OVer je reiservaringen in augustus 2010
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
OVer je reiservaringen in augustus 2010
Vandaag was het de Deventer Boekenmarkt. De NS "zet langere treinen in". Het is alleen niet zo slim dat als zoiets begint om 9:00 om zo rond 15:00 een relatief korte IC t146 in de zetten... Volgens de HC al vol vanaf Bentheim, dus alle kinderwagens, fietsers enzo in de zomer, samen met de boekenmarktgangers was heeeerrrlijk druk. En de (Nederlandse) Hispeed? HC gaat dan lekker in d'r hokkie/coupe zitten... K snap dat dat personneelsverblijf is voor zo'n lange rit, maar twee coupe's is beetje veel: daar hadden 5 anderen kunnen zitten. T viel mee uiteindelijk, maar erg tactisch is die t146 als binnenlandse IC niet. Ik hoefde maar tot Apeldoorn, daar kwam t149 de andere kant op ook met sta ruimte binnentuffen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
De t1756 reed ook met maarliefst twee drietjes... heb toch weleens langere treinen gezien hoor Gelukkig zat ik er al vanaf Almelo in, maar voor Deventer werd vriendelijk verzocht alle mogelijk bagage van de stoelen te halen om zo veel mogelijk mensen te kunnen laten zitten. In Apeldoorn nog 'n heel gedoe met fietsen die de trein niet meer in pasten en in Amersfoort werden ook nog wat mensen met fiets naar 'n ander stel gestuurd.
Maargoed: onlangs kwam hier of op de wiki de vraag langs wat er op zondag rijdt tussen Nijverdal West en Nijverdal omdat lijn 96 dan niet rijdt, hieronder het antwoord...
En als we dan toch met foto's bezig zijn: het treintje dat me in Nijverdal West bracht klaar voor de terugrit naar Zwolle...
En de trein die me verder naar Almelo zou brengen bij aankomst in Nijverdal...
Maargoed: onlangs kwam hier of op de wiki de vraag langs wat er op zondag rijdt tussen Nijverdal West en Nijverdal omdat lijn 96 dan niet rijdt, hieronder het antwoord...
En als we dan toch met foto's bezig zijn: het treintje dat me in Nijverdal West bracht klaar voor de terugrit naar Zwolle...
En de trein die me verder naar Almelo zou brengen bij aankomst in Nijverdal...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Kunnen de 2 bovenstaande berichten niet beter in een nieuw topic voor de maand augustus?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Eens, bij deze afgesplitst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Hoera, mijn s2600 mag roestrijden bij Amsterdam Zaanstraat.
Edit: de trein wordt op Asd binnen genomen op 15a. Maar er komen nu op 13a ook nog minstens 10 bakken VIRM binnen. Vreemd.
Edit: de trein wordt op Asd binnen genomen op 15a. Maar er komen nu op 13a ook nog minstens 10 bakken VIRM binnen. Vreemd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Vanuit de s2600 van 22:58 op Gvc zag ik om :54 de deurtjes van de SLT in de s9800 mooi gelijktijdig sluiten. Dacht leuk een vertrekkend SLT'tje te kunnen gaan spotten, maar bij vertrek van mijn trein stond het ding nog steeds stil langs het perron. De machinist en HC zaten bukkend langs de trein te kijken en waren aan het bellen. Leuk, dat nieuwe spul. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Ergens voor Zlw bleek een verzakking in het spoor te zijn, de s1900 moest er met aangepaste snelheid langs rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Station Access Fares zijn knudde -_-" Maar heb in elk geval de hele City Circle in Sydney gehad, en een deel van de Bondi-Line in Sydney. Frequentie is acceptabel :). Alles is beter dan thuis in Zwijndrecht .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
WTF is dat met die kering in Ede-Wageningen?? Als je VIER bakken bij je hebt hoef je niet door te rijden tot het bordje 12 :N Je weet waar de trappen zijn. Onzinnigheid. Nou al de tweede keer in een week tijd. :neg:
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Gisteren stond er op perron 4 een mannetje met een blauwe vlag waardoor treinen met 4-6 bakken door moesten rijden tot na het bordje 8. Op spoor 3 stopten de treinen wel gewoon op de goede plek.
Pommes.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Dat zal wel komen omdat spoor 5 nog voor het einde van het perron aansluit, waardoor het dwergseintje voor de richting Utrecht niet aan het einde kan staan, maar ergens in het spoor waar al perron is. Normaal geproken hoef je daar niet te keren, dus maakt het niet uit dat de overloopwissels erachter vergrendeld liggen, maar nu is dat wel handig..
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Dit snap ik niet helemaal Ik zal er vanmiddag eens op letten iig :)MdJ schreef:Dat zal wel komen omdat spoor 5 nog voor het einde van het perron aansluit, waardoor het dwergseintje voor de richting Utrecht niet aan het einde kan staan, maar ergens in het spoor waar al perron is. Normaal geproken hoef je daar niet te keren, dus maakt het niet uit dat de overloopwissels erachter vergrendeld liggen, maar nu is dat wel handig..
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Vandaag op de fiets van Rilland naar Bielzinge en terug. Je ziet dan ook wel eens een trein rijden. Typisch genoeg wordt blijkbaar de stopdienst op de Zeeuwse lijn nu uitgevoerd met 10 bakken SLT, wat mij rijkelijk veel van het goede lijkt. Meestal als je langs zo'n stoptreinstationnetje komt staat er niemand.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Naar het schijnt splitst en combineert men zo min mogelijk met het SLT omdat dat nogal eens problemen blijkt te geven. Ook in de s5100 daardoor de hele dag door lange treinen.
En de SLT-inzet in 't Zeeuwse zal wel komen doordat men dat nu toch genoeg heeft in Roosendaal. Mat '64 zou er alleen voor de Zeeuwse lijn hoeven te zijn, maar komt er verder niet. Dan is SLT dus handiger...
En de SLT-inzet in 't Zeeuwse zal wel komen doordat men dat nu toch genoeg heeft in Roosendaal. Mat '64 zou er alleen voor de Zeeuwse lijn hoeven te zijn, maar komt er verder niet. Dan is SLT dus handiger...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Vandaag wat vertraging op de Flevolijn, als je eenmaal afwijkt in Lelystad met een trein, dan blijf je meteen alles verder afwijken. Totdat je een trein even een paar minuten voor Lelystad Zuid laat wachten tot het oorspronkelijke vertrekspoor leeg is. Dat gebeurde dus vandaag, omdat een combinatie van 2x Ddar niet zo veel zin had om uit elkaar te gaan in Lelystad. Hetgeen 20 minuten duurde. Verder zag ik in Zaandam de Speno trein rangeren, en een uurtje of 2 later zag ik hem vanmiddag langsrijden in Amsterdam op weg naar Rotterdam via Breukelen en Harmelen.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Speno mag toch helemaal niet meer rijden?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Blijkbaar wel dus...
Zie hier: http://nos.nl/artikel/176427-werktreine ... ijden.html
Zie hier: http://nos.nl/artikel/176427-werktreine ... ijden.html
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Maar hij werd gesleept dus?
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Nouja dat NOS bericht is toch niet volledig, en klopt niet helemaal. Laat me er nu verder maar niet over uit.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Caspar schreef:Nouja dat NOS bericht is toch niet volledig, en klopt niet helemaal. Laat me er nu verder maar niet over uit.
"Kijk mij er eens veel vanaf weten, maar eigenlijk toch niks"
Zeg dan niks ook -o-
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Nou ik zag hem in Zaandam rijden zonder hulploc of iets dergelijks. En de beperkingen op die treinen hebben te maken met het soort machinisten die erop rijden.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
De Telegraaf komt er vandaag mee: Spoorflex mag in ieder geval geen begeleiders en LWB meer leveren, na diverse andere incidenten is de licentie ingetrokken. In het topic over Stavoren staat ook het linkje erbij.
"Kijk mij er eens veel vanaf weten, maar eigenlijk toch niks"
Zeg dan niks ook -o-
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Gisteren werd een meisje door een QBuzz-chauffeur in Assen erop gewezen dat de week-ov niet in de vakantie geldig is. Ze had geen strippenkaart meegenomen, maar de chauffeur wilde haar wel even matsen door in plaats van een 6-euro-kaartje haar een 4-euro-kaartje te verkopen.
Voor dit soort voordeeltjes moet je volgens mij echt een meisje zijn .
Voor dit soort voordeeltjes moet je volgens mij echt een meisje zijn .
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
En er bovendien leuk uitzien.
Re: OVer je Reiservaringen in augustus 2010
Maar het is ze blijkbaar toch gelukt, vandaag scheurde er een enkele voor m'n neus langs bij één van die vele spoorwegovergangen (die ook al ZEER ruim voordat de trein kwam dicht ging). Vier bakken geloof ik, maar het is lastig tellen als-ie op 5 meter afstand voorbij raast.Daniel schreef:Naar het schijnt splitst en combineert men zo min mogelijk met het SLT omdat dat nogal eens problemen blijkt te geven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten