Pagina 5 van 13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 18:51
door Caspar
Afbeelding
Zowel gisterochtend als vanochtend zag ik deze trein langsrijden. Wat is dit voor iets?

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 18:59
door Bart
Zo te zien loc 1312, een 1200, een plan D en 2x plan W.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 19:02
door MdJ
Plan E - D - W :wink:

Combinatie rijdt in de Heimwee-Express, Utm-Mrge.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 19:31
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Zoals laatst al ten sprake kwam in Mag ik even kwijt is de wereld op dat soort momenten echt piepklein :lol:
Zeg dat wel. Had laatst een gesprekje op lijn 2 met een man. Leuk en aardig gesprekje. Sta ik gisteren in mijn vrije tijd op de tram te wachten om naar de stad te gaan... hoor ik ineens van de andere kant van de straat "Hee, nu sta je een keer zelf op de tram te wachten!! :D"... :lol: Ook al diverse vaste reizigers van lijn 7 tegen gekomen in de MCD Kinkerstraat :P

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 20:39
door Oud forumgebruiker
Vandaag waren er overigens op een moment twee wagens defect geraakt van lijn 9 (de Bee-lijn ;)): de 809 op de Dam en een Combino op het eindpunt in Diemen ;). Over pech hebben gesproken.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: zo 12 sep 2010, 21:05
door webguy
Gisteravond en vandaag zouden er werkzaamheden zijn tussen Boxmeer en Venray. Die gingen niet door echter, en dit was verwerkt onder werkzaamheden op ns.nl. De NS planner konden ze niet meer aanpassen kennelijk: die bleef de bus zeggen (aldus een klasgenoot).

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 00:20
door Geert
Zag vanmiddag (rond een uur of 4/half 5) op de kruising tussen station Vlaardingen Oost en metrostation Vijfsluizen een RET-bus staan, met eromheen een aantal busjes van de politie (verkeersonderzoek) en ook was de kruising afgezet met van die rood-witte linten. De bus filmde SORRY GEEN DIENST en stond met alarmlichten aan. Zag er uit als een aanrijding, hoewel ik geen schade zo snel kon zien...

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 09:18
door les7
Geert schreef:Zag vanmiddag (rond een uur of 4/half 5) op de kruising tussen station Vlaardingen Oost en metrostation Vijfsluizen een RET-bus staan, met eromheen een aantal busjes van de politie (verkeersonderzoek) en ook was de kruising afgezet met van die rood-witte linten. De bus filmde SORRY GEEN DIENST en stond met alarmlichten aan. Zag er uit als een aanrijding, hoewel ik geen schade zo snel kon zien...
Op dat gedeelte zijn al zo veel aanrijdingen gebeurd. Vaak rijden daar auto's of fietsers door rood en tsja, dan is 't al gauw raak.. -o-

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 17:21
door MdJ
Op het Amstelstation in Amsterdam staat voor lijn 101 de 8156 gereed, aldus Ziggy ter plaatse.

De bus heeft nog "Deze bus rijdt in opdracht van de provincie Overijssel" op de achterzijde staan. Is die nu Ex-Deventer of Ex-Zwolle?

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 18:38
door Etienne
MdJ schreef:Op het Amstelstation in Amsterdam staat voor lijn 101 de 8156 gereed, aldus Ziggy ter plaatse.

De bus heeft nog "Deze bus rijdt in opdracht van de provincie Overijssel" op de achterzijde staan. Is die nu Ex-Deventer of Ex-Zwolle?
Ex-Dedemsvaart :wink:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 19:01
door Daniel
De stiekemerds... in de stationshal van Utrecht Centraal stond de t12759 nog op de CTA's van spoor 9, maar eenmaal beneden bleek er een sprinter naar Rhenen gespoorwijzigd te zijn naar 9b en was op 9a alles blanco.
Maargoed, toen zag ik ook nog een trein met "Groningen" op de displays op spoor 12 staan... bleek de t557 met +25 door een technische storing te zijn, die dus maar genomen en zo uiteindelijk nog eerder op m'n bestemming gearriveerd :)
Opvallend trouwens hoeveel zitplaatsen er nog over waren, je zou toch zeggen dat het een reden heeft dat die trein met 14 bakken IRM rijdt...

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 19:56
door Geert
Misschien was iedereen al overgestapt op een eerdere trein door de technische storing? Klinkt wel aannemelijk, zou niet de eerste keer zijn dat reizigers de trein uit worden gestuurd, trein staat nog een tijdje langs het perron en rijdt dan alsnog - bijna leeg doordat iedereen er uit is gestuurd...

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 20:04
door Daniel
Nou, bijna leeg was hij ook weer niet. Wel relatief leeg vergeleken met andere treinen. Ook genoeg reizigers gehoord dat "hij nu toch weer gaat rijden".
Op welke andere trein hadden de reizigers trouwens moeten overstappen, kan hooguit voor reizigers naar Amersfoort. Enige tussenliggende trein was immers de t2859. Daarnaast reed 'ie zo goed als in het pad van de t12759, aannemelijk dus ook reizigers voor die trein erbij (minstens eentje, ikzelf :P )

Edit: Somda biedt deze verklaring...
Zoals meerdere treinen in de NO, komt dit door de vleugels. In Zl kun je 15 bakken ICM niet dusdanig splitsen dat je zowel richting Lw, als richting Gn op voldoende capaciteit uit komt. Maar volgens mij zijn er ook nog wel andere mogelijkheden om dat op te lossen en is 14 bakken VIRM over de Veluwe inderdaad wel erg veel van het goede...

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 20:10
door BR628
Mat van de t557 rijdt ook de t522 en daar zijn 14 bakken VIRM wel nodig. En wat heen gaat moet ook terug, anders heb je de volgende ochtend een probleem.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 20:12
door Daniel
Tja, maar het hoeft natuurlijk niet persé met één trein terug he :wink:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 20:15
door BR628
Nee maar dat is wel het makkelijkst natuurlijk. Gewoon op en neer laten pendelen, aangezien de 14 bakken VIRM ook treinen t20533 / t533 / t10533 en t10546 / t546 / t20546 voor hun rekening nemen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: ma 13 sep 2010, 23:29
door Suus
Ik was gisteren nog even een kaartje kopen onder de overkapping van het stationsgebouw in Boskoop (er reed een bus, die stopte bij de keerlus op het parkeerterrein). Normaal gesproken kan je vanaf die overkapping via een spoorwegovergang op het perron komen. Nu was de spoorwegovergang afgesloten met een lintje en stond er een werktrein pontificaal over de spoorwegovergang terwijl de spoorbomen nog gewoon open stonden :P

Heb trouwens behoorlijk wat werkmateriaal gezien in Boskoop en Alphen. In Boskoop stonden twee locomotieven van Volker Rail en twee rijtjes wagons met grind voor onder de spoorbaan. Er reed nog een werktrein tussen Boskoop en Alphen. In Alphen stond nog een locomotief van BAM / Rotterdam Rail Feeding en nog een rijtje wagons met grind. En tussen Alphen en leiden Lammenschans reden nog eens twee werktreinen. Dat was rond negen uur 's avonds op zondag.

Ook wel prettig was dat de treinvervangende bus in Leiden gewoon de binnenstadsroute van lijn 32 naar het station nam en niet zoals ik wel eens eerder heb gehad de autoroute via allerlei singels, grachten en andere hopeloze omwegen.

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Geplaatst: di 14 sep 2010, 17:59
door Freek
normaal gesproken heb ik altijd de sprinter naar zutphen van 18.03. Nu ben ik een kwatiertje eerder met de ic naar zwolle. Ondanks dat deze trein veel dezelfde stations aan doet en er 5 minuten vooraf een ic naar arnhem vertrekt is deze trein stukken drukker dan de sprinter. De sprinter heeft altijd zitplekken over, de ic hier heeft gezellige staanplekken op de balkons.

Wat me ook altijd op valt is dat de s3000 in de spits rijdt met 10 tot 12 bakken VIRM. De s3100 daarintegen stond juist klaar met 4 bakken. Ze rijden grotendeels dezelfde route, maar blijkbaar zit er wel een groot verschil in reizigersaanbod.

Kan een beheerder dit bericht in het reiservaringen topic zetten? Per ongeluk in het verkeerde topic gepost.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: di 14 sep 2010, 19:17
door Daniel
Vanmiddag stond zoals wel redelijk gebruikelijk (zeker met dit soort weer) de Vondellaan in Utrecht weereens muurvast. Normaal sluit de bus daar dan, bij gebrek aan een busbaan, gewoon achter aan maar de chauffeur die ik vandaag trof op lijn 66 verdient wel een klein complimentje: 't was de eerste die eens wat anders deed...
Linksaf de Croeselaan op waar 'ie goed kon doorrijden en vervolgens een extra stop bij het Jaarbeursplein voor de overstappers op de trein :pos:

Dankzij deze aangepaste route nog met gemak de t1759 gehaald terwijl het anders vrijwel zeker een trein later was geworden. Zodoende kwam ik tegenover een non te zitten, die kom je ook niet elke dag in de trein tegen :wink:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: di 14 sep 2010, 20:46
door Karl
Geen reiservaring, maar een simpele vraag over de Rotterdamse lijn 20.

Weet iemand hoe lijn 20 rijdt in de buurt van het Centraal station? Op de site van de RET staat (richting noord) Kruisplein - Centraal en dan weer (richting zuid) naar het Kruisplein, maar waar keert deze tram dan?
De laatste keer dat ik in Rotterdam was bij het Centraal station/Weena reden er nog geen trams over het Weena ten zuiden van de Delftsche Poort/Nationale Nederlandengebouw.

Alvast dank voor 't antwoord.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: di 14 sep 2010, 20:53
door mb90
Komende vanaf het Kruisplein gaat lijn 20 rechts het Weena op, dus ten zuiden van de Delftse Poort langs. Dan links en via de Poortstraat naar de tramhalte van het Centraal Station. Vanaf daar gaat het gelijk rechtdoor naar het Kruisplein en dan weer naar Zuid. In feite dus een rondje tegen de klok in rondom de Delftse Poort.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: di 14 sep 2010, 21:14
door Justin
Het was beetje een zooitje vandaag.

Wilde om 17:51 de t12760 vanaf Amf naar Rta nemen, aangezien ik een training zou bijwonen in Capelle. Aangezien dat hele gedoe met dat frequentrijden op Asd-Ehv en alle aardverschuivingen die ermee gepaard gaan, zou dat ding natuurlijk maar tot Ut rijden. Alleen had de t5660 panne op Bhv en zaten wij er precies achter. Dit betekende dat we in z'n achteruit naar Dld mochten gaan, en dan weer links naar Ut konden rijden. Uiteindelijk zaten we dan nog eens 2x8 minuten voor de rooie bij Uto-Ut, en kwamen we om 18:56 i.p.v. 18:06 binnen.

Verrekte van de honger, en had met een Spanjaard afgesproken op Ut, die me m'n Oyster terug zou geven, dus had nog net de t22764 van 19:17+5 kunnen halen. Tja, de t2864 had immers ook al +10.

Inmiddels had ik m'n plannen om naar de training te gaan opgedoekt, want zou veel te laat komen. Zodoende met de t22764 alsnog verder naar Rtd gegaan, waar we om 20:00 aankwamen en ik de t5175 al net zag wegrijden zodra ik op de loopbrug aan kwam zetten.

Dus dan maar wachten op de t5075, die toevallig met m8667 aan kwam... Aankomst te Zwd: 20:33 i.p.v. 19:20 :neg:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: di 14 sep 2010, 21:36
door Karl
@MB90, dank voor je antwoord.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: di 14 sep 2010, 23:18
door Wubbo
Justin schreef: Aangezien dat hele gedoe met dat frequentrijden op Asd-Ehv en alle aardverschuivingen die ermee gepaard gaan, zou dat ding natuurlijk maar tot Ut rijden.
Terzijde: dat heeft weinig met ETMET te maken, maar meer met de nieuwe fase van de Utrechtse verbouwing (spoor 11 nu buiten dienst). Het vervallen van de voortreinen wordt ook in 2011 doorgezet namelijk.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 15 sep 2010, 20:26
door Daniel
De chaos door de botsing op het Utrechtse 5 Meiplein van gisteren duurde vandaag ook nog voort... vanmorgen viel het nog mee met de drukte maar was er vooral de nodige verwarring op Busstation Zuid: per abuis bleek de chauffeuse van lijn 65 haar bus namelijk op de halte van 63 geparkeerd te hebben en stond lijn 63 dan weer bij de halte van 65. Genoeg reizigers heen en weer zien lopen tussen beide perrons omdat ze uit gewoonte de verkeerde hadden.

In de avondspits konden de pendelbussen die er reden absoluut niet het reizigersaanbod aan waardoor ook de reguliere lijndiensten, en dan vooral degenen die én bij Kanaleneiland Zuid én bij Westraven stoppen, het zwaar te verduren kregen. Zelf me, na een vriendelijk doch dringend verzoek aan de reizigers om even door te schuiven naar achteren, met wat proppen en aanstampen nog net in een lijn 74 kunnen proppen bij het Europaplein en onderweg nog een grote hoeveelheid bomvolle bussen langs zien komen (sommigen waren echter weer opvallend leeg).
De bus de ik had liet in ieder geval op het Anne Frankplein al mensen achter, in de tegenrichting reed een lijn 77 al bij de Bleekstraat met "Sorry, deze bus is vol" scrollend over de filmbak.

Mijn bus sloot dit keer gewoon achteraan de file aan op de Vondellaan, maar toen ik even bij de tramvervangende busjes ging kijken tijdens 't wachten op de trein zag ik genoeg van de Nieuwegeinse lijnen langskomen die via de Croeselaan gereden waren. Overigens ook een lijn 65 uit de richting Rijnkade / Vredenburg zien komen, hoe die nu gereden is?!