OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Komt wel vaker voor. Zo hebben alle buslijnen bij de bushaltes in Amsterdam en Diemen GVB-dienstregelingen hangen en heeft de GVB-bus in Weesp juist vertrekstaten van Connexxion.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

'tis inderdaad eigenlijk bijna standaard het geval bij concessiegrensoverschrijdende lijnen, maar hier wel weer opvallend dat het volledig Connexxion-vertrekstaten zijn en dus nog geeneens exemplaren in Hermes-stijl zoals bij de bij die concessie behorende lijnen wel het geval is.
Van Arriva hangen in Utrecht bv. wel vertrekstaten in de Connexxion-stijl, alleen is 't balkje met lijn en bestemming dan Arriva- i.p.v. Connexxion-groen en staat er wel 'n Arriva-logo op. Op die manier kan je natuurlijk ook een eenheid in vertrekstaten binnen je gebied realiseren.

(En het toppunt van non-samenwerking was ooit te zien in Dordrecht met een vertrekstaat van lijn 141 in Qbuzz- en Arriva-huisstijl naast elkaar, waarop echter niet dezelfde tijden stonden :mrgreen: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door MdJ »

Het DRIS van Apeldoorn kent inmiddels een ander "standje", het is nu gewoon als statisch bord uitgevoerd. Vertraging is bij elke bus standaard +3, daarna +6, daarna verdwijnt de regel. De bus waarover het gaat staat er gewoon onder...

En verder zijn lijn 2, 4 en 8 Anklaar er eindelijk uit (rijden niet in vakantiediensgregeling), maar alsnog is het niet goed... lijn 6 en 8 Componistenkwartier zijn er ook uit, maar die rijden dan weer wel in die knoop...

--
Voor de s3700 en s4300 is de eindbestemming weggehaald, waardoor alleen in het klein erop staat dat Amsterdam Zuid WTC het laatste station is... Gelukkig bestaat dat station niet meer, dus dat scheelt weer :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door STF »

Bee schreef:Komt wel vaker voor. Zo hebben alle buslijnen bij de bushaltes in Amsterdam en Diemen GVB-dienstregelingen hangen en heeft de GVB-bus in Weesp juist vertrekstaten van Connexxion.
Alleen of je zoiets nou echt een succes kunt noemen, want vaak zitten er door die manier van werken foutjes in.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daelea »

webguy schreef:En pluspunt: de bussen naar Arnhem staan er op! Netjes elke tien minuten. Jammer genoeg wel met lijnnummer 0... Hadden ze wat op kunnen verzinnen.
Gisteren was het op Ede-Wageningen aangepast:
Bij de bus van .30 naar Arnhem (snelbus geloof ik?) stond i.p.v. lijnnummer 0, "pendel". :wink:

Tenminste, dat geloof ik. Die heerlijke borden kunnen natuurlijk niet scrollen, zodat er bij bijna elke lijn informatie mist. Wat ik kon zien was "endel" (met een halve e)...

(Had alleen mobieltje bij me (dus bar slechte kwaliteit), zal kijken of ik vandaag nog een foto kan maken)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Vandaag even mezelf vergist: Sinds maanden even een omroepberichtje tussendoor gedaan op Almere Buiten. De t3756 was opgeheven. Helaas had ik me even vergist en riep ik om dat de IC naar Amsterdam centraal niet reed, pas toen ik nog eens even keek dacht ik... Verdorie... de s3700 gaat helemaal niet naar Centraal maar naar Zuid :oops:
Gelukkig had ik de reizigers wel met de s4300 mee gestuurd in mijn reisadvies.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Albatros is soms wat snel met ritten aanmelden, en tja, dan krijg je dit dus als de chauffeur eerst nog pauze heeft...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daelea »

En met het Arnhem-gedoe móést het natuurlijk wel een keer fout gaan.

Vandaag gezien op Driebergen-Zeist (terwijl de s3000 er met'n rotgang doorheenreed dus weer geen foto :oops: )

Sneltrein
Ede-Wageningen
Arnhem
Nijmegen

met nog heel wat (bij deze snelheid onleesbaar) gekrabbel erbij. Ongetwijfeld "Let op omroepbericht" en busvervoer, blabla.

Ik vraag me toch écht af waarom het zo moeilijk voor de NS is om op Driebergen-Zeist (en overal, om eerlijk te zijn) gewoon Ede-Wageningen als eindbestemming aan te geven. Overstappen richting Arnhem/Nijmegen lukt toch niet meer, en aangezien er om de vijf minuten een omroepbericht gemompeld wordt (in de trein dan wel in het Nederlands én Engels! :pos: Alleen allebei onverstaanbaar :neg:), lijkt "Nijmegen" me juist verwarrend...


Of ook mooi op Utrecht Centraal:
de s3000 kwam binnenrijden met op de CTA's IC Nijmegen, op het ene treinstel "Alkmaar" en de andere "Ede-Wageningen".

Nee. Dat valt onder duidelijke reisinformatie...
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Cookie »

Daniel schreef:Albatros is soms wat snel met ritten aanmelden, en tja, dan krijg je dit dus als de chauffeur eerst nog pauze heeft...
http://i33.tinypic.com/soa87o.jpg
Dat lijkt wel erg veel op het systeem dat ze ook in Gelderland hebben. Maar daar worden alleen vertragingen getoond, te vroege bussen worden daar niet aangegeven :? .
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Thomas »

Daniel schreef:waarom op Amersfoort nu expliciet "Stopt ook in Duivendrecht" getoond moet worden bij de IC's naar Schiphol terwijl dat station een paar centimeter hoger op 't scherm ook al vermeld staat? :roll:
Nu de IC's tijdelijk doorrijden naar Hoofddorp staat Schiphol er ook dubbel op:

Intercity
Schiphol
via Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol
Stopt ook in Duivendrecht
Rijdt door naar Hoofddorp
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Ah, dus daarom reed de internationale intercity vorige week naar Hoofddorp. Ik snapte het al niet waarom de conducteur dat maar bleef omroepen :P Overigens geven de meeste flapperborden dat nog gewoon als Schiphol weer, net zoals in Duitsland natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Etienne »

Hoofddorp moet er in Duitsland toch ook opzitten? Vroeger reden die IC's ook al naar Hoofddorp volgens mij. :?:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Euh, naar Amsterdam toch?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Mark »

En vanuit Asd via de westtak naar Hfd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

thomas schreef:Intercity
Schiphol
via Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol
Stopt ook in Duivendrecht
Rijdt door naar Hoofddorp
Ahja, heb zelden de NoordOost 's ochtends dus dan zie ik deze niet. Maar wel apart dat ze de tussenstations aangepast hebben en de eindbestemming niet :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wout87 »

Idd de Noord-Oost gaat voorlopig na Schiphol door richting Hoofddorp. Ook internationale treinen (mits ze niet in Bad bentheim worden opgeheven)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Meltrain »

Arriva vond op busstation Zuidplein in Rotterdam de gele stickers waarschijnlijk niet mooi, dus hebben ze bij alle HWGO-lijnen (m.u.v. 174 en 177) weer groene stickers geplakt.
Voor lijn 176 hebben ze echter een groene sticker met een ander uiterlijk gebruikt en bovendien staat daar een spelfout op: er staat s'Gravendeel i.p.v. 's-Gravendeel. :roll:

Verder ben ik ook heel benieuwd wat de voetnoten 'Rijdt tot Katendrecht' betekeken op de vertrekstaten van RET-lijn 77. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Verder ben ik ook heel benieuwd wat de voetnoten 'Rijdt tot Katendrecht' betekeken op de vertrekstaten van RET-lijn 77. :?
Deze voetnoten zijn te vinden bij de ritten die vanaf de Rijnhaven direct naar de ss Rotterdam gaan en dan het rondje langs de Katendrechtse Hoofd. Bij de ritten zonder voetnoten wordt er eerst langs de Katendrechtse Hoofd gereden en daarna naar de ss Rotterdam. Wat de logica (en zoja welke) hierachter is weet ik niet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Marc »

Hmmm, de website van NS is nog steeds niet helemaal lekker. Als ik de stationsinformatie van Maastricht opvraag, kreeg ik vroeger de vertrekstaten van Utrecht C te zien, nu zijn het de staten van Deventer. Wel leuk dat we een rechtstreekse verbinding met Berlijn hebben :mrgreen:...
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:En vanuit Asd via de westtak naar Hfd.
Met stops op de Vlugtlaan en Lelylaan :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

In die jaren was (wat van de week in het rode flapje staat) in ieder geval ook nog niet nodig:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

  • De HC van de t740 had kennelijk erg veel diensten in SGMm gehad en kon 't omroepje dromen, of toch niet helemaal. Bij Duivendrecht: "U kunt hier overstappen op het metronetwerk van Amsterdam Centraal"
  • Wat heeft SLT tegen de eerstvolgende aansluiting of geeft het alleen aansluitingen in andere richtingen weer? In de s5100 werd zowel bij Den Haag HS als Rotterdam Centraal een nogal ruime aansluiting op de s1900 aangegeven, maar de toch echt ook relevante s2100 naar Vlissingen die in Rotterdam notabene cross-platform aansluit stond er niet bij. Net als geenenkele trein richting Hoek van Holland in Schiedam en Rotterdam trouwens.
  • In diezelfde SLT viel me de benaming van de stations in Rotterdam op: Rotterdam C, Blaak, Rotterdam Z en Lombardijen. Was vermelden van de eerste en de laatste met plaatsnaam erbij niet handiger geweest? Of gewoon alles met plaatsnaam zoals het ook wordt omgeroepen.
  • Tot slot nog 'n leuke route voor de s1500 op Amsterdam Centraal...
    Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Marc »

Gisterochtend had een Maastrichtse rangeerder zich vergist in de afkorting en tikte Amf in ipv Amr. Hierdoor kwam dus Amersfoort tevoorschijn op de display's van het VIRM-zesje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Vinny »

Wow bestemmingen in de CTA waar ik de atlas bij moet pakken om te zien waar die gehuchten liggen :) Nu nog een treindienst inleggen *O* :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Wat dacht je van de Ski Thalys?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten