(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

Vanwege de Kermis in Rotterdam (is volgens mij in Delfshaven ergens?) rijdt de RET een extra tramlijn, tram 18. Deze rijdt grotendeels de route van tram 8 maar rijdt niet verder dan Centraal Station in de richting van de Kleiweg. Ik weet niet waar tram 18 begint maar ik vermoed Marconiplein of Spangen. In ieder geval kwam ik vanmiddag niets vermoedend het Erasmus MC uit lopen om tram 8 te nemen naar huis toen er een tram aan kwam rijden (ongeveer op de vertrektijd van tram 8 en dat ding is verre van stipt) dus ik trek een sprintje en haal m'n tram nog. Vond het al raar dat er 18 op stond, maar ach, RET dus kon best 8 zijn. Hoor ik van de conducteur iets over kermis en Centraal Station. Op de Coolsingel gingen we ook rechtdoor langs Stadhuis in plaats van over de Lijnbaan. Ben op het Weena maar overgestapt op tram 8 maar ik vind het raar dat er echt nergens iets te vinden is over die tram 18. Niet op de website en niet aangegeven op de haltes.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Ik denk dat die Tramlijn 18 vanaf de Pelgrimsstraat vertrekt. De kermis is immers hij de Schiehaven (naast de Mullerpier). Zo wordt dat eindpunt ook weer eens gebruikt. :) Het is wel overigens voor het eerst dat er een extra tram rijdt voor de kermis. De voorgaande jaren heb ik nooit een extra tram gezien in die buurt.
Reiziger Ddrs schreef:Hmm, als jij het nummer goed gezien hebt rijden er zelfs twee Duvedecs in Ridderkerk! De 9051 vertrok omstreeks 16.30 uur vanaf het Zuidplein als lijn 145 naar nergens (tenminste, er stond alleen een lijnnummer op de film).
Ik weet 100% zeker dat ik de 9055 gezien heb, dus er rijden er dus 2 rond. :D Jammer dat ik ze volgende week weer moet missen (of ik moet vanuit ZO-Brabant even naar Rotterdam komen, maar dat vind ik weer een beetje te veel van het goede).
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Tijdens een gesprek tussen twee chauffeurs kwam Veolia-lijn 10 ter sprake (de bus van Maastricht naar Vis
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Vanwege de Kermis in Rotterdam (is volgens mij in Delfshaven ergens?)
Bij de Schiehaven inderdaad, woensdagavond nog gezien :)

Vanmiddag/vanavond een Citaro op lijn 38 in Rotterdam, er waren kennelijk te veel ofzo... (op die lijn wordt alleen op zaterdag en zondag met Citaro's gereden)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door MdJ »

De ex-ex- Apeldoorn, ex- Ede volvo 7700 3801 is weer in Apeldoorn. Nog altijd herkenbaar aan het verwijderde 'Stadsbus plus' Logo en het witte 'Ede' logo;). Hij reed op lijn 1, welke om 17:46 richting het Lukas ziekenhuis vertrekt.
Bij twijfel: gebruik beton.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door MdJ »

Het digitale vertrekbord van de provincie Gelderland, waar een paar van in Apeldoorn staan, bij de halte Egelantier voor de lijnen 1/2 stonden aan vanmiddag, voor lijn 3/4 (aan de overkant) was, zoals gewoonlijk, leeg...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Als ik als leek deze routevermelding van lijn 116 zou staan te lezen, zou ik toch afvragen hoe die bus nu wel rijdt... :wink:

Verder sinds vandaag busjes voor 15 personen in het weekend op lijn 1 in Dordt. Daar heeft Lotax, waaraan dit is uitbesteed, slechts
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Woepje »

Een domme busschauffeur vanmiddag, welke buslijn 302 Stadskanaal - Groningen reed. Ik liet per ongeluk mijn niet geldige weekend-OV aan de beste man zien. Deze werd goedgekeurd al voordat ik
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

Gisteren werd met Q-liners gereden op lijn 20 vanuit station Groningen naar Europapark. Wellicht vanwege de werkzaamheden bij station Europapark, om de reiziger toch nog comfort te bieden...?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

De dienstregeling van de BBA hier in ZO-Brabant wordt lekker duidelijk uitgevoerd. :? Volgens de lijnfolder rijdt Buslijn 176 (Eindhoven - Weert) niet tijdens de schoolvakantie. Hieronder valt ook de week van 28 april t/m 2 mei. Maar, wat zie ik vandaag rijden in Soerendonk? Een BBA-Citaro voor Buslijn 176. :? Hij rijdt dus wel. Nu weet ik niet of er morgen op moet vertrouwen als ik richting Eindhoven ga. Mocht hij dan toch niet rijden dan ga ik maar even een rondje fietsen. Ik ga toch met de fiets naar de halte.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daan »

Trein-O-Fiel schreef:Gisteren werd met Q-liners gereden op lijn 20 vanuit station Groningen naar Europapark. Wellicht vanwege de werkzaamheden bij station Europapark, om de reiziger toch nog comfort te bieden...?
Ach, het comfort van een Spurt is niet veel hoger dan dat van een stadsbus...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Cookie »

Klopt inderdaad, 't zit niet geweldig. Op Somda wordt echter gemeld dat er in een aantal Spurts nu zachtere stoelen zit, dit is in ieder geval een vooruitgang :) . Overigens had ik zelf bij GTW 228 (waar ik zondag inzat) ook het idee dat ik een zachtere stoel had: het zat een stuk beter! :pos:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Op de metroperrons van Amsterdam Zuid hebben ze vandaag de stationsborden vervangen en alvast aangepast aan de nieuwe situatie die vanaf mei zal gelden; de tram stopt vanaf dan bij het busstation op de Strawinskylaan. Grappig is dat ze dezelfde Bus en Tramlogo's hebben gebruikt als in Duitsland (o.a. in Berlijn) wordt/werd gedaan.
AfbeeldingAfbeelding
Bron: wikipedia.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef: Nu weet ik niet of er morgen op moet vertrouwen als ik richting Eindhoven ga. Mocht hij dan toch niet rijden dan ga ik maar even een rondje fietsen. Ik ga toch met de fiets naar de halte.
Anders neem je toch buslijn 173? :)
Geert schreef:Vanmiddag/vanavond een Citaro op lijn 38 in Rotterdam, er waren kennelijk te veel ofzo... (op die lijn wordt alleen op zaterdag en zondag met Citaro's gereden)
Af en toe rijden er ook doordeweeks Citaro's op lijn 38, al zijn het meestal 600's en 800's, met een enkele 900 en/of van de serie 750-754 erbij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Vandaag weer een check van lijn 10 als 'RInglijn' op de Utrechtse informatiepanelen, lijn 71 (die voor ons reed) stond er gezellig boven (dat is volgens mij ook niet altijd zo geweest). Zouden ze echt bezig zijn met dat systeem? :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Anders neem je toch buslijn 173? :)
Dat is het toevalligerwijs ook 2x geworden vandaag. Ik had vooraf niet gekeken en dus ongepland (ja, jullie lezen het goed, ik heb vantevoren geen planning gemaakt :P) kwam ik 2x in een Citaro op Buslijn 173. Wat wel gelijk opviel was dat elke bus op lijn 173 vol zat met in mijn bus zelfs 15 staanplaatsen en dat elke bus op lijn 176 vrijwel leeg was. :?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Geert schreef:Vandaag weer een check van lijn 10 als 'RInglijn' op de Utrechtse informatiepanelen, lijn 71 (die voor ons reed) stond er gezellig boven (dat is volgens mij ook niet altijd zo geweest). Zouden ze echt bezig zijn met dat systeem? :P
Mijn lijn 30 stond er in ieder geval niet op, en de streekbus achter me (kon geen lijnnummer zien) ook niet. Daarentegen wel 3 lijnen 11, die volgens de displays een 15-minutendienst reed. De eerstvolgende lijn 11 kwam volgens het display bij Rijnsweerd-Noord om 16.28 (het was toen rond 16.15), om 16.24 had ik er 4 haltes verder al 3 gezien in die richting :roll:. Het werkt dus nog niet helemaal goed ;-)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Op de metroperrons van Amsterdam Zuid hebben ze vandaag de stationsborden vervangen en alvast aangepast aan de nieuwe situatie die vanaf mei zal gelden; de tram stopt vanaf dan bij het busstation op de Strawinskylaan. Grappig is dat ze dezelfde Bus en Tramlogo's hebben gebruikt als in Duitsland (o.a. in Berlijn) wordt/werd gedaan.
[..]
Bron: wikipedia.
Nog even en ik hoef niet eens meer naar Berlin te verhuizen. :D :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Het Haagse OV-knooppunt Leyenburg is kennelijk een architectonisch hoogstandje waar geen haltebordjes bij passen, dus heeft men de stickers met de lijnnummers en route maar op de ruiten van de abri's geplakt :roll:

Ze hebben er wel mooie grote posters in de borden met lijnnennetkaart, plattegrond van het knooppunt en vertrekstaten op
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vandaag weer wat leuks op lijn 1 hier: Lotax had de Vreugde Tours 502, ex-Arriva 4741, geleend...
Afbeelding

Volgens de chauffeur was er een nieuwe bus besteld speciaal voor deze lijn in 't weekend, maar wordt die pas over twee weken afgeleverd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

H
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door WSM »

Nu rijdt Vreugde Tours iov CXX wel eens op die A12 :).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

April is voorbij, tijd voor mei!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten