Pagina 5 van 14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 20:55
door MdJ
Met onderhoudsroosters -wanneer de IC's van 3/4 gaan en de stoptreinen van 1- staat de s7000 aan het perron zo ongeveer in Stroe en de s17800 bij de trappen. Wanneer de s17800 weg is komt de 7000 weer voorrijden en laadt mensen in.

Nu is het meestal zo dat de s17800 met geelknipper wordt binnengenomen en ondertussen de 7000 wegrangeerd. En na de s17800 komt die weer tevoorschijn. Of ze het nu op het kopspoortje thv Centraal Beheer keren, of op spoor BB (middenspoor) weet ik niet, dat heb ik nog niet gezien.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:24
door Joshua
Vandaag weer eens heel NL door wezen touren.
Maar zo rond Gouda zag ik wel heel veel SLT sprintertjes rijden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:27
door Suus
Het OV in Gouda is gewoon modern 8-)

Ook wel logisch, omdat alle series waarin op dit moment inzet planmatig is Gouda - Gouda Goverwelle als gezamelijk traject hebben. In de spits kan er (theoretisch) dan wel 12x per uur een SLT rijden (6x richting Gd en 6x richting Gdg).

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:34
door Gekko123
Ik weet het al: ik moet nodig eens een keer langs Gouda gaan *O*

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:35
door Joshua
Ook ben ik gecontroleerd door Arriva op de MerwedeLingelijn. OV chipkaart tonen was voldoende. Zei kunnen dus nog niet echt controleren of ik wel of geen geldig OV bewijs heb met me studenten OV.

En ergens aankomende week ga ik ook een stop maken in Gouda om die SLT' eens uit te proberen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:40
door Maik
Dat ga ik waarschijnlijk volgende week vrijdag ein-de-lijk doen, kan ik gelijk het ICL in de s1900 meenemen als het dan nog rijdt. En om dan toch nog wat nuttigs toe te voegen: Trein t30971 kwam net voorbij met een schamele solo DM'90, wat betekend dat minimaal 1 omloop in de s30700 met 1 stel heeft gereden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:45
door Ardan
De s30700 en s30900 keren niet op elkaar in Arnhem, dus waaruit trek jij de conclusie dat er een trein in de 30700 met een enkelstel heeft gereden omdat er ook een enkelstel in de 30900 zit?

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: di 09 feb 2010, 21:57
door Maik
Tot afgelopen december reed de laatste trein tijdens de halfuursdienst van Doetinchem naar Winterswijk om 19.07, vanaf december werd dat 19.37. Omdat je daardoor een kerende trein minder hebt heb je dus extra materieel nodig in Doetinchem om t30972 te rijden. Dat materieel hebben ze gevonden door t30765 op t30972 te laten keren die op zijn beurt in Arnhem op t30971 keert :wink: .

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 00:44
door Ardan
Aha.
snap het maar eens, ik geloof je wel :wink:
Ik zag wel een ICM-viertje die trein t4085 reed.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 20:10
door Caspar
Ik zag dat de sneltrein naar Den Haag van 12.50 met een icm 4 reed. 2 minuten later reed er een lege icmm 3 door Heiloo naar Alkmaar.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 20:12
door Daniel
De t2854 zag ik op Utrecht Centraal met +20 aangekondigd staan, maar volgens mij heeft 'ie uiteindelijk helemaal niet gereden... de drukte in de t2856 deed tenminste vermoeden dat daar de reizigers voor meer dan één trein in zaten, blijkbaar paste 't niet allemaal in de t12554 ofzo.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 20:16
door Ardan
De SLT'tjes maken nu toch echt een comeback, voor de zoveelste keer. Heb er vanmorgen samen met --Stefan-- een ritje mee gemaakt van Gouda naar Den Haag. Tussen Woerden en Gouda hadden we er al één gezien, en bij Gouda kwam er ons nog eentje tegemoet. Er zaten er sowieso 3 of 4 op dienst.
Verder nog een ICM-drietje gespot in de s7600, om 16 10 uur in Arnhem.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 20:32
door Maik
Die laatste was trouwens het állerlaatste ongereviseerde ICM-drietje :) .

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 20:47
door Maik
Ardan schreef:snap het maar eens, ik geloof je wel :wink:
Om een lang verhaal kort te maken: t30765 keert in Doetinchem op t30972 :P .

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: wo 10 feb 2010, 21:57
door Ardan
Oh ja: deze zag ik laatst in Hoofddorp...
Afbeelding
'Wij helpen u graag voor maar 39,50' :lol:

(voor de duidelijkheid: het zijn twee posters over elkaar heen gehangen, de onderste schijnt door de bovenste heen)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 09:13
door Etienne
ICM m4202 zat vanochtend waarschijnlijk in de t2627 :o en die zat wel erg vol :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 09:36
door Vinny
Door een aanrijding bij Amersfoort was het treinverkeer vanochtend ontregelt die kant op. Hierdoor moest iedereen met de sprinter, en die zat dus overvol... :|

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 09:38
door Daniel
Aanrijding was met een auto tussen Utrecht en Amersfoort volgens de omroep te Utrecht Centraal. Overigens reed de t20521 vanmorgen met +15 als gevolg van een ontbrekende HC, deze werd in Utrecht opgeheven door de aanrijding.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 12:58
door Caspar
Het is helaas een wat wazige foto, maar wat een zwijnenstal is het in Amsterdam centraal aan het worden zeg:

Afbeelding
Overal ligt afval in de tunnel, geen vuilnisbak meer te vinden waar nog wat in past.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 17:32
door Justin
Gisterenavond idem dito op perron 13/14 te Asd.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 18:29
door STF
Drie dingen mogelijk:

1. Het schoonmaakpersoneel staakt of is ziek
2. De vuilniszakken zijn op of het sleuteltje is kwijt
3. Dit draagt bij tot een huiselijke sfeer

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 19:32
door Vinny
En ze hebben zo veel geld geïnvesteerd in de volkomen cosmetische verbouwing van de C'est du Pain in Broodzaak... :roll:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 19:35
door Justin
STF schreef:Drie dingen mogelijk:

1. Het schoonmaakpersoneel staakt of is ziek
2. De vuilniszakken zijn op of het sleuteltje is kwijt
3. Dit draagt bij tot een huiselijke sfeer
Ik denk optie 1. Deze week waren er geloof ik estafettestakingen van schoonmaakpersoneel (of waren het vuilnisdiensten?)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 11 feb 2010, 19:42
door Suus
Hmm, er rijdt een minuut geleden een trein (met reizigers lijkt het) samengesteld met 2x SGM-III door Diemen. Normaal gesproken komt op dit moment de s3900 door, zou dat nu echt met die SGM's gereden worden :shock:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 12 feb 2010, 00:43
door Karl
Zojuist keek ik op bahn.de voor Salzburg - Rotteram en bij een ICE Mannheim - Utrecht, bij de verklaring stond: "vsl. starke Nachfrage", waar staat die vsl. voor? Veel treinen staan ook als "Ersatzzug" vermeld. :?: