhem bijna alleen maar van die andere dingen?'
(goeie vraag overigens, ik heb gezegd dat dat kwam omdat Buffels een grotere capaciteit hebben en ze dat op Arnhem beter kunnen gebruiken. Ze hebben minder zitplaatsen, maar zijn langer en hebben meer staanplaatsen.)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 12:34
door Justin
Zekers. En blijf het pseudo-bar/fietsenhok heel apart vinden....

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 22:35
door lint41
En door de 4 deuren meer geschikt voor de grotere stromen op de stations rond Arnhem (behalve dan in de s31100, maar daar vermoed ik meer dat 1xLint net te klein is, maar 2xLint te groot) ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5

Geplaatst: wo 24 feb 2010, 23:54
door webguy
Ik stond vandaag kwartiertje te wachten in Den Bosch op een vertraagde s3500 en merkte paar dingen op aan de nieuwe CTAs:
- Ze zijn erg duidelijk/helder, maar scherp is het beeld niet :P De randen van de letters zijn iig erg onscherp.
- Op de samenvattingsdisplays die parallel aan het perron zijn geplaatst staat soms 'stopt ook in x'. Die zin klopt echter grammaticaal vaak niet, helemaal als er 'Bijlmer Arena' als station wordt genoemd. Het klopt dus alleen als het een plaats is, Bijlmer is een wijk/stadsdeel en dat klinkt heel raar. Ik zou zelf hebben gekozen voor 'op' ipv 'in', dat is vaker correct, omdat je dan 'Station' wegdenkt. Volluit zou er dan staan 'Stopt ook op Station Amsterdam Bijlmer Arena', waarbij Station weg wordt gedacht, en Amsterdam te lang is :) Iets soortgelijks is trouwens met 'IC Schiphol is eerder in Utrecht C' voor de stoptrein Ht - Ut en de s3500. IC Schiphol is zo vaag, maar er dan van 'IC naar Schiphol', al is dat minder raar, die verkorting.
- De actuele tijd mist op de grote displays. De oude CTAs hadden een klok er vlak naast, en die mis ik nogal in de nieuwe CTAs. Leuk dat de trein om 17:53 vertrekt, maar hoe lang duurt dat dan nog. In Ht hangt er een klok tussen de twee CTAs maar door alle palen voor de overkapping kan je vanuit veel hoeken die klok net niet zien.



Dit topic is gesloten. CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden mogen voortaan besproken worden in
OVer Missers in de Reisinformatie