OVer je Reiservaringen in april 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door M57 »

Toen ik vandaag reizigers aan het onderzoeken was op een s5500, kwam er een controleploeg in burger langs. De heren hadden hun beste joggingpak uit de kast gehaald, dus de reizigers geloofden ze niet echt zonder legitimatie. Toen ik wat later ook nog in mijn mooie rode tenue langs kwam, was de verbazing compleet :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen probeerde ik een kwartier later op 't werk te komen, wat me nog verdomd veel moeite kostte :P Toen ik met de bus (wel van 'n kwartier later) op het station aankwam bleek de t1914 +10 te hebben dus haalde ik die nog. Precies om 6.50 uur op Rotterdam Centraal aangekomen en daar bleek ook de t2823 er nog te staan...
Het was uiteindelijk die trein die zorgde dat ik toch op de geplande tijd op m'n bestemming arriveerde: de 2823 vertrok met +16 als gevolg van personeel wat van een andere vertraagde trein af kwam. Vond 't wel opvallend dat ik geeneen trein vertraagd op de AV had zien staan en alle eerste kerende stoptreinen uit Gouda/Utrecht ook al had gezien, maar na wat zoeken de conclusie kunnen trekken dat het de t1417 met minstens +50 geweest moet zijn waar het personeel af kwam.

Vanwege de vertraging is de t2823 trouwens op Utrecht Centraal opgeheven (was al apart eigenlijk dat 'ie nog uit Rotterdam vertrokken is in 't pad van de volgende trein en dan nog 1 minuut later). Materieel was toen ik weer in de bus naar 't werk zat inmiddels op OZ geparkeerd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in maart 2010

Bericht door --Stefan-- »

Kwam op openbaarvervoerinboskoop.nl deze foto tegen:
Afbeelding
De ex-Nijmeegse Amba is dus eindelijk omgestickerd naar de Eindhovense Hermes stijl.
Ziet er toch een beetje vreemd uit tussen al die bussen met LEDjes :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Jaja, het is weer zo'n dag.

Seinstoring Utrecht - Woerden, er reed eigenlijk amper wat. Ik hoefde er niet langs, maar de s4000 reed gewoon. Echter, de s4000 waar ik in zat had een defecte snelschakelaar en heeft twintig minuten stilgestaan in Holendrecht. Daarna werd het treinstel tot Rotterdam verder geduwd, de totale vertraging in Rotterdam zou 25 minuten zijn. Maar omdat er maar liefst 55 minuten niets meer naar Rotterdam had gereden in Gouda (waar ik er gelukkig uit ging), vermoed ik dat de vertraging nog wel verder opgelopen is. Druk was het in ieder geval wel :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Stefan »

Druk was het inderdaad.. Ik heb ruim een half uur op Wd staan wachten.. Inmiddels zit ik in de t145 richting Duitsland, 'mijn' vertraging is momenteel +120.. :( -O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Gekko123 »

Die vertragingen rondom Woerden zijn opgelost. Al was er ook een wisselstoring bij Schiphol, waardoor er minder treinen reden tussen Schiphol en Amsterdam Zuid/Lelylaan. De s3100 was ingekort tot Utrecht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Karl »

Geen reiservaring, maar beetje onzinnig om een eigen topic over te openen. Weet iemand of er een planning (ProRail?) is betreffende werkzaamheden voor bijvoorbeeld het hele jaar, in plaats van de korte termijnen die de NS site geeft? Ik snap dat een jaarplanning niet volledig kan zijn, maar groot onderhoud wordt ongetwijfeld verder dan twee weken van te voren gepland.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

De Parkshuttle bij Kralingse Zoom in Rotterdam is vandaag buiten gebruik :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Daniel »

De HC van de t20550 had 't maar druk vanmiddag met de niet-standaard vragen... nadat 'ie het rijtuig waarin ik me bevond betrad kwam er eerst iemand met de melding dat het er koud was. HC riep dus even "Vindt u het allemaal koud", maar daar kwam verder geen reactie op.
Vervolgens een reiziger die zich erover beklaagde dat ze het zonde van haar retourtje Rotterdam - Leeuwarden vond dat ze pas op de terugweg bij Gouda voor het eerst gecontroleerd werd. Is ook wel een extreem geval ja, maar de HC had natuurlijk volledig gelijk met de stelling dat je niet betaald om gecontroleerd te worden.

Tot slot vroeg een reiziger de HC in de prullenbak te kijken:
HC: Wat ligt erin? Een bom?
Reiziger: Nee, een vork.

De vork ging in ieder geval niet mee naar de gevonden voorwerpen :P

En het blijft wel wat opmerkelijk: net als toen ik enige tijd geleden dezelfde trein had moest de t20550 bij aankomst te Rotterdam enige tijd voor een rood sein werken. Dit keer geen stoptrein op ons aankomstspoor, maar we moesten de stoptrein naar Amsterdam via Woerden om onduidelijke redenen wel eerst laten kruisen (trein was op tijd, normaal vertrekt de stoptrein dan zodra de IC binnengekomen is).
Wellicht was de TRDL vergeten een rijweg naar bezet spoor in te stellen, er stond namelijk wel een treinstel ter versterking van de kerende trein op spoor 14 te wachten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Marc »

In Sittard was de HC na aankomst ongeduldig op 't knopje aan het drukken. Toen ik 'm zei dat de trein eerst gesplitst werd, kreeg ik als antwoord: "Tsja, de ene keer wel en de andere keer niet". Uit mijn reiservaringen kan ik zeggen dat de trein altijd gesplitst wordt voordat de deuren ontgrendeld worden...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag heb ik me reisje afgelegd van Nijmegen Heyendaal naar Velsen Zuid.
Wat een leuk dorpje vooral het stukje Oud Velzen, en wat ik ook grappig vond. Ik herkende het dorpje omdat ik altijd GTST kijk. En daar worden dus altijd de buitenopnamens gemaakt.

Maar onderweg een paar opmerkelijke dingen. Ik nam om 11:27 uur de trein in Nijmegen naar Schiphol, met de gedachten vanaf Amsterdam Blijmer ArenA met de metro of wat dan ook me reisje af te leggen naar Amsterdam Sloterdijk.
Maar toen bleek de trein niet verder te rijden als Utrecht wegens een wisselstoring in Amsterdam.
Dus daar uigestapt waar ik een half uur zou moeten wachten op de trein naar Amsterdam. Iets waar ik dus absoluut geen zin in had.
Zo doende nam ik de Intercity naar Leiden, want dacht van dan ga ik daar is een beetje OV spotten. Toen ben ik er uiteindelijk alleen maar wat gaan eten om vervolgens om 13:30 de trein te nemen naar Amsterdam Centraal via Schiphol.
Maar op Leiden Centraal werd omgeroepen dat de trein niet via Schiphol maar via Sloterdijk zou rijden. Ik blij van mooi dan kan ik daar meteen de bus nemen. Maar eenmaal in de trein bleek de IC als nog gewoon via Schiphol te rijden. Ik daar dus maar overgestapt naar de stoptrein naar Amsterdam Sloterdijk. Om vervolgens de bus te nemen naar Velzen Zuid.

Eigenlijk wou ik met het Fast Ferry terug naar Amsterdam, alleen omdat toen ik in het parkje aan de overkant de bus er al aan zag komen besloot ik toch maar gewoon op die manier terug te gaan.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door --Stefan-- »

Zag dat vandaag rond 12:00 de s3100 op de s3000 keerde in Nijmegen. Zie het wel eens vaker gebeuren maar dan op andere tijden.
Is dit incidenteel of is het planmatig?

Ook reed er rond 22:30 een VIRM 6 en een VIRM 4 als MAT rit van Nm richting Ah. Nog nooit gezien op dat tijdstip terwijl ik toch wel elke week rond die tijd op Nm ben...
3 0 7 9
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Wubbo »

Karl schreef:Geen reiservaring, maar beetje onzinnig om een eigen topic over te openen. Weet iemand of er een planning (ProRail?) is betreffende werkzaamheden voor bijvoorbeeld het hele jaar, in plaats van de korte termijnen die de NS site geeft? Ik snap dat een jaarplanning niet volledig kan zijn, maar groot onderhoud wordt ongetwijfeld verder dan twee weken van te voren gepland.
Ja, die is er. Net als de vervoerders moet ook ProRail aanvragen waar ze wanneer grote werkzaamheden willen doen tijdens de verdeling van de dienstregeling (dat proces start normaalgesproken in april). Wel zijn die aanvragen meestal redelijk algemeen ('52 uur dubbelsporig tussen Gd en Rtd in het weekend van week 18' ofzo). Naarmate de tijd vordert worden die aanvragen specifieker en een week of 10 vantevoren is het in principe definitief. Al zijn er altijd uitzonderingen die die regel bevestigen natuurlijk.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Dexter »

Marc schreef:In Sittard was de HC na aankomst ongeduldig op 't knopje aan het drukken. Toen ik 'm zei dat de trein eerst gesplitst werd, kreeg ik als antwoord: "Tsja, de ene keer wel en de andere keer niet". Uit mijn reiservaringen kan ik zeggen dat de trein altijd gesplitst wordt voordat de deuren ontgrendeld worden...
Direct splitsen (zoals het officieel heet als twee stellen ontkoppeld worden, voordat de deuren ontgrendeld worden) is standaard-praktijk op de s800 te Std. Het wordt alleen niet gedaan als het ontkoppelen in eerste instantie niet lukt. Dat zou zo'n hc toch moeten weten... -O-

Vandaag stond er op Hld een bijzondere trein: Museumloc 2225 met een rijtje TEE Rheingold-rijtuigen erachter en dat trok behoorlijk wat fotografen. Sommigen stonden echt op de perronrand en een enkeling zelfs in het spoor. Nu vind ik het altijd wel een compliment als mensen interesse tonen en foto's nemen, maar als het ten koste van de veiligheid gaat wordt het me toch echt te gortig. Dus ik heb m'n Sprinter ervoor geparkeerd en de heren even netjes gevraagd of ze een stukje van de perronrand af willen gaan staan. Het gros bleef echter gewoon doorfilmen en ze waren zelfs verontwaardigd dat ik ervoor stond met mijn 'ordinaire' Sprinter... :?

Oh ja en domme mensen bestaan echt: Vandaag in de hal van Asd komen twee meisjes aanrennen en een ervan begint met haar portemonnee tegen de achterkant van een stempelautomaat te rammen.

Na zo'n 4x rammen gilt ze tegen me: "HIJ DOET HET NIET!!!"
Ik zeg: "Wat niet?"
Meisje: "Ik probeer in te checken, maar ik hoor geen piep!"
Ik: "Ik zou het bij een andere kleur paal proberen, niet bij zo'n gele!" :lol:

En verder ben ik het rechter-ruitewisser-blad van de 8734 verloren door een kamikaze-vogel tussen Ledn en Shl.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

ziggy meldt net dat er bij Station Zuid een tram is ontspoord. Hoe die dat voor elkaar krijgt weet ik niet, het zijn per slot van rekening zwenkwissels daar. Maar handig is het in ieder geval niet, ik vraag me af wat tram 5 nu gaat doen. Bij de Beethovenstraat verder volgens de route van de 24 ofzo?
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja... er stonden ook mensen bij met een toeter van een camera, dus het zal wel vandaag of morgen in één of ander hobbyblad staan. Heb maar bus 65 genomen naar de Stadionweg (en vandaf daar de 24 gepakt) en zag daar dat de 5 inderdaad de route van de 24 oppikte tot het Staionplein en vanaf daar een rondje Haarlemmermeercircuit (!). Fijn omweggetje dus. Die ontspoorde tram bij zuid; geen idee hoe het gebeurd is... het leek er iig wel op dat het bij de wissels gebeurd was.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ruben »

Er vertrok zojuist een Virm met de frontseinen aan de achterkant van Ut.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Geert »

Ik zag vanmiddag toevallig ICMm-IV'tje m4205, en die is gek genoeg niet (zoals je zou verwachten) voorzien van wifi. Enfin, er zijn dus al meerdere gemoderniseerde ICM-viertjes op de baan :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ruben »

Ik trof dat ding op Apd om 20:27, waar ik een minuut erin heb vertoefd. Een minuut, omdat het zo druk was dat ik vergeefs op zoek ben gegaan naar een zitplaats in het 3e stel. Tot Ut gestaan. -O-
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Maik »

De m4205 is de eerste afgeleverde ICMm-IV, de m4203 de 2e, en de 1e met wifi :wink: .
Pommes.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Wout87 »

Omdat er vandaag volgens de zaterdagdienstregeling wordt gereden, rijden vanavond de zondagavondtreinen niet. Dit heeft gevolg voor drukkere trein.

Ik zat in de IC naar Enschede (vetrek apd: 21:36) naar Deventer. Normaal is deze trein aardig lang op zondag. Maar vandaag slechts twee stellen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ardan »

Hmmm om 20 15 zag ik er hier juist eentje naar Apeldoorn over de brug denderen die 12 bakken lang was... dat is dan wel weer lang XD
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Suus »

Ik had net kaartcontrole in tram 16 of 24 (niet op gelet eigenlijk). Er zaten ook twee Amerikaanse toeristen in de tram, en die vonden dat de controle wel heel strikt was (ze hadden allebei een 1-uurskaartje).

De toeristen waren trouwens ook verbaasd dat zo'n stukje papier voor een reactie van de kaartlezer kon zorgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door Ruben »

Ardan schreef:Hmmm om 20 15 zag ik er hier juist eentje naar Apeldoorn over de brug denderen die 12 bakken lang was... dat is dan wel weer lang XD
Die had ik dus in Apd, was idd een lange trein, maar nokvol :-D
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in april 2010

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Hmmm om 20 15 zag ik er hier juist eentje naar Apeldoorn over de brug denderen die 12 bakken lang was... dat is dan wel weer lang XD
Toen ik nog van Apd naar Dv ging lang lang lang geleden, kwamen er standaard om 9:30 5x3 ICM. Hele perron vol. Wel gaaf hoor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten