Pagina 13 van 14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 20:21
door Chauf21
Nog eentje van gisteravond: DDM in de t2191. Wellicht dat het rond dat tijdstip gebruikelijk is, maar het verraste mij enigszins :)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 20:24
door Daniel
'tis planmatig DDAR vond ik terug in wat oudere berichten, maar er kan natuurlijk vrij eenvoudig DDM in een DDAR-omloop verdwalen.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: do 25 feb 2010, 20:28
door Maik
Op maandag, dinsdag en woensdag is het inderdaad DDAR(met MDDM), donderdag t/m zondag is het "gewoon" VIRM :) .

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 00:25
door Suus
In de s4700 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip? De trein (m2944) zat lekker vol, en op het achterste balkon waren twee honden lekker met elkaar aan het ravotten :)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 07:58
door Jurjen
Ik had trouwens in de Sprinter van 23:18 van Asd naar Alm-Lls een losse SGMm-II. Hoort dat of miste daar nog een stukje trein? Ik vond het een beetje krap bemeten in elk geval.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 08:44
door Suus
Ik dacht een SGM-III gezien te hebben, in ieder geval rijden er 's avonds losse sprinters, meestal SGM-III naar Lelystad. Die zitten ook altijd goed vol trouwens, maar ik denk dat dat voor de Flevolijn niet zo heel slecht is.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 11:20
door Etienne
Bee schreef:In de s4700 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip? De trein (m2944) zat lekker vol, en op het achterste balkon waren twee honden lekker met elkaar aan het ravotten :)
De s4700 is natuurlijk geen treinserie meer in de drgl 2010 :wink: Het zal de s4600 wel geweest zijn :Y

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 11:33
door Mikos
Bee schreef:In de s4600 die om 23:59 vertrekt in Diemen richting Lelystad reden maar liefst twee conducteurs mee. Komt dat door het tijdstip?
Er zijn veel meer treinen die kant op waar we met z'n 2'en op zitten. Dat kun je inderdaad ook deels linken aan het tijdstip; op die trein zijn dan meerdere agressiemeldingen geweest.
Maar, er is natuurlijk ook treinpersoneel dat naar huis reist en meeknipt :)

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 11:50
door Ardan
Is dat zo bijzonder dan? Ik zie de conducteurs 70% van de controlerondes met zijn tweëen lopen...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 12:52
door Meltrain
Gisteravond een DD-AR 7400 in de t2274.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 13:03
door Suus
Ardan schreef:Is dat zo bijzonder dan? Ik zie de conducteurs 70% van de controlerondes met zijn tweëen lopen...
In de s4600 en s5800 maak ik het nooit mee eigenlijk.

Verder vandaag de m2944 die vlak achter de s5800 om 10:45 door Diemen richting Amsterdam scheurde. De trein zat propvol, maar op de buitendisplays stond logischerwijs niets vermeld. Ik vermoed dat hij uit Flevoland kwam, want de m2944 zat in de trein met ravottende honden die ik gisteren had. De s4600 die daarna naar Amsterdam reed reed met slechts 1 SGM-III, en de tegentrein reed ook met 1 SGM-III. Opvallend, twee treinen die 50% gekrompen zijn in de wasstraat vannacht?

De trein werd binnengehaald op spoor 10B in Amsterdam (normaal 13B), normaal wordt er gewacht tot de s5800 weer is vertrokken.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 15:58
door Freek
Gisteren is er rond 23.30 twee setjes SGM(III?) in zutphen gearriveerd. de s7600 zal dus minder met VIRM/ICM/DM'90 gereden worden. Op de displays stond Utrecht en Breukelen aangegeven, het is dus niet lastig om na te gaan waar ze vandaan kwamen.

Verder zag ik vandaag nog ICM III + IV in de s3100

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 18:02
door Jurjen
Bee schreef: Verder vandaag de m2944 die vlak achter de s5800 om 10:45 door Diemen richting Amsterdam scheurde. De trein zat propvol, maar op de buitendisplays stond logischerwijs niets vermeld. Ik vermoed dat hij uit Flevoland kwam, want de m2944 zat in de trein met ravottende honden die ik gisteren had. De s4600 die daarna naar Amsterdam reed reed met slechts 1 SGM-III, en de tegentrein reed ook met 1 SGM-III. Opvallend, twee treinen die 50% gekrompen zijn in de wasstraat vannacht?
Het was de IC Lls-Alm-Asd-Shl-Hfd die om 10:33 van Alm vertrekt. Die kwam in Alm met een los stelletje SGM-III aanzetten. Was gezellig, zogezegd...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 20:32
door Daniel
Vandaag voor de verandering weereens per trein van Utrecht naar Dordrecht gereisd. Dat deed me belanden in de t20554 want tja, de t12554 bestaat sinds het laatste wijzigingsblad niet meer. Overigens was daar in 't Rotterdamse deel nog het minst van te merken: dat bestaat nog altijd uit twee stellen. Het deel naar Den Haag is echter 'n heel stel kwijtgeraakt en telt nu 7 i.p.v. 10 bakken, lijkt me krap in de vroege spits.

Nog 'n kort treintje was de t5165 die gereden werd door een los SGMm-drietje.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: vr 26 feb 2010, 23:49
door JeePee
Is de t12554 ook op vrijdag vervallen? Das wat jammer, die was uit Lw en Gn altijd vol met staanplaatsen op balkons vanwege de studentenmigratie... Zal vandaag geen probleem zijn omdat de hogescholen vrij waren uiteraard. RUG was wel open, maar het scheelt wat.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: za 27 feb 2010, 13:46
door Daniel
Kennelijk wel, ding kwam in ieder geval gecombineerd in Utrecht binnen. Gezien het aantal reizigers rondom me dat zo te horen met de aanrijding op Hoogeveen-Beilen te maken gehad had is het ongewijzigd 10 bakken uit Groningen (nu dan Hoogeveen) en een drietje uit Leeuwarden, veel erbij lukt dus niet zonder boven het maximum van 15 uit te komen. Dat gaat dan verder als 7 naar Den Haag (zover ik kon zien zat er een drietje achterop bij binnenkomst) en 6 naar Rotterdam. Die zes bakken hadden de balkons ook al propvol staan trouwens, maar er stond amper iemand in de gangpaden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: za 27 feb 2010, 18:28
door Gekko123
Over het algemeen zit het deel naar Rotterdam vaak voller dan het deel naar Den Haag. Reden: dit deel komt in Zwolle eerder aan...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: za 27 feb 2010, 18:30
door Mark
Trein t5875 reed gisteren met een stam DDM-1 i.p.v. een DD-AR *O*

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: za 27 feb 2010, 20:08
door Daniel
Gekko123 schreef:Over het algemeen zit het deel naar Rotterdam vaak voller dan het deel naar Den Haag. Reden: dit deel komt in Zwolle eerder aan...
Maarja, 'tis wel de vraag of al die reizigers ook verder door reizen he (en dus of de drukte in Zwolle gerelateerd is aan die in Utrecht). Richting Rotterdam / Den Haag vanuit Utrecht zit bij de NoordOost doorgaans het Haagse deel voller aangezien dat eerder naar Gouda vertrekt, al is dat ook weer lengte-afhankelijk.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 18:12
door Marc
Het was een heerlijk weekend. Door werkzaamheden werden de IC tussen Maastricht en Sittard omgeleid via Heerlen (vanuit Maastricht reed de trein naar Heerlen en hier werd gekoppeld en reed de trein in z'n geheel richting noorden, richting zuiden werd in Sittard gesplitst en reden beide stellen los richting Heerlen; overigens konden reizigers niet in-, uit- of overstappen in Heerlen). Hierdoor kon er VIRM gespot op plekken waar ze normaal niet komen, bijvoorbeeld tussen Valkenburg en Heerlen.

Afbeelding

Vanmiddag liep het iets minder soepel: vanaf 14:00 reden de treinen op de Heuvellandlijn al met vertragingen tot 15 minuten en vanaf +/- 15:30 ligt het treinverkeer tussen Valkenburg en Heerlen stil door een versperring (ook tussen Heerlen en Landgraaf en tussen Landgraaf en Herzogenrath (D) ligt het treinverkeer stil door een versperring). Ik ben benieuwd wat ze gedaan hebben met alle reizigers...

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 19:03
door Caspar
Alle ICE en CNL naar Duitsland zijn voor vandaag opgeheven door de chaos in Duitsland. Bij de Hispeed loketten staan meer dan 400 mensen te wachten op advies etc hier in Amsterdam.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 19:50
door Oud forumgebruiker
Heeft te maken met hevige weersomstandigheden in Duitsland.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 21:11
door Joshua
Ik sprak net iemand die werkt als railcatering. Volgens hem gaat in mei de nieuwe trein op de Fyra rijden.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 21:11
door playertwo
@Casper/Ziggy
Megafoon erbij pakken, en even meertalig duidelijk maken dat ze toch maar beter een hotel kunnen boeken ben je ook weer van het gros van de reizigers af.

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2010

Geplaatst: zo 28 feb 2010, 23:12
door Meltrain
Marc schreef:Het was een heerlijk weekend. Door werkzaamheden werden de IC tussen Maastricht en Sittard omgeleid via Heerlen (vanuit Maastricht reed de trein naar Heerlen en hier werd gekoppeld en reed de trein in z'n geheel richting noorden, richting zuiden werd in Sittard gesplitst en reden beide stellen los richting Heerlen; overigens konden reizigers niet in-, uit- of overstappen in Heerlen). Hierdoor kon er VIRM gespot op plekken waar ze normaal niet komen, bijvoorbeeld tussen Valkenburg en Heerlen.

Afbeelding
Had NS (i.s.m. Veolia) dan niet beter die VIRM's in de s32100 kunnen laten rijden?