Pagina 10 van 11

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 12:36
door Etienne
Zonet 10 minuten stil gestaan met RandstadRail E voor een sein dat niet op groen wilde gaan. :evil:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 13:26
door Milco
Volgens de actuele vertrektijden op www.ns.nl vertrekken te Amsterdam Zuid alle treinen naar Schiphol vanaf spoor 4 en alle treinen vanaf Schiphol van spoor 3.
Zijn er soms werkzaamheden aan spoor 1/2?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:04
door Meltrain
De CTA op spoor 3 te Gouda wilde de t20529 een toeristische route laten rijden: Utrecht Centraal, Amersfoort, Zwolle, Steenwijk, Meppel, Hoogeveen, Assen, Haren, Leeuwarden. Vooral die laatste etappe wordt lastig als je niet nog eens twee keer extra kop wilt maken. :P

Op spoor 5 kwam de t529 binnen en daarvan had het achterste stel niet veel zin vandaag: het toonde alweer Den Haag Centraal als eindbestemming. :mrgreen:

Vreemde bug bij de Volvo 7000's in Zwolle: ik zag er twee staan en allebei toonden ze '456 Niet Instappen'. Eén van de twee reed op lijn 294 (daar ben ik zelf nog mee gegaan) en de ander heb ik niet van zijn plaats zien komen. (Foto volgt morgen nog wel.)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:08
door MdJ
Dat "Niet instappen" zal wel uit infoxx komen (netzoals "geen dienst" met de letters zwart), die 456 komt doordat het uberhaupt uit infoxx komt, volgens mij...

De bestemmingen worden dus wel getoond (en de afwijking is dus dat het nu niet gebeurde)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:13
door Michael
MdJ schreef:Dat "Niet instappen" zal wel uit infoxx komen (netzoals "geen dienst" met de letters zwart), die 456 komt doordat het uberhaupt uit infoxx komt, volgens mij...

De bestemmingen worden dus wel getoond (en de afwijking is dus dat het nu niet gebeurde)
Alleen gebruikt Syntus volgens mij geen Infoxx maar een ander systeem

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:14
door Meltrain
Sorry, die ene bus (die ik niet zag rijden) toonde inderdaad '456' met groene cijfers en 'Geen Dienst' met zwarte letters.
De andere bus toonde '456' met groene cijfers en 'Niet Instappen' met (kleinere) zwarte letters.

Maar ik wist niet dat Syntus ook Infoxx gebruikte. :? Welke hippe, trendy naam hebben ze er bij Syntus dan voor bedacht? :lol:
(Overigens: de omroep in de bus werkte wel prima (op één halte na die pas omgeroepen werd toen we er al voorbij waren).)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:17
door MdJ
Ow echt niet? Ik dacht dat syntus de enige -naast CXX- die infoxx gebruiken...

Iig het protata/Qbiss/Albatros/Infoxx vergelijkbaar systeem van Syntus :wink:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:24
door Meltrain
MdJ schreef:Ow echt niet? Ik dacht dat syntus de enige -naast CXX- die infoxx gebruiken...

Iig het protata/Qbiss/Albatros/Infoxx vergelijkbaar systeem van Syntus :wink:
Grappig, want Qbiss is juist weer wel een kopie van Infoxx. :P

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: di 22 feb 2011, 23:41
door MdJ
Ah, gevonden! Syntus heeft (ook) Prodata, volgens mij... De 3100-bussen op lijn 20 enzo hebben wel infoxx (wellicht omdat het voor CXX daarzo rijdt) :mrgreen:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 08:05
door Daniel
InfoXX / Qbis (Connexxion / Qbuzz) zijn gelijksoortig
Albatros / Prodata (Arriva / Veolia) zijn gelijksoortig

Het systeem van Syntus heette als ik me niet vergis "TouchIt" van Init en vertoond weer gelijkenissen met het systeem dat HTM gebruikt...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 13:21
door Suus
Afbeelding

Welke spellingsnazi herkent meteen de fout op dit bord?!?

(Foto genomen bij een bushalte in Diemen)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 13:36
door webguy
Er mist een h 8-) Bernhard...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 13:41
door Suus
Klopt, en blijkbaar al heel lang, want het is een behoorlijk oud bord...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 14:09
door find_your_spot
Bee schreef:Klopt, en blijkbaar al heel lang, want het is een behoorlijk oud bord...
Doe is doorgeven: http://www.gvb.nl/reizigers/Klantenserv ... lacht.aspx

Als ze het niet weten kunnen ze het ook niet verhelpen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 15:02
door Suus
Ze zien mij al aankomen. Het is niet iets wat iemand echt stoort. Bovendien moet je altijd maar afwachten bij het GVB of er wat gebeurt, want het kan soms behoorlijk lang duren voordat er iets gebeurt...

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 15:05
door Fles
Gaat vast op het stapeltje bij die 18.744 klachten van mevrouw Jansen (87) die een bus een minuut te vroeg heeft zien langsrijden :pos:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 15:20
door Suus
Maar ook serieuze klachten, zoals een halte zonder vertrekstaat duren weken voordat ze in behandeling worden genomen. Het werd pas opgelost toen zes weken later bij alle haltes de zomerdienstregeling werd opgehangen :roll:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 15:48
door find_your_spot
Bee schreef:want het kan soms behoorlijk lang duren voordat er iets gebeurt...
Je kunt het ook telefonisch doorbellen, dan krijg je binnen 24 uur een terug koppeling.

Overigens is het aan te bevelen je klacht als een tip op te sturen.

In het verleden hebben STF en ik wel is tegelijk een klacht opgestuurd over het verdwijnen van een buslijn. Ik kreeg binnen 6 dagen een antwoord terug waar STF 21 dagen moest wachten op antwoord.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 15:52
door Thom91
De CTA op spoor 7 vanochtend was vanochtend 'ontploft'
bleef maar doorgaan en wist niet wat de eindbestemming nou was.. :lol:
utrecht centraal, ;)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 15:58
door Wubbo
Spoor 7 van Paris Nord?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 16:02
door hauptbahnhof
Neej. Lutjebroek Noord.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 16:55
door Freek
De middelste CTA op perron 7 van Arnhem had een bijzondere route voor de s3600 bedacht, te weten:
Arnhem Zuid, Elst, Nijmegen Lent,
Breda, Etten-leur, Roosendaal,
Breda, Etten-leur Roosendaal

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 17:59
door Dexter
De digitale CTA's rukken verder op: Vanochtend waren ze bezig om op de sporen 4a/5a in Ledn nieuwe TBP's op te hangen. Daarvoor waren de CTA's op de b-zijde ook buiten gebruik, geen idee dat de CTA's van de a en b-zijde gekoppeld waren?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 20:09
door Meltrain
Meltrain schreef:Vreemde bug bij de Volvo 7000's in Zwolle: ik zag er twee staan en allebei toonden ze '456' met Niet Instappen''of 'Geen Dienst' in zwarte letters op een groene achtergrond. Eén van de twee reed op lijn 294 (daar ben ik zelf nog mee gegaan) en de ander heb ik niet van zijn plaats zien komen. (Foto volgt morgen nog wel.)
Zoals beloofd (sorry foto is redelijk tegen de zon in genomen):
Afbeelding

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #9

Geplaatst: wo 23 feb 2011, 20:28
door Xanland
Ahja, ze waren eerst de software kwijt en ze moesten het weer kopen. Ze hebben het kennelijk weer gevonden. :P Ze rijden toch nog maar een kleine anderhalve maand actief mee. :+