OVer je treinreiservaringen in november 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Nog meer verdwaald ICM, want Stoptrein t4057 reed te Rtn met ICMm 4056, maar reed wel met +20. Dit was meteen de laatste rit voor de 4056 in de s4000, want de 4056 ging werd daarna voorop bij IC t12763 bijgeplaatst. Als Stoptrein t4058 (die op de t4057 keert) reed daarom SGMm. Hoeveel bakken heb ik niet kunnen zien vanuit die ICMm 4056.

Een foto van die ICMm 4056 op Rotterdam Noord:
Afbeelding

En vlak hiervoor heb ik ook weer eens een ritje gemaakt in een SLT. Dit keer de 2601 als Sprinter t9763. Het rijdt nog steeds goed en het is nog steeds lekker stil binnen en buiten :). Hier de 2601 na aankomst op Rotterdam Noord:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

De t2856 kwam vanmiddag vanaf Gouda achter een vertraagde s4000 te hangen waar kennelijk wat mis mee was. Het aantal minuten vertraging dat die had was volgens de AV van Rotterdam Alexander namelijk dusdanig dat we er in Gouda naast hadden moeten staan, maar dat was niet het geval.
In Rotterdam aangekomen zag ik ICRm op de fly-over, maar ik stond toch wel raar te kijken toen ik constateerde dat dat geen vertraagde t1965 was maar de t9256 met iets van -5 :o Die moest zelfs nog wachten tot z'n aankomstspoor vrij was daardoor.
Op Dordrecht kwam deze trein ook te vroeg binnen waardoor de hele krappe overstap op de bus vanuit die trein nog wat ruimer werd. Uiteindelijk dus geheel geen vertraging opgelopen.

Verder ben ik nog 'n trein kwijt: de t12554 heb ik nog uit Utrecht zien vertrekken maar toen ik in Rotterdam aankwam stonden daar vooral veel reizigers op perron 13, echter stond er geen t2867 (waarop de t12554 keert). Volgens de omroep zou die met +5 vertrekken, alleen was zover ik zag de tuin leeg. Kennelijk hebben we die trein dan ergens onderweg ingehaald ofzo. Vaag is 't in ieder geval wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

KM46 schreef:
Dexter schreef:En dan Gdg-Ut. Nu is er pas in Driebruggen een overweg (de laatste tussen Moordrecht en Ut) door een wegtunnel vervangen. Maar het tunneldek is alleen geschikt voor 2 sporen. Waarom hebben ze dat niet meteen uitbreidbaar naar 4 gemaakt? :roll:
Even iets rechtzetten: De overweg lag niet bij Driebruggen maar bij Papekop (gemeente Oudewater). Dit is een tunnel inderdaad geschikt voor twee sporen, maar kan als het nodig is binnen drie a vijf maanden geschikt gemaakt worden voor gebruik voor vier sporen. (kijk een s op mijn website, ik ben een verslag aan het maken over de bouw van deze tunnel.)

Bij Moordrecht liggen er na Moordrecht aansluiting in de richting Rotterdam er binnen 1 kilometer nog 3 overwegen.

Tussen Moordrecht en Nieuwerkerk aan den IJssel liggen er ook nog een of twee (bewaakte) Overwegen.
Oh sorry ik heb altijd gedacht dat dat Driebruggen was, maar ik rij daar altijd met 130 doorheen en soms zie je een naambordje voorbij flitsen, maar echt goed leesbaar is dat niet. Vermeld even het adres van je site, lijkt me leuk om eens te kijken. Het enige wat ik van de bouw heb meegekregen is het grondwerk en 'ineens' lag het betondek in de baan. Maar gelukkig is ie dus makkelijk uitbreidbaar, dat geeft hoop voor de toekomst. :wink: Bedankt voor de toelichting!

En ik bedoelde ook eigenlijk Mda want erachter liggen richting het westen idd de nodige overwegen.
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Mark »

Vandaag wederom een plan T in Twente: de 512 reed trein t7066.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

Dexter schreef: Vermeld even het adres van je site, lijkt me leuk om eens te kijken.
Klik even op het bolletje rechts, en dan op Bouw Tunnel. Alleen de intro staat er nog maar op hoor, de rest is in voorbereiding :wink:.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Ardan »

Aha, die tunnel heeft dus te maken met toekomstige viersporigheid. Ik vond het daar altijd al zo raar dat er een ringweg werd aangelegd voor een klein gat met tien huizen, terwijl die ringweg maar om twee huizen heen gaat. Alsof er daar zo veel verkeer komt en die twee huizen last hebben van al dat verkeer. Ik ben weer een stuk wijzer.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Er rijden elk uur 24 reizigerstreinen op dat traject, dus een viaduct kan ook voor de wachttijden absoluut geen kwaad. Aanleggen van meer sporen tussen Woerden en Gouda Goverwelle lijkt mij een kwestie van heel lange adem, voordat de bodem daar stabiel genoeg voor is na zandstort zijn we toch minstens in 2020 vrees ik.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

Ardan schreef:Aha, die tunnel heeft dus te maken met toekomstige viersporigheid. Ik vond het daar altijd al zo raar dat er een ringweg werd aangelegd voor een klein gat met tien huizen, terwijl die ringweg maar om twee huizen heen gaat. Alsof er daar zo veel verkeer komt en die twee huizen last hebben van al dat verkeer. Ik ben weer een stuk wijzer.
Het is ook de verbindingsweg tussen Oudewater en rijksweg A12. Op doordeweekse dagen gebeurde het weleens dat de overweg dicht geweest was, dat er slechts twee op drie auto's door konden en de overweg ging opnieuw dicht. En dan twee of drie maal achter elkaar.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door JWM »

Reiziger Ddrs schreef:Mja inderdaad en die vulden de hele trein nog zitvol, de mensen naar Tilburg en Eindhoven stonden dit keer eens niet in de gangpaden :mrgreen: Ik schreef toch al eerder dat het er meer zijn dan je denkt :P
En heb je er ook aangedacht dat er wel eens meer reizigers in die trein kunnen zitten dan normaal voor Dordrecht en Breda door diezelfde stremming :roll:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door mb90 »

Vandaag weer een verdwaalde ICM, dit keer de 4210 in de s2200. Onder andere in de t2246, hier te Rtz:
Afbeelding

Ook de gekrompen DD-AR stam 7365 (was de 7865) met loc 1708 (die toevallig ook de 7364 voorheen reed) reed in de s2200. Deze kwam o.a. langs in de t2248, ook te Rtz:
Afbeelding
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Marc »

Ook leuk om te zien: om 07:22 vertrekt altijd een leeg ritje van 2 V'tjes naar Maastricht Randwyck (trein 76828 voor de liefhebbers). De machinist en de conducteur waren in de V'tjes op spoor 12 gestapt, maar rond vertrektijd kregen de V'tjes op spoor 13 veilig :mrgreen:.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

mb90 schreef:Vandaag weer een verdwaalde ICM, dit keer de 4210 in de s2200. Onder andere in de t2246, hier te Rtz:
Afbeelding
Dat kwam omdat in de DDAR-stam die die treinen normaal had moeten rijden vanochtend vroeg tijdens de eerste rit een brandblusser was leeggespoten en dus moest er op stel en sprong voor vervangend mat gezorgd worden.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Justin »

mb90 schreef:Vandaag weer een verdwaalde ICM, dit keer de 4210 in de s2200. Onder andere in de t2246, hier te Rtz:
Ah die heb ik om 18:24 door Zwd nog zien razen ja!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

En 's middags zag ik hem in tr. t2228 op station Sloterdijk. Leuk die Koplopertjes in het Noord-Hollandsche, de laatste tijd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Ook vandaag weer een verdwaald ICMetje en wel de Olympische 4240 die o.a. in de 2145 Asd-Vs zat.

Vanmorgen reed ik vrolijk met de 2200 door de kale bollenvelden, toen ik tussen Hil en Lis in de ankers moest om roest te rijden op een van de zijspoortjes bij Lis. Dus ik kroop daar met 40 door de wissels en over het zijspoortje, wat me zeker 2 a 3 minuten extra kostte. Door flink door te rijden kwam ik op vertrektijd aan in Ledn en omdat de seinen veilig door stonden konden we lekker vlot binnenkomen en vertrekken. "Ha fijn, een trdl die meedenkt!", dacht ik nog. Naast me stond de 2600, die tot mijn verbazing ook al veilig had, want normaal wacht de 2600 op de 2200. Ik vertrok iets eerder en werd naar het buitenspoor geleid, de 2600 naar het binnenspoor (normaal is dit andersom).

Zo reden we bijna gelijktijdig op en haalde ik hem in bij Dvnk, maar bij Gvm kwam ik voor de paal te staan om de 2600 te laten kruisen en via een krap 40 wisseltje kwam ik met ±5 aan op Laa, en op Gv misten we de aansluiting met de 5100. Ook de 5100 naar Gvc (die moest wachten op mij omdat ik zijn rijweg kruis), de 1900 uit Vl (die weer op de 5100 moest wachten die zijn spoor bezet hield), de 9200 naar Brussel die zowaar op tijd was :wink: (moest wachten tot ik het perron vrijmaakte) en zelfs de 2600 die wij voor moesten laten gaan liepen vertraging op. Dat zijn dus totaal 5 treinen!

Toen we bij Gvm voor de paal stonden heb ik de trdl gebeld om te vragen over het hoe en waarom van zijn werkwijze, maar die kwam niet verder dan dat we van spoor waren verwisseld vanwege een onderhoudsvoertuig (die ik overigens helemaal niet gezien heb), maar waarom ik dan moest wachten en extra vertraging oplopen en daarmee nog 4 treinen vertraagd raakten, dat kon hij niet verklaren. Overigens stel ik dat soort vragen omdat ik een verklaring wil en niet om iemand te beschuldigen (en dat heb ik hem ook gezegd trouwens).

Door hard te rijden haalde ik de aansluiting met de 4100 op Sdm nog wel en was ik uiteindelijk in Rtd weer op tijd.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag vanuit Roosendaal naar Hoorn gegaan; met de t9200 die daar iets na 14.30 vertrekt. Helaas werd deze opgeheven in Rotterdam vanwege materieel gebrek. Er zal eens niet iets aan de hand zijn met die serie :twisted: De wc van het rijtuig waar ik in zat deed het niet, hij maakte hele tijd rare geluiden. De tussendeur van het rijtuig was ook defect waardoor je die wc extra goed kon horen. Vervolgens kwam er nog even een Thalys langs in Roosendaal naar Amsterdam, die dus wel flink vertraagd moest zijn. Bij lage Zwaluwe werd er omgeroepen dat er een extra stop aldaar zou zijn, om reizigers van een gestrande trein mee te nemen. Echter, het perron was leeg, en er stond ook geen trein, dus na een paar seconde werd er weer verder gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Ook vandaag weer een verdwaald ICMetje en wel de Olympische 4240 die o.a. in de 2145 Asd-Vs zat.
Check op Rotterdam Blaak, waar ik toch wel even raar stond te kijken van een voorbij stuivende oranje ICM. Uitzonderlijker is dat het ding kennelijk helemaal naar Vlissingen door gegaan is (vaak worden ze in Roosendaal weer door IRM vervangen) want ik kwam 'm aan het eind van de middag weer als t2152 in Dordrecht ri. Amsterdam tegen :)

Verder begon de t9248 op Rotterdam Centraal, dat zal wel dezelfde trein geweest zijn als de opgeheven Benelux van Caspar. Vertrek zou daar met +10 zijn vanwege het wachten op reizigers vanuit Amsterdam die aannemelijk met de t2159 meekwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

Reiziger Ddrs schreef:
Dexter schreef:Ook vandaag weer een verdwaald ICMetje en wel de Olympische 4240 die o.a. in de 2145 Asd-Vs zat.
Check op Rotterdam Blaak, waar ik toch wel even raar stond te kijken van een voorbij stuivende oranje ICM.
Ff zwaaien voortaan he, dan toeter ik. :D Je was niet de enige die raar stond te kijken, ik kreeg bij elk stationnement gemiddeld van zo'n 10 reizigers de vraag of dit echt wel de IC naar Vlissingen was. Er stonden trouwens ook veel fotografen langs de baan, dus het verhaal heeft zich echt als een lopend vuurtje verspreid.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door ODRAIL »

@Dexter: Hoe vond je m'n site?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Stefan »

Caspar schreef:Vervolgens kwam er nog even een Thalys langs in Roosendaal naar Amsterdam, die dus wel flink vertraagd moest zijn.
Dat zal wel de t9323 geweest zijn, die vertrok vanaf Rtd met een kleine +90. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:
Reiziger Ddrs schreef:
Dexter schreef:Ook vandaag weer een verdwaald ICMetje en wel de Olympische 4240 die o.a. in de 2145 Asd-Vs zat.
Check op Rotterdam Blaak, waar ik toch wel even raar stond te kijken van een voorbij stuivende oranje ICM.
Ff zwaaien voortaan he, dan toeter ik. :D Je was niet de enige die raar stond te kijken, ik kreeg bij elk stationnement gemiddeld van zo'n 10 reizigers de vraag of dit echt wel de IC naar Vlissingen was. Er stonden trouwens ook veel fotografen langs de baan, dus het verhaal heeft zich echt als een lopend vuurtje verspreid.
Tja, daar heb ik maar één antwoord op: Somda. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een SLT-VI in de t19816, da's voor 't eerst SLT in die spitstrein: kennelijk durven ze steeds meer inzet aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Suus »

Ik had 1x SGM-III in een s4000 richting Amsterdam, ik weet zo snel het treinnummer niet, maar het was rond kwart voor tien in Gouda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Dexter »

@KM46: Interessante site met veel leuke weetjes (Ik heb bv nooit geweten dat dat plaatsje Papekop heet en een station heeft gehad) en leuk ook om foto's van de omgeving te zien, zo zie ik het ook eens van de andere kant. :wink: Hij staat tussen m'n favorieten en ik ga 'm zeker vaker checken. Je platen van de maand zijn ook leuk trouwens. Complimenten dus! :pos:

Vanmorgen was het glad op de Hoekse Lijn en bij Vdw zelfs extreem glad (ik stond vanochtend op weg naar Hld bij cijferbordje 6 ipv 3 stil en dan heb ik nog voorzichtig geremd) dus richting Rtd was er een 'door'-schakeling, waarbij het sein veilig staat en de overweg achter het perron dus al gesloten is als je aankomt. Natuurlijk zijn er dan altijd mensen die te laat zijn voor de trein en onder de bomen door duiken. Zo ook een troela die kennelijk zoveel haast had, dat ze bijna de tegentrein over het hoofd zag en het op een rennen moest zetten om het heelhuids naar de overkant te halen.

Het enige wat ze kon uitbrengen toen ik haar daarop aansprak was: "Ja maar ik moet naar de ziekenhuis, ik heb afspraak in de ziekenhuis!" Ik zei nog: "Het scheelde niet veel of je lag bijna in het ziekenhuis!" Waarop ze antwoordde: "Ja maar ik heb kaartje!" Nou dat deed de deur dicht, dus we hebben haar mooi niet meegenomen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in november 2009

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Vanmorgen was het glad op de Hoekse Lijn en bij Vdw zelfs extreem glad (ik stond vanochtend op weg naar Hld bij cijferbordje 6 ipv 3 stil en dan heb ik nog voorzichtig geremd) dus richting Rtd was er een 'door'-schakeling, waarbij het sein veilig staat en de overweg achter het perron dus al gesloten is als je aankomt. Natuurlijk zijn er dan altijd mensen die te laat zijn voor de trein en onder de bomen door duiken.
Ow, maar daar hoeft 't niet glad voor te zijn hoor... heb d'r genoeg onder die bomen door zien duiken als 't niet glad was en de overweg dus pas dicht ging zodra de trein was aangekomen in de tijd dat ik nog Ddr-Mss reisde.
Alleen normaal is er daar natuurlijk geen tegentrein, kruising ligt immers op Vlaardingen Centrum.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten