Pagina 9 van 13

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 14:12
door webguy
Bij station Heyendaal zijn ze de boel aan het omspitten, geen idee wat precies, maar ik gok iets met de fietsenstallingen. Resultaat is dat de bushalte Station Heyendaal verplaatst is naar de Heyendaalseweg, hier. Hoorde onder de studenten flink zuchten en steunen. Zal wel gezellig zijn voor de doorstroming om 8 en 17u.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 16:07
door AMG
Vanmorgen lekkere chaos op Den Haag Centraal. Ik zou de s2000 van 7:23 naar Utrecht nemen, maar die werd eruit gegooid. Defecte trein bij Binckhorst. Advies: via Leiden omreizen, maar helaas was de s2600 al vertrokken. Toen maar de s3400 ingestapt, die werd er ook uitgeknikkerd. Toen ik net zat in de s6300, werd omgeroepen dat de s500 van 7:38 werd omgeleid via Delft. Enfin, uiteindelijk drie kwartier vertraging, en toen ik op Utrecht was, was het alweer bijna opgelost.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 17:15
door Milco
Nieuwe Connexxion Ambassadors (3500 serie) en Regionet-Amba's :roll:
Klik hier: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... derzwaard/

Zijn dit allemaal bussen voor Zaanstreek ofzo?

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 18:18
door Suus
Oui!

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 18:51
door Freek
webguy schreef:Resultaat is dat de bushalte Station Heyendaal verplaatst is naar de Heyendaalseweg, hier.
En dat is alleen richting Heyendaal omdat die kant van de busbaan+bushalte niet beschikbaar is. Verkeersregelaars zorgen er voor dat bussen om en om de busbaan op danwel af kunnen. Richting CS wordt er wel gehalteerd op de normale halte, echt handig voor de doorstroming is het dus niet.

Verder staat op het station van Nm bij de loketten zo'n digitale tekstkar, met de mededeling vooral de kaartjesautomaat te gebruiken en de medewerkers op het perron voor reisinfo, de wachttijd voor de loketten kan in verband met de OV-Chipkaart erg lang zijn. Heb mensen inderdaad al buiten het lokettenhokje zien wachten.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 19:32
door Fles
Freek schreef: de wachttijd voor de loketten kan in verband met de OV-Chipkaart erg lang zijn.
Kutding is het :Y

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 20:08
door robert55
Freek schreef: Verder staat op het station van Nm bij de loketten zo'n digitale tekstkar, met de mededeling vooral de kaartjesautomaat te gebruiken en de medewerkers op het perron voor reisinfo, de wachttijd voor de loketten kan in verband met de OV-Chipkaart erg lang zijn. Heb mensen inderdaad al buiten het lokettenhokje zien wachten.
Wat zijn dat, loketten?

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 21:05
door Daniel
Bee schreef:Oui!
Nou de kleurstelling van de Citea's op een van de foto's lijkt toch meer op die voor Dubai hoor :wink:

Vanmiddag was de t557 door een defect uitgevallen wat een erg goed gevulde t12759 opleverde. In die trein werd reizigers voor Enschede verzocht uit te stappen en de volgende trein te nemen. Nu vraag ik me toch af wat reizigers voor Enschede überhaupt in de 12759 te zoeken hadden, drie minuten later vertrekt er immers een rechtstreekse trein heen :P (En er zullen er vast niet veel Rotterdam -> Enschede afleggen)
Die t1759 kreeg ook wel een redelijke vertraging doordat hij moest wachten tot de 12759 van spoor 9 weg was.
In Amersfoort aangekomen bleek daar zo'n beetje elke trein vertraagd te zijn, behalve "mijn" 12759 :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: wo 22 sep 2010, 21:27
door Suus
Daniel schreef:
Bee schreef:Oui!
Nou de kleurstelling van de Citea's op een van de foto's lijkt toch meer op die voor Dubai hoor :wink:
Gelukkig hadden we het over Ambassadors. En over hun fantastische luxe uitstraling als Snelbus :lol:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 01:38
door Ardan
Fles schreef:
Freek schreef: de wachttijd voor de loketten kan in verband met de OV-Chipkaart erg lang zijn.
Kutding is het :Y
En dáárom heb ik dus vandaag van 7 tot 19 uur uitzendwerk gedaan op het station *O* NS laat onderzoeken hoe de functie van de loketten gaat veranderen nu de OVC eraan komt. Mij is in ieder geval opgevallen dat er inderdaad veel OVC-vragen aan het loket komen, maar dat er ook echt gigantisch veel mensen dom een kaartje komen kopen... terwijl er snotverpatje 8 kaartautomaten in het station staan! Ik zal er nog wel een verhaaltje met de statistiekjes over schrijven..

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 12:50
door iljitsch
Ik had gister het genoegen om middenin de avondspits op Brussel Centraal te staan. Ik zou dit best een gekkenhuis durven noemen. Het station bestaat uit zes ondergrondse sporen, waarvan veel in beide richtingen gebruikt worden. Na 5 minuten wachten om een kaartje naar 't vliegveld te kopen (maar het voelde als een half uur) was ik net rond 17.16 u, het moment waarop mijn trein zou vertrekken, op spoor 5. Dat werd dus 20 minuten wachten waarbij drie andere vertraagde treinen langskwamen op dat spoor, waaronder de benelux (gereden met aftands Belgisch materieel) die op het stuk vanaf Brussel Zuid al +10 had. Achter me op spoor 6 was ook alles vertraagd. Aan de overkant op spoor 4 leek het wat beter te gaan. Het horen en zien verging je regelmatig omdat het station zich in een boog bevindt en bij sommige treinen de flenzen langs de rails schuren. De omroep was geloof ik in vier talen en bijna continu actief met alle vertragingen en hier en daar een spoorwijziging.

Maar "gelukkig" was mijn vliegtuig ook 1,5 uur vertraagd dus ik haalde mijn aansluiting zeer ruimschoots. Wat me wel opviel is dat de metro in de spits net precies goed vol zit: alle zitplaatsen in gebruik en ook een hoop staande mensen, maar niet zoveel dat je er claustrofobie van krijgt of je een weg naar de uitgang moet vechten.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 12:53
door VIRM
Ardan schreef:Mij is in ieder geval opgevallen dat er inderdaad veel OVC-vragen aan het loket komen, maar dat er ook echt gigantisch veel mensen dom een kaartje komen kopen... terwijl er snotverpatje 8 kaartautomaten in het station staan! Ik zal er nog wel een verhaaltje met de statistiekjes over schrijven..
Vergeet niet dat niet iedereen in staat is om een kaartje bij de automaat te kopen, of mensen vertrouwen het niet vanwege de skimpraktijken. Ik koop zelf ook gewoon mijn kaartjes aan het loket (en hoef wegens mijn handicap dan ook nooit de 50 cent extra te betalen). :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 14:25
door tsov
De Cxx 9227 (Zuidtangent) waarin ik net zat had blijkbaar een dooie vetag. De stoplichten in Amstelveen duurden voor m'n gevoel al langer, maar het werd echt duidelijk toen de bus de Zuidtangent-afrit van de A9 bij Schihol-Noord nam: daar moest de slagboom met een sleuteltje geopend worden.

Verder zit ik nu voor het eerst in tijden weer eens in Mat'64 in de s5700.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 16:55
door Caspar
Ik ben vanochtend eventjes naar Deventer op en neer gegaan, en dat was met de Berlijn IC vanaf Hilversum. In de s1500 reden we in Weesp zoals gebruikelijk de s4600 en de s5700 voorbij, die daar langs het perron stond. In Hilversum overstappen, en daar bleek de t145 +10 te hebben, en kwam na de s5700 binnen. De treinmanager vermelde in zijn omroep dat men vanaf Weesp achter een vertraagde stoptrein naar Utrecht aan moest rijden. Dat kan dus niet kloppen, want de stoptrein was keurig optijd. De t143 moest wel te laat door Weesp gekomen zijn, om achter de s5700 te komen daar. In Amersfoort aangekomen zag ik uit mijn ooghoeken de Pontrein (die met die auto's) leeg voor ons kruipen richting Apeldoorn. Die vertrok keurig in zijn eigen pad, maar voor de t145 betekende dat nog meer vertraging. Bij Stroe reden we er voorbij, en werd de vertraging geleidelijk minder. Er zaten wat zestigers om me heen, die echt aan het azijnpissen waren over de vertraging. Vooral omdat we voortdurend werden ingehaald door vrachtwagens op de nabij gelegen A1 :D Hispeed? Nou ik dacht meer aan Slowspeed. Of: nou volgende keer maar met het vliegtuig, want zo goedkoop was dit nu ook weer niet. Op de terugweg zat er iemand in pak in de stiltecoupe te bellen met 2 telefoons tegelijk. De ene was zakelijk, over de omzetcijfers, met de andere met een vriend over het golfen van gisteren. Hele tijd zette ie om beurten met 1 telefoon iemand in de wacht. Zeker 11 gesprekken gevoerd met 2 telefoons tegelijk.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 18:30
door Michael
Ik stapte om 16.42 in Breda op de Groot Ypelaardreef in lijn 12 en toen we bij de Hogeschoollaan kwamen werd het "gezellig" in de bus. De bus was stampvol en er kon haast niks meer bij en toch stopte de chauffeur waardoor het nog gezelliger werd en ik het toch wel even benauwd kreeg door de drukte. en het ergste is dat de 8 die komt 7 minuten later en die rijd altijd met een gelede bus waarschijnlijk gewoon zo goed als leeg naar het station rijd. het had beter geweest om de dienstregeling zo te maken dat de 8 voor de 12 komt

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 19:12
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:Gelukkig hadden we het over Ambassadors. En over hun fantastische luxe uitstraling als Snelbus :lol:
Gelukkig zijn het ook geen snelbussen, maar regionetlijnen. Stoppen gewoon op dezelfde haltes als het overige stads- en streekvervoer en hebben over de gehele route bijna geen eigen busbaan. :wink:
Daniel schreef:Nou de kleurstelling van de Citea's op een van de foto's lijkt toch meer op die voor Dubai hoor :wink:
Ik zie er ook één tussen staan die wel wat weg heeft van de Zuidtangent - pardon, RegioNet - uitstraling...
tsov schreef:De Cxx 9227 (Zuidtangent) waarin ik net zat had blijkbaar een dooie vetag. De stoplichten in Amstelveen duurden voor m'n gevoel al langer, maar het werd echt duidelijk toen de bus de Zuidtangent-afrit van de A9 bij Schihol-Noord nam: daar moest de slagboom met een sleuteltje geopend worden.
De laatste paar keren dat ik met de Zuidtangent reed heb ik vaker meegemaakt dat die slagbomen met een sleutel opengemaakt moesten worden. Had alleen niet de indruk dat de VETAG defect was. :P

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 19:33
door Fles
Ik kwam in Deventer vanmiddag deze "goeie" "tip" tegen.

Afbeelding

sukkels zijn het ook echt daar :N

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 19:57
door Oud forumgebruiker
Je zult je andere nog verbazen over hoe ehhh - slim - mensen kunnen zijn. Zo kwam er laatst een vrouwtje bij mij de tram in: "Meneer, meneer.... ik ben in de vorige tram vergeten uit te checken. Kan ik dan hier uitchecken?". Dus ik zeg haar dat dat niet mogelijk is, dat het allen kan in exact dezelfde wagen. Ze snapte het niet echt, dus ik vatte het kort samen: Nee, dat kan niet. Waarop ze antwoordde "Nou, ik probeer het toch hoor!!", ze checkte dus in mijn wagen in en verliet mompelend de tram weer. Nog een keer 4 euro eraf...

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: do 23 sep 2010, 21:47
door waldo79
Het lijkt wel een invasie van Dv met OVinNL'ers :)

@Ardan: was je woensdag rond 17.10 uur in het station van Dv te vinden? Heb je niet gezien 8-)

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 24 sep 2010, 01:33
door STF
Toch grappig dat de meningen van buschauffeurs zo kunnen verschillen, laatst spraken find_your_spot en ik een bestuurster van GVB die vertelde dat ze speciaal een Volvo gelede had aangevraagd voor haar dienst omdat die wagens zo heerlijk rijden, de Citaro gelede vond ze helemaal niks doordat ze onder andere zo vreselijk zwaar sturen. Nog geen kwartier later treffen we een chauffeur die eindeloos een Volvo verder achteruit probeerde te rijden maar de automaat het simpelweg vertikte, geen centimeter kwam de bus meer van zijn plek ondanks dat het achteruitrijalarm vrolijk piepte en het gaspedaal steeds dieper ingetrapt werd (normaal zijn het al van die lawaaierige bussen maar als je midden in de nacht zo'n keihard achteruitrijalarm aan hebt staan en de motor volgas loopt is het voor omwonenden volgens mij echt niet meer om te harden), de reactie van die chauffeur was dat het altijd en eeuwig ellende met die oude rot Volvo's is en hij veel liever zo'n heerlijk rijdende Citaro had.

Over die Citea die op proef is zijn de meningen ook ontzettend verdeeld, de een kraakt die bus volledig af en de ander prijst de bus de hemel in.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 24 sep 2010, 04:00
door Ardan
waldo79 schreef:Het lijkt wel een invasie van Dv met OVinNL'ers :)

@Ardan: was je woensdag rond 17.10 uur in het station van Dv te vinden? Heb je niet gezien 8-)
Maar ik was er wel degelijk ;) Ik zat achter het loket... maar daar kom je niet langs als je van de trein naar de uitgang bij de bussen loopt.
En Fles, let op je woorden knul! Anders leg ik je met je kaak op de perronkap..
Hmm nee, zo sterk ben ik nou ook weer niet :lol:
Maar in ieder geval, ik kreeg een man, rond 25-30 jaar oud, aan het loket die in Zwolle ingecheckt had. In Deventer verliet hij het station, maar op een gegeven moment bedacht hij zich dat hij was vergeten uit te checken. Dus hij weer terug, naar het loket, en vroeg of hij nou zijn borg kwijt was, in verband met maximumtijd enzo. Op dat moment was het anderhalf uur geleden dat hij had ingecheckt. De lokettist kon hem geen antwoord geven.. gelukkig wist ik nog dat de maximumtijd bij het stads-en streekvervoer in ieder geval 2 uur is. Bij de trein geldt die maximumtijd in ieder geval niet. Veilig was hij zeker.
Dus, om op dat bord terug te komen: er bestaat dus wel degelijk verwarring soms. Heb ook een echtpaar gezien waarvan de vrouw wilde inchecken, maar op de cico verscheen 'tot ziens' enzo. Bleek dus een foutje te zijn, want bij het uitlezen bleek ze gewoon ingecheckt te zijn.

Eigenlijk was ik ingehuurd om elke twee minuten de wachtrij te tellen, maar ja, als hobbyist zijnde luister ik naar alle gesprekken en denk ik ook mee natuurlijk en geef advies waar nodig als de lokettist het zelf niet weet :D En daar hadden de lokettisten dan weer geluk mee ;)

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 24 sep 2010, 04:03
door Ardan
VIRM schreef:
Ardan schreef:Mij is in ieder geval opgevallen dat er inderdaad veel OVC-vragen aan het loket komen, maar dat er ook echt gigantisch veel mensen dom een kaartje komen kopen... terwijl er snotverpatje 8 kaartautomaten in het station staan! Ik zal er nog wel een verhaaltje met de statistiekjes over schrijven..
Vergeet niet dat niet iedereen in staat is om een kaartje bij de automaat te kopen, of mensen vertrouwen het niet vanwege de skimpraktijken. Ik koop zelf ook gewoon mijn kaartjes aan het loket (en hoef wegens mijn handicap dan ook nooit de 50 cent extra te betalen). :)
Klopt, geef ik je helemaal gelijk in. Maar er zijn ook genoeg mensen geweest die gewoon met alleen muntgeld betaalden. Of pinden, tsja, die laatsten zullen de automaat dan wel niet vertrouwen.

Ook zo sneu trouwens. Kwam een man aan de balie die een kaartje naar Deventer Colmschate wilde hebben. Op de automaat zocht hij op de C, want officieel is Colmschate nog een eigen dorp, helemaal opgeslokt door Deventer. Maar hij had dus onder de D moeten zoeken, werd hem verteld. En omdat de man nu toch aan de balie stond, wilde hij dan ook maar meteen een kaartje kopen. Toen hij weer weg was, zei ik tegen de lokettist, wijzend op het AV-scherm, 'Beetje sneu dat die sprinter nét is weggereden...' Het gebonk op de rails, dat in het loket wel te horen is, klonk terwijl de man aan de balie stond..
Persoonlijk zou ik liever met de bus zijn gegaan, die rijdt tenminste elke 15 minuten..


(En ter informatie: Waarom is het Deventer Colmschate, en niet Deventer-Colmschate (met streepje)? Colmschate is dan wel een eigen dorp, maar het hele stadsdeel dat eromheen gebouwd is in de jaren '80 heet óók Colmschate ;) )

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 24 sep 2010, 04:16
door STF
Ardan schreef: Heb ook een echtpaar gezien waarvan de vrouw wilde inchecken, maar op de cico verscheen 'tot ziens' enzo. Bleek dus een foutje te zijn, want bij het uitlezen bleek ze gewoon ingecheckt te zijn.
Ik krijg bij het inchecken echt super vaak "tot ziens" te zien, afgelopen zondag drie keer tot ziens achter elkaar gekregen bij het inchecken alvorens er eindelijk "96u" op kwam.

Wat betekent trouwens "GZNL" bij het inchecken? Dat zag ik een keer voorbij komen toen iemand in de nachtbus incheckte.

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 24 sep 2010, 10:52
door Fles
Ardan schreef: En Fles, let op je woorden knul! Anders leg ik je met je kaak op de perronkap..

Hihihi :D

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Geplaatst: vr 24 sep 2010, 11:19
door VIRM
Waarom mogen de amateurs bij Connexxion met bussen spelen?!
Ik kwam met het Nachtnet aan op Amsterdam Centraal vanuit de richting Schiphol. Ik werd naar de nachtbushalte op Amsterdam CS gebracht door twee aardige beveiligingsmedewerkers van de NS zodat ik lijn 292 richting Zaandam kon pakken met vertrektijd 02:27. Toen wij bijna bij de halte waren, reed de 292 om 02:21 net weg!
Ik moest daarom een uurtje zitten wachten op de volgende bus, die om 03:23 besloot te vertrekken. Op de officieele vertrektijd reden we net de Ij-tunnel uit. Toen ik instapte en vroeg of we vanwege de vertraging ook nog moesten gaan betalen, antwoordde de chauffeur dat het niet zijn probleem was en dat het 0900-nummer van Connexxion maar moest worden gebeld. Alsof het die mensen van de klantenservice uberhaupt iets kan schelen...
Weer het zoveelste gezeik met deze lijn! -o-