OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door robinzes »

oke, ik ben benieuwd heb morgen weer dienst in Apeldoorn, 4x lijn 1, 4x lijn 9 en 2x lijn 7.
Hoop dat ik ehm kan uitproberen. :wink:
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

D'r zit iig radio in :mrgreen: , netzoals de 1713 trouwens :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door VIRM »

De t3052 (als ik het goed heb) met vertrektijd 16:42 uit Amsterdam Centraal werd vandaag uitgevoerd door ICM. Geen idee hoeveel treinstellen en of er een ICMm tussenzat, maar wel zeer opvallend, aangezien deze lijn normaal gesproken door de VIRM wordt uitgevoerd.
Beul van de blindegeleidelijn
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door robinzes »

bij syntus krijgen we als het goed is in alle bussen radio !!! :mrgreen:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Ruben »

robinzes schreef:bij syntus krijgen we als het goed is in alle bussen radio !!! :mrgreen:
Enkel op de Veluwe?
Vind dat eigenlijk alleen maar storend.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

In Overijssel hebben ze ook radio blijkt uit foto's van de chauffeurscabine die ik ergens gezien heb...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

VIRM schreef:De t3052 (als ik het goed heb) met vertrektijd 16:42 uit Amsterdam Centraal werd vandaag uitgevoerd door ICM. Geen idee hoeveel treinstellen en of er een ICMm tussenzat, maar wel zeer opvallend, aangezien deze lijn normaal gesproken door de VIRM wordt uitgevoerd.
Dit was 9 bakken ICMm.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door VIRM »

ziggy schreef:
VIRM schreef:De t3052 (als ik het goed heb) met vertrektijd 16:42 uit Amsterdam Centraal werd vandaag uitgevoerd door ICM. Geen idee hoeveel treinstellen en of er een ICMm tussenzat, maar wel zeer opvallend, aangezien deze lijn normaal gesproken door de VIRM wordt uitgevoerd.
Dit was 9 bakken ICMm.
Horen die dingen dan niet automatische halte-afroep te hebben?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door reisthijs »

Dat nieuwe systeem zit tot nu toe alleen nog maar in de ICMm-viertjes dacht ik? In de drietjes (en 9 bakken = 3x3) wordt nog niks automatisch afgeroepen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

OBIS zit ook al in diverse drietjes maar de automatische omroep staat nog niet aan omdat die nog niet kan samenwerken met een eventueel gekoppeld ongereviseerd stel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Op GVB-lijn 2 zag ik zojuist Blokkendoos 816 voorbijscheuren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Suus »

Klopt, die is om 13:59 uitgereden :) Een niet nader te noemen forumlid had mij daar al voor gewaarschuwd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door robinzes »

Had vandaag in Apeldoorn 4x lijn 1, 4x lijn 9 en 2x lijn 7.
En heb alleen maar in de blauwe volvo's gereden. Normaal wil daar nog wel eens een streekbusje tussen zitten maar vandaag dus niet. de ex novio 1700 was vandaag ook niet in dienst. Wel reden er streekbussen op lijn 5 in de omloop Berg en bos - Woudhuis. En op lijn 8 Rivierenkwartier - Anklaar. De tijdelijk gehuurde volvo ( serie 800 volgends mij ) reed op de omloop van lijn 5 en 6. Woudhuis - Station - Belastingkantoren. en ohja in de pauzeruimte van de chauffeurs werd alleen maar over het geweldige syntus gesproken. 8-) En kunnen ze vanaf 13 december op zondag middag eindelijk naar radio 1 ( studio sport ) luisteren :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Stefan »

Met die 'tijdelijk gehuurde Volvo' doel je denk ik op een wit/blauwe Volvo? Zo ja, da's geen gehuurde, maar gewoon een wagen van Veolia. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Klopt, die is om 13:59 uitgereden :) Een niet nader te noemen forumlid had mij daar al voor gewaarschuwd.
En rond de klok van 19.00 alweer naar binnen gereden. De wagen is niet zo geliefd onder het personeel ;).
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

Stefan schreef:Met die 'tijdelijk gehuurde Volvo' doel je denk ik op een wit/blauwe Volvo? Zo ja, da's geen gehuurde, maar gewoon een wagen van Veolia. :)
Qua tijdelijke bussen in de vorm van een volzo zijn het er 2: de 250 (met "dik" lijnnummer zegmaar) die blauw/wit is en eentje zonder lijnaanduiding, wat de 3793 (rood/wit) is. Daarnaast is er een Jonckheer (ik zal het vast verkeerd typen) aanwezig, de 1713.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Bee schreef:Klopt, die is om 13:59 uitgereden :) Een niet nader te noemen forumlid had mij daar al voor gewaarschuwd.
En rond de klok van 19.00 alweer naar binnen gereden. De wagen is niet zo geliefd onder het personeel ;).
Misschien dat ze hem ooit nog naar de Lekstraat krijgen, op lijn 9 zijn ze altijd welkom om de passagiers te vertroetelen :mrgreen: Ze geven voor mij niet meer het ultieme tramgevoel, maar wel een leuker tramgevoel dan de Combino :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ach, ik geloof dat niemand echt blij is als ie te horen krijgt dat er een oude tram staat ingepland ;)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Wubbo »

Vandaag (nouja: nu) is het museumnacht in Den Haag. Tussen de musea verzorgt HTM een pendelbusdienst, die gereden wordt door HTM Specials. Onder andere met Mercedesbussen (ik waag me niet aan typenummers want dat doe ik toch fout, maar het waren lange standaardbussen) en Lions Regio's. Zag er comfortabel uit, alleen jammer dat ze iets filmden als 'groepsvervoer' ofzo. Niet echt duidelijk voor de onwetende reiziger.
kliko
Berichten: 70
Lid geworden op: za 06 mar 2010, 13:21

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door kliko »

Nog van afgelopen vrijdag (tussen 17.00 en 18:00 uur):

Al genoemd: de 816 blokkendoos op lijn 2 in Amsterdam. Daarna had Cxx ook allerlei bijzonderheden in lijn 80 (Amsterdam Marnixstraat - Zandvoort) gestopt.
Onderweg in West eerst als tegenligger een Mercedes (waarom zijn die nummers zo slecht te lezen.....), aan het einde van Burg. De Vlugtlaan de 3149 (MAN anders dan de normale 3600-serie). Bij Haarlem Spaarnwoude wederom een Mercedes als tegenligger en voor lijn 2 (Spaarnwoude Station - Haarlem Noord) stond MAN 3880 zijn beurt af te wachten.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:Vandaag (nouja: nu) is het museumnacht in Den Haag. Tussen de musea verzorgt HTM een pendelbusdienst, die gereden wordt door HTM Specials. Onder andere met Mercedesbussen (ik waag me niet aan typenummers want dat doe ik toch fout, maar het waren lange standaardbussen) en Lions Regio's. Zag er comfortabel uit, alleen jammer dat ze iets filmden als 'groepsvervoer' ofzo. Niet echt duidelijk voor de onwetende reiziger.
Je doelt op de HTM Specials 679 (ex-SVD 02) en 680 (ex-SVD 01). :)

Maar ik was gisterenavond aan het werk en wist niet dat het Museumnacht was, vond het al zo druk voor een zaterdagavond. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Wout87 »

Ben benieuwd of morgen in de 7400 Daadwerkelijk SLT wordt gereden. We wachten het morgen af.....
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door VIRM »

Gisteren (zaterdag) werd de t3367 (vertrek om 17:56 uit Zaandam) uitgevoerd met 2x Plan V in plaats van het reguliere SGMm. Ik dacht eerst even dat het de Sprinter naar Rotterdam was, aangezien die (tot morgen!) uit wordt gevoerd met hoofdzakelijk Plan V.

Overigens werd de t2278 (vertek om 23:37 uit Den Haag HS) uitgevoerd door SLT (2x SLT4 als ik het goed zag), terwijl hij meestal wordt uitgevoerd door VIRM of DDM1. Overigens had deze trein een vertraging van ongeveer +20 en een defect reizigersinformatiesysteem (er werd handmatig omgeroepen en de schermen stonden wel aan maar er verscheen geen informatie op).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Vanmorgen zag ik een setje Mat'64 in de s2200 rijden en vanavond kwam ik de t1971 tegen die gereden werd met ICM.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Klein afwijkinkje: ik had vandaag een ATB-Combino (van lijn 26) op lijn 1. Betrof de 2140.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten