Pagina 5 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: za 19 jun 2010, 18:00
door Dexter
Wel met 4 verschillende eindbestemmingen zelfs en als je het helemaal netjes wilt doen, moet je onderweg ook 4x je koersborden verdraaien: Van Ddr tot Gv staan ze op Leiden, van Gv tot Ledn staan ze op Schiphol, van Ledn tot Wp horen ze op Hvs en vanaf Wp mogen ze dan op de uiteindelijke eindbestemming: Utrecht. Doe dat eens met 4x Plan V...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: za 19 jun 2010, 19:11
door Meltrain
Maar dat zijn dan ook grote stations.
Ik ben benieuwd hoeveel CTA's 'Nieuwerkerk a/d IJssel' of 'Capelle Schollevaar' als eindbestemming kunnen tonen. :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: zo 20 jun 2010, 17:31
door Daniel
Op Amf toonden de CTA's van spoor 6 vanmorgen slechts "Let op de omroep" en was die op de brug over de sporen blanco met 'n papiertje met vertrektijden eronder hangend... zag er toch nogal knullig uit...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: zo 20 jun 2010, 22:19
door Daniel
Vanavond hing dat briefje, waar overigens ook nog "DEFECT" op stond zag ik nu, nogsteeds onder de bewuste CTA. Klein detail was dat het ding nu keurig treinen toonde in tegenstelling tot vanmorgen.
Hoewel ik twee servicemedewerkers wel hoorde zeggen tegen iemand dat de schermen soms treinen die wel reden niet toonden en andersom.

Ook nogal knullig was iets wat ik in Gorinchem trof: daar heeft men als toppunt van handigheid de DRIP van perron H bij perron I neergezet :lol: Overigens worden, ook op het grote overzichtsdisplay, zodoende dus nergens de vertrektijden van de Qliner naar Utrecht getoond. Op m'n heenweg zag ik wel m'n aankomende bus erop staan :roll:

Al was het in Vianen ook niet veel soeps: Arriva heeft er, notabene buiten hun eigen gebied, wel vertrekstaten in de borden gehangen maar Connexxion dus niet. En wat je hebt aan geletterde perrons als er nergens staat welke bus waar vertrekt weet ik ook niet :P

En owja... NS is er na een week nogsteeds niet achter dat het bandje over de gewijzigde vertreksporen op Utrecht Centraal niet klopt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 19:13
door Justin
webguy schreef:Local train of local service is inderdaad het meest gebruikelijk en gepast.
Op een vertrekstaat die ik heb hangen staat er voor sneltrein "semi-fast train", ook al walgelijk. Gelukkig zijn de meeste van die treinen opgeheven...
In de communicatie naar de studenten bij het secretariaat hier, heb ik het over:

Local trains
Express trains
Intercity trains
en
International trains

Zo moet ie geloof ik wel goed zijn :p.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 19:24
door Mark
Dexter schreef:Wel met 4 verschillende eindbestemmingen zelfs en als je het helemaal netjes wilt doen, moet je onderweg ook 4x je koersborden verdraaien: Van Ddr tot Gv staan ze op Leiden, van Gv tot Ledn staan ze op Schiphol, van Ledn tot Wp horen ze op Hvs en vanaf Wp mogen ze dan op de uiteindelijke eindbestemming: Utrecht. Doe dat eens met 4x Plan V...
Gewoon de meest comfortable route (minste overstappen) aangeven, dat mag ook altijd volgens de reisplanner :pos: Dat men dan 3 uur van Ut naar Ddr onderweg is, achja :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 20:33
door Vinny
webguy schreef:Local train of local service is inderdaad het meest gebruikelijk en gepast.
Op een vertrekstaat die ik heb hangen staat er voor sneltrein "semi-fast train", ook al walgelijk. Gelukkig zijn de meeste van die treinen opgeheven...
In de UK wordt geen treinkarakterestiek meer weergegeven. Dat lijkt me het meest wenselijk. The 15.01 service to Hoofddorp..., het treintype lijkt me niet het meest relevante voor buitenlandse reizigers. Die nemen toch de eerste trein die ze kunnen nemen, en geven er niet om of het een Fyra, IC, Sprinter of iets anders is.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 20:37
door Geert
Vinny schreef:
webguy schreef:Local train of local service is inderdaad het meest gebruikelijk en gepast.
Op een vertrekstaat die ik heb hangen staat er voor sneltrein "semi-fast train", ook al walgelijk. Gelukkig zijn de meeste van die treinen opgeheven...
In de UK wordt geen treinkarakterestiek meer weergegeven. Dat lijkt me het meest wenselijk. The 15.01 service to Hoofddorp..., het treintype lijkt me niet het meest relevante voor buitenlandse reizigers. Die nemen toch de eerste trein die ze kunnen nemen, en geven er niet om of het een Fyra, IC, Sprinter of iets anders is.
Wel als ze verder willen dan Amsterdam Centraal, lijkt me. De stoptrein of de IC tussen Schiphol en Utrecht kunnen nogal wat verschil maken, om nog maar te zwijgen over Dordrecht...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 22:11
door Bart
Mark schreef:
Dexter schreef:Wel met 4 verschillende eindbestemmingen zelfs en als je het helemaal netjes wilt doen, moet je onderweg ook 4x je koersborden verdraaien: Van Ddr tot Gv staan ze op Leiden, van Gv tot Ledn staan ze op Schiphol, van Ledn tot Wp horen ze op Hvs en vanaf Wp mogen ze dan op de uiteindelijke eindbestemming: Utrecht. Doe dat eens met 4x Plan V...
Gewoon de meest comfortable route (minste overstappen) aangeven, dat mag ook altijd volgens de reisplanner :pos: Dat men dan 3 uur van Ut naar Ddr onderweg is, achja :')
Officieel is de knip in Leiden een overstap van de s5000 op de s5700, dus dat mag niet.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 22:15
door Suus
De reisplanner noemt hem niet als overstap.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 22:18
door Karl
Vreemd genoeg wordt bij de reis Hengelo - Rotterdam wel aangeraden in Deventer over te stappen op een trein die je in Hengelo ook neemt... :?:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 22:22
door Suus
Dat kan wel. Vaak genoeg worden er in Deventer treinstellen afgetrapt of aangekoppeld, en omdat het Rotterdamse deel in Deventer aan de kant van Amersfoort zit, is dat "het slachtoffer".

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 22:25
door Daniel
Mits dat een los stel is natuurlijk, maar er komt natuurlijk in Rotterdam niet voor niks een flapje "Deventer/Enschede" voor op de CTA's. Dat is overigens ook onterecht de vermelding op de digitale tunnel-CTA's bij de s2800 (op 't perron staat daarvoor wel alleen Deventer vermeld)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 22:41
door Karl
Bee schreef:Dat kan wel. Vaak genoeg worden er in Deventer treinstellen afgetrapt of aangekoppeld, en omdat het Rotterdamse deel in Deventer aan de kant van Amersfoort zit, is dat "het slachtoffer".
Ja, dan wel, maar ik heb laatst deze reis een paar keer afgelegd (of vanuit Enschede uit) en dan vertrok de trein vanuit Enschede vaak met twee stellen (één naar Gv en één naar Rtd) en werd er in Dv ook nog een stel bijgeplaatst, maar blijkbaar gebeurt dat zo last minute dat dit niet in de planner kan...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: ma 21 jun 2010, 23:56
door Ardan
Mnah, vaak wordt er vlak na vertrek van de sprinter (.06) een stel voorgereden op Deventer die dan vanaf spoor 5b of 6 komt. Over het algemeen alleen voor de s1700, maar zo af en toe ook bij de s1600. Echt structuur zit er niet in geloof ik - vaak kijk ik als ik de trap op kom lopen of er een treintje op 5b of 6 staat, en meestal wordt er ook wel ééntje voorgezet bij de s1700 maar niet altijd, en ook niet altijd op dezelfde tijdstippen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: wo 23 jun 2010, 08:16
door Daniel
Tja, je zou toch zeggen dat men na een half uur exponentieel toenemende vertragingen wel weet dat er iets aan de hand is... maar vanmorgen dus niet. NS Mobiel verkondigde na die tijd nog altijd dat er geen verstoringen waren :roll:
Maargoed, het zal dus rond 6.55 uur begonnen zijn met een t1518 gevolgd door de t5818 met +30. Om 7.10 uur, één minuut voor vertrektijd, ging de t2818 vervolgens van +0 naar +45: beetje extreem. De t5618 en t518 begonnen daarna ook al kleine vertragingen op te lopen en de t1618 (die vast achter de t2818 hing) had ook "opeens" +20.
Verder nog een opgeheven trein naar Ede-Wageningen dus er was overduidelijk iets mis tussen Amersfoort-aansluiting en Amersfoort zelf. (Er was "een versperring" zag ik in Utrecht, kennelijk dus nog niet bekend wat er nu echt aan de hand was).

Gelukkig start de t12518 in Amersfoort dus dat kwam wel mooi uit. Al vertrok die, om onduidelijke redenen, ook met +5.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: wo 23 jun 2010, 12:37
door Michael
Daniel schreef:Tja, je zou toch zeggen dat men na een half uur exponentieel toenemende vertragingen wel weet dat er iets aan de hand is... maar vanmorgen dus niet. NS Mobiel verkondigde na die tijd nog altijd dat er geen verstoringen waren :roll:
Maargoed, het zal dus rond 6.55 uur begonnen zijn met een t1518 gevolgd door de t5818 met +30. Om 7.10 uur, één minuut voor vertrektijd, ging de t2818 vervolgens van +0 naar +45: beetje extreem. De t5618 en t518 begonnen daarna ook al kleine vertragingen op te lopen en de t1618 (die vast achter de t2818 hing) had ook "opeens" +20.
Verder nog een opgeheven trein naar Ede-Wageningen dus er was overduidelijk iets mis tussen Amersfoort-aansluiting en Amersfoort zelf. (Er was "een versperring" zag ik in Utrecht, kennelijk dus nog niet bekend wat er nu echt aan de hand was).

Gelukkig start de t12518 in Amersfoort dus dat kwam wel mooi uit. Al vertrok die, om onduidelijke redenen, ook met +5.
Er waren 2 passagierstreinen op hetzelfde spoor terechtgekomen door een kapot wissel dus daardoor waarschijnlijk al die vetragingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: wo 23 jun 2010, 13:05
door Meltrain
Net een ritje gemaakt tussen Dtz en Rlb met de t5145, gereden door SLT m2428 en m2431.
Tot Rtb ging alles goed, maar net bij vertrek van Rtb gaven de schermen en omroep (in elk geval in de 2428, maar ik neem aan ook in de 2431) ineens aan dat het volgende station Den Haag HS zou zijn. :shock: Blijkbaar verwarden de SLT's Rtb ineens met Gvc ofzo.
Overigens, afgelopen maandag gebeurde hetzelfde (toen in de t5141), maar daar dacht de SLt-IV de hele tijd dat het volgende station Gv was.

Verder vind ik die schermen best leuk hoor. Wel grappig om te zien hoe hard je gaat en hoe warm het binnen en buiten de trein is. :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: wo 23 jun 2010, 15:52
door Caspar
Afbeelding
Alkmaar spoor 2.
Op zich klopt deze CTA. Deze sprinter rijdt iedere dag leeg naar Uitgeest en gaat van daaruit verder als sprinter naar Utrecht centraal en Rhenen. Met vertrektijd 16.18 uit Alkmaar.
Geen idee waarom dat zo is, iedere dag komt er 1 sprinter 3tje vanuit een s4000 uit Uitgeest leeg door naar Alkmaar met aankomsttijd net even voor 16.00u en dan gaat ie om 16.18 weer leeg naar Uitgeest, om daar als sprinter te combineren met een ander stel en naar Rhenen verder te gaan. Ik zie hier de logica niet zo van in?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: do 24 jun 2010, 19:48
door mb90
Vanmiddag was ik in Den Haag Leidschenveen om eens een kijkje te nemen bij de nieuwe tramlijn 19 (die overigens al per 1 juli gaat rijden, aldus de lijnstickers bij de haltes) en ook bij buslijn 40 die hierdoor verdwijnt. Na aankomst bij de halte Kattestaartveld bij de Veenweg viel mijn oog echter op deze vertrekstaat:
Afbeelding

Lijn 40 is dus ineens stilzwijgend opgeheven. :? In de 45 minuten dat ik hier stond heb ik ook geen Sprintertje gezien, alleen voor de erg 'drukke' lijn 63 een zwarte VW Crafter en natuurlijk gewoon lijn 33 die hier ook komt. Ook is de lijnsticker al weggehaald bij deze halte. Ik dacht toch echt dat het de bedoeling was dat dit pas zou gebeuren als lijn 19 zou gaan rijden, maar blijkbaar gold dit voor het moment dat de eerste testtram ging rijden... Veolia: :neg:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: do 24 jun 2010, 19:51
door Stefan
Wel leuk om te zien dat bij de bovenste vertrekstaat de halte Veenweg heet en bij die van lijn 40 Kattenstaartveld. :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: do 24 jun 2010, 19:54
door Daniel
En als men een sticker weg kan halen, waarom dan niet ook gelijk de vertrekstaat... bij het "Vervallen" staat immers geen datum dus dat zal wel de dag dat'ie verviel erop gezet zijn.

Edit: hier staat nog gewoon dat 'ie vervalt zodra lijn 19 gaat rijden.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: do 24 jun 2010, 20:25
door Oud forumgebruiker
Een gelede Volvo uit Noord, vandaag actief op lijn 37, heeft géén bestemmingsfilm (die is er uit gehaald?!). De borden die de huurbakken (in 2007 reden wagens uit Berlijn en Luxemburg voor het GVB) zijn weer van stal gehaald :).

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: do 24 jun 2010, 23:07
door tsov
Ah, ik zag dat ding eerder rijden zonder borden of iets... Gelukkig wsas het op de Beukenweg, waar alleen de 37 komt. Ik wil alleen niet weten tot hoeveel verwarring dit op drukkere stukken heeft geleid :S

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Geplaatst: vr 25 jun 2010, 01:44
door Ardan
Pamfletje op station Nijmegen over de werkzaamheden tussen Amsterdam en Utrecht.
Er rijden NS-bussen en metro's tussen Amsterdam en Utrecht.

Woaauw, metro's naar Utrecht :D

Heb overigens op het GVB-forum wel eens een foto gezien vaan een LHB die met graffiti in NS-stijl was gemaakt, gaan ze die soms inzetten? :D