OVer je reiservaringen in november 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wubbo »

Nieuwe maand, dus ook een nieuw topic!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Geen idee wat er vanmorgen op Utrecht Centraal aan de hand was, maar vanuit elke richting stond wel een trein voor 't inrijsein te wachten rond half acht.
In het geval van de t2818 werd omgeroepen dat er nog geen plek langs 'n perron vrij was... vond 't toch wel opvallend dat er maarliefst drie treinen moesten vertrekken om een plekje voor deze trein te krijgen. (De enige potentieel conflicterende, de NoordOost van 'n kwartier eerder, was daarbij ook nog eens als eerste weg...)

Hoewel 't ook wel aardig druk was... duidelijk te merken dat de herfstvakantie in alle landsdelen weer voorbij is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend was er voor de verandering weer eens een Randstadrail uitgevallen. Wat tot gevolg had dat de volgende tram op bijna elke halte bestormd werd. :roll: :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door reisthijs »

Vanochtend rond half 9 stond er in Utrecht op spoor 4b een speciale Ontbijttrein klaar (de Blokkendoostrein van het spoorwegmuseum) in het kader van het nationaal schoolontbijt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

Vet genaaid in Nm. Ic van 1656 heeft +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar Zl van 1645, die Ook nog overal stopt, er voorlangs gegooid wordt. Zelfs een kwart seconde nadenken is te veel gevraagd tegenwoordig.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Michael »

vanochtend rond 9 uur stond er op station Breda op spoor 3 2 gekoppelde VIRMs te niksen toen ik dik een uur later er weer was waren ze weg
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Vinny »

Fles schreef:Vet genaaid in Nm. Ic van 1656 heeft +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar Zl van 1645, die Ook nog overal stopt, er voorlangs gegooid wordt. Zelfs een kwart seconde nadenken is te veel gevraagd tegenwoordig.
Dat is niet nadenken, dat is gewoon blindelings het plan volgen... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door ODRAIL »

Voor de verandering reden vandaag zowel de tram als de metro in Rottedam op tijd. Ook lijn 25 deze heeft namelijk de laatste weken op maandagmiddag flinke vertraging op te lopen in lusje te Schiebroek
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Vanuit Utrecht Centraal: De IC's van 16.44 naar Den Haag en 16.47 naar Rotterdam zijn de laatste 4 weken eigenlijk nog nooit op tijd geweest; hoe komt dit toch? Elke dag een vertraging van 5 tot 10 minuten, soms meer. Aankomst is meestal echter nog meer, omdat je achter een sprinter terecht komt na Gouda. De treinen komen gecombineerd vanuit Zwolle. De IC van 17.02 uit Utrecht naar Rotterdam wordt hierdoor ook constant in de plus gedrukt.

De afgelopen dagen heb ik vooraf eens gekeken hoe dit toch kwam; het viel me op dat de s5600 ervoor ook regelmatig in de plus zit. Zit deze te krap in z'n rijtijden? Of misschien gladde sporen op de Veluwe?

Helaas mis ik hierdoor vaak m'n aansluiting in Rotterdam en vervolgens de bus in Delft --> +30 -o-
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Gladde sporen hadden ze vanmorgen in ieder geval wel in Ledn zo te zien: Toen ik er tussen de middag langskwam, stond de voorste van vier bakken SGMm II wel erg scheef. Die was door het stootjuk van het korte kopspoortje aan de Ldl zijde gegaan en het draaistel was ongeveer 6 meter verder onder de bak geschoven.

Verder trof ik vanmiddag in de s2100 hetzelfde manke VIRM VI-je als gisteren in de s1900, maar die reed gecombineerd met een VIRM IV-tje die ook een tractieinstallatie minder had. Dus met 3 i.p.v. 5 tractieinstallaties op een totaal van 10 bakken was het wel even aanpoten in de spits. Wat een planning trouwens, dat ze daar nou geen rekening mee houden... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wubbo »

Die IC van 16.44 naar Den Haag had ik vandaag. Vertrek was met +3, te late binnenkomst was vanwege het late vertrek van de ervoor rijdende s2800 (+6).
Overigens was mijn Haagse poot in Gouda weer op tijd, het verbaast me dat de Rotterdammer dan zo veel te laat wordt.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Die zat waarschijnlijk dan achter de Hagenees ervoor, die zal wel te laat zijn geweest. Dat krijg je met zo'n korte treinopvolging in combinatie met ons logge seinstelsel.

Voorbeeld: Sinds de Fyra een halfuursdienst is gaan rijden, is het tussen Asd en Shl ook steevast filerijden. Als de Benelux die om '53 hoort te vertrekken maar een of twee minuten later vertrekt, gaat de Fyra van '56 ook later weg en de s2100 van '59 vertrekt ook te laat. Dat zorgt vervolgens bij Riekerpolder weer voor problemen met invoegende treinen uit Asdz.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Het Rotterdamse deel kan niet heel laat geweest zijn... vanuit de iets vertraagde t1759 zag ik de t2856 (eerstvolgende van spoor 8 na de t20554) namelijk gewoon keurig op tijd Utrecht binnenkomen vanmiddag :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Misschien beetje ongelukkig dat ik m'n bovenstaande berichtje vandaag plaatste; juist vandaag had ik namelijk de IC van een half uur eerder van Utrecht naar Rotterdam (Die had overigens +10 bij vertrek aan aankomst). Het ligt misschien dus gewoon aan mij. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Daniel »

Tja, nu sta ik vaak rond vertrektijd van de t554 / t20554 op perron 8/9.. reis zelf namelijk doorgaans met de t12759 die ernaast staat in Utrecht.
Kan me niet uitzonderlijk veel vertragingen voor de bewuste trein herinneren daarentegen. Vorige week bijvoorbeeld alleen op de vrijdag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Fles »

Vinny schreef:
Fles schreef:Vet genaaid in Nm. Ic van 1656 heeft +6 vanuit de start omdat de vertraagde ic naar Zl van 1645, die Ook nog overal stopt, er voorlangs gegooid wordt. Zelfs een kwart seconde nadenken is te veel gevraagd tegenwoordig.
Dat is niet nadenken, dat is gewoon blindelings het plan volgen... :mrgreen:
Precies. Ontslaan die hap.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

Vandaag met t3643 van Zutphen naar Nijmegen. In Zutphen kwam ie al binnen rijden met +5 om het te laten op lopen tot +11 in Arnhem. Onder andere omdat we in Dieren niet weg kwamen. Trein bleef op zijn plek 'schudden', alsof de handrem er nog op stond. Vervolgens mochten we Ah wel verlaten maar werden we op het emplacement nog ingehaald door de s3000 van 12.36 uit Ah naar Nm. Aankomst in Nijmegen was met +15. Stoptrein naar Ht was al weg, dus de vetraging zal nog wel verder opgelopen zijn voor reizigers richting Roosendaal. Trein reed overigens met tweemaal VIRM-IV.

Paar uur later van Nm weer richting Zp met de t3654 die om 16.15 zou moeten vertrekken. Werd eerst aangekondigd met +5, toen zonder vertraging gespoorwijzigd naar 4a waardoor er nog een aantal mensen in de s3600 richting Ht stapten. Gelukkig kon ik op het perron de omroep van de HC nog horen, dus in de trein zat dat helemaal wel goed. Trein vertrok uiteindelijk met +10 uit Nm. Overingens heb ik niet gezien dat de s3100 er voor langs mocht, die zal er dus wel achtergehangen hebben (He, Fles had een half uur later hetzelfde probleem). Duidelijk werd dat de s3600 zwemt in rijtijd, aankomst in Zp was keurig op tijd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Freek schreef:Trein bleef op zijn plek 'schudden', alsof de handrem er nog op stond.
Dan stond ie waarschijnlijk nog op de magneetrem en was de mcn dat even vergeten. Als je dan probeert weg te rijden kan je wel tractie geven, maar komt de trein niet van zijn plek en gaat 'schudden'.
Vallend blad maakt rails glad.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Freek »

Maar de magneetrem wordt normaal gesproken toch niet tijdens een korte stop gebruikt? Althans ik heb dat alleen nog maar mee gemaakt bij langere stops en bij begin haltes. Of zeg ik nu iets heel stoms? :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Dexter »

Nee dat is niet stom, want je hebt gelijk: De magneetrem van VIRM is eigenlijk alleen bedoeld als parkeerrem. Ze willen niet dat je de magneetrem tijdens korte stops gebruikt, omdat machinisten hem in de praktijk dus nog weleens vergeten te lossen voor het vertrek. Dan slepen de magneten over de spoorstaven en dat veroorzaakt extra slijtage. Daarom is een paar jaar geleden de drukknop 'Parkeerrem vast' zelfs verplaatst van de stuurtafel naar de achterwand.

Maar in de praktijk gebruik je hem ook weleens tijdens korte stops onderweg als ik even uit mijn cabine stap of koffie ga halen. Niet dat een trein zomaar aan de rol gaat, maar wat extra zekerheid is nooit weg.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Stefan »

Dexter schreef:Maar in de praktijk gebruik je hem ook weleens tijdens korte stops onderweg als ik even uit mijn cabine stap of koffie ga halen. Niet dat een trein zomaar aan de rol gaat, maar wat extra zekerheid is nooit weg.
Zou toch wat zijn... Zie je ineens je trein wegrijden. :lol: Da's een typisch 'Even Apeldoorn bellen'-momentje. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door STF »

Staat Dexter ineens bij de afdeling gevonden voorwerpen, zal ie zijn trein wel kwijt zijn...

Kleur? Ehm geel met blauw, geloof ik.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door Wubbo »

Wat een zootje op Den Haag Centraal vanochtend. Ik kwam om 06.40 het perron op, en zag dat de stoptrein naar Amsterdam van 06.39 nog niet weg was. Er was ook nog geen trein op spoor 10, waar dat ding aangekondigd stond. Op spoor 5 stond een duo SLT's, wat de stoptrein naar Gouda Goverwelle van 06.41 was volgens de omroep. Die zou alleen met 10 minuten vertraging gaan rijden: men had besloten de trein als duo SLT's voor te brengen, maar alleen die aan de stationszijde zou gaan rijden in de s19800. De andere moest dus eerst nog even afgerangeerd worden...

Op spoor 7 stond ondertussen een DDAR te niksen. Op de CTA van spoor 7 stond dat dat de volgende s19800 was (van 07.11). Ik kan rekenen dus ik rekende er niet op, en inderdaad: dat bleek de stoptrein naar Amsterdam van 06.39 te zijn. Dat werd om 06.43 ofzo al omgeroepen. Briljant geregeld hoor ;-).

Gelukkig haalde mijn s2000 de s19800 in op Den Haag Ypenburg, zo hadden wij geen last van de vertraagde trein. Op tijd kwamen we aan in Utrecht (nog voor de s2800 die nog stond te wachten op de inrijder), waar me opviel dat het echt heel rustig was in het station.
ben80

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door ben80 »

Gisterenavond op Sloterdijk, stond een kapot SLT op spoor 4.

Opzicht niks bijzonder, weet ik. Dan kwam een andere SLT op spoor 3 (de andere spoor richting Zaandam)...ook kapot. Oorzaak: deur wil niet sluiten. Dus geen treinverkeer mogelijk naar Zaandam (en dus Alkmaar, Hoorn...). Het gaat goed!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in november 2010

Bericht door htm_tram »

Wat een prutser is ennes. Zag net te ledn een halfe sgmm II kopbak die door het stootjuk is gegaan... :roll:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten