OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
vsl = Voraussichtlich geloof ik. Dus het betekent 'verwachte drukte'.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Wat gebeurt er dan met die trein als het niet druk is? Dan rijdt 'ie niet? Ben je mooi klaarmee.
Het is een spectrum.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Nee, dan had je misschien geen reservering nodig gehad. Rijden doet 'ie, sowieso.Karl schreef:Wat gebeurt er dan met die trein als het niet druk is? Dan rijdt 'ie niet? Ben je mooi klaarmee.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Een Ersatzzug is een vervangende trein. Rijdt op andere tijden of met ander materieel dan normaal dus.Karl schreef:Veel treinen staan ook als "Ersatzzug" vermeld.
O, en nog een tip: je kan de DB-planner ook op 'nederlands' zetten en dan staat er bij een drukke trein gewoon 'drukke trein'.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Salzburg-Rotterdam -> HV 5606. Mijn totaalprijs voor een ticket was afgelopen week ook maar iets van €50,- *O*
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Ik zie in de trein vaak ook: 'ggf reserviert' staan. Nu heb ik me dat vaak afgevraagd, maar volgens een conductrice van DB gaat het om plaatsen die ze zelf kan aanwijzen aan reizigers, of voor mensen met een last minute reservering. Ik zit nu trouwens in een uitpuilend irm 4-tje als ic naar Maastricht. Mensen staan opeen gepakt in de gangpaden. Zojuist uit Utrecht vertrokken. Voor Heerlen is er nog niets, en daar moet ik juist heen.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Toevallig ICE t105? Die is altijd druk. Ik boek altijd minimaal 2 maanden van tevoren om teleurstelling te voorkomen.Karl schreef:Zojuist keek ik op bahn.de voor Salzburg - Rotteram en bij een ICE Mannheim - Utrecht
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
GGF RESERVIERT = Gegebenenfalls Reserviert = In voorkomende gevallen gereserveerd. Dat zijn dus plaatsen die *misschien* gereserveerd zijn, als er een reiziger met zijn reservering aan komt zetten moet je dus die stoel aan hem afstaan. Je ziet ook wel vaak de displays in het hele rijtuig (of in de hele trein) op "GGF RESERVIERT" staan, dan zijn de reserveringen kennelijk niet goed ingelezen.Caspar schreef:Ik zie in de trein vaak ook: 'ggf reserviert' staan. Nu heb ik me dat vaak afgevraagd, maar volgens een conductrice van DB gaat het om plaatsen die ze zelf kan aanwijzen aan reizigers, of voor mensen met een last minute reservering.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Over internationale treinen gesproken: als ik op 19 juli een reisadvies Hengelo - Berlin Hbf met prijsinfo bij NS Hispeed opvraag, krijg ik alleen de duurdere CNL te zien. Waar kan ik de IC 140 vinden??
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Misschien omdat-ie nog niet boekbaar is? Hoewel, CNL zou ook nog niet boekbaar moeten zijn (pas 3 maanden van tevoren normaal gesproken).
Vanmorgen overigens +30 opgelopen met ICE t226 van Keulen naar Utrecht Centraal. Normaal gesproken komt deze trein uit Frankfurt met twee stellen als ICE 16, en splitst dan in Keulen in een deel naar Brussel en een deel naar Amsterdam. Vanmorgen had het deel uit Frankfurt echter al +15 en werd er in Keulen een vervangende ICE voorgebracht, die wel moest wachten op de reizigers uit Frankfurt. Zo te zien was er uit Frankfurt een stel gekomen dat Nederland niet in mocht. Goed, dat was al +10, dat werd in Emmerich nog verder versterkt doordat er een ambulance moest komen. Uiteindelijk werd er een dronkenlap de trein uit getakeld met hulp van de politie en konden we met +30 weer verder kachelen. Overigens ging het vanaf Emmerich wel goed, we reden tenslotte weer in het ICE-pad+30 :). Uiteindelijk was ik ruim op tijd voor mijn middagafspraken in Utrecht :)
Vanmorgen overigens +30 opgelopen met ICE t226 van Keulen naar Utrecht Centraal. Normaal gesproken komt deze trein uit Frankfurt met twee stellen als ICE 16, en splitst dan in Keulen in een deel naar Brussel en een deel naar Amsterdam. Vanmorgen had het deel uit Frankfurt echter al +15 en werd er in Keulen een vervangende ICE voorgebracht, die wel moest wachten op de reizigers uit Frankfurt. Zo te zien was er uit Frankfurt een stel gekomen dat Nederland niet in mocht. Goed, dat was al +10, dat werd in Emmerich nog verder versterkt doordat er een ambulance moest komen. Uiteindelijk werd er een dronkenlap de trein uit getakeld met hulp van de politie en konden we met +30 weer verder kachelen. Overigens ging het vanaf Emmerich wel goed, we reden tenslotte weer in het ICE-pad+30 :). Uiteindelijk was ik ruim op tijd voor mijn middagafspraken in Utrecht :)
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
CNL is langer van tevoren te boeken. Op bahn.de zie je de s140 ook netjes staan met 'Verkauf frühestens 92 Tage im Voraus', terwijl voor de verbinding met CNL de mogelijkheid geboden wordt een 'Teilstrecke' voor de nachttrein te boeken.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De s2100 die om 17:29 in Amsterdam zou vertrekken, was en vijf minuten vertraagd, en reed slechts met een solo m8600. Dat was niet gezellig meer. Daardoor gingen aansluitingen verloren in Leiden, en ga ik maar geld terugvragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Carnaval...Ik zit nu trouwens in een uitpuilend irm 4-tje als ic naar Maastricht. Mensen staan opeen gepakt in de gangpaden. Zojuist uit Utrecht vertrokken. Voor Heerlen is er nog niets, en daar moet ik juist heen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Het ging lekker vandaag:
- Vanmorgen had trein t824 een technisch defect in Weert. De inhoud van 3 VIRM-viertjes mocht met trein t3526 mee die met 8 bakken ICL reed (een 2e klas rijtuig was afgesloten). Ik kon er nog net bij op het balkon van het laatste rijtuig, hier ben ik ook gebleven tot Utrecht.
- Trein t849 met solo viertje m9557. In Eindhoven bleven we nog even wachten op de t1949 (achja, nog een paar stukken mensenvlees erbij...). Het solo viertje reed vanaf Sittard verder naar Heerlen, in Sittard stond VIRM-zesje m8731 klaar die naar Maastricht reed.
- Vanmorgen had trein t824 een technisch defect in Weert. De inhoud van 3 VIRM-viertjes mocht met trein t3526 mee die met 8 bakken ICL reed (een 2e klas rijtuig was afgesloten). Ik kon er nog net bij op het balkon van het laatste rijtuig, hier ben ik ook gebleven tot Utrecht.
- Trein t849 met solo viertje m9557. In Eindhoven bleven we nog even wachten op de t1949 (achja, nog een paar stukken mensenvlees erbij...). Het solo viertje reed vanaf Sittard verder naar Heerlen, in Sittard stond VIRM-zesje m8731 klaar die naar Maastricht reed.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Tijdens mijn dienst werd het een waar feest tussen Tiel en Geldermalsen toen de polonaise werd ingezet. Ik heb maar meegedaan *O* ("U ziet er toch al zo gek uit!")
Symbolisch genoeg ging een minuut of 3 voor het einde van de dienst het licht al uit in de trein. Gelukkig geeft de railpocket heel wat licht als het nodig is.
Symbolisch genoeg ging een minuut of 3 voor het einde van de dienst het licht al uit in de trein. Gelukkig geeft de railpocket heel wat licht als het nodig is.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Zag vandaag ook al een s800 met een los viertje... Zag er erg knus uit...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De m4229 vervoert mij op dit moment als t2244 van Ddr naar Rtd :D
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
De HC van de t2212 was nog niet wakker gezien deze omroep: "Station Rotterdam Centraal, u kunt hier overstappen voor de richting Gouda- Hoek van Holland en Vlaardingen-Utrecht"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Vanmiddag omroepdrama op Apd.
1. Omroep dat de IC naar Shl vanaf spoor 4 vertrekt ipv spoor 1 --> reizigers naar 4.
2. Omroep dat deze toch vanaf spoor 1 vertrekt --> reizigers naar 1.
3. Trein komt zonder omroep binnen op 4 --> reizigers haasten zich naar 4.
Wilde een wissel niet meer omgelegd worden ofzo, pruts pruts.
1. Omroep dat de IC naar Shl vanaf spoor 4 vertrekt ipv spoor 1 --> reizigers naar 4.
2. Omroep dat deze toch vanaf spoor 1 vertrekt --> reizigers naar 1.
3. Trein komt zonder omroep binnen op 4 --> reizigers haasten zich naar 4.
Wilde een wissel niet meer omgelegd worden ofzo, pruts pruts.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Vertraging eruit rijden tijdens de spits? Het kan, maar dan moet wel iedereen meewerken. Als mcn kan je twee dingen doen: Scherp onderhandelen met de trdl en goed doorrijden. Ook Prorail moet meewerken en de hc moet vlot sleutelen.
Vanmiddag kwam mijn s2100 met +6 te laat binnen in Asd. Omdat de trdl de s3900 voor liet gaan, vertrokken we met +9. Daar zaten we dus tot Asdl achter en bij Asra moesten we weer wachten op een andere trein vanuit Asdz en liep dit op tot +13. We dreigden op Hfd achter de s5700 terecht te komen, dus belde ik met de trdl of ze die trein wilden vasthouden zodat we er nog voor langs konden. En gelukkig kon dat nog, anders was de vertraging enorm opgelopen en waren we verderop weer achter nog een stoptrein gekomen, met nog meer vertraging als gevolg...
Met hard doorrijden tussen Shl en Ledn vlogen de minuten er zo vanaf en in Ledn aangekomen met +6 hadden ze me nog niet veilig gezet, dus ik weer gebeld. De trdl zei: "Jij rijdt harder als de computer, wil je dat niet meer doen?!" Het systeem had de ingelopen vertraging nog niet verwerkt en daarom stond het sein in Ledn nog niet veilig.
Op Gv hadden we nog +4 en heb ik weer gebeld of de s5000 in Rsw nog kon worden vastgehouden, maar dat ging helaas niet meer. Wel kon ie in Dt op spoor 3 aan de kant genomen worden, zodat ik maar tot Dt last van had.
In Rtd vertrokken we met +3 en als we hadden kunnen doorrijden, waren we in Ddr zo goed als op tijd aangekomen. Helaas kreeg ik bij Zwd een goederentrein voor m'n neus en daardoor kwamen we toch nog met +4 aan in Ddr.
De balans: Een dikke pluim :pos: voor Prorail Asd! Ontzettend gelachen om Prorail Gvc. En een :neg: voor degene die besloten heeft om toch maar die goederentrein voor te laten gaan. Maar ach, het was niet het einde van de wereld.
Vanmiddag kwam mijn s2100 met +6 te laat binnen in Asd. Omdat de trdl de s3900 voor liet gaan, vertrokken we met +9. Daar zaten we dus tot Asdl achter en bij Asra moesten we weer wachten op een andere trein vanuit Asdz en liep dit op tot +13. We dreigden op Hfd achter de s5700 terecht te komen, dus belde ik met de trdl of ze die trein wilden vasthouden zodat we er nog voor langs konden. En gelukkig kon dat nog, anders was de vertraging enorm opgelopen en waren we verderop weer achter nog een stoptrein gekomen, met nog meer vertraging als gevolg...
Met hard doorrijden tussen Shl en Ledn vlogen de minuten er zo vanaf en in Ledn aangekomen met +6 hadden ze me nog niet veilig gezet, dus ik weer gebeld. De trdl zei: "Jij rijdt harder als de computer, wil je dat niet meer doen?!" Het systeem had de ingelopen vertraging nog niet verwerkt en daarom stond het sein in Ledn nog niet veilig.
Op Gv hadden we nog +4 en heb ik weer gebeld of de s5000 in Rsw nog kon worden vastgehouden, maar dat ging helaas niet meer. Wel kon ie in Dt op spoor 3 aan de kant genomen worden, zodat ik maar tot Dt last van had.
In Rtd vertrokken we met +3 en als we hadden kunnen doorrijden, waren we in Ddr zo goed als op tijd aangekomen. Helaas kreeg ik bij Zwd een goederentrein voor m'n neus en daardoor kwamen we toch nog met +4 aan in Ddr.
De balans: Een dikke pluim :pos: voor Prorail Asd! Ontzettend gelachen om Prorail Gvc. En een :neg: voor degene die besloten heeft om toch maar die goederentrein voor te laten gaan. Maar ach, het was niet het einde van de wereld.
Laatst gewijzigd door Dexter op ma 15 feb 2010, 21:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Kan je dat voortaan niet doen als ik in de s2100 zit. Vrijdag was namelijk gepruts van de bovenste plank waar dus en de trein veel te korst was, de s3900 ervoor zat, later ook de s5700, en de trein ook nog te ver doorreed in Leiden, en er dus nog niet eens mensen uitgestapt waren
Dat ik daarna in het spitsgat van 45 minuten van de s9500 terecht kwam laten we nog maar even buiten beschouwing :N
Dat ik daarna in het spitsgat van 45 minuten van de s9500 terecht kwam laten we nog maar even buiten beschouwing :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Omdat ik heb besloten ieder spoorlijn van Nederland een keer overheen gereisd te hebben ben ik vandaag de volgende route maar eens afgelegd:
s3000 Nijmegen - Arnhem
s30700 Arnhem - Doetinchem
s30900 Doetinchem - Winterswijk
s30800 Winterswijk - Zutphen
s17800 Zutphen - Apeldoorn
s7000 Apeldoorn - Deventer
Hier moest een sprinter op rijden. Maar er kwam een ICRm. Dit was de t7069. En toen kwam er ook nog een een HC langs om ons extra te vertellen dat deze trein niet verder zou rijden als Deventer. Nou leek mij dit nogal standaard.
s3600 Deventer - Arnhem
Daar heb ik een tussenstop gemaakt om een RailPlus te halen omdat ik binnenkort Duitsland onveilig wil maken van mijn reisverslagen. Dus hierbij weten jullie dat die er aan zitten te komen ;)
s3000 Arnhem - Nijmegen
s3000 Nijmegen - Arnhem
s30700 Arnhem - Doetinchem
s30900 Doetinchem - Winterswijk
s30800 Winterswijk - Zutphen
s17800 Zutphen - Apeldoorn
s7000 Apeldoorn - Deventer
Hier moest een sprinter op rijden. Maar er kwam een ICRm. Dit was de t7069. En toen kwam er ook nog een een HC langs om ons extra te vertellen dat deze trein niet verder zou rijden als Deventer. Nou leek mij dit nogal standaard.
s3600 Deventer - Arnhem
Daar heb ik een tussenstop gemaakt om een RailPlus te halen omdat ik binnenkort Duitsland onveilig wil maken van mijn reisverslagen. Dus hierbij weten jullie dat die er aan zitten te komen ;)
s3000 Arnhem - Nijmegen
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
Wat aparte dingen gehad vandaag...
In Nijmegen kwam er een trein vanaf het rangeerterrein binnenrijden en deze trein reed verder richting Roosendaal, en de oorspronkelijke trein uit Roosendaal werd opgeheven in Nijmegen en weggerangeerd.
stond vanmorgen op station Arnhem en daar reed een DM'90 weg richting Winterswijk waar één deur nog van open was toen de trein weg reed :S
En daarna zelfs een Turbo V op de s7000 gehad.
Op de 4800 van Amsterdam CS naar Uitgeest een keertje een VIRM gehad.
En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
In Nijmegen kwam er een trein vanaf het rangeerterrein binnenrijden en deze trein reed verder richting Roosendaal, en de oorspronkelijke trein uit Roosendaal werd opgeheven in Nijmegen en weggerangeerd.
stond vanmorgen op station Arnhem en daar reed een DM'90 weg richting Winterswijk waar één deur nog van open was toen de trein weg reed :S
En daarna zelfs een Turbo V op de s7000 gehad.
Op de 4800 van Amsterdam CS naar Uitgeest een keertje een VIRM gehad.
En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
...die niet eens werden aangekondigd ofzo. Dus wat daar het praktisch nut van was?--Stefan-- schreef:(...)
En op de terugweg naar Nijmegen maakte de s3000 twee extra stops: in Wolfheze en Oosterbeek.
Geweldig, carnaval in Nijmegen. In Arnhem stapten er een hele bende dronken verklede idioten uit de 3600 uit Nijmegen, waardoor ik tot Deventer in een gigantische bierlucht zat. Blij dat ik half uurtje later in Deventer aankwam. Frisse lucht happen.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010
En vandaag is de kroegentocht weer in Cuijk. Dat betekent heeel veel drukte op station Nijmegen en extra treinen van Veolia. 2x per uur het gewone stoppertje naar Roermond .08 en .38 en 2x per uur extra treinen tot Cuijk om .23 en .53.
3 0 7 9
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten