Pagina 1 van 11

OVer Missers in de Reisinformatie #5

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 08:58
door Daniel
In de m4203 stond vanmorgen op een van de OBIS-schermen het beeld gedeeltelijk naast het scherm... rechts een zwarte balk dus en links miste dus wat tekst. O.a. precies alle tijden van de aansluitende treinen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 15:27
door Dexter
Een niet-voor-reizigers-bestemde-reisinformatie-misser tijdens het stormachtige weer maandag: Ik en alle andere machinisten op de baanvakken tussen ruwweg Rtd-Ddr-Bd/Rsd werden opgeschrikt door een automatische alarmoproep over de GSM-R, die bestemd was voor de treinen op de HSL-Zuid: "WIND-WAARSCHUWING! DE MAXIMUMSNELHEID OP DE HSL-ZUID IS 160 KM/H! (ingesproken door een stem die verdacht veel op die van Caspar leek) :wink: en dat bleef zich gedurende een halfuur herhalen. Hierdoor was er geen normale communicatie meer mogelijk tussen de treinen en Post T en liepen veel treinen vertraging op omdat ze op zicht gingen rijden, wat verplicht is bij een alarm-oproep.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 17:08
door Mark
Waarom kan men bij Connexxion nou nooit eens goede info geven bij omleidingen? :( Lijn 12 is in Hengelo een groot deel van de route omgeleid. Informatievoorziening:

- De website vertelt alleen dat er een omleiding is, verder niks. :neg:
- 9292ov.nl weet helemaal niks :neg:
- Bij de haltes hangen alleen maar oranje zakken over de gele borden, verder geen info :neg:
- De TFT-schermen in de bussen geven ook gewoon de haltes aan waar de bus niet langs rijdt, net als de omroeptruus :neg:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: wo 25 aug 2010, 17:48
door Caspar
(ingesproken door een stem die verdacht veel op die van Caspar leek) :wink:
Nou dat was ik niet. De hele HSL wordt vanuit post Rotterdam bediend. De overloop wissels tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep op de HSL kan je in Amsterdam niet zien/bedienen. Overigens zat ik laatst zelf in de Thalys op de HSL, gaan we voor Breda flink in de remmen, en zie ik uit mijn ooghoeken een test Fyra (6 rijtuigen plus loc) voor ons kruipen vanaf de aansluiting uit Breda. Tot Rotterdam daarachter aan geboemeld. En vertraging in Rotterdam was een goed half uur. Roept de treinmanager om: Door infrastructurele problemen is onze aankomst helaas een half uur later in Rotterdam :roll:
Als er al wat met de infra zou zijn, dan nog zou de Thalys niet harder dan 160km/u kunnen rijden achter een Fyra aan.

Op de heenweg met Thalys ook wat vetraging, de gebruikelijke 5 minuten file rijden om op Schiphol op spoor 5 te komen, en kwartier door heel lang stil te staan voor een brug tussen Antwerpen en Mechelen waar men aan het werk is. De vertraging was uiteindelijk 20 minuten, roept de Belgische treinmanager om: door infrastructurele problemen op het NEDERLANDSE net, is onze aankomst in Brussel 20 minuten later dan voorzien. Met de nadruk op Nederlandse. ''Infrastructurele problemen'' Is wel een modewoord in Thalys blijkbaar.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: do 26 aug 2010, 12:49
door Suus
Op dit moment zouden er problemen zijn met de bussen 37, 40, 62 en 65 bij het Amstelstation door wateroverlast, maar waarom zijn er dan geen problemen met de extreem belangrijke buslijn 136 en de streekbussen?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 16:25
door Milco
Een leuk bericht op www.ns.nl:

Vlissingen-Roosendaal
Vrijdag 27 Augustus 16:12
Oorzaak
De beperkingen tussen Middelburg en Vlissingen als gevolg van een wisselstoring zijn voorbij.
Er rijden stopbussen tussen Middelburg en Vlissingen.
Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.

Ja, dat snap ik wel hoor, de beperkingen zijn voorbij, maar tussen Middelburg en Vlissingen moet je wel met de bus reizen... :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 16:30
door Raymond
Is het een misser op de Connexxion site en bij 9292ov of is er vanaf komende zondag sprake van een knip in Q-Liner 350 (Alkmaar - Leeuwarden) bij het sprankelende Den Oever met een 0 minuten overstap?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 16:33
door Milco
Dat zag ik ook al op www.connexxion.nl, vreemd.
Misschien behoort straks het traject Alkmaar - Den Oever tot concessie Noord-Holland-Noord en Den Oever - Leeuwarden tot Friesland? Maar dat is wel vreemd. Misschien rijden ze wel door bij Den Oever hoor, maar dan zou dat dan wel in de dienstregeling moeten staan, lijkt me.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 19:54
door Daniel
Het moet niet gekker worden... NS weet kennelijk zelf niet meer waar en wanneer de treinen vertrekken in Utrecht :roll:
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 20:27
door Caspar
Hangen er dan geen blauwe vertrekstaten? Ik vind dit wel mooi, trekt goed de aandacht. Vaak is er een klein hoekje rechtsonder waar de boodschap over de werkzaamheden staat, die niet eens opvalt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 20:46
door Oud forumgebruiker
Waarschijnlijk verekken de treinen per dag en misschien zelfs per uur wel op verschillende sporen... dan kan je dat niet allemaal kwijt op zo'n bord nee. En soms wordt een spoor last-minute nog gewijzigigd...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 20:54
door Caspar
Dan krijg je het Franse model, dat iedereen in de hal zich verzameld onder de Centrale Hal Aanwijzer, en als op 20 minuten voor vertrektijd het spoor erop komt te staan, ontstaat er een enorme bewegende mensenmassa bij iedere aankondiging.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 20:59
door Daniel
@Caspar: nee, geen blauwe vertrekstaten. Dit is variant twee, eerst hingen er vertrekstaten met alles erop behalve de spoornummers.

@Ziggy: Dat valt allemaal wel mee hoor, aan de treinen die vertrekken van spoor 1 t/m 8 en 14 t/m 19 is eigenlijk niks veranderd ten opzichte van de standaardsituatie aan het begin van de huidige dienstregeling.
Wijzigingen zijn er alleen voor de vertreksporen 9, 11 en 12 dus en dan ook nog eens alleen voor de IC's (de stoptreinen vertrekken gewoon waar ze dat altijd al deden).

Voornaamste verschil met normaal is dat spoor 9 voor de s12500 en s12700 in beide richtingen gebruikt wordt afhankelijk van het moment van de dag. 11 is buiten dienst en de NoordOost is daarom verplaatst naar 12 en de s2800 naar 9.
Enige lastige situatie betreft tot 6 september de avondspits waarin de NoordOost én de voortrein daarvoor beide op spoor 12 gepland staan. Al is het dan gewoon een optie van spoor 4 naar Rtd te vertrekken en van 9 ri. Amf (met de voortrein die dan in beide richtingen rijdt)

Enige vreemde situatie in 't geheel was dat deze week de t12759 op maandag en vrijdag van spoor 9 en dinsdag t/m donderdag van spoor 12 vertrok en de t1759 juist op ma+vr van 12 en di+wo+do van 9. Da's eigenlijk een volstrekt onlogische situatie...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 22:37
door Marc
De serie s14500 nam volgens de CTA van Amsterdam een alternatieve route. Op zich gaat het wel: naar Schiphol en dan via de Hemboog naar Enkhuizen. Overigens ontbreken nog enkele stops...

Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: vr 27 aug 2010, 22:39
door reisthijs
ziggy schreef:Waarschijnlijk verekken de treinen per dag en misschien zelfs per uur wel op verschillende sporen...
Dat is nog steeds geen reden om de reiziger niet op z'n minste te informeren, wannéér een trein zou moeten vertrekken. De vertrektijden zijn niet aangepast!

Overigens kan nog vermeld worden dat er niet voor álle richtingen zo'n blanco vertrekstaat hangt: die voor de treinen richting Hilversum/Baarn is nog wel een gewone.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: za 28 aug 2010, 19:43
door Milco
Vanmiddag deze foto gemaakt, vanuit de auto in Amsterdam: (sorry voor de kwaliteit.)

Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: za 28 aug 2010, 19:44
door Geert
Wat betreft de vertrekstaat in Utrecht:

Zoals het nu opgehangen is, is ook niet handig als je wilt zien hoe laat de laatste trein gaat, om te zien dat er na 20.00 uur minder treinen rijden of op welke stations er wordt gestopt. De halaanwijzer en de TAS-schermen vermelden zulke informatie immers niet, die tonen alleen eindbestemming en misschien wat via-stations. Want welke trein moet je nu nemen naar Leiden Lammenschans?
Intercity's stoppen alleen op de met IC aangegeven stations

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: za 28 aug 2010, 22:09
door Oud forumgebruiker
Milco1995 schreef:Vanmiddag deze foto gemaakt, vanuit de auto in Amsterdam: (sorry voor de kwaliteit.)
Die heeft dat al een tijdje.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: za 28 aug 2010, 23:20
door Wubbo
Daniel schreef:@Ziggy: Dat valt allemaal wel mee hoor, aan de treinen die vertrekken van spoor 1 t/m 8 en 14 t/m 19 is eigenlijk niks veranderd ten opzichte van de standaardsituatie aan het begin van de huidige dienstregeling.
Wijzigingen zijn er alleen voor de vertreksporen 9, 11 en 12 dus en dan ook nog eens alleen voor de IC's (de stoptreinen vertrekken gewoon waar ze dat altijd al deden).
Helaas, geen koelkast. De s7400 naar Rhenen vertrekt nu ook in de daluren van spoor 14 (was in de daluren van spoor 12). En er zijn ook wijzigingen voor spoor 8, spoor 5 en spoor 4 (zie hieronder).
Daniel schreef:Voornaamste verschil met normaal is dat spoor 9 voor de s12500 en s12700 in beide richtingen gebruikt wordt afhankelijk van het moment van de dag. 11 is buiten dienst en de NoordOost is daarom verplaatst naar 12 en de s2800 naar 9.
Enige lastige situatie betreft tot 6 september de avondspits waarin de NoordOost én de voortrein daarvoor beide op spoor 12 gepland staan. Al is het dan gewoon een optie van spoor 4 naar Rtd te vertrekken en van 9 ri. Amf (met de voortrein die dan in beide richtingen rijdt)
Da's geen optie: vertrek van s7400 naar Breukelen en de NoordOost naar Rotterdam van 5 resp 4 kan niet tegelijk. De keren dat ik er was en er tegelijk twee spitstreinen vertrokken vertrok dan ook de Haagse poort van de NoordOost van spoor 4, dat kan wel maar ligt erg krap: om .09 aankomen uit Amersfoort, om .10 vertrekken van spoor 5 naar Den Helder, en dan om .14 vertrekken van spoor 4 naar Den Haag. De situatie met de Haagse poot op spoor 5 en de s3000 op 4 (en daardoor geen kruisingen) heb ik ook wel gezien, maar dan verlies je de overstap van s3500 op s3000 weer.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: za 28 aug 2010, 23:47
door Daniel
Tja, 't probleem is eigenlijk domweg dat je altijd wel ergens een overstap kwijtraakt... wat dat betreft is de situatie in de avondspits per 6 september nog de meest nette oplossing, jammer dat de wijzigingsbladen en de verbouwing niet meer gelijkop gaan.
Immers heb je dan een cross-platform overstap van de, dan tot Utrecht rijdende, spits-IC uit Leeuwarden op de IC ri. Den Haag die in Gouda weer aansluiting biedt op de IC naar Rotterdam. En de andere kant op kan je vanuit Rotterdam al in Gouda overstappen op het gedeelte uit Den Haag wat in Utrecht een flinke wandeling scheelt.
Dat heeft op de grootste reizigersstroom amper effect en hindert de andere corridors ook het minst.

(Hoewel in Utrecht koppelen van de spitstreinen uit beide richtingen gevolgd door het in Amersfoort weer afkoppelen van een treinstel mogelijk wel vertragend werkt. Immers is de stop in Amf van de spitstreinen vrij kort.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: zo 29 aug 2010, 09:12
door Etienne

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: zo 29 aug 2010, 21:42
door Ardan
Hmmm, interessant, Arnhem Velperpoort tussen verder alleen (semi-)intercitystations. Stopte de s3600 dan vroeger ook daar?

Schitterend hoor, de nieuwe Syntus-bussen hier in Deventer, alleen jammer dat de naam van de halte St. Juriënstraat praktisch consequent verkeerd wordt geschreven. (is namelijk met dubbel-r ;) )

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: zo 29 aug 2010, 21:49
door Joshua
Het viel me laatst in Arnhem ook al op dat een CTA onder de nieuwe kap ook wel een leuk fout aan geeft.
De s3600 naar Zwolle was geen intercity maar een internationale trein.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: zo 29 aug 2010, 21:55
door webguy
Ardan schreef:Hmmm, interessant, Arnhem Velperpoort tussen verder alleen (semi-)intercitystations. Stopte de s3600 dan vroeger ook daar?
De eerste intercity naar Zwolle stopt ook op Velperpoort (klopt alleen niet, omdat 'ie overal stopt dan... hmm)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Geplaatst: zo 29 aug 2010, 21:57
door Ardan
Én Presikhaaf, Velp, Rheden en Brummen. Maar aangezien dit één boekje betreft moeten er dus ook treinen zijn geweest die alléén op Velperpoort stopten..